Tatskat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tunnistaako joku fontin/tietää vastaavan? Nimenomaan tollainen vanhanaikainen tyyli jossa ekan kirjaimen saa vastaavasti korostetuksi kuin jostain vanhasta kirjasta? Nimesin itse tuon Turun Sanomat- fontiksi :LOL: tarvis jostain löytää että voin sommitella ennen kuin lähden varaamaan aikaa.

Screenshot_20191216-202937.png

Tunnistaako joku fontin/tietää vastaavan? Nimenomaan tollainen vanhanaikainen tyyli jossa ekan kirjaimen saa vastaavasti korostetuksi kuin jostain vanhasta kirjasta? Nimesin itse tuon Turun Sanomat- fontiksi :LOL: tarvis jostain löytää että voin sommitella ennen kuin lähden varaamaan aikaa.

katso liitettä 185345

Onko tämä oikea tatska? Eikö toi ole ihan kammottavan huonoa työtä?

Eihän tuo esimerkin tekstaus ole ollenkaan pahimmasta päästä:
tattoo%20article%2013.jpeg

😁

Kannattaa varmaan etsiä sellainen tekijä, joka tekee välistykset sun muut niin, että näyttää hyvältä.
Ja fontin koko myös sopivaksi (paljon yksityiskohtia kirjaimissa).

Joo-o, enköhän mä tiedä mitä teen, ei oo ihan eka leima :LOL: Tarvitsin lähinnä tuon ensimmäisen kirjaimen takia fonttia. Ja ihan ajatuksen tasolla vasta tän sommittelu, tulee osaksi isompaa kuvaa.

Valitettavasti tosissaan. Vähiä tapahtumia mitä ollaan kierretty puolison kanssa.

Okei, pitää välillä tarkistaa kun täällä on viimeaikoina ollu aika nihkeetä jengiä kirjottelemassa ja silleesti 😅
Itse kans puolison kanssa tullu käytyä tuolla melkein joka vuos..
Toivottavasti tää koronahomma olis kesään mennessä ohi tai ainaki rauhottunu huomattavasti.

Tuntuu jotenkin sopivalta ajankohdalta esitellä tämä projekti..
Eli tässä ensimmäinen iso tatuointini. Olen aina halunnut vasemman ulkoreiden tatuoitua, mutta aihe on mietittänyt. Haluaisin jotain merkityksellistä ja itselle tärkeää, mutta mitä? Nyt kuitenkin jo muutaman vuoden ulkomailla asuneena aihe alkoi hahmottua. Kyllä sen on oltava jotain Suomeen liittyvää. Koti-ikävän lisäksi omaa kotimaataan on alkanut nähdä eri tavalla ja samalla arvostaa paljon enemmän. Suomalainen henki ja kulttuuri on minulle tärkeitä. Periksiantamattomuus, rehellisyys, omista huolta pitäminen. Ja tätä kaikkea minulle symboloi kaikista parhaiten Suomen leijona.
Screenshot_20200212-171931_Instagram.jpg

Tekijä on puolalainen mustavalkoiseen tyyliin suuntautunut artisti, jonka löysin sattumalta paikallisilta tatuointimessuilta. Selailin kaverin portfoliota läpi ja tykästyin tyyliin välittömästi. Aloin seurata instagrammissa ja syynäsin jokaisen kuvan läpi moneen kertaan. Tällaista tyyliä minä haluan! Lähetin alkutalvesta hänelle viestiä, missä kerroin haluamani paikan ja näytin kuvan Suomen vaakunasta. Pyysin ottamaan huomioon kaikki tärkeät elementit; kruunu, miekka ja haarniskoitu käsi, mutta muuten hänellä olisi täysin vapaat kädet. Luotto oli aika kova, en nimittäin ollut nähnyt mitään luonnosta kuvasta ennen kuin menin paikan päälle ensimmäistä kertaa (studio ei ole edes samalla paikkakunnalla vaan 140km päässä).

Alkuperäinen suunniltema oli tehdä vain reisi, joka tulikin valmiiksi kahdella kerralla. Laitettaessa valmista kuvaa pakettiin alkoi tekijä kuitenkin maanitella, että eikö me nyt tehtäisi myös tuo säärikin.. mietin ensin, että ei perkele, mutta kyllähän te varmaan tiedätte, kuinka siinä yleensä käy kun alkuun pääsee. Varasin uuden ajan jo muutaman päivän päästä.
Screenshot_20200212-171819_Instagram.jpg

Sääri tuli valmiiksi yhdellä kerralla. Siihen saatiin mahdutettu loputkin vaakunan elementeistä kuten sapeli, leijonan jalat ja jopa yksi hopearuusu. Tähän halusin saada mukaan myös tekstinpätkän, joka muistuttaa vahvasta mentaliteetista erityisesti vaikeina hetkinä. (Ruotsalaisille kavereille kuitenkin kerron aina, että se on pätkä eräästä kappaleesta, jota soitettiin kansanjuhlassa, kun Suomi otti jääkiekon MM-kultaa kaikkien aikojen huonoimmalla joukkueella 😁 Tuntuu erityisen mukavalta ottaa tämä asia esille, mahdollisimman usein).

Missä suosittelisitte teettämään synkän metsäaiheisen tatuoinnin? Mielessä olisi vähän Heikki Willamon luontokuvien tai vaikkapa Insomniumin levykansien tyylinen metsätatuointi forkun ympärille muutaman lisäelementin, esimerkiksi nuotion kera. Tähän mennessä Hexed Inkin tyyli on kiinnostanut eniten, mutta siellä varauskalenteri taitaa olla pitkälle täynnä.

Jos joku tietty tyyli kiinnostaa ja olet löytänyt sille tekijän, älä katso jonotusaikoja vaan mene hyvä mies just sille. Ne jonot kertoo että tyyppi osaa asiansa, ja toi tatskaaminen on vähän niinkun käsiala. Jos jollain on tietty käsiala, niin se on paras just siinä, mutta jos pyydät jotain muuta kopioimaan toisen käsialaa niin jälki ei ole välttämättä sitä mitä haluat. Onhan noita moniosaajiakin mitkä tekee laidasta laitaan, mut tatskaaja on parhaimmillaan kun se saa tehä just sellasta mistä se diggaa.

Lisättäköön tähän että mun hanskan tekeminen on nyt kestänyt kaks vuotta ja mulla on vielä neljä päivää tälle vuodelle vaarattuna, en kadu ollenkaan että on joutunut odottamaan. Ihan senkin takia että tollasta ~7 kiloa rahaa on paha pierasta jostain yheltä istumalta 😂

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom