• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tatskat

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Onko porukka ottanut täällä perhe aiheisia tatskoja?
Mikä sitten lopulta on perheaiheinen ja mikä ei? Vaikea mitään tarkkaa rajaa vetää. Joku ”family” tekstinä tai ”mom” ovat sen verran kliseisiä, että eräänlaista ainutlaatuisuutta tavoittelevana en lähtisi tuohon. Eivätkä teksyit ole kyllä muutenkaan mun tyyliä. Toisaalta sitten taas nähty todella siistejä tatskoja vähän samasta aihepiiristä. Joskus näin esimerkiksi tatskan, jossa lapsi istui laiturilla selin kuvan ottajaa kohti ja taustalla laski aurinko. Jotain tuollaista voisin itsekkin ottaa.

Mikä sitten lopulta on perheaiheinen ja mikä ei? Vaikea mitään tarkkaa rajaa vetää. Joku ”family” tekstinä tai ”mom” ovat sen verran kliseisiä, että eräänlaista ainutlaatuisuutta tavoittelevana en lähtisi tuohon. Eivätkä teksyit ole kyllä muutenkaan mun tyyliä. Toisaalta sitten taas nähty todella siistejä tatskoja vähän samasta aihepiiristä. Joskus näin esimerkiksi tatskan, jossa lapsi istui laiturilla selin kuvan ottajaa kohti ja taustalla laski aurinko. Jotain tuollaista voisin itsekkin ottaa.
Niin oon miettiny itse jotain symbolia ehkä mikä kuvastaa jotenkin omaa perhettä tai jotain vastaavaa. Pitäisi nyt siis ottaa ensimmäinen tatuointi, että hetki varmaan menee ennen kun tässä keksii minkälaisen sitä oikeasti uskaltaa ottaa :D Mut toi tatska mistä puhuit on kyllä hyvä idea, ja ehkä ajankohtainen joskus. Mut kyllä sitä itekkin haluisi jotain "ainutlaatuista" eikä mitään kliseistä.

Kaippa tuo, että lasten nimet löytyy itsellä ihosta sellaiseksi lasketaan. Kauan asiaa pohdin ja sitten sen lopulta toteutin. Monta nimeä niin hieman aikaa ja tilaakin jo vei, kun en ihan pikkupräntillä nimiä halunnut:)

Lisääkin olisi tarkoitus toteuttaa ja lähinnä teksteinä, jotka jollain tapaa liittyvät lapsiin/rakkaaseen.
Yksi tatska jo oikeastaan vaan toteutusta vaille valmiina....pitänee kohta varailla aikaa(y)

SteveBerman

Sisältä kuollut
En ihan vielä. Minulla on ajatelmana että jos tästä tilanteesta selviän, niin tulen ottamaan käsivarteeni ylöspäin menevät portaat joissa poikani kävelee yksin kohti ylhäällä siintäviä pilviä. Kuvaan on liitettynä tiimalasi jossa hiekka on valunut tiimalasissa olevasta reiästä ja lasi on siis tyhjä ja aika on ’loppunut’ . Kuvaan tulee luultavasti vielä päivämäärä, jolloin aika pojallani täällä maan loppui. Värimaailma tulee olemaan hyvin tumma.
En sitten tiedä onko tämä perheaiheinen ja tuleeko tuo koskaan iholleni, sen aika sitten näyttää.

Eilen jatkettiin hihaa tällä:

Tänään sitten edettiin hiukan ylemmäs:

Pikkuhiljaa tuosta alkaa muotoutumaan kokonaisuus, 4 kokonaista päivää takana ja 5 vielä edessä. Sama teema jatkuu siis koko hanskaan ja rintalihakseen. Puuttuu siis vielä hauiksen sisäsyrjä, olkapää ja rinta, lisäksi viimeistely (tyhjien alueiden täyttö, varjostukset ym.) on kesken.

Kuvista ja jäljestä kunnia Grey bull tattoon Thaille.

Edit: tosta gladiaattorista mulla ei olekaan kuvaa tarjolla, laitellaan seuraavan ajan jälkeen vähän isompaa kuvaa josta näkee koko käden.

Edit2: Perhetatskoista kun oli yllä juttua, niin toi oliivinlehvykkä (mikälie oikealta nimeltään?) ranteen sisäpinnassa on veljestatska, mulla roomalainen nro 1 ja pikkuveikalle tulee samanlainen numerolla 2.

Viimeksi muokattu:

EL5

Kaupunki
Lieto
Perhetatskoista, ex:lle aikanaan tehtiin sellainen jossa lasten nimet kuviksi muutettuna (esim. otso ja vuokko -> karhu ja sinivuokko) ja kuviin piilotettuna syntymäpäivät.

Kaupunki
Oulu
Perhetatska, löytyy tavallaan. Nimittäin timantti vasemman kyynärtaipeen alapuolella jossa on yksi kirjain. Tämä esikoistyttärelle ja oikeaan käteen tulee samanlainen, siihen kuopuspojan nimikirjain. Varmaan laitan jotain muutakin noille rakkaille kakaroille. Muitakin on suunnitelmissa, tuppaa vaan budjetti tulemaan vastaan rajoittavana tekijänä.

brilleaux

Kuivankesän varastorotta
VIP
Kaupunki
Jyväskylä
Tytön syntymäpvm oli toinen tatskani. Siitähän homma lähtikin hanskasta. Molemmat kädet on jo täynnä.
Nyt odottelen milloin tulee himo ottaa ensimmäinen jalkaan, seurauksethan tietää...

Nyt kun on itsellä kaulassa toisella puolella leimaa niin jumalauta kun toinen puoli kaulasta näyttää orvolta!

No, piiloon onneksi tulee menemään koko kaula niin ei paniikkia.

Selkäkin pitäisi alottaa syksyllä toivottavasti. Hieman joutuu peitekuvaa myös tekemään.

Dodi, nyt tääkin sai aikaiseksi ottaa yhteyttä leimamestariin mutta aloin miettimään kun halusi tietää fontin tekstiin?
Ei nyt ole tarkoitus samalla mutta vastaavalla tyylillä kuitenkin kuin esim. pakkiksen fontti oli yhteen väliin kuten kuvassa niin miten vitussa mä saan fontin sille tollasesta??
Tuli kyllä sekin mieleen että onkohan mulle sopiva leimaaja jos homma alkaa tökkimään jo tälläisessä asiassa?
Eihän ne mitään ajatustenlukijoita ole mutta kai nekin tykkää jotain tietynlaista tyyliä tehdä?

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Dodi, nyt tääkin sai aikaiseksi ottaa yhteyttä leimamestariin mutta aloin miettimään kun halusi tietää fontin tekstiin?
Ei nyt ole tarkoitus samalla mutta vastaavalla tyylillä kuitenkin kuin esim. pakkiksen fontti oli yhteen väliin kuten kuvassa niin miten vitussa mä saan fontin sille tollasesta??
Tuli kyllä sekin mieleen että onkohan mulle sopiva leimaaja jos homma alkaa tökkimään jo tälläisessä asiassa?
Eihän ne mitään ajatustenlukijoita ole mutta kai nekin tykkää jotain tietynlaista tyyliä tehdä?
Siis laitat kuvan referenssiksi ja piirtävät sitten tatskan sen pohjalta?

Siis laitat kuvan referenssiksi ja piirtävät sitten tatskan sen pohjalta?
Siis teksti pitäisi saada.
Mulle noi aika outoa aluetta niin löysinkin sivustoja joista löytyy fontteja mutta sitten siinä tulee lisäksi muuta ja minusta on sellainen taide aspekti että taiteilijan pitäisi sanoa oma näkemys niistä eikä vain tehdä niin kuin mun mielestä ois kiva jos sen voi tehdä paremminkin.

Siis teksti pitäisi saada.
Mulle noi aika outoa aluetta niin löysinkin sivustoja joista löytyy fontteja mutta sitten siinä tulee lisäksi muuta ja minusta on sellainen taide aspekti että taiteilijan pitäisi sanoa oma näkemys niistä eikä vain tehdä niin kuin mun mielestä ois kiva jos sen voi tehdä paremminkin.
Niin, eli just kuten yllä sanottiin. Viet tuon kuvan näytille, ja sanot, että toivoisit tällaista tyyliä fonttiin. Ammattilainen sanoo "selvä, luonnostelen, tuu sillon ja sillon tsekkaamaan". Amatööri kakistelee, jolloin tiiät vaihtaa tekijää.

Niin, eli just kuten yllä sanottiin. Viet tuon kuvan näytille, ja sanot, että toivoisit tällaista tyyliä fonttiin. Ammattilainen sanoo "selvä, luonnostelen, tuu sillon ja sillon tsekkaamaan". Amatööri kakistelee, jolloin tiiät vaihtaa tekijää.
Joo siis on ammattilainen ja mä tiedän aivan tasan tarkkaan mitä haluan mutta esim. fontin kanssa tarviin hieman apua.
Kun tökkäs heti tuollaiseen asiaan niin vaihdan tekijää vaikka onkin ihan ammattilainen ja tekee päivätyökseen näitä omassa liikkeessä.

Brodo.Shaggins

Supreme leader
Joo siis on ammattilainen ja mä tiedän aivan tasan tarkkaan mitä haluan mutta esim. fontin kanssa tarviin hieman apua.
Kun tökkäs heti tuollaiseen asiaan niin vaihdan tekijää vaikka onkin ihan ammattilainen ja tekee päivätyökseen näitä omassa liikkeessä.
Siis kyllähän sen tatskaajan nyt pitää saada jonkinlainen käsitys, että haluatko sen tatskan perus aerialilla, tribaalityylisellä fontilla vai kenties kursivoidulla Masai-heimon kirjoituksella. Se, että pyytää tohon tarkennusta kertoo lähinnä sen, että tatskaaja ei halua sooloilla liikaa ja pyrkii saamaan siitä tatskasta sulle mieleisen. Jos haluat siihen fonttiin taiteilijan omaa käden jälkeä, mainitse, että haluat fontin x tyylisen, mutta vähän tummemmalla/iloisemmalla/söpömmällä twistillä.

Joka tapauksessa ei liene vaikeaa löytää eri fontteihin ja teksteihin ainakin osittain erikoistunutta tekijää. Varmaan melkein kuka vaan tällainen osaa kyllä piirtää sulle haluamasi tatuoinnin, kunhan osaat edes jollain abstraktilla tasolla kuvailla, mitä haluat. Eli tosiaan kannattaa laittaa kuva esimerkiksi, jonka pohjalta se tatskaaja voi sitten sen kuvan luoda.

Btw, se, että tekee päivätöikseen tatuointeja, ei vielä kerro paljoakaan siitä, kuinka hyvä kyseinen kaveri on. Ammattilaisistakin löytyy aika laajalla skaalalla porukkaa mitä tulee laatuun.

Siis kyllähän sen tatskaajan nyt pitää saada jonkinlainen käsitys, että haluatko sen tatskan perus aerialilla, tribaalityylisellä fontilla vai kenties kursivoidulla Masai-heimon kirjoituksella. Se, että pyytää tohon tarkennusta kertoo lähinnä sen, että tatskaaja ei halua sooloilla liikaa ja pyrkii saamaan siitä tatskasta sulle mieleisen. Jos haluat siihen fonttiin taiteilijan omaa käden jälkeä, mainitse, että haluat fontin x tyylisen, mutta vähän tummemmalla/iloisemmalla/söpömmällä twistillä.

Joka tapauksessa ei liene vaikeaa löytää eri fontteihin ja teksteihin ainakin osittain erikoistunutta tekijää. Varmaan melkein kuka vaan tällainen osaa kyllä piirtää sulle haluamasi tatuoinnin, kunhan osaat edes jollain abstraktilla tasolla kuvailla, mitä haluat. Eli tosiaan kannattaa laittaa kuva esimerkiksi, jonka pohjalta se tatskaaja voi sitten sen kuvan luoda.

Btw, se, että tekee päivätöikseen tatuointeja, ei vielä kerro paljoakaan siitä, kuinka hyvä kyseinen kaveri on. Ammattilaisistakin löytyy aika laajalla skaalalla porukkaa mitä tulee laatuun.
Nimenomaan, pysyvästä jutusta kuiten kyse, niin kannattaa ottaa rauhallisesti, kysellä letteröintejä tekeviä tatskaajia, käyä jututtamassa tekijöitä ja kattelemassa referenssikuvia, jne...

Sitte ku löytyy se ammattilainen, jonka kans tuntuu natsaavan jutut ja näkemykset, niin se tekee luonnokset ja muokkailee niitä tarvittaessa, ennenku aletaan hakkaamaan mustetta ihoon.

Ihan valideja pointteja kyllä ja kuten sanoin niin itelle ei ihan jokapäivästä ja jos ois joku pikachu niin helppohan se ois netistä napata ja sanoa että ala hakkaamaan tollasta pakaraan.