Tehosekoittimien omistajat/käyttäjät !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HellBoy
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Hei
Tuli just ostettua tommone kätevä tehosekoitin, niin nyt haluaisinkin kysyä niiltä jotka myös omistaa sekoittimen: Millaisia ovat parhaat tekemänne "kombot", maukkaimmat ja TERVEELLISIMMÄT.
Itse olen todennut tämän ihan hyväksi aamupalaksi: banaani,250g ehrmann maitorahka,n. 1dl dextroa ja 0,5 dl maito-protua ja tilikka vettä. ei parasta, mutta ei makeaa mahan täydeltä. :rolleyes:

Ja semmosta vielä että, mikä olisi hyvä esimerkki iltapalalle proteiinien kannalta, esim. kuinka monta kananmunaa,kuinka paljon rahkaa ym. koska proteiinin liikasaantihan on "turhaa"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mul on kaks vakioressua:

omppu-kaneli-shake:

1prk ehrmann
1-2 dl maustamaton jogurtti
1-2 dl kauraleseitä (tai muita leseitä)
1 omena
kanelia
makeutusjauhetta
(vaniljasokeria)

jäätävä mustikkapirtelö:

1 prk ehrmann
1-2 dl maustamaton jogurtti
1-2 dl kauraleseitä (tai muita)
2 dl jäisiä mustikoita
O'light metsämansikka-mehua maun mukaan

Kaikki vaan tehosekoittimeen ja sekasin. On todella hyvää.

EDIT: noista tulee siis sellasia aika löysiä juotavia herkkuja.

HellBoy sanoi:
Hmm, vois itekki aamuisin vääntää kaurahiutaleita sekaan :)

Mulla menee tosta vatsa pahasti sekasin. Siis jauhetuista kaurahiutaleista. Puurossa ja suoraan lusikoiden menee ihan hyvin. No äkkiä sä sen kokeilet :kakka:

Joze86,
Kyllähän tuo nyt dieetilläkin menee. Massakaudelle voi lorotella sitten rasvaa kauheat määrät :)

Ite vetelen drinkin sekaisin Magic Bulletilla, ei kumminkaan ostos tv:n versiolla vaan jollain paremmalla kopiolla :), joo asiaan tässä ois tämmönen massakaudelle
soveltuva drinksu 1ermanni,1banaani,funlaittia,5jääpalaa. ja hieman kylmää vettä. ja sekaisin. tulee kyllä hyvää :)

itse olen joskus pistänyt pari paloteltua banaania ja porkkanaa/sekalaisia marjoja sekä maitoa niin että edellä mainitut hukkuu. Hyvää on ja kaiketi terveellistä mutta jotain proteiinipitoista tuohon pitäisi vielä keksiä.. hmm.. pitääpä pistää maitorahkaa sekaan seuraavan kerran..

Oletteko muuten huomanneet miten hyvin rupeaa savuamaan kun raatelette porkkanaa "kuivana" tehosekoittimella painaen? :D Kerran ihmettelin että mikä käry sieltä terän alta nousee.

Tuoreena tehosekoittimen omistajana tämä ketju onkin tarpeellinen. Itse olen tällaisia juonut:

purkki Ehrmannia
kevytmaitoa
Fun light vadelmaa/mansikkaa
pakastemansikoita

Aika kirpeä drinkki. Makeutusaineella/sokerilla sitä voisi katkaista. Itse en kuitenkaan tee niin.

Noihin banaanipohjaisiin sheikkeihin sopii muuten mainiosti voimakas minttu-uute.

feikkiquote
Insanick sanoi:
Oletteko muuten huomanneet miten hyvin rupeaa savuamaan kun nautiskelette porkkanaa "kuivana" painaen?

Joo, Rinkku opetti nämä niksit. :D

Yleinen aamupala minulla: banaani,kaurahiutaleet,marjoja,kuitua, noin 30g prodea ja 0,5l rasvatonta maitoa. Kaikki sekaisin ja naamaan. Samanlaisia "sotkuja" pidän myös töissä mukana kun ei kerkeä syömään kunnolla niin nuo ovat hyviä korvaamaan lämpimän ruuan.

Jeesatkaa taas tampiota:

jos tekaisen tuollaisen mössön lounaaksi: sanotaan marjoja,maitoa, heraproteiinia + vaikkapa niitä kauraleseitä ja kreatiinia, hyvinkö se säilyy, vai alkaako hivenaineet hävitä välittömästi?

Reseptejä ja ohjeita?

Nostetaan tämä nyt pinnalle jos vaikka saisi porukan jakamaan reseptejään kansalle.

Useamman viikon asiasta puhuttuani menin ja vihdoin ostin sen teharin itsellenikin. On jostain syystä alkanut tökkimään aamupala jos sen joutuu kiireessä tekemään/syömään. En siis saa mielestäni tarpeeksi syötyä kun alkaa jo olemaan täynnä. Jos saisi syödä vaikka tunti heräämisen jälkeen niin silloin menee jo kuin pohjattomaan kaivoon.

Eli hankein siksi tällaisen OBH Nordica chili blenderin

prod_40008.jpg

Ja nyt kyselenkin reseptejä tuonne survottavaksi. Juotavana kun se aamupala voisi toimia hiukan paremmin ja helpompi ottaa esim töihin mukaan sheikkeri jossa valmis annos.

Tässä ensin oma resepti joka on syntisen hyvää:
1.5-2dl tyrnimehua (sitä aitoa ja stydiä tavaraa)
3 kananmunaa raakana
1-2 ruokalusikallista hunajaa

Tuo sitten sekaisin ja välillä maistaen josko kaipaa lisää makeutta tai kirpeyttä. Kukaan ei ole tajunnut tuon sisältävän raakaa kananmunaa kun olen tarjonnut. On se niin hyvää! :kuola:

Olen miettinyt sitä omaa aamupalaa, että olisiko siinä suurinpiirtein:

250gr rahkaa
60gr kaurahiutale
0,5dl vehnälese
parit pakastemansikat
loraus tyrniä
banaani

Onko tuossa jotain ideaa? Nyt keskustelua käyntiin niin saan ideoita! Kiitos :worship:

EDIT- Niin ja sama kiinnostaa mitä SL on kysynyt eli miten tuo säilyy? Siis rakenne/maku/tuoreus?

Oma aamupala ala Blender tällä hetkellä:

-purkki Ehrmannia
-jokunen kukinto parsakaalia
-onppu ponppu
-vettä
-mehuaiivistettä (anopin)
-desi kaurahiutaleita

SURR SURR.

Eli peruspohja hiilari + prode (hiutaleet + rahka) ja siihen lisäksi sitten jotain kasvista/hedelmää/marjaa.

Minulla on parsakaali kun se nyt vaan on vihannesten Ferrari ja menee hyvin tuolleen alas ja omppu täynnä aksionti... aksiantido... antioksidantteja!

Mun blender:
346583_X_2006-07-03_135358_701.jpg

Iteltä levis just tehosekoitin ja uusi olisi hankinnassa.
Oma pirtelö sisältää :

Ertsu
2dl kaurahiutale
2-3dl mehukeitto
banaani
pakastemarjoja nyrkillinen

Hmm... En ehkä olis ekana miettinyt tota omenaa sinne lykätä. Taitaa mennä kyllä kokeiluun. Oletteko miten nopeasti tuon honassut ääntä kohti? Mietein että jos se on vaikka pari kolme tuntia mukana ennen kuin sen juon niin muuttuukohan siinä se maku/koostumus?

Hmm... En ehkä olis ekana miettinyt tota omenaa sinne lykätä. Taitaa mennä kyllä kokeiluun. Oletteko miten nopeasti tuon honassut ääntä kohti? Mietein että jos se on vaikka pari kolme tuntia mukana ennen kuin sen juon niin muuttuukohan siinä se maku/koostumus?

Onppu tuo "makeutta" ja tosiaan hyvä antilooppie.. antioksien lähde.

Heti sen kitusiin vetäsen. Jos siinä pelkästään noita aineksia ja laimentaja vettä niin eiköhän se jokusen tunnin kestä. Maitoa älä laita kun se saattaa nopeemmin "härskistyä".

Niin ja onmppu siemeneniin... Eiköhän niissäkin jotain terveellistä ole. =)

Todellakin siis omppu kotineen päivineen! Siellä kodassa kuulemma piileskelee jokin terveellisyyspeikko ;)

Ja antioksidanttien kanssa mulla ei ole onkelmaa... Siitä pitää huolen C-vitamiiniakin tehokkaampi Havupuu-uutejuoma. Tutkittua tietoa.

Onko muuten koskaan jäänyt paakkuiseksi prodejauho jollakin tavalla? Eri yhdistelmissä?

Onko muuten koskaan jäänyt paakkuiseksi prodejauho jollakin tavalla? Eri yhdistelmissä?

En ole prode jauhoo blenderiin heittänyt vaan aamulla rahkaa ja illalla raetta.
Nestettä kun laittaa reilummin niin niillä terillä on mitä "kierrättää" niin sitten ne paukutkin liikkuu siel nestees paremmin ja osuu teriin ja menevät pieniks paloiks...

Edit:

Jahas... Onkohan ne siemenet sittenkään terveellisiä?

"Miksi omenan siemenet ovat myrkyllisiä? (30.04.2002)
Omenan siemenissä on syanidin sokeriyhdistettä, amygdaliinia, joka suurina annoksina aiheuttaa tukehtumiskuoleman.

Omena kuuluu Malus-suvun kasveihin, joiden siementen myrkyllisyys vaihtelee: osa on myrkyttömiä, osa hyvin myrkyllisiä. Historiasta tunnetaan tapaus, jossa kahvikupillinen siemeniä on aiheutanut ihmisen kuoleman. Amygdaliinia esiintyy myös Prunus-suvun kasvien, kuten luumun, aprikoosin ja mantelin siemenissä. Esimerkiksi karvasmantelin (Prunus dulcis var. amara) painosta jopa 5 % on amygdaliinia. 60 mantelia tappaa aikuisen, lapselle riittää 6-10."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom