Tietoa tai arvauksia tullin seulasta...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Dollarin kurssin vuoksi erilaiset ateriankorvikkeet ja proteiinipatukat ovat jenkeistä tilattuna kohtuullisen edullisia. Esimerkiksi Pakkotoistonkin kaupassa myytävä Easin Carb Sense Bar rahtikuluineen n. 36 eur/paketti. Erään lisäravinnekaupan myymä Optimum Pro Meal-ateriankorvike, 20 pussia rahdin kanssa n. 45 euroa, kotomaassa ilman postikuluja 59,90 eur.

Kysymys kuuluukin päästääkö tulli tuollaiset tilaukset maahan koska jenkeistä tulevat paketit kuitenkin tarkastetaan ?

Esimerkiksi multivitamiini- ja mineraalivalmisteita ei lasketa maahan kun ne lain mukaan luokitellaan lääkevalmisteiksi. Samoin mitään ihmeellisiä "tehonlisääjiä" on turha tilata.

Mutta miten mahtaa olla patukoiden ja korvikkeiden kanssa ? Periaatteessa ne ovat vain hiilareita ja protskua, mutta löytääkö vittumainen tullimies jonkin pykälän jonka perusteella niitä ei saisi tuoda ?

Käytännössä tullin linja on paljon löysempi.

Olen tilaillut Jenkeistä erilaisia lisäravinteita ehkä 5-6 kertaa, ja hyvin on lähetykset tulleet kuriiripalvelulla kotiin, vaikka paketti onkin yleensä merkitty tullissa tarkastetuksi. Sallitun rajoilla olevista tapauksista esimerkiksi glukosamiini, nesteenpoistajat, ephedra-free-stackit, vitamiinit ja mineraalit ovat tulleet aina perille.

Ainoastaan kerran, kun tilastin lähetyksen pintapostin kautta, paketti piti mennä itse avaamaan tulliin. Tuolloin sisältöä verrattiin lääkeluetteloon, ja EC-stackit ja yohimbet käännytettiin takaisin; glutamiinit ja muut tilaukset sain mukaani. Postimaksu molempiin suuntiin siis jäi tästä kokeilusta ainoaksi sanktioksi.

Hintoja verratessasi varmaan muistatkin, että myyntihinnan ja rahdin päälle tulee alv 22 % yhteenlasketusta summasta.

Pumppari sanoi:
Käytännössä tullin linja on paljon löysempi.

Olen tilaillut Jenkeistä erilaisia lisäravinteita ehkä 5-6 kertaa, ja hyvin on lähetykset tulleet kuriiripalvelulla kotiin, vaikka paketti onkin yleensä merkitty tullissa tarkastetuksi. Sallitun rajoilla olevista tapauksista esimerkiksi glukosamiini, nesteenpoistajat, ephedra-free-stackit, vitamiinit ja mineraalit ovat tulleet aina perille.

Ainoastaan kerran, kun tilastin lähetyksen pintapostin kautta, paketti piti mennä itse avaamaan tulliin. Tuolloin sisältöä verrattiin lääkeluetteloon, ja EC-stackit ja yohimbet käännytettiin takaisin; glutamiinit ja muut tilaukset sain mukaani. Postimaksu molempiin suuntiin siis jäi tästä kokeilusta ainoaksi sanktioksi.

Hintoja verratessasi varmaan muistatkin, että myyntihinnan ja rahdin päälle tulee alv 22 % yhteenlasketusta summasta.

Hmmm... Eli siis kannattaa valita nopein toimitus (eli kuriiripalvelu) ?

Tilasin pari kuukautta sitten bb.comin kautta vihreää teetä, pellavasiemen- ja kalaöljyä. Paketti meni tulliin ja siellä tullin täti ilmoitti jo ennen avaamista että se lähetetään takaisin. No sitten kun paketti avattiin, niin täti ilmoitti että saan lähetyksen itselleni mutta piti pitkän luennnon siitä mitä ei saa tilata EU:n ulkopuolelta ja kehotti joka tapauksessa ostamaan ravinteet kotimaasta.

Positiivisena puolena asiassa oli se, että em. tuotteet ovat jenkeissä käytännössä puoli-ilmaisia joten en joutunut maksamaan tullia, enkä arvonlisäveroakaan.

Minulla on työkaveri joka tilailee äänilevyjä jankeistä ja muistan hänen väittäneen, että 50 euroa olisi se raja jonka jälkeen joutuu maksamaan tullia ja alvia (?).

Nitsku sanoi:
Minulla on työkaveri joka tilailee äänilevyjä jankeistä ja muistan hänen väittäneen, että 50 euroa olisi se raja jonka jälkeen joutuu maksamaan tullia ja alvia (?).

Suunnilleen niin, mutta asia ei ole ihan näin yksinkertainen. Tarkistin asian tullin nettisivuilta, ja niiden mukaan maksut peritään silloin, kun ne ovat vähintään 10 euroa.

CD-levyjen tulli on 3,5 % ja alv 22 %. Siten tullittoman levytilauksen hinta voi olla kaikkine maksuineen korkeintaan 38,72 euroa.

Sen sijaan kun vanhoista kuiteistani tarkistin, niin lisäravinteet oli määrätty TARIC-luokkaan 2106909280 (erinäiset elintarvikevalmisteet - muut). Tällöin tulli on 12,8 % ja alv-kanta 17 %. Siten tullittoman lisäravinnetilauksen maksimihinnaksi tulee 31,27 euroa.

Tosin kuriirifirmojen palvelut taitaa olla hinnoiteltu parista kympistä ylöspäin, joten olen aina tilaillut suurempia eriä ja maksanut tullit ja alvit kiltisti (yht. siis n. 32 % dollarihinnan päälle). Nykyisillä valuuttakursseilla lopullinen eurohinta jää kuitenkin yleensä varsin kilpailukykyiseksi :kippis1:

Ai, on mennyt tulli noin tarkaksi? Joskus meni tullista läpi paljon muutakin kuin proteeiinit. No siitä on kyllä joku 7-vuotta aikaa, silloin vain jenkeistä porukka visalla tilasi lisäravinteita :)
Muutamalla kaverilla on ollut ongelmia kun ovat jenkeistä tilanneet aseiden osia(ei mitää luvan vaativia, vaan jotain tähtäimiä jne) Niin ne ovat jäänneet jumiin Saksan tulliin ilmoituksen mukaan vaikka jenkeistä ovat tilanneet.

japa sanoi:
Ai, on mennyt tulli noin tarkaksi? Joskus meni tullista läpi paljon muutakin kuin proteeiinit. No siitä on kyllä joku 7-vuotta aikaa, silloin vain jenkeistä porukka visalla tilasi lisäravinteita :)
Muutamalla kaverilla on ollut ongelmia kun ovat jenkeistä tilanneet aseiden osia(ei mitää luvan vaativia, vaan jotain tähtäimiä jne) Niin ne ovat jäänneet jumiin Saksan tulliin ilmoituksen mukaan vaikka jenkeistä ovat tilanneet.

Esitän valistuneena arvauksena kaksi eri teoriaa.

1. Tulli on kiristänyt EU:n ulkopuolelta tulevien tavaroiden tullauskäytäntöä koska niitä turhauttaa ettei sisämarkkina-alueelta tulevia tavaroita enää periaatteessa saa tarkastaa ja sitä myöten maahan pääsee myös kiellettyjä tuotteita.

2. Kyse on puhtaasti kauppapolititiikasta. EU ja varsinkin USA ovat jatkuvasti riidoissa milloin mistäkin tuotteista ja niiden tulleista ja sen takia Suomikin saanut ohjeet kiristää USAsta tulevian tuotteiden tarkastuksia.

Nitsku sanoi:
Esitän valistuneena arvauksena kaksi eri teoriaa.
.
Voit olla oikeassa.
Tuo Saksaan aseiden osien jäänti ilmeisesti on Saksan omaa politiikkaa terrorismia vastaan, sillä jos paketissa lukee muuta kuin gun parts niin se tulee läpi.
No onhan tullimiehillä tekemisen puute kun EU-maiden postia ei enää saa syynätä joten USA:posti joutuu suuremman syynin seulaan.

Tulli saa tarkistaa EU:n sisäisessä liikenteessä olevaa postia, jos se epäilee lähetyksen sisältöä...

Minä olen ollut yhteydessä tulliin about n. 1kk sitten kun tilasin jenkeistä aminohappoja. Lisäksi vitamiineja, yksittäisinä! (vielä vuonna 2003 kielletty, samoin kuin useimmat aminohapot, arginiini yms.)
Kaikki tulivat läpi!! Verot joutuu maksamaan lisäravinteista, mutta tullia ei mene pennin hyrrää! Eli jos tuote maksaa vaikka jenkeissä 50 euroa, niin se tulee kokonaisuudessaan maksamaan 61 euroa + postikulut. Mitään muita maksuja ei tule. Ei ainakaan minulle tullut.

Tavaran tullaaminen Saksassa voi johtua siitäkin, että se on ensimmäinen EU-maa johon tavara on saapunut. Ainakin minulla on joskus tullaus suoritettu Saksassa vaikka tullimaksut olen sitten suorittanut suomalaiselle huolintaliikkeelle. Tavara ei ole siis missään vaiheessa kulkenut suomen tullin kautta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rollerghost sanoi:
Minä olen ollut yhteydessä tulliin about n. 1kk sitten kun tilasin jenkeistä aminohappoja. Lisäksi vitamiineja, yksittäisinä! (vielä vuonna 2003 kielletty, samoin kuin useimmat aminohapot, arginiini yms.)
Kaikki tulivat läpi!! Verot joutuu maksamaan lisäravinteista, mutta tullia ei mene pennin hyrrää! Eli jos tuote maksaa vaikka jenkeissä 50 euroa, niin se tulee kokonaisuudessaan maksamaan 61 euroa + postikulut. Mitään muita maksuja ei tule. Ei ainakaan minulle tullut.

Meille tulee ensi viikolla myyntiin yksittäisiä aminohappoja 100g foliopusseissa. Ensiksi tulee Tryptofaani, Tauriini ja Carnitiini, myöhemmin mahdollisesti Arginiini. Näitä saa myydä Suomessa.

Meillä tuli viime viikolla tullista läpi GABAa, gamma-aminovoihappoa. En tiedä, onko sen tuonnille jotain rajoituksia. Jollakulla tällä palstalla oli ongelmia GABAn ja tullin kanssa, mutta minulla ei.

JuhazOne sanoi:
Meillä tuli viime viikolla tullista läpi GABAa, gamma-aminovoihappoa. En tiedä, onko sen tuonnille jotain rajoituksia. Jollakulla tällä palstalla oli ongelmia GABAn ja tullin kanssa, mutta minulla ei.

Itselläni oli suunnitelmissa tilata ulkomailta juuri GABAa, ehkä ginsengiä ja jotain testosteronia lisääviä tuotteita kuten tribulusta tai vastaavaa...

Mitä/millaista tuo gamma-aminohappo oikein on?

Onko mitään halpoja nettikauppoja esim. Virossa (tulevassa EU-maassa) tai Saksassa?

Mike sanoi:
Meille tulee ensi viikolla myyntiin yksittäisiä aminohappoja 100g foliopusseissa. Ensiksi tulee Tryptofaani, Tauriini ja Carnitiini, myöhemmin mahdollisesti Arginiini. Näitä saa myydä Suomessa.

Löytyisikö myös L-tyrosiinia ?

Nitsku sanoi:
Löytyisikö myös L-tyrosiinia ?

Arginiini on varmaan seuraava, noille kaikille pitää saada eka lupa myyntiin. Otamme sitämukaa myyntiin kun niitä tulee, siis asiallisia tuotteita, esim Tribulustahan valmistajalla olisi, mutta sitä emme kauppaan ota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom