Terveellinen snacks? Herkku? Kuivatut hedelmät?

Nyt on haussa terveellinen snacksi.

Dippi (vähärasvainen kermaviili + mauste), sekä vihannekset (kukkakaali, porkkanat, kurkku jne) alkaa väsyä.. En jaksa enään niitä!

Onko muita vaihtoehtoja? Vähäkalorisia? Kevyitä? Vähäsokerisia ja vähärasvaisia snacksejä?

Mieleen tulee eka kuivatut hedelmät, mutta pusseja tutkiskellessa niissä näyttää olevan rutosti sokeria ja rasvaakin melko reippaasti.

Jogurtilla vuorattuja caschew-pähkinöitä tuli ostettua, mutta jälkeenpäin ne paljastui kaikeksi muuksi kuin kevyeksi, vaikkakin pirun hyviä olivat.

Listailkaa kevyitä snacksejä leffa-iltojen ratoksi! :love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli muuten mieleen että onko kukaan väsännyt mitään dippiä rahkasta? Siis lähinnä ehramin sekaan vaikka joku estrellan dippijauhe?

Itse en ole uskaltanut vielä kokeilla, mutta ajattelin jos jollain olisi kokemusta...

Maistoin just tänään sellasia omenasipsejä :) . Tykkäsin :kuola: . Sellasissa pringlestörpön näkösissä putkiloissa, omenan ja omena-vaniljan makusena. On niinku kuivattua omenaa eli suht makeita snackseja. Ei rasvaa, ei lisäaineita, ei sokeria. Jotain 380 kcal/100g... yhessä putkilossa 50g (aika kevyttä matskua), aika kalliita kyllä, tuolla pikkukylän lähikaupassa jotain 2,50 ekee...

Protskua ei sitte juurikaan ole...:(

Edit. Ja noissa omena-vanijan makusissa oli ainesosina vain Fuji-omena ja vanilja-aromi...

Viimeksi muokattu:
Joo noita omenan makuisia lastuja tuli syötyä purkillinen. Toiste en noita osta. Maistuu ihan vehkeelle ja varpaanvälille, sekä on pilattu ylihinnalla määräänsä nähden. Tuossa purkissa on varmaan 1/10 -omenasta suikaloitu ja kuivatettu. Eli siitä määrästäkään ei tule kuin vihaiseksi.

Listailkaa kevyitä snacksejä leffa-iltojen ratoksi! :love:

Kevyt ja snacksi = kuulostaa aika mahdottomalta :(
Joskus puhuttiin, et popcornit on kevyitä. Mikä on totuus? Tämä siis oli joskus 80-luvulla, kun nuori Madonna kertoi eläneensä uran alkuaikoina poppareilla

Tässä mun resepti:

Kuori tavallinen porkkana ja halkaise se neljään tai kahteen osaan. Pätki halkaistut palaset sopivan mittaisiksi (5-10 cm)

Dippinä käy kaikki maustetut tuorejuustot.

Porkkanassa ei ole kaloreita juuri mitään ja tuorejuustoissakin hyvin maltillisesti. Tuorejuustoja saa myös kevyt versioina. Tuorejuustolla höystetyt porkkanat maistuvat yllättävänkin hyviltä ja juuston makuja voi vaihdella. Kilon pussista porkkanaa saa myös mahan täyteen pienillä kaloreilla. Kiloon porkkanoita riittää hyvin 200 g tuorejuustoa.

Hedelmäsalatti on kyllä tosi hyvää! Parempaa mun mielestä kuin hedelmät yksitellen syötyinä. Vaatii kyllä kuorimista ja pilkkomista - eli valmistun on hieman työläämpää kuin sipsipussin aukaisu.

BeefJerky on täydellinen snäkki,tosin suolaisen hintainen suomessa. Netin kautta saa tilattua Virosta tuotetta ja on jonkin verran halvempaa,postitkaan ei ole paljoa.:rock: Suosittelen tutustumaan tuotteeseen :5:

BeefJerky on täydellinen snäkki,tosin suolaisen hintainen suomessa. Netin kautta saa tilattua Virosta tuotetta ja on jonkin verran halvempaa,postitkaan ei ole paljoa.:rock: Suosittelen tutustumaan tuotteeseen :5:

Hyi oksennus mitä tavaraa tuo. Kuiva lihaa jota saa jauhaa 2h suussa kuin purkkaa että saa nieltyä + viel täysin mautonta vaikka ostaisi sitä tulisinta.:david:

Meidän perheen miehet (31v. ja 8kk) syövät kotimaisia maissinaksuja.
(390kcal/100g, 8g prot, 84g hh, 2g rasv. Toisaalta isossa pussissa vain 90g pötkylöitä, eli tosi kevyt snack;) ) Sisältävät pelkkää maissia ja maistuvat lähes mauttomilta ja suolattomilta poppareilta.. ;) Hyvän dipin kanssa varsin maistuvia..

Meidän perheen miehet (31v. ja 8kk) syövät kotimaisia maissinaksuja.
(390kcal/100g, 8g prot, 84g hh, 2g rasv. Toisaalta isossa pussissa vain 90g pötkylöitä, eli tosi kevyt snack;) ) Sisältävät pelkkää maissia ja maistuvat lähes mauttomilta ja suolattomilta poppareilta.. ;) Hyvän dipin kanssa varsin maistuvia..

Maistoin kerran...kylässä...pahaa oli.

en terveellisyydestä osaa sen enempää sanoa mutta karkkia jos haluaa syödä niin syö jotain kovia jota voi imeskellä hitaasti, riittää hyvinkin 1/3 normaalista määrästä pehmeämpiä karkkeja jotka on helppo ahmia nopeasti. itse teen näin joskus.
olen kyllä sitä mieltä että herkkuja syödessä ei tarvitse ajatella onko proteiinia ja onko terveellistä. herkkuja ja snackseja ei kuitenkaan päivittäin tarvitse syödä.

User Name

Mainittu Beef Jerky on aivan mahtavaa einestä, voisin syödä vaikka joka päivä. Hinta on kyllä aika paha, suunnitelmissa olisi kokeilla itse kuivalihan tekemistä.
Terveellinen ja hyvä snäksi on myös rapeaksi paistetut ruisleivän palat + valkosipuli. Noita saa marketistakin valmiina purkissa mutta parempaa tulee kun itse pannulla oliiviöljyssä paistelee kohtuullisella lämmöllä ja lopuksi heittää reilusti valkosipulia joukkoon. Suolaakin voi pinnalle vielä ripauttaa. Keveyden voi itse päättää säätämällä öljyn määrää jos kaloreita haluaa vahtia.

Mainittu Beef Jerky on aivan mahtavaa einestä, voisin syödä vaikka joka päivä. Hinta on kyllä aika paha, suunnitelmissa olisi kokeilla itse kuivalihan tekemistä.
Terveellinen ja hyvä snäksi on myös rapeaksi paistetut ruisleivän palat + valkosipuli. Noita saa marketistakin valmiina purkissa mutta parempaa tulee kun itse pannulla oliiviöljyssä paistelee kohtuullisella lämmöllä ja lopuksi heittää reilusti valkosipulia joukkoon. Suolaakin voi pinnalle vielä ripauttaa. Keveyden voi itse päättää säätämällä öljyn määrää jos kaloreita haluaa vahtia.

Jooh, hinta niin kova ettei viitti useammin ostaa. Maun puolesta noita vetelisi kyllä päivittäin. :kuolaaaaa:

en terveellisyydestä osaa sen enempää sanoa mutta karkkia jos haluaa syödä niin syö jotain kovia jota voi imeskellä hitaasti, riittää hyvinkin 1/3 normaalista määrästä pehmeämpiä karkkeja jotka on helppo ahmia nopeasti. itse teen näin joskus.
olen kyllä sitä mieltä että herkkuja syödessä ei tarvitse ajatella onko proteiinia ja onko terveellistä. herkkuja ja snackseja ei kuitenkaan päivittäin tarvitse syödä.

Vielä parempi on syödä tikkareita. Yhden tikkarin imutuksen aikana söisi helposti pienen pussin karkkia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom