Tietokoneen äänentoisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cambridge Soundworks DTT3500 (DesktopTheatre) Digital.
Arviointi
Naapuritkin tykkää :D
Uutena maksanut suomessa (ovh) 3150mk ja jenkeissä $300. Alta satasella sain tossa muutama viikko sitten.

Liitteet

• dtt3500.gif
    dtt3500.gif
    11,1 KB · Katsottu: 841
HTPC pukkaa Dolby Digitalia äänenlähteestä riippumatta spdif-liitännän kautta Onkyo 575 vahvistimeen, minkä perässä on Harrin kaiuttimen Kolibreja 5.1-konfiksessa.

Kannettavassa Vaiossa on sisäänrakennetut kajarit ja subbari (!) slotissa, johon voi valinnaisesti tökätä korppuaseman.

Dopey sanoi:
HTPC pukkaa Dolby Digitalia äänenlähteestä riippumatta spdif-liitännän kautta Onkyo 575 vahvistimeen, minkä perässä on Harrin kaiuttimen Kolibreja 5.1-konfiksessa.

Kerroppas lisää tosta, millä tavalla äänenlähteestä riippumatta 5.1 ?
jos kuuntelet esim 2 kanavaista musiikkia, niin millätavalla siitä muutat 5.1?

Oma kone puskee spdif yamaha rx-v520 vahvarille, josta sitten jamo kajareille 5 kanavaan ilman subbaria.. lattikajarit sen verran jykevät, että vastaa pienempää subbaria hyvin matalla ja suht napakalla jytkeellä.

killah.jpg

Ei oo mitkään hifi-vehkeet, mutta ääntä tulee. Konemusiikkia kun kuuntelen niin basso on melko tärkeä osa äänentoistoa. Erillistä subbaria en ole toistaseks tarttenu.
Mulla on pienet takaskobet leffoja yms varten. Vahvarina toimii Yamahan rx-v596rds (olisko 5x100W)

Vahvistimena toimii HarmanKardon HK670 ja kaiutinpuolta edustaa Amphion Argonit. Täytyy sanoa, että rokkaa ihan vitun kybällä. Subbarin ostoa olen miettinyt, vahva ehkä tällä hetkellä.

FearFactor sanoi:
Kerroppas lisää tosta, millä tavalla äänenlähteestä riippumatta 5.1?
No, DD:hän on vaan digitaalinen tiedonsiirtoprotokolla, missä on 6 kanavaa. Stereomusassa ja telkkariäänessä on joko 3:lla kanavalla tavaraa (bassoa menee tietty kans) ja loput tyhjinä tai sitten voi emon softasta panna päälle jonkun tilaefektin ja sitten ollaan 5.1:ssä.

Vahvari raportoi koko ajan että signaali piuhan päässä on DD, joten pitänee uskoa.

Ville sanoi:
Ovatko yleensäkin nuo hintaluokan 100-150e kaijutinsarjat mistään kotoisin? Itse en näistä hifi-jutuista tiedä juuri mitään, joten viisammat kertokoon.

Mulla on äänikortista piuha suoraan stereoihin ja hyvin pelittää. Sitten aina tietysti kannattaa käyttää konepaketin muovikajareitten sijasta kunnon stereokuulokkeita esimerkiksi pelejä pelatessa, on ihan eri tasolla tunnelma kun First Person shootereissa kuulee mistä suunnasta tulee askelten äänet jne.

Eli rautalangasta: 1 piuha äänikortista stereoihin tai sitten vaihtoehtoisesti kunnon stereokuulokkeet.

:rock:

P.S. Jos sitten kuuntelee reteoilla mp3-musiikkia niin bitrate tarvii olla vähintään 256 koska muuten rumpujen pellit kuulostaa pelkältä sihinältä ja muutenkin musiikki on puuroa.

protsku sanoi:
Mulla on äänikortista piuha suoraan stereoihin ja hyvin pelittää. Sitten aina tietysti kannattaa käyttää konepaketin muovikajareitten sijasta kunnon stereokuulokkeita esimerkiksi pelejä pelatessa, on ihan eri tasolla tunnelma kun First Person shootereissa kuulee mistä suunnasta tulee askelten äänet jne.

meinaat että stereokuulokkeilla kuulee paremmin mistäpäin ääni kuuluu, kuin esim. tollasella miun pasteemalla 5.1-setillä? :)

Dopey sanoi:
No, DD:hän on vaan digitaalinen tiedonsiirtoprotokolla, missä on 6 kanavaa. Stereomusassa ja telkkariäänessä on joko 3:lla kanavalla tavaraa (bassoa menee tietty kans) ja loput tyhjinä tai sitten voi emon softasta panna päälle jonkun tilaefektin ja sitten ollaan 5.1:ssä.

Vahvari raportoi koko ajan että signaali piuhan päässä on DD, joten pitänee uskoa.

No ilmeisesti sulla on sitten joku uudempi äänipiiri emolevyssä, millä onnistuu softalla kääntämään signaalin DD:hen? Mulla lähtee philipsin äänikortilta sp/diffi out ja vahvari lukee tämän signaalin PCM:nä.. mikäli sitten joku leffa tai mp3 on käännetty DD:ksi, niin vahvari tunnistaa sen sitten oitis..

Kyllähän mullakin on noita tilaefektejä sun muita surroundeja tuossa philipsissä, mutta ei ne oikein aja asiaansa..

metalman sanoi:
meinaat että stereokuulokkeilla kuulee paremmin mistäpäin ääni kuuluu, kuin esim. tollasella miun pasteemalla 5.1-setillä? :)

Juu, omasta sijoittumisesta ja kentästä pystyy päätteleen onko vihollinen etu- vai takavasemmalla/-oikealla. Samoin formulasimulaattorissa on hyvä tietää että kumman puolen renkaat vinkuu mutkissa jotta osaa sitten sopeuttaa ajotyylin renkaiden kulumiseen ja käydä ajoissa varikolla!

:D :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom