Tatskat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenkäs pitkälti rankemmalla kädellä tatskattu jengi pysyy tatskoissa samassa tyylisuuntauksessa tai teemassa? Itsellä tällä hetkellä puoli hihaa mustaharmaa realismia ja tarkoituksena vetää toinenkin käsi samaan tyyliin. Toisaalta new school japsikin iskee sen verran kovin, että tekisi mieli ottaa siihenkin tyyliin jotain, vaikka se toisaalta ei ehkä istu tuon loppukropan realismin kanssa yhteen.
Siis itseä varten ne kuvat otetaan, jos joku tyyli/tyylit tuntuu itsestä hyvältä niin niitä sitten. MInulla on molemmat kädet ja rinta hakattu tribaalia, japsia, mustavalkoista, kalloa yms, osa värillisenä. Ymmärrän kun laitetaan ihan sekasikiöksi niin näyttää paskalta mutta jos vähän järkeilee mitä ottaa ja minne niin saa ihan siistin kokonaisuuden.

View: https://instagram.com/p/Bd4edFxFSaD/

Tuossa olisi taas eilisen duunailuja. 1 kerta olisi vielä, silloin vaan käydään vähän kaikkia läpi yms suunnitellaan toista kättä.

Hauiksen sisäpuoli sattu loppua kohden aivan helvetisti.

Ai hitto, hyvän kuvan oot valinnu. Muutenkin tosi siisti koko hanska. Pitäiskin katsoa band of brothers taas uudestaan.

Joku tos kysy pääkalloista. Sehän on aika klassinen aihe ja sen takia varmaan suosittu. Itsekin oon miettinyt pääkallon ottamista jalkaan, mut en ole vaan saanut vielä aikaiseksi. Isompien tatuointien ottaminen on vähän hankalaa, kun pitäis aina ottaa kokonaisia päiviä vapaata töistä.

Ai hitto, hyvän kuvan oot valinnu. Muutenkin tosi siisti koko hanska. Pitäiskin katsoa band of brothers taas uudestaan.

Joku tos kysy pääkalloista. Sehän on aika klassinen aihe ja sen takia varmaan suosittu. Itsekin oon miettinyt pääkallon ottamista jalkaan, mut en ole vaan saanut vielä aikaiseksi. Isompien tatuointien ottaminen on vähän hankalaa, kun pitäis aina ottaa kokonaisia päiviä vapaata töistä.
Mä tähtään ajat melkein aina perjantaille niin voi sit ottaa iisisti vkonlopun. Ja joo pääkallothan on varmaan se perinteisin tatuointiaihe. Nehän tarkoittaa eri kulttuureissa eri asioita eikä se varsinaisesti ole mikään oma tyylisuuntauksensa joskin ne kukilla koristellut sokerikallot(?) tais olla joku aika sitten muodissa.

Tyylejä pystyy melko hyvin yhdistämään fiksusti, mutta se on enemmän sitä että yhdistää eri tyylisuuntausten kuvia eikä kokonaan erilailla tehtyjä tatskoja. Eli jotain trashpolkkaa tai pistetatskoja ei oikein fiksusti voi yhdistää perinteiseen. Mutta toisaalta jos on vaikka eri käsissä niin ei se sillon IMO niin hölmöltä näytä vaikka olis hyvin erilaiset sleevit.

Itsellä ollut sama mietintä päällä jo vuoden verran. Päädyin siihen lopputulokseen, että teen nykyisen aika ison tatsaprojektin rauhassa loppuun ja otan varmaan pari pienempää leimaa ja sitten funtsin sitä hihaa tarkemmin.

Asetin tavallaan ehkä naurettavaltakin kuulostavan aikarajan, eli funtsin asiaa siihen asti kunnes saavutan tietyn iän (n.4vuotta aikaa siihen) ja otan leiman jos vielä sillon siltä tuntuu. Ideana tässä on se, että tuon aikajänteen sisään mahtuu muutama isompi elämänmullistus ja luultavasti duunipaikan vaihtokin, joten uskon kokevani valaistuksen asian suhteen tuon aikajänteen sisällä.

Ja tietysti nyt haluaisin tuon yhden isomman projektin päätökseen, joka tulee nielemään aikaa ja rahaa vielä sen verran, etten mitään isompaa uutta juttua pystiskään kovin nopeasti aloittamaan.

Muutamaa hihallista valkokaulusduunaria olen haastatellut ja molemmat ovat myöntäneet että jonkin verran rajoittaa pukeutumitsa noi kuvat, eli pitkää paitaa on pidettävä päällä ainakin asiakkaan tiloissa työskenteltäessä. Tiettyjä rajoituksia tuosta ainakin itselleni tulisi, joten kovasti sitä kyllä joutuu pohtimaan onko sen arvoista.

Kaikkea paskaa sitä on tullutkin kirjoiteltua :)
(lainattu teksti siis vuodelta 2011)

Mutta muistelin, että olin joskus tänne kirjoittanut että hiha tulee jos vielä 35:nä sitä haluan.
No, ikäraja on ylittynyt jo reilusti ja duuniakin on jo vaihdettu pariin kertaan ja edelleeen tekee sleeveä mieli, joten eiköhän se ole aika käydä semmoinen hakemassa :) Eli 3/4 sleeve tuleepi japskityylillä.

Rupee kohta vapa iho käymään vähiin, kun on aika paljon noita kuvia tullut lätkittyä, mutta vaikka tatuoitua ihoa alkaa olemaan jo kohta enemmän kuin tatuoimatonta, niin kuvat ei kovinkaan näkyviä ole, ellei alasti hillu. Nyt tulee sitten ensimmäinen kuva, jonka peittely voi olla vähän hankalampaa. Ehkä olen nössö, mutta pikkuisen se edelleen jänskättää.

Rupeaa olemaan jo sen verran paljon mustetta kehossa, että ei oikein ole muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa sitä lisää :)

Viimeksi muokattu:
Itsellä ei ole yhtään tatuointia, mutta joku kuvan kaltainen on ollut suunnitelmissa:
http://tattoosboygirl.com/wp-content/uploads/2017/08/viking-tribal-tattoos.jpg

Osaako kukaan heittää arviota kauanko tällaisen tekemisessä kestää, ja mitä mahtaa maksaa? Onnistuuko keltä vaan perus tatuoijalta, vai pitääkö etsiä käsiin joku kys tyylisuuntaan erikoistunut?

Ei tietenkään yksi yhteen kuvan kaltainen, mutta tällainen viikinkihenkinen lohikäärme riimuineen kättä kiertämään kiehtoo mieltä

toinen esimerkki:
https://www.google.fi/imgres?imgurl...aYKHeXYA904ZBAzKCEwIXoECAEQIg&iact=mrc&uact=8

Itsellä ei ole yhtään tatuointia, mutta joku kuvan kaltainen on ollut suunnitelmissa:
http://tattoosboygirl.com/wp-content/uploads/2017/08/viking-tribal-tattoos.jpg

Osaako kukaan heittää arviota kauanko tällaisen tekemisessä kestää, ja mitä mahtaa maksaa? Onnistuuko keltä vaan perus tatuoijalta, vai pitääkö etsiä käsiin joku kys tyylisuuntaan erikoistunut?

Ei tietenkään yksi yhteen kuvan kaltainen, mutta tällainen viikinkihenkinen lohikäärme riimuineen kättä kiertämään kiehtoo mieltä

toinen esimerkki:
https://www.google.fi/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/-1V4rdIm1OHY/UTzYELweY4I/AAAAAAAABNo/IKgBG1VHKkU/s1600/Swedish+Rune+Drage+text.jpg&imgrefurl=http://animalia-life.club/other/nordic-wolf-tattoo-meaning.html&docid=i70ayFv231wU3M&tbnid=ahdLS4-lp4IIeM:&vet=12ahUKEwjVw5mert_aAhXDxaYKHeXYA904ZBAzKCEwIXoECAEQIg..i&w=1600&h=989&bih=929&biw=1408&q=viking dragon head tattoo&ved=2ahUKEwjVw5mert_aAhXDxaYKHeXYA904ZBAzKCEwIXoECAEQIg&iact=mrc&uact=8
Perustatuoija on vähän huono termi. Eli tollaseen kelttiläishenkiseen settiin ei tarvii mitään kyseiseen tyylisuuntaan erikoistunutta leimaajaa, mutta hyvän tatskaajan tarvitsee. Ainakin jos/kun kyseessä on custom made kuva etkä vie mitään valmista siirtokuvaa. Photorealistiset on varmaan ainoita kuvia mihin on hyvä hakea nimenomaan siihen erikoistunut leimaaja.

Tossa on aikapaljon riippuvia seikkoja sen suhteen kauanko kestää ja paljonko maksaa. Eli lähinnä miten suuri pinta-ala mustataan ja kuinka paljon on pienempiä yksityiskohtia. Jos se ei ihan täyteen tule väriä niin varmaan menee kahdella setillä missä ekaks vedetään ääriviivat ja parin vkon päästä raaputellaan loput. Hintahan sitten riippuu ihan tatskaajasta mutta joku 700e-1000e ei varmaan hirveän kauas mene? Vähän oon huono arvioimaan kun itellä tekee tuttu kuvat. Voisin kuvitella et normihinta ois jossain 100e tuntiluokkaa ja riippuen toki paljonko pinta-alaa peitetään niin toi vois olla esim sellanen 2x4h setti.

Ehdottomasti olkapää + half tai full sleeve niin haluat hyvän tatuoijan. Ei sitten mitään "kaveri kehu hyväksi ja tekee halvalla" koska sellaisia tatuoijia ei ole. Hinnoista puhuttaessa voi hyvin olla että budjetti on siellä 1000 euroa ja yli, joten siihen on parempi varautua.

Vähän olen erimieltä @start kanssa, sillä vaikka viivanvetotyyli voi olla samankaltainen, niin kyllä tatskaajista löytyy näitä jotka suosii enempi mustavalkoa, old skoolia tai new skoolia, väri- tai simplistinen jne. Ja silloin se tatskaaja on parhaillaan kun viet sen portfoliota tukevan työn sille. Jos leimaaja tykkää tehä värikästä new skoolia niin taatusti tekee hyvän mustavalkokelttikuvan, mutta siihen hommaan vihkiytynyt tekee vielä paremman.

Jep, tuo olisi todellakin väärä paikka säästää :) Tärkeä kysymys punttinäkökulmasta: Treeneihin tulee varmasti taukoa, joten mun logiikan mukaan kannattais tehdä mahdollisimman paljon kerralla, jotta tulis minimaaliset treenitauot? Samoin käsittääkseni auringon otto kielletty, joten varmaan kannattaa tatskahaaveet jättää syksylle/talvelle, ettei mene koko kesä pitkähihaisissa?

Ei siitä treenistä tule taukoa kuin max 3 päivää, ja ne auringon otto kiellot on mun mielestä vähän sellaista höpö höpö hommaa!

Joo kunhan ei nyt lähde heti tatskan oton jälkeen mihinkään thaimaan helteisiin ja jos lähtee niin käyttää aurinkorasvaa. Samoin jos Suomessa ottaa kesällä leiman ja sattuu jonain päivänä aurinko paistamaan niin ei se aurinkorasva huonoakaan tuorehkolle leimalle tee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom