Tehoa treeniin, varsinkin nuoret naiset!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
48
Kaupunki
Tampere
Olen nyt kuukausia kummastellut salilla joidenkin kanssatreenailijoiden salitreenejä. Varsinkin nuoret naiset syyllistyvät tähän. Käydään ahkerasti ja säännöllisesti salilla, monet 3-4 kertaa viikossa, mutta ne treenit: tehdään niin löysiä sarjoja, ettei edes ilme muutu ensimmäisten ja viimeisten toistojen välissä. Aivan liian pienillä painoilla ja jätetään toistot kesken.

Kuinka he jaksavat käydä kuukaudesta toiseen salilla, jos treenien vaikutukset jäävät minimaalisiksi? Jos kroppa ei kiinteydy, rasvat lähde tai olo siitä parane? Pelkäättekö isoja lihaksia vai ettei kroppa kestä?

Kommentteja ja selityksiä kiitos?

- Sisun puute

- Tiedon puute

- Lihaksien pelko

- Ei haluta puhista ja olla punaisina, meikit menee.

- Ne tykkää jumpata kevyesti ja pitää jonkin näköstä kuntoa yllä

- Muutkin tekee niin

- Ne laihduttaa

- Jne.

Kaikista syistä, motiiveista ja luuloista voi olla montaa mieltä.

heipsulis vaan

joo, sulle kerro sen, et mä ainakin lähen todella yrittää ja siellä mä pauhaan niin kauan et tukka on solmussa ja välillä meinaa itku lentää, kun kroppaa tärisyttää niin kunnolla. Miehenjölpikkäät ihmettelee mun touhuja ja tulee mielellään aina jelppii et saa vaikka vängllä väänneetyyä sarjat loppuun asti. Ja paikalta en lähde ennekuin saan itseni kipeeseen kuntoon, mun heikkous/vahvuus...

mut ongelmana onkin minulla, että rasvoja ei tarvitse kropasta pois, pikemminkin lisää, että koko ajan vain pitää pitää mieless, että tankkaa tarpeeksi päivän mittaan, ettei väsähdä kesken... siihen loppuu nimittäin silloin mun "hauskanpito"...

yleinen ongelman naisten kohdalla onkin et "mekit menee, mä nmäytän kauhealta", mut mulle nauretaankin, kun mä hihkun siellä chilin värisenä ja teen omia kokeiluja esim. taljan kanssa (maalta kotoisin ja tottunu väsäilee, jos ei muuten homma ota tuntuakseen), mutta ei siinää mitään, mä en ainakaan pelkää, tulee vaan hyvä olo, jos seuraavana päivänä remuamisen j älkeen paikat huutaa apua... :)

Joo, noita tuntuu riittävän. Ainakin yksi selitys minkä olen kuullut on tämä "mä en halua lihaksia". Kai ne laihduttaa haluavat sitten ja kuten tuossa mainittiinkin, pitää jonkinlaista kuntoa yllä. Ehkei niillä ole kummempia tavoitteita siinä, se on niille sellasta jumppailua josta saa hyvän olon. Sitä minen kyllä ymmärrä, ettei niille tule edes hiki:rolleyes: . Voi kai siitä hyvä olo tulla mutta ei sillee mitä mä aattelen että salilta pitäisi tulla!

Hoku sanoi:
- Sisun puute

- Tiedon puute

- Lihaksien pelko>- Ne laihduttaa

- Ei haluta puhista ja olla punaisina, meikit menee.

Lisäksi

-ei kiinnostusta
-muut kyylää, hävettää

Nämä on ainakin mun mielestäni suurimmat syyt. Kun muistelee miten itse joskus treenasi niin taisi syyllistyä muutamaan noista.:rolleyes:

Eniten itselläni oli kuitenkin tiedon puutetta. Itseäni ei joskus kiinnostunut tippaakaan mikään salitreeni ja välillä sinne vaan väkisin raahauduin. Ikinä en mitään käsiä treenannu, en mä kehdannut kun jouduin tekemään niin pienillä painoilla enkä tiennyt tarkkaan mikä ottaa mihinkin lihakseen ja miten tehdään liikkeet oikeaoppisesti. Muistaakseni suosiossa taisi olla selkäpenkki, vatsalihakset, reisikoneet, sisä- ja ulkoreisi laitteet:lol2:

Vieläkin on muuten kynnys tohon muiden edessä aerobisen tekemiseen. Ei niinkään häiritse jos läsnä on naisia, vanhoja pappoja yms. Mutta jos salille tulis joku tuttu jätkä niin myönnän että edelleen hävettää juosta jossain koneessa hiki tippuen, naamapunaisena ähisten. Mulla kun vielä tuppaa menemään vähän enemmän punaseksi toi naama:nolo: Mutta noistapa ei enään ongelmaa kun käyn naisten salilla;)

En olisi varmaan ikinä alkanut tekee penkkiä ja kyykkyä jos oisin joutunu normisaleilla käymään. Nytten kylläkin sielä voin tehdä, se aloittaminen vaan oli niin arka ja vaikea asia.:)

Tuskinpä sentään salilla ketään kyyläillään! Varsinkaan nuoria naisia... (:eek: ...:kuola: ... pari toistoa ... :eek: ... :kuola: )

Nyt vaan naikkoset rohkeasti kaikki peliin, ässät hihasta ja vaikkapa forkkuja reenaamaan ;)

Ei kannata yleistää noita naisiakaan, poikkeuksiakin on ja paljon ainakin omalla salilla missä käyn :) mutta vastaavasti löysäileviä miehiä löytyy.

On se kyllä huvittavaa kun kattelee sitä menoo salilla käydessä. Musta tuntuu et varsinkin vanhemmat naiset käy siellä vaan sen takia vähä heiluttelemassa käsiä ja jalkoja kun lääkäri on määränny tai jotain.
Ja mitä tohon lihasten pelkoon tulee, niin onhan se vähän pelottavaa jos joku nainen on isompi kun ite on, mutta ei tavallista ruokaa syömällä ja kovalla reenillä ihan hetkessä tälläseks kasveta:
Herkku!

Joonaz sanoi:
Ei kannata yleistää noita naisiakaan, poikkeuksiakin on ja paljon ainakin omalla salilla missä käyn :) mutta vastaavasti löysäileviä miehiä löytyy.

Toki. Ja kun siellä joku löysäilee niin mä alan äijäileen:D

Suurin osa noista tollasista on varmaan juuri jonkinlaisia sunnuntaitreenaajia, ei niillä ole sen kummemmin ohjelmaa tai tavoitetta siinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä nyt en ole enää nuori nainen, eikä minulla oikeastaan ole mitään uutta sanottavaakaan, mutta vastaan silti :D Eli eivätköhän ne pääsyyt ole a)pelko lihasten kasvusta ja b)ihan rehellinen LAISKUUS, eli kun ei olla ikinä jouduttu ponnistelemaan fyysisesti oikein yhtään, ei haluta tehdä sitä salillakaan.

venla sanoi:
Toki. Ja kun siellä joku löysäilee niin mä alan äijäileen :D

Hohoho, sielunsisar :D ... paitsi että perinteisestä näkökulmasta minä varmaankin äijäilen salilla aina, kun teen voimanostoliikkeitä isoilla painoilla ja kierrän koneet ja laitteet kaukaa :evil:

onpa tuota omaa naista tullu katsottua salilla jo kauan.

-ilme ei juurikaan muutu sarjoissa

-hiki on paljo kovempi mitä minulla siitä huolimatta

-käy vain pitääkseen yllä lihaskuntoa ja että pysyy kireänä

-lihakset kasvanut siltikin ( vähän, hitaasti mutta varmasti )

-kropan yleiskuva muuttunut normaali "sporttisesta" jopa hieman "voimakkaaksi"

e: tietoa kyllä on. naisilla sellainen loppuunasti vääntäminen ei ole YLEENSÄ niin verissä, sitä näköjään on monien vaikea ymmärtää

Tuli mieleen eräs vanhempi nainen, joka kerran sanoi mulle kuntosalilla:
"Mun pitää lopettaa salilla käyminen, kun mulle on alkanut kasvaa niskaan tällaiset patit".

Tosin mulle jäi silloin vähän epäselväksi, että mitkä patit.:rolleyes:

Että se lihasten pelko on taatusti yksi suurimmista syistä.

Ja ehkä osa kuvittelee, että ei vaan oikeasti jaksa isommilla painoilla, tai ei tiedä jaksavansa. Kokeilemisen uskaltamisen puutetta kenties. Ja yksi on taatusti tuo ajatus toisten kyyläämisestä. Aatella, sehän nyt ois noloa, jos näkis sun jaksavan "vaan" kahdeksan toistoa sen kahdenkymmenen sijaan. :D

Okei. tässä on vanha nainen joka ähisee ja puhkuu kun silmät uhkaa pompata ulos päästä ranskalaisessa punnerruksessa varsinkin. Kertoisinpa samalla nuorista miehistä jotka käyttävät käsipainoja jonkinlaisina heilureina ja huiskivat miten sattuu - olikohan niillä pelko siitä, että hauis kasvaa? Ja sit-ups on sitten toinen juttu, ne voi tehdä linkkuveitsen tapaan kovalla vauhdilla niin että takuulla ne ei kohdistu vatsaan vaan vain lonkankoukistajiin - niistä tulee varmaan upeat. Tai sitten vatsa pullistetaan ennen kohotusta mahdollisimman suureksi.

Vanhoilla naisilla ainoa tapa muuttaa muotoaan on juuri lihasten kasvatus!!!

Sanoisin että osalla se on tieto-taidon puutetta: Ei uskalleta antaa kunnon rääkkiä niille lihaksille. Tehdään se siisti 3 x 15 kun tässä lapussa niin sanotaan ja eihän sitä nyt herranen aika viitti isompaa painoakaan laittaa ku aina on tehty tällä samalla :evil: . Sitä paitsi jos enemmän yrittää niin kasvaa ne kauheat lihakset yhtäkkiä. Ja lihakset saattaa jopa mennä kipeäksi jos liikaa treenaa... voi kauhistus.

Vielä suurempi syy taitaa olla tuo hävetys: Varsinkin aloittelijoille se on kamala paikka kun naama punaisena kädet tärräten puhisee ja joku sattuu katsomaan eli kyyläämään. Naisten kun ei vissiin kuulu punastua, äännellä (salilla) eikä hikoilla. Tämän ovat tainneet tehdä kirjoittamattomaksi säännöksi toiset naiset :lol2: .

Ja kyllä, mullakin tuppaa välillä hävettään, mutta treenaan silti naama punaisena. Ähinät koitan minimoida toki ;) .

Alicia sanoi:
Ja kyllä, mullakin tuppaa välillä hävettään, mutta treenaan silti naama punaisena. Ähinät koitan minimoida toki ;) .
Mitä ihmettä? Ei mulla ole edes tullut mieleenkään että ähinää täytyisi jotenkin hävetä! Sehän tulee ihan luonnostaan. Olisi se nyt todella monimutkaista jos täytyisi miettimällä miettiä, että uskallankohan mä nyt ähkäistä vai en!

Sellaisen jutun olen asiaan liittyen huomannut, että jos salilla on naisten puoli erikseen, niin siellä niitä kummastuneita katseita saa osakseen jos hikoilee ja ääntelee. Luultavasti nuo lihaksia pelkäävät ja ilmekään värähtämättä treenaavat mimmit kasaantuvat naisten puolelle, ehkä juuri nimenomaan tuon häpeämisen takia. (En tarkoita väittää että sinä Alicia olisit tällainen, kunhan vain tuli mieleen.) Eli eikun vain äijien sekaan rauhassa puhisemaan siis!:D

leenam sanoi:
Okei. tässä on vanha nainen joka ähisee ja puhkuu kun silmät uhkaa pompata ulos päästä ranskalaisessa punnerruksessa varsinkin. Kertoisinpa samalla nuorista miehistä jotka käyttävät käsipainoja jonkinlaisina heilureina ja huiskivat miten sattuu - olikohan niillä pelko siitä, että hauis kasvaa? Ja sit-ups on sitten toinen juttu, ne voi tehdä linkkuveitsen tapaan kovalla vauhdilla niin että takuulla ne ei kohdistu vatsaan vaan vain lonkankoukistajiin - niistä tulee varmaan upeat. Tai sitten vatsa pullistetaan ennen kohotusta mahdollisimman suureksi.

Vanhoilla naisilla ainoa tapa muuttaa muotoaan on juuri lihasten kasvatus!!!

uskon että olet vahva ja kova treenaamaan salilla, mutta kyllä sen ylimielisyyden voi silti jättää pois :)

kukin tyylillään

tänää biljardia oltiin pelaamassa ja kaks jannua joi kaljaa viereisessä pöydässä ja pelaili seku vaan...

en alkanut kihistä muille,että voi sitä pelata tosissaa tai olla tulematta tänne!

antaa muiden tehdä mitä haluaa niin omaki elämä on helpompaa

Ei se ole ihme jos vaikka kurkkaa jotain Sport- Fitness ym lehteä, katsoo jotain normaalia saliohjaajaa ja sen ohjeistusta, tai katsoo mitä aerobic-tunneilla tehdään.. yleensä ottaen monta toistoa kevyillä painoilla. Ei kai ne tyyliään muuta ellei jotain muuta lähestymistapaa edes ole tiedossa.
Mutta näkee niitä miehiäkin jotka tekee ihan samaa. Ja mistäs sitä tietää jospa he vaikka haluavat jatkaa tasan sillä linjalla.
Näitä ei tarvitse katsoa jos vaikka vaihtaa salia sellaiseen missä on erilainen asenne. Mutta ei nyt mielestäni muutenkaan tarvitse katsoa. Samalla linjalla zztopin kanssa, antaa olla vaan ja nauttia vapaa-ajastansa ihan millä tavalla haluavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom