Tauriini...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Itula
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anteeksi nosto, mutta taitaa olla aktiivisin tauriinikeskustelu tässä. Rupesin miettiin semmosta seikkaa, että jos tota tauriinia nyt alkas napsiin ennen treeniä, ni eihän keho "totu" siihen mitenkään? Meinaan, kun jättää ottamatta joskus niin on ihan sippi. Olen tällaista efektiä kuullut joillakin kahvinjuojilla, ja en itse haluaisi tulla mistään aineesta riippuvaiseksi (ei pilkunviilausta kiitos :D)

Vähän offtopic mut tietääks kukaa et mistäs suomest sais guaranajauhetta ?

Ku tos muutama kuukaus sit takaperi olin kaverin luona iha hirvees darrassa, ja sielt löyty kaapista sitte guarana jauhetta, jota se oli tuonu Espanjasta. Sitä sit sekotin kokiksee ja 10 min ni darra oli hävinny ja tuli ihan helvetin pirteä olo ! Veikkaisin et saattais saada potkua siitä myös siis salireissulle.

En searchilla löytäny ja ei jaksa perustaa omaa threadia.

Vähän offtopic mut tietääks kukaa et mistäs suomest sais guaranajauhetta ?

En ole kyllä Suomessa törmännyt, mutta saahan sitä netistä tilattua.

Eilen tuli kolmoselta ajankohtaisohjelma, jossa käytiin energiajuomia läpi. Tauriiniin puututtiin aika kovalla kädellä ja esiin tuli, että kun rotille on moninkertaisia annoksia annettu niin siellä on ties mitkä haimat poksahdellu. Energiajuomien tuottajat eivät näitä testaa, koska ei ilmeisesti ole niin helppoa.

Onko joku kaivellut näistä tutkimustuloksia puolesta / vastaan?

Itekkin otan just jotain lähemmäs 20grammaa ja kyllä potkasee ainoa harmi on se että elimistö tottuu tauriiniin niin pitää pitää taukoja siitä että tehoaa eikä määrät nouse älyttömäksi.

UFS tauriiniakaan ei ilmeisesti enää ole saatavilla...jonkun verran ilmeisesti laatu vaihtelee markkinoilla...

Ite joskus testasin, välillä kofeiinin kans ja välillä ilman mutta mulle siitä ei ollu ku haittaa, tuntu että elimistö kuivaa niin perkeleesti että ei meinaa pystyä treenaamaan ollenkaan eikä juominen auttanut asiaa yhtään.

Ostin leaderin tauriinia 500 gramman purkin tuossa puoli vuotta takaperin. Otin reiluhkon annoksen + kofutabseja ennen treeniä. Pirteä olo ja hiki virtasi vaikken tehnyt mitään ja alotin sitten treenin maastavedoilla. Hiki virtasi aika runsaasti, paita ihan märkä, sitten tulikin vähän hassu olo -> vessaan jatkoille (ripuli!). Hikoilin edelleenkin aika pirusti ja oli pakko lopettaa treeni siihen.
Voisin tänään kokeilla vähän pienemmällä annoksella ja raporoida sitten tänne miten kävi.

nostetaan tätäkin :D Tänään tuli ostettua tauriini (leaderin 300g purkki), hinta 13,90e ja jumalauta että hiki virtasi salilla :D Dietillä kun ollaan niin oivallinen lisäravinto kofeiinitablettien kanssa. En ottanut paljoa, ehkä pari grammaa. Suoraan purkista pukkarissa niin paha sanoa.

nostetaan tätäkin :D Tänään tuli ostettua tauriini (leaderin 300g purkki), hinta 13,90e ja jumalauta että hiki virtasi salilla :D Dietillä kun ollaan niin oivallinen lisäravinto kofeiinitablettien kanssa. En ottanut paljoa, ehkä pari grammaa. Suoraan purkista pukkarissa niin paha sanoa.

Varmaan niille, jotka ei juo kahvia niin riittää tabut hyvin - veikkaan. Ite juon pari kuppia kahvia päivässä ni on ihan sama vetääkö tabuja ennen reeniä enää, vetää ainakin mahan sekaisin parista jo.

Tauriinia oon ottanut dieetillä n. 10-15g (Miken mukaan :D), nyt sittemmin taas massalla niin 5g tuntuu riittävän hyvin, eikä ihmeemmin potki siis jos tunkee vielä tabuja mukana. Muutenkin aamukaffeista kauhean montaa tuntia ole reeneihin niin...

Dieetillä oli kyllä mulle ihan mukava lisä, ja tästä "rahat pois tuotteesta" oon saanut enemmän irti kuin arginiinista millään annostuksella (annostukset per päivä ~20-25g).

joo ite oon dietillä niin sopii helvetin hyvin. Kahvi ei sovi mulle ku refluksitauti/närästystä. tabuja + tauriinia niin kyllä hikeä pukkaa ja treeni kulkee. 13,90e purkki = joka sentin arvonen. illalla viel polkee kuntopyörää, nii pitää ottaa lisää ;D

Kertokaas nyt jotkut kovikset, että onko tämä tauriini loppujen lopuksi siis piristävää vai rauhoittavaa tavaraa?

Energiajuomien valmistajat markkinoivat sitä luonnollisesti piristävänä. Erään maailman ensteks kovimman äijän juttujen perusteellä päädyin survomaan asiaa googleen (taurine calming) ja löytyykin kaikennäköistä viittausta, että olisikin rauhoittavaa tavaraa.

Sori vähän koomisia linkkejä osa :D

http://www.pihtipudas.net/kuntositi/sivu.php?ID=19

Rauhoittava:

- Tauriini hillitsee aivojen hermovälitystä saaden aikaan rauhoittavan vaikutuksen

http://www.nutros.com/nsr-02015.html

Ways that Taurine can enhance Mental Functioning:

* Help calm the brain and nervous system to combat anxiety

http://www.findhealer.com/glossary/T.php3

Additional benefits & uses are:

* Plays a role in decreasing the development of cataracts.
* Useful in the management of chemical sensitivities as a powerful sulfur donor which removes foreign material & oxidized chlorine.
* Useful with malabsorption of fats.
* Important for proper bile production & fat metabolism, thus the ability to reduce body cholesterol.
* For anxiety, agitation, hyperactivity.
* For insomnia.
* Depression.
* Vegetarianism.
* High blood pressure.
* Certain heart iregularities.
* Congestive heart failure.
* Diabetes, potentiates & improves the action of insulin.
* Alcoholism.
* Gallbladder disease.
* Macular degeneration/retinitis pigmentosa.
* Immune problems.

tauriini

minä ostin aikoinaan tauriinia sen piristävän vaikutuksen takia treeni boosteriksi mutta ei sen vaikutus tuntunu missään vaikka annosta nosti moninkertaseksi suosituksiin nähden niin ei minkäänlaista vaikutusta tuntunu ja siihen loppu minun tauriinin käyttö.

Tauriinin vaikutukset ovat yksilökohtaisia johtuen siitä mitä kukin syö, sisäelimet esim.sydän sisältävät runsaasti tauriinia. Nykyään monenkaan ruokavalioon ei kuitenkaan kuulu sisälmyssyltty yms. herkut joten kannattaa kokeilla jos vaikka tauriini auttaisi. Näitä juttuja aminohapoista yms. löytyy Knut Flytlien kirjasta Vitamiini vallankumous, mielestäni lukemisen arvoinen vaikka osa jutuista onkin enemmän uskomuksiin perustuvaa.

Joo, tossa kun nostin penkistä maksimia ja olin vetäny ison lusikallisen tauriinia alle, niin toisella yrityksellä, vaikka normaalisti ois hyytynyt niin jaksoikin punnertaa loppuun, mut kädet vaan tärisi ihan hulluna koko liikkeen ajan, niinku männät ois ollu käsien tilalla. Nousi kuitenkin ylös eikä hyytynyt. Pistin ton tauriinin piikkiin kun ei oo aiemmin ollut vastaavaa.

Mistä saa ostaa tauriinia ja kofeiinia jauhonmuodossa et vois tunkea latausjuomaan? Saisko jostai muualta ku tilaamalla netistä? Esim Lifestä tai jostai vastaavasta? :O

Mistä saa ostaa tauriinia ja kofeiinia jauhonmuodossa et vois tunkea latausjuomaan? Saisko jostai muualta ku tilaamalla netistä? Esim Lifestä tai jostai vastaavasta? :O

Puhdasta kofeiinijauhetta en oo nähny missään kaupassa (paitsi netissä ainakin MyProteinissa), mutta tauriinia saa Citymarketistakin.

E: Kofeiinia saa kyllä apteekeista todella halvalla (alle 4€/100kpl 100mg) pillerimuodossa. Mut jos jauheena on pakko saada ni en osaa oikeen auttaa tuota enempää. Jauhetta on kyllä pilleriä vaikeampi annostella.

Puhdasta kofeiinijauhetta en oo nähny missään kaupassa (paitsi netissä ainakin MyProteinissa), mutta tauriinia saa Citymarketistakin.

E: Kofeiinia saa kyllä apteekeista todella halvalla (alle 4€/100kpl 100mg) pillerimuodossa. Mut jos jauheena on pakko saada ni en osaa oikeen auttaa tuota enempää. Jauhetta on kyllä pilleriä vaikeampi annostella.

Fitnesstukusta löytyy Sci-Fitin kofeiinia jauhemuodossa. Onpa muuten tarjouksessa tällä hetkellä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom