Mä olen kanssa keskittynyt strategiseen johtamiseen oman pääaineen sisällä ja teen siitä graduakin. On kyllä sellainen valinta, että eipä sen tiimoilta juuri hommia saa ennen valmistumista, eikä kyllä varmaan heti valmistumisen jälkeenkään. Johtuen siitä, että ilman kokemusta sitä on vaikea tehdä.Hulkki sanoi:Meillä tutalla ei edes ole mitään "oikeaa" pääainetta tuossa mielessä. Itse luen yritysstrategiaa pääaineena ja sitä mielestäni hyvin tukevaa sovellettua matematiikkaa teknisenä sivuaineena. Molemmat kyllä kiinnostavat vähintään jonkin verran, mutta harjoittelupaikat ovat kiven alla.
Jos olisin lähtenyt opiskelemaan tasan tarkkaan sitä, mikä kiinnostaa minua eniten, olisin nyt jossain hornan kuusessa pänttäämässä ravintotiedettä. Kyseiseltä alalta vain ei kauheasti töitä löydy, joten valitsin itseäni vähemmän kiinnostavan, mutta parempia uramahdollisuuksia (?) tarjoavan vaihtoehdon.
Mutta sinänsä se on aika hyvä valinta , koska ainakaan meillä moni edes johtamisen opiskelijoista ei siihen jostain syystä keskity lähes ollenkaan, joten ehkä siitä saa hieman kilpailuetua. Ja kyseisen asian osaajia tarvitan kuitenkin aina. Ja mahdollisuus urakehitykseen voi olla aika hyvä.