Terveellisempi "pikaruokapaikka" - kävisitkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miriami
  • Aloitettu Aloitettu
Itse arvostaisin sitä, ettei käytettäisi lisäaineita eikä arominvahventeita. Joskus olen itsekin pyöritellyt päässä ideaa tuollaisesta mutta ei minulla nyt ole mitään resursseja lähteä toteuttamaan. Jos kaupunkiini tulisi pikaruokaravintola, jossa hinta olisi kohtuullinen, annokset tehtäisiin puhtaista raaka-aineista ja vielä kun annokset saisi halutessaan low carbina niin kävisin varmasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä hyvinkäällä oli yksi tuommoinen kahvila / ravintola salin yhteydessä jossa oli siis eri yrittäjä kuin salilla, mutta paikka ei mitenkään muista kahvila ruokapaikoista eronnut joten aika nopeaan se konkkaan meni.

Jos eksyisin johonkin pikaruokapaikkaan, niin haluaisin että se olisi kyllä sitten jotain helvetin hyvää eikä mitä terveys-sosetta.

Low carb-vaihtoehto ja lisäaineettomuus olisi kyllä valttia, ainakin ensimmäinen on ihan helppo toteuttaa. Kävisin kyllä ehdottomasti, tällä hetkellä tilaan yleensä vaan normiravintola-annokset kuten vaikkapa pihvin korvaten perunat, riisit, pastat yms. kasviksilla, mutta menee kyllä usein vähän säätämiseksi. Eri annoskoot ja valmiiksi lasketut ravintoarvot olisi myös ihan loistava idea, samaten useat vaihtoehdot annoksissa (esim. salaattiin voisi valita eri proteiini- ja rasvalähteistä omansa). Tällainen ehdottomasti Helsinkiin!

Kuulostaa kyllä todella hyvältä idealta :) Tässä olisi ainakin yksi varma asiakas.

Tykkäisin käydä esimerkiksi viikonloppuisin jossakin hyvässä ruokapaikassa syömässä, mutta eipä nuo rasvaa ja kermaa tirisevät jauhopastat oikein jaksa innostaa.. Ja ennemmin sitä istuis kavereitten kanssa protskudrinkin äärellä kuin kuppilassa siiderillä. Jos nyt oletetaan, että mun kaverit siihen suostuisi :D

Tuon kaltainen lounasravintola olis kyllä poikaa. Itse kyllä olen sitä mallia, että kun menen oikeasti ulos syömään (en siis hotkaisemaan lounasta) niin kiinnitän kaikkeen muuhun huomiota paitsi ravintoarvoihin. Se vaan on ikävä tosiasia, että oikeassa ruuassa pitää olla voita ja kermaa :kuola:. Arkinen mahantäyte sitten erikseen.

Tuo "pikaruokaravintola" saattais olla ihan kannattava idea.

No täähän näyttää hienolta :) Puhuin just systerin kanssa, joka on kaikkea muuta kuin himotreenaaja (tai treenaa hän, muttei liity liikuntaan se treeni millään lailla) ja olipa hänkin ihan innoissaan.

Ihan kiva saada tällaistakin feedbackia.. Tuntuu, että etenkin opiskelijat ja kotiäidit on suhtautuneet varsin nihkeästi; rahat on tiukilla (joskin sitä riittää kyllä aina kaikkeen muuhun ihmeelliseen, mutta ei ittensä huolenpitoon ja hyvään ruokaan).

Sepä se - Helsingin keskustaanhan se olis paras lykätä; mutta se on muuten sitten suurin riskikin, korkeine vuokrineen jne ;)

Kai se on vaan tehtävä ihan hillittömän kattava ja vakuuttava markkinatutkimus, Pakkiksen ulkopuolellakin ;) ja kartoitettava kunnolla tämmösen palvelun/tuotteen markkinamahdollisuuksia. Se on hienoa huomata, että joku muukin uskoo tähän - itse uskon kybällä, vastaisi TÄYDELLISESTI tarpeeseeni ja ystävieni tarpeeseen, mutta silti pää kanaa Stadiin ravintolahommiin.. Noh, on niitäkin nähty, ja sanottu sitten heipat vuoden kuluttua komeista avajaisista.

Tästä on kyllä hyvä nyt lähteä :) Kiva että kannatusta löytyy!

Oon itekki pari vuotta pyöritelly mieles, että ois tosi siistiä, jos tommosia syömäpaikkoja olis. Itse kävisin ainaki, jos moisia pykättäisiin. Saisi nauttia ilman cheattaamista!

Markkinatutkimuksessa em. vastauksia kutsutaan "GO"-virheeksi. Sellaisia syntyy kun ihmisiltä kysytään esim. Mäkkärin kuluttajatutkimuksessa että "Ostaisitko Mäkkärissä salaattia jos sitä olisi tarjolla?". 80 % vastaajista sanoo että "tottakai, hienoa että terveellistäkin ruokaa saa". Kun sitten ollaan siellä ihanassa rasvankäryssä ja kaikki ympärillä vetää purilaista, niin 75 % lipeää hyvistä aikomuksistaan. Okei, täällä vastaukset lienevät vähän luotettavampia. Mutta en silti tekisi vielä niistä johtopäätöksiä. Ja kyllähän Mäkkärinkin salaatit kai nykyisin myyvät.

NO-virhe sitten syntyy kun ihmiset eivät tiedä haluavansa jotain. Esim. 70-luvulla kysyttiin haluaisivatko kuluttajat pakettiautoja joissa olisi penkit takaosassa ja tilaa koko perheelle. "Ei helvetissä". Tila-autot tulivat sitten vasta vähän myöhemmin.

Tampereellahan on menty jo vähän parempaan suuntaan, täältä löytyy ainakin WokWok ja sitten tietysti Sahan fitnessmenu.

Soittoruokala Saha

WokWok

Sepä se - Helsingin keskustaanhan se olis paras lykätä; mutta se on muuten sitten suurin riskikin, korkeine vuokrineen jne ;)

Kai se on vaan tehtävä ihan hillittömän kattava ja vakuuttava markkinatutkimus, Pakkiksen ulkopuolellakin ;) ja kartoitettava kunnolla tämmösen palvelun/tuotteen markkinamahdollisuuksia. Se on hienoa huomata, että joku muukin uskoo tähän - itse uskon kybällä, vastaisi TÄYDELLISESTI tarpeeseeni ja ystävieni tarpeeseen, mutta silti pää kanaa Stadiin ravintolahommiin.. Noh, on niitäkin nähty, ja sanottu sitten heipat vuoden kuluttua komeista avajaisista.

Tästä on kyllä hyvä nyt lähteä :) Kiva että kannatusta löytyy!

Tällaisen mestan kanssa olisi panostettava tosi paljon markkinointiin ja tiedottamiseen. Yhteistyökumppaneita markkinoinnin kannalta kannattaisi harkita, että viesti saataisi perille ja kohderyhmä tavoitettua.
Sijainnin kannalta Hgin keskusta on se paras vaihtoehto koska siellä on myös paljon jengiä ja paljon lounastelijoita arkisin. Siellä on myös sitä porukkaa, jota kiinnostaa, mitä suuhun menee.
Menun vaihtelevuus olisi aika tärkeä juttu. Päivittäin kun käy eri mestoissa syömässä niin huomaa, että samat safkat kiertää koko ajan ja niihin kyllästyy aika nopeasti.

Ihan mielenkiintoinen idea. Itse varmasti ainakin kävisin jos tollanen ravintola/pikaruokamesta olisi.

Tällänen kahvila jo löytyy: http://www.wellnesscafe.fi/

Tuo on hyvä esimerkki siitä, miten voi valita väärin sijaintinsa. Myrtsi nyt ei ole mikään hyvinvoinnin mekka ja Myyrmannin asiakaskunta nyt ei välttämättä välitä niin paljon siitä mitä syö. Jos tuo sama kahvila olisi Kampissa, meno olisi varmasti täysin toinen.

Kampin D-wok, on ihan helmimesta. Riisiä, vihanneksia ja kanaa, ja tosi nopeesti. Jotain tollasta voisin suosiakkin, mikä ettei. Mut aika riskaapeliä, varsinkin Snadin keskustassa. Karmeet vuokrat (helposti 15 000 €/kk) ja tosi kova kilpailu. Et siihen LTS:ään kannattaa oikeesti panostaa.

Wellnescafe on selvästi suunnattu trendikkäille naislaihduttajille, jotka haluavat pullansa ja piirtelönsä kevytversioina.
Tuollainen konsepti kaipaa "oikeaa ruokaa" miehiseenkin makuun.

Silloin harvoin kun minä käyn ulkona syömässä, niin en hae sieltä tonnikalasalaattia tai herapiirtelöä, joita saan kotonakin puputtaa kyllästymiseen. Ulkona syödessä maku menee yli kaiken muun, myös terveellisyyden.
Mutta tyypillisille ravintolaruoille vähähiilihydraattinen ja proteiinipitoisempi vaihtoehto olisi kova juttu tyyliin lowcarb hampurilainen, pihviannos tai pasta. Ja annosten ravintotiedot voisivat olla selvästi näkyvillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom