Totta vitussa se on eläinrääkkäystä. Yritin vain provoillen herättää keskustelua siitä, että miksi juuri tämä rääkkäys, joka on tapahtunut 80-luvulla, ja jota 99% kirjoittajista ei ole itse nähnyt, herättää emotionaalista agressiivisuutta. Minä meinaan väitän, että kun Hesarissa lukee, että Simpeleellä kuoli 20 nautaa nälkään, tänne ei tule yhtäkään tuohtunutta viestiä. En myöskään usko, että yksikään teistä menee sanomaan suoria sanoja jätkälle, joka taluttaa 30 kiloa ylipainoista, lähes liikuntakyvytöntä Bernhardilaista tuolla kadulla. Mun mielestä kissan tappaminen oli väärin, ja mun mielestä se ei ole taidetta. Pitääkö kissan tappamisesta laittaa vankilaan? Mun mielestä suuret sakot riittää. 20 naudan kiduttaminen nälkään tappamalla jo riittäisi jonkinasteisen linnatuomion ehdoiksi.
Mä en tiedä, onko jengin lauseiden takana miten paljon oikeasti koettua emotionaalista aggressiivisuutta. Jos on, se on mun mielestä pelottavaa. Mä en ahdistu jostain videosta, mitä mä en ole itse nähnyt, mutta mä ahdistun siitä, jos pakkislaiset todellakin haluaisivat systemaattisesti rangaista rikoksen tehnyttä fyysisesti. Esim. silloin, kun se äijä ampui ne lapsensa, tänne tuli kymmenittäin posteja, joissa sitä äijää haluttiin kiduttaa. Yleisenä oikeudenmukaisuuden kriteerinä tuntuu olevan se, että lähes mikä tahansa fyysinen puuttuminen toiseen on periaatteessa oikein, kunhan vain motiivi on oikea. Ja motiivi on yleensä kosto. Tuntuu siltä, että tiettyihin topikkeihin on ainoa hyväksytty, poliittisesti korrekti postaus on "saunan taakse".
Jos minä kirjoitan tänne saaneeni ventovieraalta vastaantulijalta turpaani, niin kuinka moni teistä kirjoittaa postin, jossa pitää hakkaajaa HULLUNA??? Haluaa kostaa sille saunan takana? Vähemmän hullu se Mäki mun mielestä on, kun on tota yksittäistä rikosta lukuunottamatta elellyt suht lainkuuliaisesti. Siinä vaiheessa kun yksittäisen eläimen kohtalo, jota a) ei ole tunnettu, b) ei ole nähty, herättää ne emootiot, mitä minkään ihmisen kohtalo ei tunnu herättävän, niin Herra Mäki ei ehkä ainoa, jonka päässä on tiettyjä umpisolmuja tahi tukahdettua vihaa.