Teräsmies-isät ("kyllä minäkin silloin nuorena...")

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Isä juossu 400 metriä 50 sekunnin pintaan. Ja sit toinen legenda on, että se on käyny yöllä, kun tie on tyhjänä vetämässä lähellä mökkiä olevan rallipätkän omalla autollaan vaan 8 sekuntia hitaammin kuin Hannu Mikkola edellisenä päivänä jossain SM rallissa

Tämä oli hyvä :hyper:

Sen puoleen mitä tulee kestävyys vs. lihasmassa, kyllä sanoisin että arkielämän kannalta se kestävyys on usein hyödyllisempää. Aika harvoin kuitenkaan tarvitsee olla mikään voimanostaja. Harvoin multa missään mitä ikinä teen arkielämässä kuntotreenin ulkopuolella loppuu voimat kesken, kestävyys puolestaan voi hyvinkin piiputtaa.

Itse olen enemmän tarvinut töissäni raakaa voimaa kuin kestävyyttä. Jos nyt portaiden juoksemista ei lueta, mutta se menee anaerobiseksi kun tulee aina vedettyä 3 askelmaa kerralla tyyliin. :)

Eikä tuossa isän asenteessa muuta vikaa ole, mielipide saa jokaisella olla mutta kun asenne on se että kun ko. ukko on oikeassa niin sitten se on niin koska se on sitä mieltä ja kaikki muut on väärässä vaikka olisivatkin oikeassa. Aina kun tulee vahingossa mitään noihin liittyvää puhetta niin mun tekniikat ja muut saa aina kyytiä ja se tulee neuvomaan että eiii noin isoilla, ota puolet pois ja tee niin monta toistoa kun jaksat. Kerran sitten tein niin ja kysyin vartin päästä, että milloinkas tämä nitkuttelu pitäisi lopettaa..

Isänisä oli niin helvetin vahva, että lenkillekin piti napata tukki niskan päälle, ku oli muuten liian kevyt kävellä.

Itse olen enemmän tarvinut töissäni raakaa voimaa kuin kestävyyttä. Jos nyt portaiden juoksemista ei lueta, mutta se menee anaerobiseksi kun tulee aina vedettyä 3 askelmaa kerralla tyyliin. :)
Mulla kun on yleensä ollut se, että jos on tarve nostaa jotain niin painavaa että voimat loppuu, niin yleensä on sitten ollut sen muotoinen/kokoinen nostettava ettei sitä yksin pysty kuitenkaan nostamaan. Toki on poikkeuksia ja on niitä duuneja missä ihan sitä raakaa voimaakin tarvitaan, mutta silti väittäisin että ne ovat vähemmistössä. Tosin ei sen puoleen, aika harvassa työssä mitään erikoista kestävyyttäkään tarvitsee. Mut joo, vähän offtopiciksihan tää menee.

Oma isä ei paljoa puhunut menneisyydestään, saati uhonnut, mutta kerran säväytti minua ja kaveriani aikalailla. Mulla oli varastossa penkki, jolla tuli treenattua aika paljon. Siinä 8-9 luokan välillä (14v?) kesällä oli taas treenit pystyssä ja sain viimein kaikki talon painot, eli n. 115kg henkilöpuntarilla punnittuna, penkistä ylös. Siitä sitten polleana paistatteleen siinä pihalla kuorma-autoa korjaavalle isälleni, että tarvii ostaa lisää painoja, kun ei noi riitä mihinkään,eli että nostin kaikki. Hän vähän aikaa katseli siinä epäuskoisena, että tosiaankohan noin kävi. Kohtahan sitten vetäydyttiin varaston puolelle ja hän sanoi kokeilevansa hieman, että paljonko niitä painoja oikein onkaan.

Latasin siinä kaikki kiekot penkkiin, kun hän totesikin, että eikun lattialle. Oltiin vähän että wtf, mutta tehtiin työtä käskettyä. Siihen isä sitten asteli tangolle paskasissa työhaalareissa ja retuisilla puukengillään. Ja tempaisi tyylipuhtaasti raudat pään päälle. Kun raudat oli taas lattialla, oli kommenttina vaan, että "jep, hommataan lisää rautaa" ja sinne se paineli takaisin remonttihommiin.

Oltiin aika hiljaista poikaa ton jälkeen.. tokihan isän riskiksi tiesin, mutta tuo tapahtuma palo muistiin pysyväksi. Eikä hän todellakaan ollut urheilullinen - kaukana siitä. Voima oli ilmeisesti hankittu nuorena voimailusta ja raskas työ piti pavun hihassa.

aika ownaus muffinssin isältä... oliko kuinka tekninen? :D

oma isäni ei penkkaa taloa vinoon tai maveta traktoreja kumoon mutta postituoreella coc 1.5:lla veti helpon sarjan kusisella tekniikalla ja sano "ihan napakka":D silloin kun ite miten vaan asettelemalla en saanu traineria kiinni joten tälle epäurheilulliselle karhua ja sohvaa kuluttavalle suomen uroolle voi nostaa kuitenki hattua. lienee nimen omaan noista fyysistä töistä jonkin verran voimaa tullu kun autoja ja remontti juttuja harrastelee vaikkei ammatikseen. forkku arviolta 40cm

no nyt minäkin sillä 1.5lla saan sarjaa, forkku ei edes 30cm :(

Mahtavia "one linereita" parilta viimiseltä isältä. On niitä joskus kuullu omalta isältäkin... Melkeen tässä herkistyy kun miettii että kuinka hienoa ois olla ite joskus yhtä hyvä ja siisti isä omille lapsille. :itku:

No voiko sen varmaksi sanoa tuosta olevan kiinni?

Sen puoleen mitä tulee kestävyys vs. lihasmassa, kyllä sanoisin että arkielämän kannalta se kestävyys on usein hyödyllisempää. Aika harvoin kuitenkaan tarvitsee olla mikään voimanostaja. Harvoin multa missään mitä ikinä teen arkielämässä kuntotreenin ulkopuolella loppuu voimat kesken, kestävyys puolestaan voi hyvinkin piiputtaa.

Ei voi sanoa. Taitaa olla pääsyy perusverissuonisairaudet, tms. johtuen savotoiden läskisopista ja silavista ym. läskin suolan ym epäterveellisen ihannoimisesta, ei ne lihaksiston rasituksen takia äijät niinkään kuole.

Kestävyys nimenomaan kun puhutaan verenkiertoelimistön kunto kaikkihan tämän tietää ellei niin ottaa selvää. Tottakai salityyylinen harjoittelukin on osittain sitä. keskiiän jälkeen noussee lihaskunnon merkitsevyyskin.

"Jos 50 vuotta sitten joku olisi sanonut menevänsä vapaaehtoisesti nostelemaan rautaa edestakaisin, olisi se sama kuin ilmottais tänäpäivänä lähtevänsä käymään töiden jälkeen Jupiterissa".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom