Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
steeler22 sanoi:
kun kone on päällä pitkään se ns."nukkuu" ja kaikki tieto laitetaan kovalevylle,jolloin herätessä voi kestää tai jäädä jumiin...

kannattaa katsoa ohjauspaneelista virransäästö asetukset ja otta noi aseutukset pois

No kyllä sen pitäis siitä tilasta herätä ihan hyvin "henkiin" jos kone toimii niinkun pitääkin.

Eikä kone vissiin edes mene siihen tilaan (hibernate/stand by) torrenttia käytettäessä koska kovalevy ruksuttaa koko ajan.. Näyttö sammuu korkeintaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten laitetaan langaton modeemi ja wlan kannettava menemaan langattomasti nettiiin.tää wireless motukka on kytketty tommoseen soneran modeemiin ja ne kolme yhdessä menee langallisesti nettiin mutta pitää saada kannettava langattomaksi

Saako Microsoft Outlook Web Accessia toimimaan jotenkin Firefoxin kanssa ilman suurempaa säätämistä? Nyt voi kyllä lukea sähköposteja, mutta käyttöliittymä ei toimi kunnolla. Viestejä ei voi esim. poistaa eikä pysty kirjautumaan kunnolla ulos.

HC76 sanoi:
:lol2: Juu, no ei kuulu. Kyllä teillä on windows sekasin jos tollain jämähtää. Ei sillä ole välii onko sulla kone päällä yön tai viikon. Ei sen kuulu mitään jämähtää vaikka torrentti laulais solkenaan.

Joo, mä oon käynnistänyt win xp koneen uudelleen alle 10krt 8kk aikana eikä mitään sen kummallisempia ongelmia ole ollut.

Viime yönä sammutin ja oli hankala nukkua, koska ei kuulunut tasaista hurinaa ollenkaan :lol2:

Jakob sanoi:
Viime yönä sammutin ja oli hankala nukkua, koska ei kuulunut tasaista hurinaa ollenkaan :lol2:
Sama juttu mulla. Se hurina rauhoittaa hyvin. Mullakin on kone päällä yötä päivää, jos en ole johonkin yli päiväksi lähdössä. Parin viikon välein kyllä joutuu käynnistämään uudelleen jos lyö jumiin.

piirimyyjä sanoi:
Miten laitetaan langaton modeemi ja wlan kannettava menemaan langattomasti nettiiin.tää wireless motukka on kytketty tommoseen soneran modeemiin ja ne kolme yhdessä menee langallisesti nettiin mutta pitää saada kannettava langattomaksi

Ensimmäisenä varmaankin olisi hyvä tietää, että onko sinulla läppärissäsi langatonta verkkosovitinta. Mikäli on, tulisi tarkistaa, että onko kyseiselle sovittimelle ajurit asennettuna. Mikäli kaikki edellämainitut kohdat ovat huolehdittu kuntoon, voidaan yhteys muodostaa vaihtoehtoisesti joko Wlan-sovittimen omalla clientilla, tai sitten Windowsin Wlan-clienttia käyttäen.

Seuraavassa muutamia huomioitavia seikkoja ennen varsinaisen yhteyden mudostamista:

• Konfiguroidaan wlan-tukiasemaan salaus päälle. Näin pidetään Ns. ulkopuoliset erossa verkostasi
  • Vaihtoehtoja yllämainittuun on tukiasemasta ja kortista riippuen: Wep64, Wep128, WPA ja WPA2
  • Valitaan omaan laitteistoon parhaiten sopiva salaustekniikka ja konfiguroidaan avain / avaimet kuntoon
  • Wlan-tukiasemassa todennäköisimmin ei ole uusinta ohjelmistoversiota sisällä, joten tämäkin olisi ehkä hyvä päivittää

Kun salaus ja muut tarvittavat tiedot on konfiguroitu Wlan-tukiasemaan, voidaan kyseiseen laitteeseen yhdistää langattomalla verkkosovittimella. Seuraavassa lyhyt ohjeistus Wlan-yhteyden mudostamiseen Windows Xp SP2 käyttöjärjestelmällä varustetulla tietokoneella:

1. Avataan langattoman verkkoyhteyden asetusikkuna: Käynnistä valikko -> asetukset -> ohjauspaneeli -> verkkoyhteydet -> langaton lähiverkkoyhteys
  2. siirrytään langattoman lähiverkon lisäasetuksiin kohdasta: muuta lisäasetuksia -> langattomat verkot
  3. Rastitetaan valinta: Muodosta langaton lähiverkkoyhteys automaattisesti
  4. Lisätään langattomien verkkojen listaan Wlan-tukiasemasi: Lisää, anna langattoman verkon nimi (SSID), valitaan sopiva salaus ja määritellään salausavain

Kyseinen ohjeistus on tehty ulkomuistista, joten pieniä eroja saattaa olla esimerkiksi sanojen kanssa. Englanninkieliestä käyttistä kun tulee käytettyä niin on osa vähän vapaasti suomennettuja. Lisää ohjeita, mikäli ei lähde homma pelittämään. Helpoimmillaanhan langattomaan verkkoon toki pääsee ihan suoraan valitsemalla oikea tukiasema listasta (tämä siis vain, jos langattoman verkon tukiasemalle ei ole määritelty salausavaimia). Lisää ohjeistusta tarvittaessa :thumbs:

Ongelma F-securen kanssa. Kun teen manuaalisen tarkistuksen c-asemalle, F-secure kyllä löytää troijalaisia, mutta ei suostu puhdistamaan niitä.

Tuo tarkistus pitäisi olla 3 vaiheinen, joista yksi vaihe on virusten puhdistus. Kuitenkin tarkistuksen jälkeen ohjelma ilmoittaa, että tarkistus valmis, haittaohjelmia löytynyt. Mitään "puhdista" "seuraava" tai muutakaan painiketta ei ole, jolla puhdistuksen saisi käyntiin. Mitä apua tuollaisesta tarkistuksesta on, jolla ei saa viruksia poistettua?

HC76 sanoi:
:lol2: Juu, no ei kuulu. Kyllä teillä on windows sekasin jos tollain jämähtää. Ei sillä ole välii onko sulla kone päällä yön tai viikon. Ei sen kuulu mitään jämähtää vaikka torrentti laulais solkenaan.

Kokeile joskus tehdä mikrotukea päätoimisesti tuollaisessa 500 koneen verkossa niin windowsin jämähtämiset alkavat tulla tutuksi. :)

protsku sanoi:
Kokeile joskus tehdä mikrotukea päätoimisesti tuollaisessa 500 koneen verkossa niin windowsin jämähtämiset alkavat tulla tutuksi. :)

No en ihan 500 mutta 200 koneen verkossa olen tehnyt mikrotukihommia 6 vuotta. ;)

Jämähtäähän ne silloin tällöin. Kuten tekee kaikkea muutakin mielenkiintoista. Mutta aika harvassa on jos on winkkari kunnossa. Että en nyt ihan windows ominaisuudeksi menis kutsumaan sentään. :rolleyes:

Tietääkö kukaan oisko sellasta nettisivua, missä ois ohjeet miten tehdään giffi jostain videopätkästä? Mielummin tietty suomenkielistä, niin ja yksinkertaset ohjeet, ei oo nää editoinnit mun alaa...

SuperStar sanoi:
Tietääkö kukaan oisko sellasta nettisivua, missä ois ohjeet miten tehdään giffi jostain videopätkästä? Mielummin tietty suomenkielistä, niin ja yksinkertaset ohjeet, ei oo nää editoinnit mun alaa...
Amazing Photo Editor,asentele toi ja käynnistä
AVI to GIF
1. Paina "Convert" -> "Convert AVI to GIF"
2. Paina "Open Avi" -> Etit sen avin mistä haluat giffin
3. Kun se on sen kääntänyt, ei muutakuin "Save GIF"

Toivottavasti oli tarpeeksi selvät ohjeet :)

Kaverilla on pieni Norton palomuuri + Messenger -ongelma. Eli mese menee kyl päälle ja siellä näkyy on/off-linet mutta ite ei pysty lähettämään viestejä eikä kaikki viestit mee perille sinnekään päin. Saako tuota Nortonia jotenkin säädettyä, että menis mese läpi vai pitäiskö käydä suosiolla laittamassa toinen softa koneelle?

Mun omien kokemusten perusteella norttonista ei ole mitään muuta kuin haittaa. Netti on täynnä valitusta miten se ja se ei toimi norttonin kanssa.
Kaiken lisäksi se internet security paketti vie startatessa enemmän muistia kuin windows xp vakiona, niin lienee selvää että on syytä valita jokin muu.

Kerio 2.15 on mun valinta

Norton on parhaimmasta päästä palomuuri softissa ei sitä kannata vaihtaa. Mulla toimii ihan hyvin kaikki meset ja muut, siinä voi vaihtaa suojauksen tasoja, niitä on koti, toimisto ym ym (mulla on toi koti), en muista mistä noita pääs vaihtamaan mutta kyllä ne sieltä jostain löytyy. Joku softaa tunteva voi valottaa asiaa enemmän.

Mä en kyllä parin tunnin kikkailun jälkeen löytänyt Nortonista mitään hyvää. Meinas lentää kone ikkunasta kun paloi päreet siihen varoitusikkunoiden tulvaan.
Norton on ehkä liiankin hyvä kun se ei päästä mitään sisään/ulos. Täytyy tuota Keriota testata ellei joku keksi mitään keinoa, millä sais Messengerin läpi Nortonilla.

Dietka sanoi:
Norton on parhaimmasta päästä palomuuri softissa ei sitä kannata vaihtaa. Mulla toimii ihan hyvin kaikki meset ja muut, siinä voi vaihtaa suojauksen tasoja, niitä on koti, toimisto ym ym (mulla on toi koti), en muista mistä noita pääs vaihtamaan mutta kyllä ne sieltä jostain löytyy. Joku softaa tunteva voi valottaa asiaa enemmän.

Mulla homma ratkes siihen että tuon internet securityn-paketin asennuksen jälkeen kone vei bootin jälkeen 216M keskusmuista ja ennen 99 megaa. Prosesseja oli käynnissä 35 vanhan 20 tilalla.

En pysty käsittämään, mites kukaan alle gigan keskusmuistia omistava voi edes konettaan käyttää kun norton haukkaa noin paljon resursseja? tuota ängetään mukaan läppäreihin joissa on 256M...

Oli muut ominaisuudet mitä tahansa, niin tämä käsittämätön "koodaus" yhdistettynä noihin yhteensopivuusongelmiin kyllä laittaa nortonin mun listassa ihan häntäpäähän.

Mistä löytäisin polttavan DVD-aseman jossa hyvät specsit ja olisi SATA150 väylään liitettävä? Onko näin että kaikki asemat on tehty vain vanhaan ja urpoon IDE-väylään???

Jos näin, niin MIKSI!? :eek:

Osaisko joku vastata, Miksi kone sammuu aina kun on päälä joku realplayer tai jotakin netti sivua surfailessaan Esim pakkotoisto, Kuuluu koko ajan kauhee ääni koneesta :( taitaa varmaan kone vetää viimeisiään. Sitten tää kone ei anna mahdolisuuden formatoida koska se sammuu sitä ennen. Tää kone on palvellut meitä 5 vuotta tosi hyvin en tiedä miksi tää huutaa koko ajan, oisko korkea aika ostaa uus kone

JWO sanoi:
Mistä löytäisin polttavan DVD-aseman jossa hyvät specsit ja olisi SATA150 väylään liitettävä? Onko näin että kaikki asemat on tehty vain vanhaan ja urpoon IDE-väylään???

Jos näin, niin MIKSI!? :eek:

En tiedä, mutta saathan sinä adapterilla IDE-väyläisen polttavan kiinni tuohon sata liittimeesi. Ja eipä se laite sen nopeammin niitä levyjä polta vaikka olisikin aito sata150 laite, kun se tavara kulkee aivan tarpeeksi nopeasti siinä ide letkussakin..

mr Afroman sanoi:
Osaisko joku vastata, Miksi kone sammuu aina kun on päälä joku realplayer tai jotakin netti sivua surfailessaan Esim pakkotoisto, Kuuluu koko ajan kauhee ääni koneesta :( taitaa varmaan kone vetää viimeisiään. Sitten tää kone ei anna mahdolisuuden formatoida koska se sammuu sitä ennen. Tää kone on palvellut meitä 5 vuotta tosi hyvin en tiedä miksi tää huutaa koko ajan, oisko korkea aika ostaa uus kone

Kovalevy hajoamassa, virtalähde pölyinen ja vetää viimesiään, prosessorin ympärillä lumipallon kokoinen pölykasa johtaa koneen ylikuumenemiseen ja siten se sammuttaa itsensä... Eli pölyimuri ekaksi käteen ja puhaltamaan koneen sisuskalut(rohkeammat imevät) puhtaiksi, siitä on sitten hyvä jatkaa.. niin, vaikka sillä formatoinnilla taikka sitten suosiolla ostat jonkun halpislaitteen kaupasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom