Tatskat

Juu, itellä on ollu harkinnass jompaan kumpaan hauikseen ympärille joku sydeeemi, tai sitte olkapäähä joku pantteri, laittakaaha jotaki ehdotuksia kun en osaa päättää, ja seki vähä huolestuttaa ku intti eessä että jos massat sukeltaa vähän miinuksille niin miten tatskan käy eli kannattaako ottaa vasta intin jälkeen kun on taas hyvissä lihoissa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, itellä on ollu harkinnass jompaan kumpaan hauikseen ympärille joku sydeeemi, tai sitte olkapäähä joku pantteri, laittakaaha jotaki ehdotuksia kun en osaa päättää, ja seki vähä huolestuttaa ku intti eessä että jos massat sukeltaa vähän miinuksille niin miten tatskan käy eli kannattaako ottaa vasta intin jälkeen kun on taas hyvissä lihoissa?

Sorry OT, mutta eiköhän sulle tekis hyvää kunnon aikalisä koko aiheeseen!
Sitten kun tiedät, mitä haluat ja jos intti(kin) vielä mietityttää...
Jos todellakin olet jo päättänyt kuvat, miitkä meinaat hakata, niin eikun kuvastoja selaamaan tai hyvän piirtäjän luo kuvailemaan asiaa.

Kesällä saattaa hautoa ja hidastaa paranemista sekä jopa arpeuttaa vähän enemmän kun on kuuma, joku korjatkoon jos olen väärässä.

Kuumuus ei sinänsä haittaa yhtään kunhan pitää sitä kuvaa puhtaana ja rasvaa kunnolla. Ja suojaa sitä suoralta auringonpaisteelta ainakin ensimmäiset 2 viikkoa.

Väritatskoista sen verran että ne voi olla yhtä lailla hienoja kun mustatkin. Usein jopa hienompia. Itselläni on toisessa olkapäässä värillinen tatska, joka tosin on vähän puolivalmis. Tai se pitäisi taustottaa vielä kunnolla. Voipi jopa olla että teen toisen käden full-sleeven värillisenä ja toisen black-grey tyylillä. Väreinä sinistä ja liilaa, ehkä jotain punastakin. Kuitenkin haluttas saada molemmat kädet ranteesta olkapäähän kuvitetuksi.

Perjantaina ois (toivottavasti) viimeinen sessio tämän toisen käden full-sleeven valmiiksi saattamiseksi. Kun se siitä paranee saatan laittaa kuvaa tonne VIP puolelle. Katsotaan nyt.

ps. vihjeenä niille jotka on ensimmäistä kuvaa tekemässä. Jos yhtään on sellanen kutina että ne käsivarret tulee täytettyä kokonaan kannattaa heti alkuun unohtaa sellaset pienet yksittäiset väkerrykset joita on sitten tulevaisuudessa vaikea yhdistää niin että kokonaisuus ei kärsi. Tosin yleensähän se nälkä kasvaa vasta syödessä. ;)

Eipä se mihinkään veny, jos sitä meinasit. Ainakaan niin, että se pilalle menisi.

Sorry OT, mutta eiköhän sulle tekis hyvää kunnon aikalisä koko aiheeseen!
Sitten kun tiedät, mitä haluat ja jos intti(kin) vielä mietityttää...
Jos todellakin olet jo päättänyt kuvat, miitkä meinaat hakata, niin eikun kuvastoja selaamaan tai hyvän piirtäjän luo kuvailemaan asiaa.
Juu, miettiminen ei oo koskaan pahaks... Edelleen, jos ite olisin ottanu suurin piirtein saman ikäsenä "olis kiva saada jotain"-mentaliteetilla kuvan niin nyt todennäköisesti vituttas. Mulla oli siis aikakin jo varattuna, en vaan päässy ko. päivänä tekemään sitä ja homma jäi.

Kuumuus ei sinänsä haittaa yhtään kunhan pitää sitä kuvaa puhtaana ja rasvaa kunnolla. Ja suojaa sitä suoralta auringonpaisteelta ainakin ensimmäiset 2 viikkoa.
Kyselin viimeks neulan alla ollessa, että mitä se aurinko vaikuttaa, niin ainakin tatuoimalla ärsytetty, "ohuempi" iho palaa helpommin vielä kk ottamisen jälkeen. Yleensä ei kovin vaikee ole suojata sitä ja laittaa vaikka +30 suojakertoimen rasvaa tatskan kohdalle.

Perjantaina ois (toivottavasti) viimeinen sessio tämän toisen käden full-sleeven valmiiksi saattamiseksi. Kun se siitä paranee saatan laittaa kuvaa tonne VIP puolelle. Katsotaan nyt.
Pitää laittaa sinne joku kuvatusketju jotta jengi voi laitella kuvia.

ps. vihjeenä niille jotka on ensimmäistä kuvaa tekemässä. Jos yhtään on sellanen kutina että ne käsivarret tulee täytettyä kokonaan kannattaa heti alkuun unohtaa sellaset pienet yksittäiset väkerrykset joita on sitten tulevaisuudessa vaikea yhdistää niin että kokonaisuus ei kärsi. Tosin yleensähän se nälkä kasvaa vasta syödessä. ;)
Näinpä. Onneks forkuissa on vaan mustat numerot jotka saa mihin tahansa kohtuullisen helposti yhdistettyä. En olis pari vuotta sitten uskonu että ite mietin full sleeveä. :lol2: Voi tosin olla, että tuo alla mainittu jatkuu olkapäästä selkään ja rintaan ennen kuin käsivartta alaspäin, en tiedä vielä. Tilaa on kuitenkin rajallisesti joten pitää miettiä tarkkaan... ;)

Omasta projektista, kymmenisen tuntia tehtynä, nyt on olkavarsi haukan alaosasta olkapäähän suurin piirtein valmis, tosin vielä on thyynattavaa. Alaosasta jäi puuttumaan osa ja yläosasta myös vähän isompi osa.

Vielä tekemättömään yläosaan tuli muutoksia matkan varrella, yks aihe jää tod.näk. pois ja lisätään muuta. Alaosa näyttää aika mageelta jo nyt, niin vois olla luonnollisempi jättää se tuohon tilaan (tällä erää). Saisin käytettyä sen valmiiksi piirretyn alaosan arm bandina toiseen olkavarteen. Arm band siis sen takia, että tatskakärpänen puree varmasti ennen kuin tätä isoa kuvaa tekee mieli jatkaa... :) Voi olla että reiden tai nilkan ympärille tulee sama "nauha".

Joka tapauksessa jää syksyyn valmistuminen, vähän harmittaaa, mut eipä voi mitään. Tekis mieli laittaa kuvia, mutten laita ennen kuin on "valmista".

Napututin sitte tossa parisen viikkoa sitten tatskan, ku joutu kävelee päivittäin 8viikona ajan tatskaliikkeen ohi.. Oli pakko sitte saaha itelle :rolleyes:

Koska en keksiny oikein mtn kuvaa joka itselle merkkais jotain enempää, nii otin sitte tommosen, jonka näin yhdessä paidassa.. Ei oo iskä viel nähny :D

Liitteet

• IMG_0192.JPG
    IMG_0192.JPG
    43,3 KB · Katsottu: 1 403
Koska en keksiny oikein mtn kuvaa joka itselle merkkais jotain enempää, nii otin sitte tommosen, jonka näin yhdessä paidassa..

Eipä tatskojen tarvitsekkaan merkitä mitään elämää suurempaa. Riittää hyvin että itse pitää kuvasta.

ps. Hieno on! Tykkään. :rock:

Pitää laittaa sinne joku kuvatusketju jotta jengi voi laitella kuvia.

Mikehän suunnitteli tämmöistä ketjua/galleriaa muutamia kuukausia taaksepäin ja siihen pyydeltiin kuvia, mutta idea haudattiin kun osanotto oli niin vähäistä.

Kyllä ne kuvat kannattaa auringosta pitää hyvän aikaa veke. Mitenköhän vanha mulla ois itellä ollu.. vähintään pari viikkoa ja päällä 20+ suojakerroin ja auringossa oli ainoastaan pyöräillyn työmatkan, eli joku puol tuntia ja siinä vaiheessa kerkes palaa. Tai se palo sillee aika hassusti, että siihen rupes tulemaan vähä niinku pieniä vesikelloja joidenki päivien sisällä. Tai niin mä ainakin oletin, että tossa pyörämatkalla se tapahtu, koska muuten olin aina uus kuva vaatteen alla piilossa tai toinen puoli kropassta aurinkoon päin. Ja se kohta oli just se osa kuvaa, mikä t-paidan hihasta pilkottaa. Iho on kuitenki semmonen, että sen päällimmäisen kerroksen täydellinen uusiutuminen vie _paljon_ pidempään ku sen max pari viikkoa, mitä haavan parantumiseen menee. Useita kuukausia siis. Silloin ku iho on ohuempaa, ni tietenki palaa paljo helpommin ja ihosyöpäblaablaavalistus.

Itellä on pelkkiä värikuvia. Viikon päästä pitäis saada vihdoin oikee hiha valmiiksi, eli kyynertaipeen plänttiin joku täyte. Vasempaan käsivarteen mahtuis vielä ehkä kolme kuvaa, mut sillä ei oo niin kiirettä, koska se tulee kokonaan yhdeltä tyypiltä, eli pitää ne kuvien aiheet miettii hyvin. Jos uusilta tatuoijilta ottaa kuvia, ni aiheella ei oo sillee niin tarkkaa väliä. Tärkeempää vaan, että saa kyseisen artistin omalla tyyllillä tehdyn kuvan.

Käsivarsien lisäks kaulassa ja jaloissa on jotain.

Mulla tuli vesikellomaisia jälkiä käteen kun rupi lähti värit nousi. Olin kyllä rasvannut kunnolla, mutta ei jostain syystä auttanut.

Ihtellä löytyy 4 tattaraa ja lisää olis taas tarkoitus hakea.
BTW, mitäs tatuoinnit teille merkitsee? :jahas:

Tunnustan: yhden tatuoinnin omaavana miettinyt pitkään suuremman ihokokonaisuuden tatuoimista Pehvanssin aiemmin mainitsemalla tiikeriraidoituksella tai vastaavalla...

Full-Sleeve, vaikka kuinka "siisti" aiheena tai kuvana olisikin jää minulla ehdottomasti pois laskuista työni takia, joten selkä jää vaihtoehdoksi...

Napututin sitte tossa parisen viikkoa sitten tatskan...

Hieno kuva, kyllä isikin varmasti tykkää ;)

Eipä tatskojen tarvitsekkaan merkitä mitään elämää suurempaa. Riittää hyvin että itse pitää kuvasta.

Tuossa se oleellinen juuri tuli. Moni, minä itsekin joskus muinoin, mietin että tatuointien täytyisi merkitä tai esittää aina jotain erityistä. Monelle tatuoinnit toki erityistä merkitsevätkin, mutta tärkeintä on että kuvasta pitää itse...

Piti oikeen yön yli miettiä mitä tatuointi oikeen merkkaa. :rolleyes:

Lyhyesti: mulle se on vaan keino näyttää enemmän iteltäni.

Sen takia jotain "merkitystä" noilla raapustuksilla "pitää olla". Huom. että puhun vaan itestäni, kuten joskus aiemmin tähän ketjuun kirjottelin pelkästään koristautumistarkoituksessa neulotut on yhtä lailla ok, mutta silti vierastan "pakkosaadatatuointiettäolisincool"-meininkiä.

Itse asiassa olen myös sitä mieltä, että 95% tatuoinneista on rumia. edit: ruma on väärä sana, sanotaan vaikka "ei-hienoja".

Loppujen lopuks; se on vaan mustetta ihon alla -eikä edes ikuista.

Ihtellä löytyy 4 tattaraa ja lisää olis taas tarkoitus hakea.
BTW, mitäs tatuoinnit teille merkitsee? :jahas:

Ite oon hankkinut itelle aina jotain, kun joku suurempi este on ohitettu. Muistuttavat menneistä vaikeuksista ja siitä, että eteenpäin on päästy.

Voisin tästä kirjottaa varmaan vaikka kuinka pitkän tarinan, mut koitan tiivistää ;)

Kyllä mun täytyy myöntää, että tatuoinnit on paljo enemmän ku vaan ihotaidetta. Aiheet sinänsä voi olla mitä vaan, jotku merkkaa jotain, toiset taas ei. Enemmän nykyää otan sillee, et jotain ideaa siinä aiheessa on. Ennen aiheet oli ihan puhtaasti visuaalisin perustein valittuja.

Mikä enemmän merkkaa, ku noi itse aiheet, ni on se, että niitä tatuointeja yleensä on. Kai se on jotain identiteettiin liittyvää, vähä niinku bodaus monelle täällä. Kyllä sen tiedostaa, että ku niitä kuvia on näkyvillä paikoilla, ni kyllä muutki ne näkee. Tohon liittyy niin paljo kaikkee.. Sekin, että paljon tatuoituja tyyppejä katsotaan vähä WTF edelleenkin ja työnsaannit sun muut voi tietyissä piireissä vaarantua, lisäks aika monet sukulaiset tai kaverit voi tyhmänä tai hulluna pitää. Sit ku on välittämättä noista kaikista ja tekee, mitä haluaa, ni kai siinä jotain itsenäisyyttään korostaa.

Siis pääasiassa mä vaan tykkään tatuoinneista ja sen takia niitä rupesin ottamaan, mut just jos tohon salilla käyntiin vertaa, ni saa hyvin sen kuvan, miten asiat tempaa mukaansa. Vaikka en mä nyt loppujen lopuks niin tatuoitu edes ole :)

Onko sellainen tatuointi mahdollinen kuin tuossa aikasemmin päälle vedetty että näytti kaksulotteiselta. Itsellä olis tarkotus ottaa sellanen kettinki tuohon olkavarteen ja sitten jos myöhemmin laittas toisen kerroksen niin tulis sellainen kaksulotteisen näköinen paljon tyylikkäämpi? Toivottavasti saitte tekstistä selvää :D

Onko sellainen tatuointi mahdollinen kuin tuossa aikasemmin päälle vedetty että näytti kaksulotteiselta. Itsellä olis tarkotus ottaa sellanen kettinki tuohon olkavarteen ja sitten jos myöhemmin laittas toisen kerroksen niin tulis sellainen kaksulotteisen näköinen paljon tyylikkäämpi? Toivottavasti saitte tekstistä selvää :D

Joo, luulen että kaksiulotteiselta näyttävän tatuoinnin tekeminen on aika helppoa...:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom