Teräsmies-isät ("kyllä minäkin silloin nuorena...")

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noniin, varmaan aika monilla täällä on näitä kultaisia isipappoja, jotka joskus hamassa nuoruudessaan ovat urheilleet, jopa punttiakin tehneet. Ja nyt vanhemmalla iällä tykkäävät kertoa näitä kullalla kuorrutettuja muistojaan miten oltiinkaan kovassa kunnossa. Ajattelin perustaa tällaisen ketjun, johon voi kertoa isipapan kertomia juttuja ja vinoilua sinun treenaamisestasi ja kunnostasi.

Tässä nyt itseltäni pari juttua mitä äkikseltään tuli mieleen:

- "Pohkeita kun treenattiin silloin kovaa, niin oli hyvä kun lentopallossa pystyi pelkillä pohkeilla pomppaamaan verkon yläpuolelle"

- Äiti sanoi mulle että "avaahan sinä voimamies tuo kurkkupurkki". Sitten kun en perkele saanutkaan sitä purkkia heti auki ja ähelsin siinä, niin iskä kävelee paikalle ja sanoo "jahas, täällä voimamies vauhdissa".

- Ainaiset puheet siitä, että jos nyt aloittaisi taas treenaamaan, niin mihin sitä vielä pystyisi. "Vanhassa vara parempi" -filosofia käytössä. Koskaan se ei kuitenkaan sitä treenaamista aloita.

Kyllä ne enimmät kommentit tulee, ei vain Teräsmies-isiltä, vaan myös muilta Teräsmies-sukulaisilta, liittyen ruokavalioon ja siihen kuinka ennen kasvettiin ja saatiin voimaa työllä eikä puntilla.

"Mitä se sinä nuita proteiineja syöt, perunalla se lihas kasvaa"

"Tyhjää se puntilla käynti, sillon ku minä olin nuori, niin ei sitä missään punttisalilla käyty, vaan töillä sitä kasvettiin ja oltiin kovemmassa kunnossa ku nykyajan juipit" - No, varmasti tosikin, mutta aina sitä pitää jokaväliin tunkea :D

Noniin, varmaan aika monilla täällä on näitä kultaisia isipappoja, jotka joskus hamassa nuoruudessaan ovat urheilleet, jopa punttiakin tehneet. Ja nyt vanhemmalla iällä tykkäävät kertoa näitä kullalla kuorrutettuja muistojaan miten oltiinkaan kovassa kunnossa. Ajattelin perustaa tällaisen ketjun, johon voi kertoa isipapan kertomia juttuja ja vinoilua sinun treenaamisestasi ja kunnostasi.

Tässä nyt itseltäni pari juttua mitä äkikseltään tuli mieleen:

- "Pohkeita kun treenattiin silloin kovaa, niin oli hyvä kun lentopallossa pystyi pelkillä pohkeilla pomppaamaan verkon yläpuolelle"

- Äiti sanoi mulle että "avaahan sinä voimamies tuo kurkkupurkki". Sitten kun en perkele saanutkaan sitä purkkia heti auki ja ähelsin siinä, niin iskä kävelee paikalle ja sanoo "jahas, täällä voimamies vauhdissa".

- Ainaiset puheet siitä, että jos nyt aloittaisi taas treenaamaan, niin mihin sitä vielä pystyisi. "Vanhassa vara parempi" -filosofia käytössä. Koskaan se ei kuitenkaan sitä treenaamista aloita.

Kuuntele isääs,se puhuu asiaa.Tollasella asenteella ne kurkkupurkit pysyy kiinni jatkossakin.

Täältä päin kuulunu ku oli ostanu jonkun pekoni lihakimpaleen, jossa 1/4lihaa ja loput läskiä. Tarjos siitä oimaa palaa. Kerron että ei oikein nappaa nuo läskit, vastaus: " hah, poikaseni, tällähän se rauta vasta nouseekin!" :evil: Sitten on tää ainainen rankutus puusavotasta, että enskesänä pilkkomaan puita kirveellä (helvetisti puita). Että tulee pattia. :rolleyes:

^Mene ihmeessä ,et sinä siellä lihojas ainakaan polta!Jos vielä fyrkkaa saat tuosta niin kaikin mokomin.Evästä vaan reilusti mukaan.Puusavotalle pääsy on harvinaista herkkua nykyään.

"Mä ku olin aikoinaan intissä ni kuule pikku flunssanssa vedin 40kg täyspakkauksen kanssa 20 leukaa". Aikoinaan faija pelas futista, siinähän tunnetusti sitä massaa sinne selkään tulee...

Olen täysin vastaan koko threadia. Vuosien varrella aikuistuessa on yhä enemmän ja enemmän oppinut kunnioittamaan oman isän saavutuksia. Nytkin se kuuskymppisenä syövästä toipuneena äijänä sahaa puita joka toinen päivä metsällä. Toiset päivät se kuskaa niitä traktorilla.

Mikähän prkl siinä on, että aina löytyy joku joka käskee menemään metsähommiin, jos haluaa pattia. Mitä vittua? Ei mulla ole mitään metsää, ei ole suvullakaan, ja sitäpaitti mulla on jo ammatti. Pitäiskö mennä naapurin tontille hakkaamaan mäntyjä kirveellä? Poliisiasiahan siitä tulisi.

Sitä en myöskään tajua, että jos kerran kaikki teki nuorempana niin perkeleesti hommia, niin missä vaiheessa ne lopetti ne?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikähän prkl siinä on, että aina löytyy joku joka käskee menemään metsähommiin, jos haluaa pattia. Mitä vittua? Ei mulla ole mitään metsää, ei ole suvullakaan, ja sitäpaitti mulla on jo ammatti. Pitäiskö mennä naapurin tontille hakkaamaan mäntyjä kirveellä? Poliisiasiahan siitä tulisi.

Sitä en myöskään tajua, että jos kerran kaikki teki nuorempana niin perkeleesti hommia, niin missä vaiheessa ne lopetti ne?

tää oli hyvä! Tota loppua vois joskus käyttää "vastalauseena" jollekin ihan piilovittuiluna :D

Nuorempana vedin maasta 350 kg ihan vaan kävelemällä rappusia ylös ja työntelemällä autoja töissä. Tosta tuli melkee vuosisadan naurut ja siitähän se isä ukko vasta riemastukin ;).

Lapset tuli ja pilasi elämän.

Täältä päin kuulunu ku oli ostanu jonkun pekoni lihakimpaleen, jossa 1/4lihaa ja loput läskiä. Tarjos siitä oimaa palaa. Kerron että ei oikein nappaa nuo läskit, vastaus: " hah, poikaseni, tällähän se rauta vasta nouseekin!" :evil:

No perskules, niin se nouseekin. Rasvaa sen olla pitää. Kunnon paksu siivu jotain ylikypsää palvikinkkua niin kummasti vaan rauta tuntuu kevyemmältä taas.

Saako metsurin hommilla pattia??? Tiedä tuota sitten... Totta vai tarua... Metsuri Pessinen http://www.youtube.com/watch?v=Pw_qDMfgux0 Voihan tuota kokeilla itsekkin jos ei usko.

http://www.redram.fi/spesialisti/mihin-treenattuja-lihaksia-oikein-tarvitaan kertoo "Rauta nousi, vaikka liikeradoista ei ollut mitään tietoa. Painoja lisättiin ja varmistettiin tangon päästä, maajussi taisi ottaa vähän yli 150 kiloa penkiltä kylmiltään. Liikkeestä näki, että hän ei ollut koskaan penkannut." Ja on näitä vastaan tullut itselläkin, muutaman metrin korkeudessa otan vastaan maasta viskattua heinäpaalia ja tuntui siltä että meinasivat nousta jalat ilmaan.

Tilanne varmaan on jonkun verran muuttunut, kun vaikkapa 10-15 kilon heinäpaalit ovat muuttuneet 400 kilon traktorinmuniksi ja niitä käsitellään koneilla. Mutta edelleen maatilan työt ovat "massaliikkeitä" aika kirjaimellisesti: melkein kaikki käsiteltävä tavara on hyvin halpaa kilohinnaltaan ja sitä on paljon. Homma ei mene niin, että pellolta haetaan heinää lehmille, vaan se heinä kulkee joskus useammankin välipisteen kautta.

Toisaalta ei tuokaan kaikkiin pure. En minä muista koskaan isoja lihaksia omanneeni, vaikka jonkinlaisella maatilantapaisella kasvoin ja joskus niitä metsätöitäkin olen vähän tehnyt. Mutta jos viimeiset 15 vuotta olisin pitänyt tilaa, enkä naputtanut tietokonetta 14½ vuotta ja ½ vuotta leikkinyt salilla, niin olisi voimaa varmaan enemmän.

(Jotain maatilan hommista kertonee isäni vuosien takainen kommentti siitä, että ei nyt viitsi mennä metsään kun on niin kova pakkanen. Ajattelin että säälii itseään tai minua. Mutta ei, isä jatkoi että menee rauta niin helposti iskusta rikki, parempi kun ei mene tekemään yhtä paljon vahinkoa kuin saisi tulosta. Traktoria säälitään, ei miehiä...)

Kuuntele isääs,se puhuu asiaa.Tollasella asenteella ne kurkkupurkit pysyy kiinni jatkossakin.

Moro iskä, sä olit kova yleisurheilija, et punttimies, en mä sun neuvoja kaipaa. :)

Mikähän siinä muuten on, että yleensäkin vanhemman polven äijät ovat jotain lihaksien kasvatusta vastaan? Arvostetaan vain kovaa juoksukuntoa ja kestävyyttä ja isot lihakset on pahasta. Kun sanon sukulaiselle harrastavani punttista, niin aina tulee se kysymys että "no käytkös sä lenkillä sitten".

Moro iskä, sä olit kova yleisurheilija, et punttimies, en mä sun neuvoja kaipaa. :)

Mikähän siinä muuten on, että yleensäkin vanhemman polven äijät ovat jotain lihaksien kasvatusta vastaan? Arvostetaan vain kovaa juoksukuntoa ja kestävyyttä ja isot lihakset on pahasta. Kun sanon sukulaiselle harrastavani punttista, niin aina tulee se kysymys että "no käytkös sä lenkillä sitten".

Kateus se vaan iskee sieltä ;)

En ole kyllä sun iskä,jos olisin niin tulis koivuniemen herraa.Oppisit vähän nöyryyttä.Mitä hyötyä sellasista ilmalihaksista on jos kunto on kuralla.Ne oikeet lihakset tulee oikeesta työstä ja kunnon kotiruuasta.Niistä jauhoista saat vaan mahan kuralle.

Heh, velipojan kanssa käyn metsää raivaamassa niin se muistaa aina sanoa että "ei paljo tarvi salilla tämän jälkeen käydä" minä tuumaan että "pakko että ei kaikki lihat tänne katoa".
Mukavahan noita isän tarinoita olisi kuunnella mutta ikäväkseni hän kuoli 19 vuotta sitten :(

Suositut

Back
Ylös Bottom