tenniskyynärpää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kikko
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kellään kokemusta tämän vaivan kanssa treenaamisesta??
Kaikki hauisliikkeet on pakko jättää pois, paitsi M-tanko hyvin keveillä painoilla menee.Sekä liikkeet joissa tulee käsivarsille tulee "vetoa" alhaalta.
MaVe, kulmasoutu, pystysoutu, kouhautukset yms... on poissa treeneistä.

Eli mitä liikkeitä olisi joita kannattaisi tehdä, jotta kyynärpiä vahvistuisi..
ja kuinka pitkä prosessi on TÄYSI paraneminen (vaiko onko vaiva ikuinen kun sen kerran saa)

Ja muita omia tuntoja asiasta, niin ja vaiva kuitenkin on työstä saatu, eli ei salilla rikottu.

Mulla tuli juuri viime kesätöistä (raskaan kaman nostelua aikalailla) tenniskyynärpää. Pidin ihan koko taukoa 1 1/2 viikkoa. Koneellakaan ei kannata olla, koska pahentaa ongelmaa: kirjottaminen yms.
Hommaan ei auta muu kuin lepo ja jotain särkylääkkeitä voit syödä. Sen jälkeen ei ole mitään ongelmia ollut mavessa,kohautuksissa yms. mutta ei kannata käydä salilla, saat kokonaan vamman kuntoon ja reenit jatkuu taas.

Kuukauden tauon pidin ja sitten tuskastuin. Tällä hetkellä nostelen vaan kovempaa kuin ikinä, vaikka kipeää tekee. Hauista ei voi nostaa ihan ylös, mutta ei se ole paljon haitannut. Puolisen vuotta tuo on kiusannut. mutta nyt tuntuisi, että on ollut vähän parempi muutaman päivän. Ortopedi sanoi, että voi kestää kuukausia paraneminen. Mitään super-isoja painoja en mavessa nostelekaan, joten siinä mielessä en rasita liikaa sitä. Tuntuu vähän siltä, että treenaaminen vain parantaa, kun taas staattinen jännitys pahentaa (hiirikyynärpäähän tuo minulla on).
Eli yritän välttää pitämässä kättä hiirellä ja käytän näppäimistöä niin paljon kuin mahdollista.

Täytyy lisätä vielä sellainen, että älkää tehkö niinkuin sanon. Yleensä varmaan lepo on parasta, että saa sen tulehduksen pois. Minulla vaan se ei onnistunut edes kolmen kortisonipiikin jälkeen, vaan se tulehtui taas ja entistä pahemmin. Asenteeni on vähän huono, koska viis veisaan siitä ja nostelen vaan karskisti...

pahimmillaan menee siihen, että joudutaan tuhoamaan kyynärvarren kudosta kroonisen tulehduksen takia ja toivomaan parasta. älä siis anna sen levitä muualle kyynärvarteen. se alkaa olla erittäin huono merkki jo.

pahimmillaan itellä kestänyt 6kk kai. uusiutuu helpolla, joten lepo ei aina se paras apu. kokeiles etsiä siitä lihaksistosta niitä kipeimpiä paikkoja ja painella niitä (trigger-pisteterapia) 10" jaksoissa, kunnes alkaa kipu turtua. tennispallolla seinää vasten saa hyvin painetta myös. itellä tollaset + aktiivinen kuntoutus (rannekäännöt myötäotteella, sormien ojentelut hiekassa, ranteen kierrot jne) on auttanut parhaiten.

Tää sama paska vaiva näyttäis taas uusiutuvan: vuosihan siinä menikin edellisestä kerrasta eli lepoa varmaan vaan? Kyynärpää kipeä josta siis säteilee ojentajaan ja pikkasen kyynärvarteen. VITUTTAA!

Tenniskyynärpää on vaivannut treeni urani alussa. Kävin lääkärissä ja sanoivat ettei tuolle mitään voi tehdä. Tarjosivat kortisooni piikkiä josta kieltäydyin. Lääkäri sanoi, että treenaa mitä pystyt, vaiva paranee itsestään. Ja näin myös kävi n. 4kk jälkeen. Tein kaikea mihin pystyin. Eikä ole uusinut sen jälkeen. Joten treenaa huoletta kaikkea mihin ilman järkyttävää pistosta/vihlomista pystyt. Itse tein esim. hauikset hammer kääntönä, kun normaaleihin ei pystynyt.

Mulla tuli tenniskyynarpaa moottorihan kanssa tyoskentelysta. Tasta tyosta on nyt ollu taukoa 1,5 vuotta eika mitaan ongelmia. Paraneminen kesti ehka 4 kuukautta. Eli aika pitka aika.
Kuntoutukseen suositten noita samoja mita JTO + hyppynaru tuntu toimivan moitteetta.
Nyt oon viikon ajan tehnyt maksimipainoilla leukoja 40 - 50kg. Ei tuu paljon toistoja noilla painoilla, mutta kyynarpaat on kipeat. Eipa tasta vaivasta taida paasta ikina kokonaan eroon.

äitellä on tenniskyynärpää. kaks kertaa leikattukin, mutta silti vaivaa vielä. jotain kuntoutus liikeittä se on saanu, mutta ei nekään tunnu hirveeesti auttavan.

Liityin tenniskyynärpää-tiimiin :itku:
Reilu kuukausi sitten kipeytyi pihatöissä, kun kanniskelin pihalaattoja lumelta suojaan. Olen treenannut ihan normaalista, hiukan hauiskääntö ja olankohautukset koskee, mutta muuten saa painaa täysillä.
Tänään kävin tohtorilla ja diagnoosi: tenniskyynärpää. Voiteilla läträämistä pari viikkoa ja sitten jos ei parane, niin kortisoonia. Sano ettei treeniä kannata vähentää. Jättää vaan kipeämmät liikkeet vähemmälle.

Mullakin kipeytyi kyynär sulkista pelatessa. Pidin siinä viikon ajan kaks kertaa päivässä jäitä ja ostin kyynärpään lämmitimen jota pidin melkein koko ajan, myös yöllä. Se parantui aika kivasti näillä nikseillä. Salilla jätin väliin kaikki ranskalaiset ym. rasittavat liikkeet.:thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom