Te ammattilaiset, kertokaa minullekkin

Olen aina syönyt perustervellisesti ja normaalia ruokaa, kotona ei ole ikinä ollut karkkeja, sipsejä, valmis ruokia. Tämä puoli on siis OK. Nyt pitäisi pudottaa 10 kiloa (jotka tulivat joskus 17 vuotiaana koska puolen vuoden aikana söin liikaa, onneksi oli lyhyt jakso) jotka eivät millään lähde ja olen kyllästynyt normaaleihin vinkkeihin.

Päivässä kalorimäärä 1500-2000. Olen 170cm/ 75kg.

Liikunnallinen olen aina ollut enkä liho. Ja nyt olen kovasti kiinnostunut urheilijoiden/bodareiden elämäntavoista. Kunnioitan todella suuresti heitä jolla on noin kova itsekuria. Miten teette sen? Sen että nyt rasva lähtee ja se todellakin lähtee?

Ongelmani on se että jos lasken energiamäärä kuolen nälkään. Vaikka syön tarpeeksi proteiinia ehkä jopa liikaaki. Ja se iltasyömisesta yritän päästä eroon vaikka syön tarpeeksi päivällä.

Olen hieman hukassa ja tarvitsen jotain tehokkaita hyviä neuvoja. Jos iso mies pystyy olemaan niukalla ruokavaliolla ja saa rasvat pois kait sitten minäkin pystyn? :)

kiitoksia etukäteen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti tuohon touhuun on pääpointtina tuo itsekin mainitsemasi itsekuri.

Tällä foorumilla on paljon puhetta laihduttamisesta ja hyviä treeniohjelmia dietille. Lueskele tuota ravinto palstaa, sieltä löytyy suuri määrä ruokavalioita, mistä löydät varmasti sinulle sopivan.

Tiivistettynä varmaan voisi sanoa, että syö alle kulutuksen (itsestäänselvyys). Selvitä peruskulutuksesi laskurilla ja laadi ruokavalio, joka on noin 500kcal alle sen. Tarkkaile painoasi tasaisin välein ja tee muutoksia kalorimääriin, jos paino ei tipu/tippuu liian nopeasti. 0,5-1kg/vk on hyvä tahti, tosin alkuun voi tippua enemmänkin. Ota myös itsestäsi mitat (lantio, rinta, jalat, kädet jne), sillä vaaka ei aina kerro koko totuutta laihtumisesta) Treenaa puntilla 3-5krt/vk ja siihen sopivasti aerobista päälle. Maltilla kuitenkin alkuun, että paikat eivät hajoa/motivaatio lopu.

Ja sitten sitä itsekuria.

Juurikin niin kuin ylläoleva mainitsi. Laske kulutuksesi jollain netistä löytyvillä laskureilla ja siitä -500Kcal. Itse olen jakanut sitten jäljelle jääneet kalorit Proteeini/hiilari/rasva suhteella 40/40/40. Eli 40% Proteeineista, 40% hiilareista, 20% hyvistä rasvoista. Melkein kaikki hiilarit kannattaa jakaa Aamupalalle, 1h ennen treeniä, palkkariin ja 2h treenin jälkeiselle aterialle, niin varmasti menee hyötykäyttöön nekin=)

Punttia 3-5krt/vk ja ehkä vielä lisäksi 2x30min lenkkiä välipäiville. Itse suosittelen vielä omega-3 rasvoja!

Itsekurin en koe olevan sinulla kauhean suuri ongelma, olet kuitenkin aina muuten elänyt terveellisesti ja vältellyt roskaruokaa? Kannattaa etsiä jokin motivaatiokuva ja liimata vaikka jääkaapin oveen, toimii itsellä kun on aina selvä kuva muistuttamassa omista tavoitteista. Ei enään haluta pitsaa:D Nälkään tottuu vähitellen. Alussa on ja tulee olemaan varmasti nälkä aika-ajoin, mutta kyllä se ajan kanssa katoaa kun keho tottuu=)

Mitä enemmän lihaksia, sitä helpompaa pitää rasvat kurissa. Naisilla lihaksia on yleensä vähemmän kuin miehillä, joten kalorinkulutus on samoin vähäisempää. Kalorilaskuri on ihan ehdoton vekotin, pelkällä mutu-tuntumalla itse saan ehkä nipin napin +-1000kcal tarkkuudella ruoat, eli ei hyvä.

Ruoan laadulla ei ole ratkaisevaa merkitystä laihtumissuoritukseen. Ruisleivällä ja sokerilimulla laihtuu ihan samalla tavalla, jos kalorit jäävät miinukselle, testattu juttu. Terveysseikat tulevat tietysti vastaan jos vetää pelkkää sokeria puoli kiloa päivässä prodejuomiin sekoitettuna, mutta periaate on melko selkeä. Proteiinia kannattaa syödä 3g per rasvaton painokilo, rasvaa 1g ja hiilareita loput. Liikunnan laadulla ei ole niin suurta merkitystä, mutta lihakset saa parhaiten säilymään saliharjoittelulla. Aerobinen on tehokasta kalorinpolttoliikuntaa, koska sitä voi harrastaa pitkäkestoisesti: esim. itse dieettikausilla kävelen kouluun ja takaisin, n. 12km.

Komppaan kaikkia ylläolevia, kyllä se vaan niin on että itsestä se lähtee, mitään oikoteitä onneen ei ole. Eikä myöskään oikotietä siihen itsekuriin, vaan ajoitus ja motivaatio täytyy olla kohdallaan. Ei ole mitään niin suurta motivaattoria kuin nähdä peilistä/mittanauhasta oman työn tulokset! Eli kun alkuun pääsee ja tiputtaa muutaman kilon, niin nälkä sen kuin kasvaa (siis nälkä painonpudotukseen ja treeniin, ei ruokaan :D)
Tuosta 0,5-1kg viikossa laihtumistahdista voisin sanoa, että hieman hitaammalla tahdilla voi tulla pysyvämpää ja "kiinteämpää" jälkeä, 1kg viikossa startin jälkeen on aika kova tahti sinun kokoisellesi, kun ei sitä painoa kuitenkaan niin paljoa ole. Tsemppiä aloitukseen! Nyt auringonpaisteeseen on mukava lähteä jaloittelemaan ja keventämään oloa! :)

Jos kova nälkä meinaa olla dietin ongelma niin vähennä aerobista liikuntaa. Pitkäkestoiset aerobiset treenit lisäävät energian kulutusta kropassa, mutta vielä enemmän ne lisäävät nälän tunnetta. En tarkoita etteikö niitä saa olla ollenkaan mutta nälkä-pitää syödä enemmän-lenkkiä jotta syöty kalori palaisi on sellainen noidankehä ettei siitä selviydy voittajana. Aerobisen tilalle sitten vaikka punttia tai kuntopiiriä kunnon temmolla.

Näitä dieettejähän on paljon erilaisia ja toiselle sopii paremmin toinen kuin toinen, mutta miulla on hävinny nälän tunne aika kokonaan ketoosissa. Ja jaksaa treenata alun jälkeen todella hyvin. Kerran on ollut tässä dieetillä nälkä ja sekin oli välittömästi syömisen jälkeen. En ymmärrä mistä se johtu, mut näin vaan oli ja se kesti ehkä 30min.

Tuossa iässä painon kasvu on ehkä ollut ihan luonnollista kasvuun liittyvää, varsinkin jos siellä peilissä ei näy läskiä. Jos ei ole mistä laihduttaa niin eihän se voi toimia.

Kunnioitan todella suuresti heitä jolla on noin kova itsekuria. Miten teette sen? Sen että nyt rasva lähtee ja se todellakin lähtee?

kiitoksia etukäteen!
Tässä, hyvät ihmiset, on todella hyvä asenne. Näin nätisti kun tullaan kyselemään neuvoa niin pakkohan se on vastata.

Dieetillä nälkä on aina kummittelemassa taustalla. Itse vähennän liikunnat aina vain välttämättömään, kovaan perustreeniin jonka lisäksi korkeintaan 2-4 aamuaerobista tai sauvalenkkiä kävellen. Usein jää nuo aerobisetkin tekemättä, koska ne lisäävät mulla nälkää vain entisestään. Mitään oikotietä onneen ei ole, itsekuri on se joka ratkaisee lopulta. Melko harmittomia dieettilisiä minulla ovat lisääntynyt kahvin kulutus, sillä se pitää erinomaisesti nälkää loitolla, samoin kuin juon light-limuja melkoisesti. Turha varmaan muistuttaa, että vaikka laittilimut eivät tuo lisäkaloreita, se aiheuttaa joillekin nestepöhöä ja taatusti jokaisella vaikuttaa purukalustoon.

Dieetillä muista eritoten vitamiinit; treenipäivinä ekstra-multivita, joka päivälle D- C- ja magnesiumlisä. Omega-3:sia purkista jos vähäänkään tuntuu että jää vajaaksi. Jos makeannälkä on paha, niin joillakin CLA + kromi auttavat siihen.

Safkailussa pääprinsiippi usein on liha + lisuke. Pääasiallisesti pyri nauttimaan vähärasvaista lihaa, kuten paahtopaisti (mah favorite), max 10% jauhelihaa, naturel fileitä kanaa ja kalkkunaa, vähärasvaisia possun paisteja. Usein ostamalla ison köntsän laadukasta lihaa (kuten paahtopala tai -paisti, possun uunipaisti, 1-2kg kanafilettä marinadissa jonka pesee pois) saa siitä kaavittua useamman päivän safkat ja kaveriksi kun täyttelee wokkivihahanneksia tai tuhdin salaatin, aletaan olla jo oikeilla raiteilla. Itse suosin hiilareiden vähentämistä dieetillä, mutta treenipäiville ne on kuitenkin hyvä olla. Vältä hiottuja, pitkälle prosessoituja viljoja kuten vaalea leipä, hiottu riisi, vaalea pasta yms. Hiilarit mieluiten täysjyvätuotteista joista samalla kuidut kasaan.

Rasvat ovat myös laihduttajan kavereita. Omega-3:sta sisältävät tuotteet kunniaan; rasvaista kalaa kuten lohta, pähkinöitä (kohtuudella), siemeniä (kuten pellavansiemen), oliivi- ja rypsiöljy. Muista, ettei rypsäriä pannulle, sillä kuumentaminen ei sovi rypsärille niin hyvin kuin oliiviöljylle. Nyrkkisääntö on rasvoja 1g/per painokilo.

Täältä ravintopuolelta löytyy mainio, mr. Vilun kirjoittama dieettiketju missä esitellään eri syömistyylejä. Perehdy siihen ja myöskin muihin jo kirjoitettuihin triideihin. Aloittelijoiden puolelta löytyy myös dieettaamiseen liittyvä vinkkipaketti. Kevyeen painonpudotukseen suositellaan sitä vakiovajetta, miinus 500 kaloria. Kalorilaskuri.fi on merkkailuun erinomainen työkalu, itse vien lähes kaiken ruuan keittiövaa'an kautta myös, mutta se ei ole pakollinen.

Tästä nyt varmasti jäi taas jotain oleellista mutta syytetään sitä, että oon juonut vasta yhden kupin kahvia. Lisäkysymyksiä saa esittää :)

Tuossa iässä painon kasvu on ehkä ollut ihan luonnollista kasvuun liittyvää, varsinkin jos siellä peilissä ei näy läskiä. Jos ei ole mistä laihduttaa niin eihän se voi toimia.

Jos mitat on 170 / 75 nuorella naisella, niin mitäpä veikkaat. Onkohan sitä läskiä vai ei?

Tässä threadissa on jo paljon hyviä neuvoja. Itsekurin puutteesta dieetin kaatumisessa on yleensä kyse. Vaikka dieetillä on ns. nälkä aina mukana, ei dieetillä tarvitse kuitenkaan nähdä nälkää. Dieetin koostumus riippuu paljon muun muassa kehotyypistä ja muusta elämästä kuin liikunta. Jos elämässä on paljon muita stressitekijöitä, se tulee ottaa dieetissä huomioon.

Ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, kaikki dieetit perustuvat kalorivajeeseen jollain aikavälillä. Tämän ei tarvitse olla päivä, vaan voit laskea kalorivajeen viikon ajalta. Ihan esimerkin vuoksi, voit pitää yhtenä päivänä viikossa (lepopäivä) vaikka paaston, ja syödä reilummin muina päivinä. Yhden päivän kärsii, kun tietää että se jää lyhyeksi. Pätkäpaasto voi olla muutenkin hyvä dieettikeino, varsinkin jos saa paastoikkunan hyvin menemään sellaiselle ajalle jossa ei voi syödä tai ei tee mieli ruokaa. Kiljuva nälkä kertoo vain sen, että liikunnan ja energiansaannin suhteessa on epäkohta.

Ei kannata myöskään dieetin alussa ottaa liian kovia miinuksia, koska se yleensä tuhoaa dieetin loppupäässä. Aloittaa ensimmäisen viikon vaikka ihan 200 kcal vajeella treenipäivänä ja 300-400 kcal vajeella lepopäivänä. Toiselle viikolle voi hypätä jo 400/700 kcal sykliin ja pysyä siinä. Jos on pakko lisätä aerobisen määrää, niin se pitää ottaa ruokavaliossa huomioon. Jos juokset vaikka -200 kcal, niin syö 100 kcal extraa. Tärkeintä on alkuvaiheessa kontrolloida sitä nälkää, että syöminen ei räjähdä käsiin.

Myös treeni kannattaa dieetillä muuttaa mielestäni hieman erilaiseksi. Kannattaa lisätä intervalleja ja treenin intensiteettiä, mutta vähentää treenien yhteiskestoa (ja sitä aerobista). Näin voi päästä lyhyemmällä (mutta ei tehottomammalla) treenillä parempaan tulokseen, ja tuntien liikuntaa ei tarvitse psyykkisesti korvata runsaammalla syömisellä. Jo esim. yksi ylimääräinen intervalli aamulla voi lisätä kulutusta useammalla sadalla kilokalorilla päivässä. Lisää myös peruskulutusta olemalla liikkeessä koko päivä (vältä istumista).

Lyhyesti: ilman itsekuria ei pärjää, mutta ilman järkeäkään ei pitkälle pötkitä.

E: Minkälainen sun kehonkoostumus on (missä rasva) ja minkälainen sun normaali dieettipäivä on?

Muista, ettei rypsäriä pannulle, sillä kuumentaminen ei sovi rypsärille niin hyvin kuin oliiviöljylle.

Eikös tuo mene juuri toisinpäin, eli rypsäri kestää kuumennusta paremmin kuin oliiviöljy?

Kunnioitan todella suuresti heitä jolla on noin kova itsekuria. Miten teette sen? Sen että nyt rasva lähtee ja se todellakin lähtee?

Uskoisin että tuo "itsekuri" on useimmille ihan normaalia tavoitteellista ja mielekästä päämäärään pyrkimistä, jota ohjaa ihkaoikea halu, ei aviopuolison tai naistenlehden aiheuttama syyllisyys tai muu epäaito tekemisen lähtökohta (tietysti nuokin saattavat joskus herättää aidon halun sielun syövereistä). Toisen näkökulmasta kova "rääkki" voi näyttää pelottavalta ja vastenmieliseltä itsekidutukselta, kun taas itse tekijän maailmassa se saattaa olla jopa nautinnollista :) Uskoisin että laihduttamisessakin toimii parhaiten sama ideologia kuin ihan kaikessa muussakin inhimillisessä kehityksessä. Otetaan yksi itselleen sopiva askel eteenpäin ja annetaan keholle ja psyykkeelle aikaa adaptoitua. Sitten otetaan seuraava. Kärsivällisyyttä ja järkevää tasapainoilua omien resurssien mukaan tarvitaan, jotta pysytään kompuroimatta pystyssä eikä esim. rikota kehoa liian suurella painokorotuksella tai lopeteta dieettiä liian rankoilla miinuksilla mentäessä.

Pikku onnistumiset, havainnot kehityksessä ja vaikkapa positiiviset huomautukset vahvistavat tuota tekemistä ja pikkuhiljaa edetään tilanteeseen, jossa oletkin tuollainen kova harrastaja, jolla on kunnioitettava "itsekuri" ;) Aikaisemmat ovatkin jakaneet mielestäni tosi päteviä tiivistelmiä käytännön jutuista, mutta tässä oli siis oma ei-ammattilainen aprikointini, miten tuollaiset ihmiset mahdollisesti syntyvät.

Jos mitat on 170 / 75 nuorella naisella, niin mitäpä veikkaat. Onkohan sitä läskiä vai ei?

Vaikea sanoa. Ruumiinrakenteet on erilaisia, ei tuo paino välttämättä tarkoita, että olisi (liika)lihava. Ainakaan normaalille ihmiselle, erikseen sitten kovaa treenaavat ammattilaiset, joihin nyt yleensäkään ei kannata itseään verrata (varsinkaan kisakunnon rasvaprosentteihin).

Sellainen juttu vielä, että jos tuntee koko ajan nälkää niin dieetti/ruokavalio on virheellinen. Laihtuminen on mahdollista ilman jatkuvaa näläntunnetta, jos samalla harrastaa liikuntaa. Eikä tarvitse edes treenata kovin kovaa.

Mitä enemmän lihaksia, sitä helpompaa pitää rasvat kurissa. Naisilla lihaksia on yleensä vähemmän kuin miehillä, joten kalorinkulutus on samoin vähäisempää. Kalorilaskuri on ihan ehdoton vekotin, pelkällä mutu-tuntumalla itse saan ehkä nipin napin +-1000kcal tarkkuudella ruoat, eli ei hyvä.

Ruoan laadulla ei ole ratkaisevaa merkitystä laihtumissuoritukseen. Ruisleivällä ja sokerilimulla laihtuu ihan samalla tavalla, jos kalorit jäävät miinukselle, testattu juttu. Terveysseikat tulevat tietysti vastaan jos vetää pelkkää sokeria puoli kiloa päivässä prodejuomiin sekoitettuna, mutta periaate on melko selkeä. Proteiinia kannattaa syödä 3g per rasvaton painokilo, rasvaa 1g ja hiilareita loput. Liikunnan laadulla ei ole niin suurta merkitystä, mutta lihakset saa parhaiten säilymään saliharjoittelulla. Aerobinen on tehokasta kalorinpolttoliikuntaa, koska sitä voi harrastaa pitkäkestoisesti: esim. itse dieettikausilla kävelen kouluun ja takaisin, n. 12km.

Harvoin tänne tulee nykyään kirjoteltua, mutta kerran kuukaudessa on mukava todeta että vittu mitä paskaa tänne nykyään kirjotellaan. Kenelle sä haluat tota sun sirkusaakkos diettiä myydä? Älä ainakaan aloittelijoille, ne kun ton voikin vielä uskoa. Propsit sulle, mutta lopputuloksia todellakin on monia.

Kerropa vähän enemmän sun syömisistä ja liikkumisista niin osais paremmin neuvoa.. Mainitsit ettet aina halua kuulla niitä normaali neuvoja ja haluat jotai tehokkaita keinoja käyttää, noh viisas laihuttaminen on aina pitkä jänteistä puuhaa valitettavasti. :)

Eikös tuo mene juuri toisinpäin, eli rypsäri kestää kuumennusta paremmin kuin oliiviöljy?
"Kun puhutaan pelkästään rasvan laatuominaisuuksien muuttumisesta ja lämpöoksidaatiosta, oliiviöljyn voi sanoa pääsääntöisesti olevan paistamiseen paremmin soveltuva, kuin esimerkiksi rypsiöljy. Tämä johtuu lähinnä siitä, että oliiviöljy sisältää eniten kertatyydyttymättömiä rasvahappoja, jotka ovat suhteellisen stabiileja kuumennettaessa. Rypsiöljyn monityydyttymättömät rasvahapot taas hapettuvat herkimmin. Rasvojen laatuominaisuuksia suojaavat myös kasviöljyjen luontaiset antioksidantit, kuten mm. tokoferolit, sterolit ja polyfenolit. Kylmäpuristetun oliiviöljyn antioksidantit suojaavat sitä lämpöoksidaatiolta merkittävästi."

edit. Tarkennetaan vielä sen verran että massiivista eroa noiden kahden välillähän ei ole, mutta miksei valita parempaa joka tapauksessa? :)

Kiitoksia kauheasti vastauksista, tuntuu kyllä siltä että tästä foorumista sais jonkinäköistä apua. Muut ihmiset sanovat että syö tervellisesti eivätkä millään haluavat uskoa että syön tervellisesti. Jotkut pitävät itsestäänselvyyteenä se että kaapit on täynnä sarioisten ruoka, sipsejä ja karkkeja. :face:

Siis ruokani koostuu kanamunista, vihanneksista, lihasta, järkyttävä määrä maitotuotteita, puuroa silloin tällöin, kaikenäköistä leipää ( mitä olen kuitenkin vähentänyt rajusti 1-2vpl päivässä). Päivällä pärjään hyvin ruuan kanssa mutta sitten illalla ruuan jälkeen iskee joku addiktio että pakko viel syödä puuroa, leipää tai jotain vaikka olisin jo täynnä, sitten tulee paha olo. Mut sitten jos en syö tulee omituinen olo että mitä tässä mättää.

Vaikka toi 170cm/75kg kuulostaa tosi suurelta painolta ei kyllä ikinä uskoisi minusta. Vartaloni on luonnostaan kuin urheilijalla eli se paino tulee niistä lihaksista kyllä eli siis en ole löysä rasvapallo, todella todella kaukana lihavasta. Mutta kyllä mahassa on poistettavaa sekä reisissä että käsissä. Eli jos sen rasvan sais pois saisin paremman esille ne lihakset.
Ja tosiaan jos laihtuisin en ikinä vois mennä alle 65 kiloa ja jos menisin olisin varmaan anorektiikon näköinen. En tiedä onko sitten lähempänä normipainoa olevalla vaikempaa saada rasvakerroksen pois.

Kalorilaskureita olen käyttänyt ja en pysty luottaa niihin, heidän mukaan minun pitäisi syödä 2500- 2800 päivässä. Ei voi pitää paikkansa, sehän tarkottais sitä että syön jo nyt ihan liian vähän. Siihen tulokseen tulin et jos päivässä syön sen 1800 pitäis vähentää 1300 kaloriin.

Miten se kävely auttaa sitten rasvapolttoon? Onko kellään kokemusta. esim kävelee töihin/kouluun? Jotkut sanovat että todellakin laihduttaa jotkut taas ei.

Tässä on normipäivän ruuat:

Aamu: Kahvi, kevymaito
Aamupäivä/päivä: munakas, vihanneksia, leipä viipale juusto, kinkun kanssa
Iltapäivä: rahka
Illallinen: ruoka ( koostuu lihasta, pastasta, vihanneksista) sellasta kotiruokaa
Iltapala: rahkaa
Yöpala: leipä voin ja juuston kanssa.

Jos noita iltapaloja sais pois. Pyrin aina siihen että päivässä syön 2 kunnollista ateriaa, ne todellakin auttavat pitämän nälän poissa. Ateriassa on ylensä se 500-600 kcal.

Kiitoksia kauheasti vastauksista, tuntuu kyllä siltä että tästä foorumista sais jonkinäköistä apua. Muut ihmiset sanovat että syö tervellisesti eivätkä millään haluavat uskoa että syön tervellisesti. Jotkut pitävät itsestäänselvyyteenä se että kaapit on täynnä sarioisten ruoka, sipsejä ja karkkeja. :face:

Siis ruokani koostuu kanamunista, vihanneksista, lihasta, järkyttävä määrä maitotuotteita, puuroa silloin tällöin, kaikenäköistä leipää ( mitä olen kuitenkin vähentänyt rajusti 1-2vpl päivässä). Päivällä pärjään hyvin ruuan kanssa mutta sitten illalla ruuan jälkeen iskee joku addiktio että pakko viel syödä puuroa, leipää tai jotain vaikka olisin jo täynnä, sitten tulee paha olo. Mut sitten jos en syö tulee omituinen olo että mitä tässä mättää.

Vaikka toi 170cm/75kg kuulostaa tosi suurelta painolta ei kyllä ikinä uskoisi minusta. Vartaloni on luonnostaan kuin urheilijalla eli se paino tulee niistä lihaksista kyllä eli siis en ole löysä rasvapallo, todella todella kaukana lihavasta. Mutta kyllä mahassa on poistettavaa sekä reisissä että käsissä. Eli jos sen rasvan sais pois saisin paremman esille ne lihakset.
Ja tosiaan jos laihtuisin en ikinä vois mennä alle 65 kiloa ja jos menisin olisin varmaan anorektiikon näköinen. En tiedä onko sitten lähempänä normipainoa olevalla vaikempaa saada rasvakerroksen pois.

Kalorilaskureita olen käyttänyt ja en pysty luottaa niihin, heidän mukaan minun pitäisi syödä 2500- 2800 päivässä. Ei voi pitää paikkansa, sehän tarkottais sitä että syön jo nyt ihan liian vähän. Siihen tulokseen tulin et jos päivässä syön sen 1800 pitäis vähentää 1300 kaloriin.

Miten se kävely auttaa sitten rasvapolttoon? Onko kellään kokemusta. esim kävelee töihin/kouluun? Jotkut sanovat että todellakin laihduttaa jotkut taas ei.

Kokeile jättää maitotuotteet pois. Kuituja enemmän peliin. Kasviksia myös, sillä ne täyttävät mahaa. Kokeile jakaa ateroita eri tavalla päivälle ja ajoittaa ne eri tavalla suhteessa treeniin. Vältä verensokeria nopeasti nostavaa matskua, koska silloin se myös laskee nopeasti = nälkä.

Mitä enemmän lihasta, sitä korkeampi sun kulutus on. Syö nyt jonkun arvion mukaan muutama päivä ja punnitse itsesi. Et sinä esim. viikossa vahinkoa itsellesi tee.

Kävely auttaa rasvanpolttoon ihan vain kulutusta lisäämällä (sekä oikealla sykkeellä lipolyysiä lisäämällä).

Jos nyt ihan oikeasti aletaan hifistelemään, niin naisten on helpompi päästä eroon vatsarasvasta kuin lantiorasvasta. Miksi? Koska vatsan rasvassa on enemmän beta-reseptoreita. Ne sitovat adrenaliinia paremmin kuin alfa-reseptorit. Adrenaliini irrottaa rasvahappoja rasvakudoksesta, ja liikuntaa lisäämällä saadaan myös adrenaliinin vaikutusta lisättyä.

Ruokailut kerroit ja ei ny iha perseellää ole paitsi jotai kalaöljyä ehkä lisäisin illalle ja hedelmiä leipien sijaan, mutta mites se liikunta puoli sitten viikossa menee?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom