Tietokoneen äänentoisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville
  • Aloitettu Aloitettu
Mites teillä on tuo äänipuoli hoidettu koneissanne? Paskoilla konepaketin mukana tulleilla nysväkaijuttimilla, tietokoneeseen liitetyllä stereoilla vai kenties viimeisen päälle panostetuilla 5.1 vehkeillä yms? Ite oon tässä alkanut kyllästymään pikkuhiljaa oman koneeni äänentoistoon, joka ei ole mistään kotoisin ja aattelin että oisko kenelläkään kokemusta esim. tällasista vehkeistä? Ovatko yleensäkin nuo hintaluokan 100-150e kaijutinsarjat mistään kotoisin? Itse en näistä hifi-jutuista tiedä juuri mitään, joten viisammat kertokoon. Ja ilmeisesti tuon 5.1 äänimaailman (tai mitä kaikkia niitä nyt onkaan) saamiseksi täytyy myös olla joku erikoinen äänikortti (joka tietenkin maksaa ihan liikaa :( )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sulla on stereot niin suosittelen melkein tietokoneen liittämistä niihin.
Kyllä noista tollasista pöytäkaiuttimistakin jonkun verran ääntä lähtee mutta esim elokuvista yms saat suurimman hyödyn kunnon kaiuttimilla. Riippuu tietysti ihan minkälaiset stereot sulla on.

Kerro ensin vähän mihin tarkoitukseen nuo kaiuttimet tulisi niin sitten osaisin sanoa paremmin. Katsot elokuvia jossa on 5.1 ääni vai kuuntelet musiikkia? Ja kyllä noille pitää olla äänikortti jossa on lähdöt 5.1 äänelle, ei ne nykyään hirveitä enään maksa. Itselläni koneessa Sound Blaster LIVE 5.1 ja creativen soundworksin 5.1 kaiuttimet... mutta kotiteatterissani onkin sitten aivan muuta. Mutta voin sanoa että kyllä noilla mun tietokoneen kaiuttimilla musiikkia kuuntelee!

Ville sanoi:
Mites teillä on tuo äänipuoli hoidettu koneissanne? Paskoilla konepaketin mukana tulleilla nysväkaijuttimilla, tietokoneeseen liitetyllä stereoilla vai kenties viimeisen päälle panostetuilla 5.1 vehkeillä yms? Ite oon tässä alkanut kyllästymään pikkuhiljaa oman koneeni äänentoistoon, joka ei ole mistään kotoisin ja aattelin että oisko kenelläkään kokemusta esim. tällasista vehkeistä? Ovatko yleensäkin nuo hintaluokan 100-150e kaijutinsarjat mistään kotoisin? Itse en näistä hifi-jutuista tiedä juuri mitään, joten viisammat kertokoon. Ja ilmeisesti tuon 5.1 äänimaailman (tai mitä kaikkia niitä nyt onkaan) saamiseksi täytyy myös olla joku erikoinen äänikortti (joka tietenkin maksaa ihan liikaa :( )

Mulla on yhdessä koneessa tollaset ja sitten halpis 5.1 kortti.. tyyliin 20 eskoo.. toistaa ihan riittävän hyvin, ellet aio alkaa hifistelemään..

Meikäläisellä lähtee tietokoneesta piuhat viritinvahvistimeen ja sitäkautta kaiuttimiin. Lisäksi käytössä on kaverilta ilmaiseksi saadut Sennhaiserin kuulokkeet, jotka on aika hyvät musiikin kuunteluun. Ehkä sitten joskus hommaan tietokoneelle omat 5.1 kaiuttimet.

Noista kaiuttimista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta itse en osta PC-Superstoresta mitään. Syynä huono palvelu ja ennen kaikkea siellä on kallista.

Marcules sanoi:
Noista kaiuttimista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta itse en osta PC-Superstoresta mitään. Syynä huono palvelu ja ennen kaikkea siellä on kallista.

PC-Superstoressa on hyvä palvelu ja hinnatkin saa neuvottelemalla kilpailukykyisiksi.... No ainahan voi itse miettiä onko syytä myös siellä ostajapuolella....

Net Virgin sanoi:
PC-Superstoressa on hyvä palvelu ja hinnatkin saa neuvottelemalla kilpailukykyisiksi.... No ainahan voi itse miettiä onko syytä myös siellä ostajapuolella....

Voihan se noinkin olla. Muissa liikkeissä ei vaan ole ollut samanlaisia "ongelmia"...

Käsittääkseni äänenlaatu ei ole kovinkaan hyvä noissa tietokonekaiuttimissa oli niissä sitten 2 tai 5 kaiutinta, mutta kaipa noilla pärjää. jos haluat panostaa niin osta vaikka huuto.netistä kaytettynä kaiuttimet ja viritinvahvistin. Muutkin laitteet voi sitten kytkeä vahvistimeen tietokoneen lisäksi. Ostin itse käytettyinä Infinityn Alpha 20 - kaiuttimet 145? ja pioneerin sx-302 - vahvistimen 80?. Ko. kaiuttimet maksavat halvimmillaan 300? ja nuo olivat aikas taydellisessä kunnossa eli kyllä noita aika halvalla saa kun äänentoisto on ihan eri luokkaa vanhoihin verrattuna... Saahan noita jo alle 150? jos siis haluaa panostaa...

Net Virgin sanoi:

//offtopic
Vai että kilpailukykyisiksi.........not! Ja ne hinnat saisivat olla kilpailukykyisiä ilman neuvotteluitakin.

Oletko harkinnut kuulokkeita? Tuon hintaluokan kuulokkeet voittavat äänenlaadullisesti monta kertaa kalliimmat kaiutinpaketit. Tosin onhan se eri asia katsoa esim. leffoja kuulokkeet päässä, mutta ainakin musiikinkuuntelussa ehdottomat. Eivätkä häiritse muita niin pahasti, joten voi rauhassa kuunnella yölläkin.

Ja Saksasta kannattaa tilata, jos mielii vähän paremmat kuulokkeet ostaa kerralla. Esim. Sennheiser HD600:set saa 175euroon www.hirsch-ille.de :stä. Näistähän ei kyllä kaikkea saa irti huonolla äänikortilla ja ilman kuulokevahvistinta, mutta voihan niitä sitten myöhemmin ostella, jos tarpeelliseksi näkee.

tosta pc-superstoresta sen verran että missäänhän ei oo niin kallista kun siellä. Ikunaan en sieltä mitään ostais..

Itelläkin on pikkukajarit koneessa, leffojen katteluun on sitten olohuoneessa eri vermeet (jonne on vedetty s-video ja ääni koneelta).

Yksinkertaisin, edullisin ja todennäköisesti laadukkainkin vaihtoehto on hyvät kuulokkeet. Äänen yksityiskohdistakin saa selvää ilman elokuvateatterivoimakkuuksia.

Itse teen hankintoja sieltä, vain ja ainoastaan hinnan ja hyvän palvelun vuoksi.. teen toki ostoja muualtakin.

Ja näinhän se on, että aina saa joku jostain halvemmalla ja todennäköisesti vielä parempaa ja laadukkaampaa.. taitaa olla vanha viidakon viisaus joka tuotteissa..... :lol2:

Ville sanoi:
Mites teillä on tuo äänipuoli hoidettu koneissanne? Paskoilla konepaketin mukana tulleilla nysväkaijuttimilla, tietokoneeseen liitetyllä stereoilla vai kenties viimeisen päälle panostetuilla 5.1 vehkeillä yms?

Onhan tuossa sellaiset yhdentekevät muovipurkitkin Windowsin virheääniä suoltamassa, mutta jos kuunnella on tarvinnut, niin olen luottanut Kossin Porta Pro-kuulokkeisiin http://www.koss.com

Elinikäinen takuu, erinomainen ääni ja hintaa alle 100 euroa. Toimii kannettavankin kanssa. Vastaavaa hinta/laatua saa kyllä hakea IMO.

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=17347&page=1&pp=20

Sam Earch sanoi:
mutta ainakin musiikinkuuntelussa ehdottomat. Eivätkä häiritse muita niin pahasti,

Mitäs kivaa siinä on? Itellä on kone liitetty stereoihin, jotka on liitetty vahvariin, johon on liitetty 2kpl 15" subia. Enimmäkseen musiikkia kuuntelen. On paljon mukavampi aina koneelta valita biisi kun säätää cd-levyjen kanssa.

Powerhousu sanoi:
Mitäs kivaa siinä on? Itellä on kone liitetty stereoihin, jotka on liitetty vahvariin, johon on liitetty 2kpl 15" subia. Enimmäkseen musiikkia kuuntelen. On paljon mukavampi aina koneelta valita biisi kun säätää cd-levyjen kanssa.

No mikäs siinä sitten, jos ei äänenlaatu eikä muitten rauha kiinnosta.

Tuota, liittelin omat noin 7-8 vuotta vanhat Sonyn stereot koneeseen kiinni, mutta ongelmana on se ettei toisesta kajarista kuulu käytännössä mitään. Toisesta tulee siis kaikki äänet ulos. Näin siis aux-tilassa, mutta kun kuuntelee cd:tä niin kumpikin kajari pelittää ihan normaalisti. Mitähän oon menny väärin tekemään? Ei neuvoja herkeis? :)

Sam Earch sanoi:
No mikäs siinä sitten, jos ei äänenlaatu eikä muitten rauha kiinnosta.

Kuka sano ettei äänenlaatu kiinnosta? Tarkottaako isot subbarit aina huonoa äänenlaatua? Ei niitä tartte täysillä luukuttaa, mutta sekin onnistuu paremmin kun pienellä subbarilla jos niin haluaa. Lisäksi noilla saa 15 miljoonaa kertaa niin alas ulottuvan toiston kun jollain 8" "hifi-subbarilla"

Okei, okei, myönnän, mun laitteet on paskat, ja niillä en edes oo pyrkiny hakemaan äänenlaatua, koska sillon joutuisin vaihtaan kaikki stereoista lähtien. Noi subbarit kyllä on tossa nurkassa ihan sen takia että saadaan musiikkiin vähän syvyyttä. Ei niitä voi rivitalossa kovaa soittaa.

Powerhousu sanoi:
Kuka sano ettei äänenlaatu kiinnosta? Tarkottaako isot subbarit aina huonoa äänenlaatua? Ei niitä tartte täysillä luukuttaa, mutta sekin onnistuu paremmin kun pienellä subbarilla jos niin haluaa. Lisäksi noilla saa 15 miljoonaa kertaa niin alas ulottuvan toiston kun jollain 8" "hifi-subbarilla"

Okei, okei, myönnän, mun laitteet on paskat, ja niillä en edes oo pyrkiny hakemaan äänenlaatua, koska sillon joutuisin vaihtaan kaikki stereoista lähtien. Noi subbarit kyllä on tossa nurkassa ihan sen takia että saadaan musiikkiin vähän syvyyttä. Ei niitä voi rivitalossa kovaa soittaa.

Kyllä sen melkeinpä siitä jo arvaa kun mainitsee vaan 2x15" subbaria äänentoistolaitteista puhuttaessa.

Ja mites se nyt yhtäkkiä suakin jopa kiinnostaa, että häiritseekö musiikinkuuntelu muita...ihme veijari.

Ville: Tarkistahan, että on piuhat kunnolla kiinni ja säädöt koneella kohdallaan. Sitten jos ei auta niin voisit kertoa vähän tarkemmin, miten liitit ne.

Suositut

Back
Ylös Bottom