Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Marttiinin taittoveitsi ollut nyt työkäytössä vajaan vuoden. Ei oikein vakuuta ja ruostuukin vielä. Kerran ihan pientä vääntöä vaatiessa nostin terättömällä puolella, teränlukko petti ja melkein irroitti peukalon. :D
Nostellaanpas vanhaa threadia, mitäs ihmisten teräaseille kuuluupi? Itse kävin tuossa viime kesänä takomassa oman puukon terästä alkaen, tuli ihan vänkä kapistus - kuvat vaan valitettavasti eri koneella niin ei voi esitellä
Osaatteko kertoa mikä noissa teräaseissa pohjimmiltaan niin viehättää? Onko tekniikat myös hanskassa? Vai onko kyseessä enemmänkin jonkinsortin fetissi vaiko kenties psykopatian yksi oireista?
Moniko kehtaa myöntää kantavansa mukanaan?
Itse harrastin joskus veitsenheittoa ihan vain huvin vuoksi, ja jouduin eräiden sairaiden ihmisten ja koirien takia joskus taannoin kantamaan moisia taskussakin pelkästään oman terveyteni turvana. Onneksi ei tarvinnut ikinä käyttää.
(Molempiin tarkoituksiin suosittelen muuten punakahvaista moraa jos ketään kiinnostaa. Paitsi oikein pitkiin veitsenheittoihin, mitkä ovatkin sitten muutenkin niin helvetin vaikeita tehdä isommillakaan tarpeilla.)
Osaatteko kertoa mikä noissa teräaseissa pohjimmiltaan niin viehättää? Onko tekniikat myös hanskassa? Vai onko kyseessä enemmänkin jonkinsortin fetissi vaiko kenties psykopatian yksi oireista?
Moniko kehtaa myöntää kantavansa mukanaan?
Itse harrastin joskus veitsenheittoa ihan vain huvin vuoksi, ja jouduin eräiden sairaiden ihmisten ja koirien takia joskus taannoin kantamaan moisia taskussakin pelkästään oman terveyteni turvana. Onneksi ei tarvinnut ikinä käyttää.
Marttiinin taittoveitsi ollut nyt työkäytössä vajaan vuoden. Ei oikein vakuuta ja ruostuukin vielä. Kerran ihan pientä vääntöä vaatiessa nostin terättömällä puolella, teränlukko petti ja melkein irroitti peukalon. :D
Mulla on ollut liki vuoden samanlainen taittoveitsi. Mun näkökannan mukaan ko. veistä ei ehkä ole suunniteltukaan nostamiseen tai rankkaan työkäyttöön - terälukko todellakin pettää helposti.
Sen sijaan kakkosveitsenä metsästys- ja kalastushommissa ajaa asiansa oikein hyvin. Kätevä veitsi kuljettaa ja tulet syttyy sekä perkaus onnistuu.
Ruostuu? Eikös ton pitäs olla rosteria? Tosin mulla on tapana pestä ja kuivata teräaseet reissujen jäljiltä, joten harvoimpa ne pääsee ruostumaan... Huolto on tärkeää, myös puukoille.
Teräaseet ovat kauniita ja kai minua niissä viehättää myös niihin liittyvä voima. Näin maaallikkopohjalta väitän että keräily/treenaus harrastus ei olisi millään lailla "psykopatian yksi oireista"
Btw. kumikahvainen hakkaa ton punakahvaisin 100-0. Mieti nyt kuinka liukas siitä punaisesta kahvasta olisi saattanu tullut. Jos nyt ylipäänsä mietit mitään.
Siinä vaiheessa kuten tuossa mainitsit että teräasetta pitäisi kantaa mukana tai harjoitella sillä jotain tekniikoita niin voi katsoa peiliin ja sen jälkeen vaikka harkita että omaako jonkun psykopatian oireen. En usko että koskaan kukaan joutuu oman turvansa takia kantamaan teräasetta turvallisuutensa vuoksi ihan oikeasti, vaan enempi se on sellainen korvien väli juttu, jonka jätän kaikkien oman itsensä tutkintaan että mikä tervettä mikä ei...
.
Ennemminkin liikelahjalelu, tai juuri eränkävijän kakkospuukko. Joku vääntäminen on omaa tyhmyyttä tietenkin.
Itseäni ei nuo koristeeksi tarkoitetut miekat kyllä sytytä yhtää, mutta sitten taas nämä astetta kalliimmat ja käsityönä taotut teroitetut oikeet tapaukset kiinnostais jos vaan ois varaa. Vaikka koristeeksihan nekin menisivät.