Osittain syynä on myös se, että minulla on tapana joko tehdä asiat täysillä tai ei ollenkaan. Täysillä tekeminen, kun kyseessä on alkoholin juominen, ei useinkaan johda huikean positiivisiin asioihin.
jos suhtautuminen alkoholin käyttöön on tuollaista on/off tyylistä, niin parempi se onkin että silloin siitä erossa pysyttelee. kokonaan. ihmettelen tosin syvästi vaan tuollaista suhtautumista, koska yleensä täysillä koetetaan tehdä asioita, joissa halutaan jollakin tavalla menestyä (työ, harrastus, suhteet) - eikä asioissa, jotka ovat jollakin tavalla... no, sanotaan nyt vaikka nautintoon liittyviä. samalla periaatteellahan sitä voisi kysäistä, että harjoitatko samaa lähestymistapaa esimerkiksi ruokailuun - sekin kun kuuluu kuitenkin asioihin, jota varmastikin teet? eli täysillä ruuan kimppuun, ja jokainen ateria raivokkaasti ahmien - ihan sinne viimeiseen pisteeseen asti, kuin napa vaan vetää? veikkaan kuitenkin, että lopetat (ainakin useimmiten) syömisen ns. kohtuuvaiheessa, koska tahallaan kukaan ei itselleen ähkyä halua. tosin ´vahinkoja´ sattuu, vrt. esim. joulupöytä. sama homma se on alkoholinkin kanssa - eihän kukaan itselleen tieten tahtoen krapulaa haluaisi, mutta vahinkoja joskus sattuu. itse olen nauttinut alkoholia myös lukemattomia kertoja sillä kohtuutavalla, jossa on ollut kiva ja hyvä mieli illalla, ja aamulla myös kiva ja hyvä mieli, ilman krapulaa. eikä se treenailuja/muuta elämää seuraavalla päivällä ole estänyt. mutta, jos sitä alkoholia vetää kaksin käsin, ´täysillä´, niin takuuvarmasti seuraava päivä tuo tullessaan sen ruokailun ähkyyn verrattavan olotilan. mutta itse en pidäkään lähestymistapaani alkoholiin ´täysillä´ tehtävänä juttuna - eikä minulla ole tarkoituskaan kehittyä siinä hyväksi. mutta, having said that - niitä vahinkojakin joskus tapahtuu. se on vaan elämää. :lol2:
Urski sanoi:
Itse olen löytänyt loistavan vastalääkkeen viinapirulle: teen nykyään 29 päivää kuussa töitä. Tällöin ei ole edes mahdollisuutta ryypätä kuin kerran kuussa. Ja kukkaro kiittää.
joskus itse samaa harrastanut. kääntöpuolena tuossa on vaan se, että sitten kun siitä työputkesta joskus irrottautui, niin huomasi myös elämän valuneen siltä ajalta osin ´hukkaan´. en enää ikinä halua itselleni elämää, jossa se pyhitetään työnteolle. ei sitä vapaa-aikaa ryyppäämiseenkään tarvitse käyttää - jo pitkän aikaa olen nauttinut koti-illoista, oli siinä sitten seuraa tai ei. mutta ilman stressiä liiasta työnteosta. eli ihan sama onko niitä ´mahdollisuuksia´ ryypätä vai ei - itsehän sen päätöksen tekee ryyppääkö vai ei. ja, kuten jo edellä sanoin, niin itse tekee myös päätöksen siitä, miten sen ryyppäämisen tekee, jos sen päättää tehdä. ei se automaationa tarkoita niiden sunnuntaipäivien makaamista krapulassa kotona.
mutta, iivilin sanoin: eletään, ja annetaan toisten talletella ne suuret setelit - ja elää muutenkin elämänsä miten haluavat. pääasia, että on omalla sarallaan tyytyväinen.
p.s. ...niin, ja kieltämättä se alkoholi + ympäristö, jossa alkoholia on nautittu, on tuonut myös tilaisuuksia tutustua ihmisiin... myös siihen kauniimpaan sukupuoleen. jo nuorempanakin. ;)