Tatskat

Tattista, onhan tossa vielä vitusti työtä jäljellä, mutta kerta kerralta näyttää paremmalta! Vielä vähän detaileja tän päivän urakasta

detailseja.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sainpa koekäyttöön Easy Tattoo-rasvaa, kaks päivää nyt lotrannut ja vaikuttas ihan hyvältä. Eilisen session jälkeen lähti mopo käsistä ja 1-2 session sijaan onkin luvassa 4-5 sessiota, eli varmaan jouluun asti mennään sitten käsi ruvella. Oon tässä sen kunniaks tehny pientä ihmiskoetta ja kokeillu nyt näitä erilaisia linimenttejä. Huomiot tähän asti:

Bepanthen (sininen): Haisee paskalta, saan tosta hajusta huonoja viboja. On aika tyyristä (about 6€ / 30g tuubi) ja ainakin meikäläisen kuivakka iho imasee ton rasvan sisäänsä saman tien, eli saa levitellä sen 5-6 kertaa päivässä. Lisäksi luotaantyöntävä peltiputkilo on so 90's. Ekat tatuoinnit ei bepanthenilla meinannu parantua ollenkaan ja tulehtuivat, pidemmässä käytössä tuli myös pientä näppyä ihoon. Oireet johtu varmaan tosta että jouduin rasvaamaan niin helvetisti. Bonus: Sopii myös nännihaavojen ja itikanpistojen hoitoon.

3/5

Bepanthen (punainen): Aivan hirveetä jankkia, kokeilin kerran. Luulis että tällä tavaralla on aika helppo rasvata kuva tukkoon jos innostuu lotraamaan liikaa.

2/5

Helosan: Miellyttävän raikas tuoksu, avaa myös sieraimet. Paksumpi ja rasvasempi koostumus, riittoisaa ja halpaa ku hajusaippua. Miedosti antiseptinen, pirskahteleva, tallinen ja vähän kulmikas. Riittää kun rasvailee 2-3x per päivä, mutta iho jää aika tahmeeks ja vaatteet tarttuu ällöttävästi ihoon. Kuva parantu todella hyvin ja viikon jälkeen riitti mieto rasvaus aamuin illoin, ei mitään iho-oireita. Bonus: Tällä hoidetaan myös hevosia.

4/5

Easy Tattoo: Parin päivän kokemuksella hyvää shittiä. Aika stydiä kamaa, mutta rasvaamisen jälkeen iho on kuulas ja kimmoisa, vähän ku jollain supermallilla. Tätä ei saa apteekista, joten joutuu varmaan kääntymään jonkun arveluttavan oloisen tatuoidun ja parrakkaan tyypin puoleen. Varsin mieto odööri. Bonus: Sisältää panthenolia ja calendula officinalista, joka ei voi olla huono juttu. Jos kuva paranee yhtä hyvin ku Helosanilla niin käytän tätä jatkossa.

4,5/5

Olen kanssa kuulluut noista tatuoinneille tehdyistä aineista pelkkää hyvää. Mä laitoin kanssa jalkakuvaan bepanthenia ja se kirveli niin perkeleesti ja luulin että se on tulehtunut. Turpos ja rupes punottaa aika pahasti. Vaihdoin helosaniin niin helpotti heti.

Ens syksynä kun täytän 16 nii on tatskan otto luvassa , sitä paikkaa mietitty että mihinkä ottais , sitä vaan mietin että jos esim olkapäähän ottaa niin ku se kasvaa nii meneekö koko täppi ihan vituiksi?

Voi olla vähän kiven alla, ainakaan monet näistä laadukkaammista studioista ei suostu tekeen vaikka ois äiskältä lappu, mutta kyllähän noita tehdään. Pikasella googlauksella aika monet mestat vaatii huoltajan läsnäolon aikaa varattaessa.Yhtään bigbossin ikää tai henkistä kypsyyttä väheksymättä oon ihan ilonen että otin ensimmäiset kuvat vasta vanhemmalla iällä. Ainakin kehottasin miettimään aika tarkkaan että mitä kuvaa ottaa. Käytä kunnolla aikaa sen ajatuksen hautomiseen ja kuvan suunnitteluun, vaikka hinku siihen neulan alle onkin ekaa kuvaa otettaessa kova.

Sitten vitun tärkeä juttu: MIETI HELVETIN TARKKAAN ETTÄ KENELTÄ OTAT SEN KUVAN! Älä usko pelkkiin nettiarvioihin, vaan käy etukäteen jututtamassa tekijää, siinä selviää jo aika paljon. En oo ite ihan tyytyväinen noihin ekoihin kuviin vaikka ajatusta jonkun aikaa kypsyttelinkin. Idea on vieläkin läheinen, mutta toteutusta ois voinu miettiä vähän paremmin ja jäi huono maku kuvat tehneestä tyypistä. Oisin kaivannu ekoja kuvia otettaessa aika paljon enemmän palautetta ja infoa artistilta, vaikka on kuulemma erittäin pätevä ja monien hehkuttama tyyppi. Nyt toi meni niin että annoin kuvan ja sanoin että tehään symmetrisesti molempiin käsiin. Juteltiin väreistä ja esitin idean, niin palaute oli että "No tehään sitte näin jos haluut" ja kun artisti näin sanoo, niin oletin idean olevan hyvä. Toisen kuvan jälkeen sanoi että "Näistä ei muuten tuu saman väriset ja jää osittain ihonväriseksi". Onneks noita saa paranneltua pelkästään uudelleenvärityksellä ja taustojen lisäämisellä, mutta oishan se kivempi että ois tullu kerralla hyvä, tai jopa niin, että artisti olis kertonu noi asiat ENNEN kun lähettiin tekemään kuvaa.

Itsehän siis otin ensimmäisen tatskan 16-vuotiaana, äipän lupalappu riitti silloin. Siitä tosin on se 9 vuotta. Päivääkään en ole tatuointiani katunut, joka päivä vielä tänäkin päivänä jaksan ihastella sen kauneutta.. vaikka lisääkin on kyllä vuosien saatossa ilmestynyt..

Juu vuos vielä aikaa miettiä paikkaa ja itse kuvaa , pitäs olla sitten joku tarkotuskin sillä tatskalla , ja tietenkin jos ei keksi mitään tarpeeksi järkevää niin voihan sitä lykätäkkin mutta joku ihan perus tribaali ois suunnitteilla näin alustavasti ehkä.

Tribaalia luultavasti kadut tulevaisuudessa, mieti ihan rauhassa. Itse otin ensimmäisen tatskan 17 vuotiaana, tekstiä käteen ja sitä en oo kyllä katunut kun haudoin ajatusta pari vuotta. Mutta ne ekat leimat joita ajattelin 15 vuotiaana oli jälkikäteen ajateltuna kammottavia vaikka vaikutti silloin vitun siistiltä. Odota siis ihan rauhassa pari vuotta, niitä ideoita tulee ja menee ja huomaat kyllä sitten kun on sellainen idea joka on oikeasti järkevä.

Tietysti jokasen oma asia mitä ihoonsa ottaa, mutta tuo tribaali ekana tatskana voi tosiaan olla semmonen juttu jota miettisin, löytyy vähän ajattomampiakin aiheita. Esimerkiks noi geometriset jutut on aika siistejä, googlaapa "geometric tattoos" tms. Mutta jos tribaali on se sun juttu niin ei muuta kun antaa paukkua vaan. Ite ainakin mietin vähän isompana kokonaisuutena tota myös tulevia leimoja ajatellen, ettei oo sitten paria tribaalia ja vähän japskia seassa.

Juu vuos vielä aikaa miettiä paikkaa ja itse kuvaa , pitäs olla sitten joku tarkotuskin sillä tatskalla , ja tietenkin jos ei keksi mitään tarpeeksi järkevää niin voihan sitä lykätäkkin mutta joku ihan perus tribaali ois suunnitteilla näin alustavasti ehkä.
no älä nyt ainakaan mitään perus tribaalia ota...jos tribaalistakin on mahdollista tehdä omaperäinen ja hieno niin miks ottaa semmonen perus tasapaksu kiekura olkapäähän jollanen on 99% amiksista

Unohtuikin linkitellä tämä tänne: Rikuturso
Siellä on muutama kuva mitä saatiin tuossa pari viikkoa sitten valmiiksi Tampereella. Tiistaina viimenen keikka ja sleeve valmis.
Kallista lystiä, mutta kaikki on suhteellista.

Mitä noihin tribaaleihin tulee niin kannatan kyllä miettimään helvetin tarkkaan. Mitään valmistakaan kuvaa ei tarvitse olla jos idea vaan löytyy. Mielellään nämä artistit itse niitä suunnittelevat.
Meikäläisen kuvassa ei ole ainuttakaan valmista kuvaa kopioituna vaan kaikki on artistin itse luonnostelemaa ja piirtämää. Eipähän tule samanlaisia vastaan.¨
Suosittelen myös malttamaan mieltään muutaman vuoden vielä. Itsellä pyörinyt tuo kuvan otto mielessä jo varmaan 18-vuotiaasta asti ja nyt 8 vuotta myöhemmin vasta ekat värit kädessä. Ei kaduta jälkeenpäin yhtään että jaksoi odottaa, oli pentuna ajatusmaailma ja ideat vähän toiset ja olisi voinut kaduttaa jälkeenpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom