Terveellisempi "pikaruokapaikka" - kävisitkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miriami
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös subwayn voi melkein laskea terveellisemmäksi pikaruokapaikaksi?
Esim. grillattu kananrinta (15cm versio): 4.4g rasvaa, 42g hiilareita ja 26g proteiinia.
Otetaan vielä leiväksi täysjyvä tai kaura, niin IMO ei nuo hiilarit kovin huonoja ole, kun loput tulee kasviksista.
Toki tämä nyt ei ole mikään täydellinen bodarin paikka, mutta hakkaa muut pikaruokaketjut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällainen idea olisi kyllä mitä parhain. Puolesta ja lujaa :rock:

Itse vetelen ruokavaliolla mallia lowcarb ja ravintoloissa saa oikein miettimällä välillä keksiä syötävää. Ja kyllähän se maistuis jälkkäriks prodesheikki jonkun halvatun juustokakkuviipaleen sijaan :)

Kaikki ajattelee luonnollisesti, missä se itselle olisis sopivalla paikalla - totuus on, ettei Sello ole oikeasti kovin vetovoimainen paikka. Mulle se olis sattuneista syistä tosi näpsä paikka perustaa bisnes, mutta muille ei sittenkään... Siellä on näitä kotiäitejä, teinejä, nuoria jne. Mutta varsinaiset lounastavat massat sieltä puuttuu. Ympärillä on niin vähän toimistoja, joiden työntekijöiden tarvitsisi poistua työpaikaltaan hakemaan ruokaa; Perkkaalta on pitkä matka kävellä (joillekin) lounaalle Selloon, jos henkilökunnan ravintolasta saa jotain huttua vaivattomammin.

Tämmösen konseptin toimivuus on kiinni massoista; ei riitä, että alueella asuu vaikka satakunta liikkujaa/treenaajaa, jotka löytäisivät tiensä useinkin tällaiseen puljuun. Pitäis olla ihan hirvee lauma myös niitä muitakin asiakasryhmiä..

Sellon alue olis musta paras, mutta mulla on oma lehmä ojassa. ;) Ei se ehkä olekaan se paras mahdollinen. Subilla, jolla tuntuis ainakin asiakkaita olevan, on Sellossa se oksettava käytäväpulju. Semmoseen kohtaan en todellakaan haluais perustaa mitään. Siis että sitten jengi syö siinä keskellä ihmisvilinää. Ei kiitos. Mutta vuokra siinä on varmaan ihan kohtuullinen, kun myymälän pinta-ala on jotain postimerkin ja postikortin väliltä.

Ilman muuta tulisi käytyä, koska varsinkin tuo lounaspelleily on nykyisellään yhtä sotkua. Ei oikeastaan jaksa selittää asiakkaille tai työkavereille miksi se oma lounaslautanen näyttää siltä. Sijainnin kannalta helsingin keskusta taitaa olla ainoa mahdollinen aloitus korkeista vuokrista huolimatta. Vertailuna esim. sushi-paikkoja löytyy melkein toistakymmentä, kun esim. espoossa en tiedä yhtä ainoaa paikkaa. (Sellossakaan se pieni koju ei kauaa pyristelly, oliko se joku keittopaikka nyt.:D)

Silti esim mä en koe Subwayta vaihtoehdoksi terveellistä ruokapaikkaa etsiessäni ;)

Eikös subwayn voi melkein laskea terveellisemmäksi pikaruokapaikaksi?
Esim. grillattu kananrinta (15cm versio): 4.4g rasvaa, 42g hiilareita ja 26g proteiinia.
Otetaan vielä leiväksi täysjyvä tai kaura, niin IMO ei nuo hiilarit kovin huonoja ole, kun loput tulee kasviksista.
Toki tämä nyt ei ole mikään täydellinen bodarin paikka, mutta hakkaa muut pikaruokaketjut.

samaa mieltä. Jos menen _pikaruokaa_ syömään niin subway on kyllä ihan tarpeeksi terveellinen vaihtoehto(sinnekkin on jo lähes mahdoton ketään mukana olevaa tuttua suostutella, niin mites sitten johonkin bodyruokalaan :rolleyes:) ulkona syöminen kun on kuitenkin monesti seurajuttua, tosin noi luonasajat erikseen tietysti.

Bostonissa asuessani tuli usein käytyä tämän tyyppisessä "pikaruokalassa" syömässä. Nykyisin ketju kulkee näemmä nimellä Ufood Grill, silloin vielä KnowFat. Menun saa ladattua täältä http://www.ufoodgrill.com/menu/

Hyvä konsepti: terveellisiä, mutta maistuvia ruokia. Suomessa voisi menestyä isoimmissa kaupungeissa lähellä isoja saleja tai muita kuntokeskuksia.

Subwayn 15cm Kana Teriyaki pitäisi kelvata bodyruuasta.

Paino (g) 260
Kilojoule (kJ) 1402
Kalorit (kcal) 335
Rasvaa (g) 4.6
Hiilihydraatit (g) 46
Proteiinit (g) 27

Tuon jos ottaa vielä tuplakanalla niin avot.

Wokki vois toimiakin keskustassa.. Tosin sillekkin on kilpailua, mut.. joo, wokki vois olla se juttu.

Mulla on ainakin tuon Subin kanssa ongelmana se itse patonki, oli vaikka mitä täysjyvää. Jos se ei ole 100% ruista tai kauraa, tulee iltapäivällä töissä ongelmia, joten ei käy lounaaksi; monelle muulle varmaankin hyvä vaihtoehto.

Itse tykkään noista K-lounasasemien salaateista, joihin saa itse valita sisukset ja maksaa painon mukaan. Ei ole mitään järin halpaa kenties, mutta se lounari menee kuitenkin niin aika sama jos on kahdeksan euron salaatti. Siinäkin mielessä kiinnostaisi paikka, jossa saa itse valita mitä ottaa ja minkä verran, jotkut mäkin salaatit ovat melko naurettavia (paitsi edesmennyt Keittiömestarin salaatti, nyyh).

Valintamahdollisuus olisi tosiaan jees, ainakin jossain lounasbuffet-henkisessä pöydässä. Juuri nyt valitsisin mielelläni parista eri makuisesta riisistä (tyyliin pelkkä suola, intialaishenkinen tms), parista tonnikalavaihtoehdosta (tyyliin vesi, öljy, chili) ja lisäksi kasa raejuustoa ja perussalaattia. Hinta painon mukaan (mutta miten?), koska voi olla vaikea tehdä edullista kertahintaa keskivertoruokailijalle jos jotkut käyvät syömässä 300 g tonnikalaa ja tuhottomasti raejuustoa. Kuvaillun annoksen hinta kotona tehtynä lienee jossain... 5-6 euron tietämillä (nyt ei puhuta jostain Lidlin hiutalevesitonnikalasta ja mikälieraejuustosta) eli joku 7-8 euroa siitä voisi maksaa, kymppiä enää ei.

Lisäksi, jos on joku systeemi jota voi käyttää hyväksi, sitä käytetään hyväksi. Tarkoitan siis jotain all-you-can-eat lounaspöytää josta massakaudella käydään vetämässä paikka konkurssiin.

Ihan mielenkiintoinen idea. Itse varmasti ainakin kävisin jos tollanen ravintola/pikaruokamesta olisi.

Tällänen kahvila jo löytyy: http://www.wellnesscafe.fi/

Tämä on lopettanut toimintansa jo ja en yhtään ihmettele. Ravintolan toiminta oli juurikin sellainen, mitä monet täällä kaipaavat. Paikka oli kohtalaisen kallis ja ruoka loppujen lopuksi aika yksitoikkoista.

Yrittämisestä ja erilaisuudesta iso plussa, mutta valitettavasti tämän tyyliset paikat eivät saa tarvittavan suuria kävijämääriä. Muistaekseni täällä maksoi banaani noin 1,5e / kpl :D

Lisäys:

Barcelonassa on hyviä salaattipainotteisia seisovia pöytiä sopuhintaan tyylikkäillä sisustuksilla (Rax tulee etäisesti mieleen).
Salaatteihin saa lisukkeena erilaisia lihoja ja normaali pikaruuan ystäville löytyy myös niitä pizzoja yms. Tämä on mielestäni erittäin tärkeää, että sama ravintola voi palvella mahdollisimman laajaa asiakaskuntaa.

Eiköhän se Subway ole ihan riittävä 95 %:lle pakkislaisista, jopa dieetillä. Eri asia sitten nämä oikeasti kilpailevat tai todellä pitkälle kehittyneet treenaajat. Huvittavinta ehkä on joidenkin 18v tyyppien vouhotus leivän laadusta tms. Ei suurta merkitystä vaikka olisi pullataikinasta tehty.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen: hyvä idea, mikäli olisi etelä-Helsingissä tai keskustan alueella niin tulisi varmaan käytyä. Aika suuri riskihän tuo tietysti on, jossain Lontoossa olisi varmaan helpompi lyödä läpi ja välttää se konkurssi vuoden päästä.

Bostonissa asuessani tuli usein käytyä tämän tyyppisessä "pikaruokalassa" syömässä. Nykyisin ketju kulkee näemmä nimellä Ufood Grill, silloin vielä KnowFat. Menun saa ladattua täältä http://www.ufoodgrill.com/menu/

Hyvä konsepti: terveellisiä, mutta maistuvia ruokia. Suomessa voisi menestyä isoimmissa kaupungeissa lähellä isoja saleja tai muita kuntokeskuksia.
Bostonin flytsillä UFood:ssa syöneenä täytyy todeta, että loistavaa safkaa ja noiden konsepti kilpailee suoraan pikaruokaketjujen kanssa, poikkeuksena että kyseessä on bodysafkaa. Joku vastaavantyylinen juttu voisi IMO toimia suomessakin. Itse kävisin aloitusviestissä kuvatussa paikassa jos tarjolla olisi fiksattu, mutta riittävän laaja pikaruokamenu. Eli kävellessäni sisään tiedän että saan suosikkiannokseni (kiertävät lounaslistat sukkaa) ja saan sen nopeasti ja/tai mukaan. Normi pöytiintarjoilumestassa on helppo vaihtaa safkat bodykomplianteiksi eli pihvin tai broiskunfileen seuraksi kasviksia. Eli mesta johon mäkkärihenkisesti voisin mennä syömään/hakemaan broiskunfilesalaatin+shaken salilta lähtiessä tai lounaalla ilman turhaa nenänkaivamista.

- sijainti olis varmaan paras jonkun ostarin tms. yhteydessä, äkkiseltään joku Ruoholahden ostarin tyyppinen paikka voisi olla jees tai sitten tsadin keskustassa. Tietysti se että moinen olisi jonkun gymin naapurissa olisi mukava bonus.
- jenkkiläisissä mehubaareissa (ainakin Jambajuicella) on nykyisin usein tarjolla mahdollisuus ottaa Heraa, kuituja, omegoja tai kofeiinia tms. shaken tai menun boosteriksi. Aika hauska idea tuokin joka IMO kantsisi lainata jos alallle on lähdössä

Los Angelesistahan löytyy muutamia noita melkeimpä Fine dining tyyppisiä bodyruokamestoja, mutta meillä moisella tuskin hirveästi asiakkaita riittäisi.

Vaakarafloihin eli punnittaviin annoksiin en meillä usko vaikka esim. Rio De Janeirossa en juuri muualla syönytkään (laittoi beef stationin kokin paistamaan mieltymysteni mukaan pari naudanfiletta parilalla samalla kun itse lapioi salaatteja ja possun sisäfilepaistia lautaselle ==> ja eikun kassan kautta maksamaan 10 Euron lasku). Meikäläiset työvoima, vuokra ja tarvikekustannukset pitänevät huolta siitä, että meikäläisestä versiosta saisi ainoastaan laatusafkaa 78 Eur kilohintaan tai halpaa bulkkimönjää.

Subwayn ongelma on ettei nälkä lähde alkuunkaan siitä snadista sämpylästä, olkoon vaikka kuinka hyvää ja terveellistä. Ymmärsin itse että threadi käsittelee oikeesti _ruokapaikkaa_, jossa voisi syödä isonkin nälän pois? Tyyliin annoksessa 50+ g proteiinia, 150-200 g hyviä hiilareita ja sopiva määrä hyvää rasvaa... Sellasta minä ainakin kaipaisin :-) Toki siellä pitäisi olla myös dieetti-safoja ym.

Kävisin varmaankin jos olisi jossain Helsingin keskustassa. Kuheeksi säätämiseksi menee aina normi ravintoloissa ja paikoissa jos haluaa oikeesti jotain järkevää ruokaa eikä läskimättöä. Tosin kyllähän subwayn kananrinta ajaa melkein saman asian, ja vielä kun tuplalihalla ottaa ;)

Kyllä tosiaan 30cm kana/paahtopaisti tms. Subi pitäisi riittää kelle tahansa joka ei juuri satu olemaan no-carb/low-carb -vaiheessa elämässään.
Jostain leivän laadusta vänkääminen on tuollaisessa combossa täysin merkityksetöntä (ellei sitten ole allerginen).
Ja kuka tarvitsee yli 600 tai 700 kcal/ateria??
Ja tosiaan, 30cm tuplaliha nostaa sitä kalorimäärää (ja proteiinin osuutta) entisestään.
Aika lähellä täydellistä perusateriaa koostumuksensa osalta, tulee laiskalle bodarille kasviksiakin puoliväkisin :)

Ei siinä mitään, kyllähän tuollainen threadin aloittajan visioima ravintola varmasti olisi käynnin arvoinen, mutta valitettavasti sille on vaikea ennustaa suunnatonta ja varmaa menestyskulkua.

Pikaruokapaikkojen yleinen vika on se, että missään ei ole tuoteselosteita nähtävillä. Myyjätkään eivät tiedä, mitä myyvät. Olisikin hienoa, jos tuotteissa olisi eritelty rasvojen, hiilareiden tms. lisäksi myös täydellinen tuoteseloste (jossa KAIKKI säilöntä- ja lisäaineet). Ihminen, jolla on useampia allergioita, ei voi syödä pikaruokapaikoissa... Minut saisi asiakkaaksi, jos nämä kriteerit täyttäisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom