Teräase-thread (kuvia)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tänään postia Saksasta, Bökerin Subcomhan se sieltä. On kyllä nätti ja jämäkkä pikkulinkkari (siis taittoveitsi, ei sveitsiläinen monitoimivehje), passelin kokoinen terä hyötykäyttöön sekä sopivasti karhennuksia ja iso ura etusormelle joten ei pitäisi kädestäkään lipsua tai taittua sormille.

Kuten kuvasta näkyy niin veitsi on väriä desert ja terä mallia partially serrated, näitä löytyy vissiin noin kuutena eri mallina terän, värin ja pinnoituksen suhteen.

2093437244_3dca960d2f.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin on itte tilasin sen missä on kaksi haltia veistä. No eipä noita aitoja oikeen suomesta löydä ja maksaa maltaita jos jenkeistä tilaa.

Nuo rekvisiitta miekat taitavat vain olla lähes poikkeuksetta ruostumatonta terästä ja teroittamattomia, joten minkäänlaiseen käyttöön niistä ei ole, koska terä särkyy helposti eikä leikkaa mitään.
Toisaalta eihän se koriste-esineessä haittaa, mutta minulle on tärkeää, että miekka on nk. battle ready.

No kyllä tommotteella haltiamiekallakin yhden kotiin tunkeutuja seivästää

Nuo rekvisiitta miekat taitavat vain olla lähes poikkeuksetta ruostumatonta terästä ja teroittamattomia, joten minkäänlaiseen käyttöön niistä ei ole, koska terä särkyy helposti eikä leikkaa mitään.
Toisaalta eihän se koriste-esineessä haittaa, mutta minulle on tärkeää, että miekka on nk. battle ready.

Jep, eli jos tuollaisen miekan haluaa hankkia, niin noista mun laittamista linkeistä käsittääkseni löytyy miekkoja ihan käyttöönkin.

Ja laitetaan vielä yksi

http://www.armouronline.com/k/2/weapons_arms.html

Niin on itte tilasin sen missä on kaksi haltia veistä. No eipä noita aitoja oikeen suomesta löydä ja maksaa maltaita jos jenkeistä tilaa.

Saa noita aitoja LOTR miekkoja vielä joitakin malleja suomesta. En tiedä sitten jatkosta kun miekkoja lisensillä valmistanut yritys on konkurssissa. Voipi olla suht arvossaan jotkut noista ton konkan takia.

Jos jostain löytyy lort- miekoista se piikki mikä oli Frodolla niin pistäkää tänne tietoa, semmoitteen voisi ostaa ihan aitonakin

Heh, nuo on muuten kopioita (tai epävirallista kautta diilattuja versioita) LotR-miekoista :D
Mistä saa aitoja haltiamiekkoja. Onko sen pitänyt olla jollakin haltialla käytössä? Vai tarkoitatteko samalla tavalla aitoja kuin siinä tv-shopin mainoksessa myytäviä taru sormusten herran sormuksia joilla onnistuu elämässä?

Heh, nuo on muuten kopioita (tai epävirallista kautta diilattuja versioita) LotR-miekoista :D

Niin mitä sitten? Se on vain koriste :rolleyes: . Terä on kyllä terävä

Miekat ovat oikein kivoja aseita, tikarit myös. Parasta niissä on niiden käyttäminen ja kohta onkin tullut hakattua parisen vuotta historiallista miekkailua SESHin alaisuudessa (School of European Swordsmanship). Lähinnä puolentoistakäden miekkaa ja tikaria.

Tällä hetkellä valitettavasti ainoa miekkani on tällainen:

Tilattu Tsekistä Pavel Moc nimiseltä sepältä, mallin nimi on Dürrer. Pituus: 118cm, terä: 90x4cm, paino: 1,6kg. Hiiliterästähän se.
Oikein hyvä miekka, hyvä tasapaino, ponsi hyvän mallinen (siitä saa hyvän otteen eli ei tarvitse vasenta kättää pitää kahvalla, jolloin miekan käyttäminen olisi hankalampaa). Totta kai terä on teroittamaton, muuten tämä koko homma menisi ihan kohtuuttoman vaaralliseksi. Olen tuollakin onnistunut joskus iskemään paria täysillä käsille, ei ollut mitään mukavaa hommaa. Tuohon upposi rahaa 400 euroa, ja kunhan joku päivä olen rikas hankin seuraavan miekan tai tikarin. Tosin sitä ennen ostoslistalla olisi kyllä käyttöä kestävät gauntletit. Wallhangereistä en oikein perusta, miekat on kuitenkin tarkoitettu käyttöä varten;)

Mistä saa aitoja haltiamiekkoja. Onko sen pitänyt olla jollakin haltialla käytössä? Vai tarkoitatteko samalla tavalla aitoja kuin siinä tv-shopin mainoksessa myytäviä taru sormusten herran sormuksia joilla onnistuu elämässä?

Vastaus molempiin kysymyksiin, kyllä ja kyllä. Eihän japanilainen samuraimiekkakaan ole aito, jos se on jossain intialaisella lapsityövoimapajalla prässätty pellistä ja myydään Europehousessa hintaan 49e..

Nuo ovat varmaan saman firman tuotteita joka tekee viralliselle LotR-myyjälle noita, mutta kun on kyseinen firma on konkassa niin menevät nyt kaupaksi puolta halvemmalla ilman virallisuustodistuksia :D Vaan eivätpä ne alkuperäisetkään mikään aseteollisuuden huippusaavutus ole vaan leffarekvisiittaa. Se on ihan mistä tykkää seinällään.

Vastaus molempiin kysymyksiin, kyllä ja kyllä. Eihän japanilainen samuraimiekkakaan ole aito, jos se on jossain intialaisella lapsityövoimapajalla prässätty pellistä ja myydään Europehousessa hintaan 49e..

Nuo ovat varmaan saman firman tuotteita joka tekee viralliselle LotR-myyjälle noita, mutta kun on kyseinen firma on konkassa niin menevät nyt kaupaksi puolta halvemmalla ilman virallisuustodistuksia :D Vaan eivätpä ne alkuperäisetkään mikään aseteollisuuden huippusaavutus ole vaan leffarekvisiittaa. Se on ihan mistä tykkää seinällään.
Ajattelin vain, että noita samuraitahan on oikeastikin olemassa joten lienee mahdollista saada oikea samuraimiekka, siis ei vält. tarvitse olla samurain käyttämä mutta "aidosti" tehty. Sen sijaan jonkun taruolennon miekka kuulostaa jo aika erikoiselta.

Ajattelin vain, että noita samuraitahan on oikeastikin olemassa joten lienee mahdollista saada oikea samuraimiekka, siis ei vält. tarvitse olla samurain käyttämä mutta "aidosti" tehty. Sen sijaan jonkun taruolennon miekka kuulostaa jo aika erikoiselta.

Mitenkä niin oudolta? Frodo ja muut menninkäiset käy tässä mun luona vähän väliä.. Vai käykö? ZOLTAN!

Tätä viikinkimiekkaa olen kuolannut jo vähintään vuoden päivät:

http://www.swordsofhonor.com/davisw.html

Kyseessä on vielä tekstin mukaan historialliseen Suomesta löytyneeseen viikinkiajan miekkaan perustuva replika. Laatu on battle-ready, eli ei mikään pelkkä seinäkoriste.
Hinta on tosin aika suolainen, joten luultavasti en tule tuota tilaamaan ihan lähiaikoina vieläkään...

Mikä teitä vaivaa? Veitsiä ja miekkoja pitää olla seinällä? Kuitenkin jouluna pistätte keuhkoon jotain vaimoa tai girlfrendiä!! ;)

Mulla muuten löytyy aito lapinleuku (perintönä) Marttiini tais olla merkki.
Jotain tän näköistä:
leuku250.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom