Tatskat

Vähän kuvaakin, Lumian potatocam vääristi mittasuhteet ja detailit mössöä, mutta tossa on tän session tulos. Vielä puuttuu väriä ja varjostuksia tosta tipusestakin, tohon tulee vielä semmonen "sävykerros" joka kuulemma pehmentää tota kuvaa ja tuo detaileja esiin.

edit; elmukelmun sijaan Pete tökkäs tohon päälle jotain tommosta liimapintasta "keinoihoa" joka hengittää! Elmukelmu näillä keleillä ois aikamoinen minikasvihuone.

12414668.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäki olen nähny käytettävän tota "keinoihoa". Käsittääkseni samaa tavaraa mitä lyödään pahojen palovammojen päälle kun ihon pitää päästä uusiutumaan jne. Helvetin paljon kätevämpää kuin elmukelmut.

Joo, käskettiin pitään tää huomiseen aamuun asti. Aiemmin revin kelmut pois aika äkäseen, mutta tään tuntus aika hyvältä. Pysyy kuva kosteena ja ei tarvii herätä aamulla lakanat musteessa.

Tänks! Aika paljon tossa on tommosta pientä piilokuvaa jota ei välttämättä ekalla silmäyksellä huomaa ja lisää tulee kun päästään tekeen taustoja.

Reilu vuorokausi nyt kuvan ottamisesta ja pakko sanoo, että lähteny paranemaan AIVAN eri tavalla kuin nuo kaks edellistä kuvaa jotka otin forkkuihin. Ne oli aivan VITUN kipeet heti kättelyssä, muodosti aivan törkeen paksun ruven ja tulehtu vielä kaiken lisäks molemmat. Ei mitään toivoa että ois kärsiny lähteä salille pariin viikkoon kuvien ottamisen jälkeen, mutta nyt ei tunnu oikeestaan mitään. Nämäkin kuvat siis otettu arvostetussa ja kehutussa liikkeessä.

Nyt parannellaan, kuva tulee ehkä jossakin vaiheessa. 2,5h meni, itse olen todella tyytyväinen tulokseen ja sehän riittää.

Taas tuli lisäideaa talven tatskaprojekteihin, sen pienen viivakoodin lisäks tulee pohkeeseen kompassi, mutta mulla on vaan ajatuksia ja aihioita millaisen siitä haluan, kuinka mielellään tatuoijat yleensä itse piirtävät asiakkaan toiveiden mukaan ? Kyse siis ihan kohtalaisen taitavista artisteista, ei mistään autotallileimaajista mut ei ihan mistään Individualin lassestakaan, niin kustantaako piirtäminen ylimääräistä jnejne. ? Onko yleistä että porukka muokkauttaa joitain piirroksia ja kuvia ennen ottamista ?

Taas tuli lisäideaa talven tatskaprojekteihin, sen pienen viivakoodin lisäks tulee pohkeeseen kompassi, mutta mulla on vaan ajatuksia ja aihioita millaisen siitä haluan, kuinka mielellään tatuoijat yleensä itse piirtävät asiakkaan toiveiden mukaan ? Kyse siis ihan kohtalaisen taitavista artisteista, ei mistään autotallileimaajista mut ei ihan mistään Individualin lassestakaan, niin kustantaako piirtäminen ylimääräistä jnejne. ? Onko yleistä että porukka muokkauttaa joitain piirroksia ja kuvia ennen ottamista ?

Eikös kaikki artistit halua itse piirtää ja suunnitella? Ainakin oma tatskaajani sanoi, että parhaat hommat on niitä, missä kerrotaan vaan idea ja artisti saa itse päättää loput. Oman kuvan suunnittelusta ei ainakaan velottanut mitään.

Oma kuva tulee olemaan kooste jostain 4-5 eri kuvasta josta on otettu eri elementtejä, suunnittelusta ei täälläkään velotettu mitään vaan pelkästään siitä tikkauksesta. Kyllä noi artistit mielellään suunnittelee, siitähän niille maksetaan :)

No hyvä, täytyypä varmaan pikkuhiljaa hakeutua leimaajalle höpöttelemään ja esittelemään ideaa, niin on ainakin aikaa suunnitella ja hahmotella kun kompassin otan vasta talvella, viivakoodin sittaas jo joskus syyskuun lopulla kun on niin pieni homma. Tuollainen 15x15cm kompassi tulee varmaan maksamaan jotain 300e luokkaa niin siihen täytyy hiukan opiskelijan jo säästääkin kun taas tuon viivakoodin voi hakee melkeen milloin vain kun siihen menee puolisen tuntia-tunti aikaa eikä maksa just mitään.

Joo sinne vaan, väitän että koet ainakin jonkinasteisen valaistumisen kun käyt juttelemassa paikan päällä :) Ota vaikka pari esimerkkikuvaa mukaan ja näytä ihan sormella että mistä jutuista tykkäät, sitten setä tai täti piirtää siitä just semmosen kuvan kuin sä haluut.

ps.

Pieni avautuminen: Itteä hämää aina kun monet tuntuu ajattelevan että tatuointia ei kertakaikkiaan VOI ottaa jos siihen ei liity jotain traagista tai unohtumatonta elämänkokemusta tai uskomatonta symboliikkaa tyyliin "Joo mä jäin ala-asteella jälki-istuntoon niin otin tän kellon tähän mahaan." tai "Tää kiinalainen kirjotusmerkki kuvastaa JUST mua kun tää tarkottaa että kukkiva mulperipuu sykähtelee aamunkoitteessa." Yhtä hyvin sen tatuoinnin voi ottaa siks että se on siisti. Iteltä kysytään melkeen AINA että "mitä toi niinku symboloi?" En ihan mielellään lähe selittämään jokaselle kysyjälle että minkä takia mikäkin kuva on tehty, vaikka niihin tarinoita ja ajatuksia liittyykin.

Mitä luulette mahtaisiko tulla kalliiksi tuollainen?
tumblr_mb83o6p9oo1rn2zrbo1_500.jpg

Ottamatta sen enempää kantaa hintaan niin mietippä nyt pitkään ja tarkkaan mihin meet ton kuvan ottamaan. Veikkaan että aika kourallinen ihmisiä osaa Suomessa tollasen tehdä jos edes niin montaa. Biomekaaniset ja sitten kaikki tollaset vastaavat "ihon alta" puskevat kuvat on yleensä niitä jotka näyttää ihan kamalalta sutulta. Paljon noita Suomessa nähnyt mutta en muista oonko livenä nähnyt yhtäkään täysin onnistunutta. En muista kenen tekemä toi on vaikka oon tohon kuvaan joskus netissä törmännyt, mutta on kyllä helvetin kaunis taideteos. Ite taitaisin soitella individual inkkiin Turkuun jos Suomessa tollasen haluisin nakuttaa.

Ottamatta sen enempää kantaa hintaan niin mietippä nyt pitkään ja tarkkaan mihin meet ton kuvan ottamaan. Veikkaan että aika kourallinen ihmisiä osaa Suomessa tollasen tehdä jos edes niin montaa. Biomekaaniset ja sitten kaikki tollaset vastaavat "ihon alta" puskevat kuvat on yleensä niitä jotka näyttää ihan kamalalta sutulta. Paljon noita Suomessa nähnyt mutta en muista oonko livenä nähnyt yhtäkään täysin onnistunutta. En muista kenen tekemä toi on vaikka oon tohon kuvaan joskus netissä törmännyt, mutta on kyllä helvetin kaunis taideteos. Ite taitaisin soitella individual inkkiin Turkuun jos Suomessa tollasen haluisin nakuttaa.

Osaisko joku selittää tyhmälle mikä tuosta kuviosta tekee niin vaikean? Eikö tuon syvyyden saa kuvaan aika yksinkertaisesti värittämällä reunaa valkealla ja sisäpintaa mustalla värillä? "Halkeamat" samalla tavalla piirtämällä ohut viiva johon valkeaa ja mustaa eri puolille. Täytyy tietysti ammatti tatskaaja olla, että onnistuu mutta silti o.O

Olen kyllä samaa mieltä, että tuolla kadulla kyllä näkee ihan hirveää suttua olevia ja täysin epäsymmetriä/rumia kuvia todella paljon.

Osaisko joku selittää tyhmälle mikä tuosta kuviosta tekee niin vaikean? Eikö tuon syvyyden saa kuvaan aika yksinkertaisesti värittämällä reunaa valkealla ja sisäpintaa mustalla värillä? "Halkeamat" samalla tavalla piirtämällä ohut viiva johon valkeaa ja mustaa eri puolille. Täytyy tietysti ammatti tatskaaja olla, että onnistuu mutta silti o.O

Olen kyllä samaa mieltä, että tuolla kadulla kyllä näkee ihan hirveää suttua olevia ja täysin epäsymmetriä/rumia kuvia todella paljon.

Periaatehan on tuo. Eri asia on sitten se, kuinka moni sen OIKEASTI osaa tehdä.

Kyllä se näyttäis itseasiassa olevan ihan helppoa tehdä repeämätatska päin v*ttua, jos taidot ei vaan riitä. Olis kai tänkin kuvan tekijälle niitä malleja ollut interwebbi pullollaan:
1325960166rebel-flag-shoulder-tattoo-with-skin-rip.jpg
Tolla sun logiikalla vois myös väittää, että esimerkiks valokuvan kopioiminen iholle täsmällisesti on pala kakkua kenelle tahansa tatskaajalle, koska eihän se vaadi muuta ku katsoo vaan kuvasta mallia ja laittaa varjostuksia sekä mustaa ja valkoista sopiviin kohtiin. Eli kuten Kaira edellä totes, ei noita nyt oikeasti niin kovin moni artisti osaa tehdä siten, että jälki on yhtä upeaa kuin tuossa tähdessä.

PS: Oma uusi tatskaidea odottaa nyt vaan rahatilanteen kohentumista. Aihepiiri / referenssikuvat on jo valittuna, samoin kuin artisti. Prkl. Taidan alkaa lotota. :jahas:

Kyllä se näyttäis itseasiassa olevan ihan helppoa tehdä repeämätatska päin v*ttua, jos taidot ei vaan riitä. Olis kai tänkin kuvan tekijälle niitä malleja ollut interwebbi pullollaan:
katso liitettä 101768
Tolla sun logiikalla vois myös väittää, että esimerkiks valokuvan kopioiminen iholle täsmällisesti on pala kakkua kenelle tahansa tatskaajalle, koska eihän se vaadi muuta ku katsoo vaan kuvasta mallia ja laittaa varjostuksia sekä mustaa ja valkoista sopiviin kohtiin. Eli kuten Kaira edellä totes, ei noita nyt oikeasti niin kovin moni artisti osaa tehdä siten, että jälki on yhtä upeaa kuin tuossa tähdessä.

PS: Oma uusi tatskaidea odottaa nyt vaan rahatilanteen kohentumista. Aihepiiri / referenssikuvat on jo valittuna, samoin kuin artisti. Prkl. Taidan alkaa lotota. :jahas:

No onhan se päin v*ttua helppo tehdä, mutta se että vertaa suorien viivojen varjostamista johonkin valokuvien kopioimiseen :D Mut whatever ootte varmaan oikeessa...

Eikös Aadee tee aika helvetin nättejä biomekaniikkakuvia ? Tampereellahan se ainakin ennen oli, studiota en muista. Ulkomaan reissuakaan ei kannata poissulkea jos ottaa isoa kuvaa. Itse otin miloschilta yhden. Tsekkeihin lentää tunnissa ja maksaa varmaan halvimmillaan jotain satkun. Huippuartisti joka tekee suomalaisen perustatskaajan hinnoilla. Tattoos by Milosch Tattoos

No onhan se päin v*ttua helppo tehdä, mutta se että vertaa suorien viivojen varjostamista johonkin valokuvien kopioimiseen :D Mut whatever ootte varmaan oikeessa...

Itseasiassa kyllä sitä helpommin löytää hyvän photorealistisen tatuoijan kuin tollasen tekijän, varsinkin kun noi photorealistiset on olleet tässä jo jonkun aikaa "muodissa". Ja vaikka siinä tatuoitaisiin se anopin kuva olkapäähän ja kuvan pitää olla tismalleen samanlainen niin silti se antaa varjostuksissa tms enemmän anteeksi kuin tollanen ihon alta puskeva kuva. Tossa tähdessä pitää olla joka ikinen varjostus tismalleen oikealla tavalla ja oikeaan suuntaan tai se koko illuusio katoaa. Vaatii myös aika hitosti taiteellista silmää kun suunnittelee miten se iho lohkeilee ja repeilee, ellei sitten kopioi suoraan jotain aiemmin tehtyä kuvaa.

Vähän parempaa kuvaa (helvetti että on vaikee ottaa omasta kädestä kuvaa, perspektiivi menee aina aivan vituiks) About 4 päivää nyt kuvan otosta, paranee helvetin hyvin kun vaihoin Bepanthenin Helosaniin. Haiseeki paremmalta :D

12425275.jpg

Jollain täällä on varmaan kokemusta individualin Lassesta? Miten nopee neula käsi äijjällä on, työn laatu on ainakin todella komeaa. Ja jos jotain hinta haarukkaa ois heittää paljon tunti taksa? Kuumetta on :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom