Tatskat

Ens perjantaina meen vierailulle vakkarimustemiehen luo. Palaveeraamme hieman, että mitäs tässä nyt tehtäis. Oletettavasti selän tatuointi menee piiloon ja siihen tehdään coverupina jotain kivaa, lisäplussana suunnitelmissa olisi yhdistää reiden tatuointi selän tatuointiin, niin saadaan yhtenäisempi kokonaisuus aikaiseksi. Hommahan leviää käsiin kuitenkin ja lopulta mulla on enää nenänpää ilman mustetta :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ah, keksin seuraavaa leimaa, joka on sopivan pieni projekti että vois vaikka syksyllä ottaa. Sellanen vähän jopa arkielämässä hyödyllinen leima, jos sattuu vaikka ulkomailla käymään jotain niin ajattelin viivakoodia ja alle sosiaaliturvatunnus ja veriryhmä numerokoodiksi, vähän tollasta pientä helpotusta leimakuumeeseen :D

Kerrassaan omaperäistä!

Tais olla vitsi? Enpä oo kyllä ainakaan itse vielä nähnyt kellään samanlaista, ja vaikka olisin niin ei se mua haittais. Onhan tuo idea nyt melko paljon omaperäisempi kuin esimerkiksi surullisenkuuluisa suomileijona-tatska?

Mun piti ottaa viivakooditatska yhen sairausarven päälle. Veriryhmä on ihan hyvä idea pistää :) Mä oon ajatellu ottaa "ORGAN DONOR"- leiman.

Osaisikohan joku sanoa onko tämän tyylisillä tatuoinneilla joku oma nimityksensä tai löytyisikö jostain esimerkkejä vastaavista. Yritin googlailla ja etsiä, mutta en vaan löydä. Kävin koko ketjunkin läpi enkä löytänyt muita kuin tämän. Muistan kuitenkin, että vuosia sitten näin aivan älyttömän upean samanlaisen melkein koko käden punamustan(?) tatuoinnin jollain täällä Pakkiksella.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta tatuointipaikkoina miettinyt lähinnä blue dragon tattoo tai ducks tattoo. Onkos näissä liikkeissä tarpeeksi ammattitaitoa tehdä alla olevan tyylinen värillinen koko käden tatuointi? Ekaa mahdollista tatuointia pohdiskelen pitkään ja hartaasti.

katso liitettä 99458

Wanha viesti, mut ei ollu kaiketi vastattu. Mulla on semmonen punamusta olkapäästä kyynerpäähän. Tuohonsuuntaan toteutettuna ja "lihassäikeet" näkyy tavallaan läpi. Googleta skin tear tattoo niin löytyy tommosia.

Edit: löysin siitä jonkun helvetin vanhan huonolaatuisen kuvan http://www.ratemyink.com/?action=ssp&pid=32446

Joku kyseli cover-upeista, eli oiskohan ollu Xairax...Mulle teki Rossin Antti Jyväskylästä ja hienoa jälkeä.( firelinetattoo.fi )ja kaikki kuvat olen ottanut tuolla, suosittelen.

Mä oon ajatellu ottaa "ORGAN DONOR"- leiman.

Onko sulla paljonkin urkuja lahjotettavana?

tumblr_m5j0imgGLD1rn1dgjo1_500.png

Joku kyseli cover-upeista, eli oiskohan ollu Xairax...Mulle teki Rossin Antti Jyväskylästä ja hienoa jälkeä.( firelinetattoo.fi )ja kaikki kuvat olen ottanut tuolla, suosittelen.

Jännittävää, olen menossa huomenna suunnittelemaan kuvaani tämän herran kanssa :) tatuointiaika heinäkuun lopulla.

Joskus aiemmin kyselin täällä jotain tatskoihin liittyvää. Kuva sitten loppujen lopuksi jaloistui täysin muuhun muotoon (hyvä niin) kun kattoo tätä vaiheessa olevaa full sleeveä mikä tänään nakuteltiin.

IMG_4199pieni.jpg

IMG_4201pieni.jpg

IMG_4202pieni.jpg

IMG_4203pieni.jpg

Paikkana Tampereen Putka Tattoo ja artistina Riku Valli. Aikaa kului karkeesti 6,5h tänään.
Jatkoa sitten pari kertaa vielä ens kuun aikana.

Ah, keksin seuraavaa leimaa, joka on sopivan pieni projekti että vois vaikka syksyllä ottaa. Sellanen vähän jopa arkielämässä hyödyllinen leima, jos sattuu vaikka ulkomailla käymään jotain niin ajattelin viivakoodia ja alle sosiaaliturvatunnus ja veriryhmä numerokoodiksi, vähän tollasta pientä helpotusta leimakuumeeseen :D

Kah, itsellä löytyy maakoodilla (64-alku) ja syntymäpäivällä varustettu viivakoodi. Mietin tota sotua, mutta telläsin tatuoinnin sen verran näkyvään paikkaan, että aattelin jonkun nappaavan sen sieltä ja käyttävän sitä johonkin. (Ja kuinka todennäköistä tämä olisi, on eri asia... :D) Vaikkei se iso olekaan. Sit ihan vinkkinä, siitä ei saa kunnollla luettavaa siitä koodista, koska se tehdään käsin ja iho vähä eri materiaalia, kun paperi. Nyt jos viivakoodin ottaisin voisin ottaa sellaisen QR-koodin tapaisen...

Mut ihan vinkkinä, älä tee niin kuin minä teen, ja laita sitä viivakoodia niskaan. Baarissa noin joka toinen tietyn habituksen omaava yleensä sälli tulee kysymään, et onks toi Dark Angel tatuointi. Ellet tietenkin pidä tästä kulttisarjasta tai tämä ei sinua haittaa. Itse olen niin junnu, että ekan kysymyksen jälkeen piti googlettaa ko. ohjelma... ehheheh.

Mut viisi pikkuista kuvaa, tuo viivakoodi mukaanlukien, on nahassa itsellä. Koko ajan sitä pohtii, että mitäpä leimailisi lisää. Noin vuoden välein on uutta kuvaa tullut otettua. Ensimmäinen oli 18-vuotislahja, kun isä halusi antaa jotain pysyvämpää kuin ajokortin..

Kah, itsellä löytyy maakoodilla (64-alku) ja syntymäpäivällä varustettu viivakoodi. Mietin tota sotua, mutta telläsin tatuoinnin sen verran näkyvään paikkaan, että aattelin jonkun nappaavan sen sieltä ja käyttävän sitä johonkin. (Ja kuinka todennäköistä tämä olisi, on eri asia... :D) Vaikkei se iso olekaan. Sit ihan vinkkinä, siitä ei saa kunnollla luettavaa siitä koodista, koska se tehdään käsin ja iho vähä eri materiaalia, kun paperi. Nyt jos viivakoodin ottaisin voisin ottaa sellaisen QR-koodin tapaisen...

Mut ihan vinkkinä, älä tee niin kuin minä teen, ja laita sitä viivakoodia niskaan. Baarissa noin joka toinen tietyn habituksen omaava yleensä sälli tulee kysymään, et onks toi Dark Angel tatuointi. Ellet tietenkin pidä tästä kulttisarjasta tai tämä ei sinua haittaa. Itse olen niin junnu, että ekan kysymyksen jälkeen piti googlettaa ko. ohjelma... ehheheh.

Mut viisi pikkuista kuvaa, tuo viivakoodi mukaanlukien, on nahassa itsellä. Koko ajan sitä pohtii, että mitäpä leimailisi lisää. Noin vuoden välein on uutta kuvaa tullut otettua. Ensimmäinen oli 18-vuotislahja, kun isä halusi antaa jotain pysyvämpää kuin ajokortin..

Vasempaan ranteeseen meinasin sisäpuolelle ottaa, sillä oikeessa ei oo tarpeeks tilaa siinä kohdin toisen leiman takia :) Sen viivakoodin meinasin ihan rekvisiitaksi siihen, en niin että sen sais oikeesti jollain koneella piippaamaan :D Toinen idea oli että tatuois jonkun ommellun näköisen EA-Patchin, siis sellaisen punaisen ristin joita näkee sotilaiden ensiapulaukuissa jne. ja siihen alle toinen samanlainen kangaslaatta, jossa olis solttutyyliin nimi esim. A. Schwartzenegger ja vielä sen alle veriryhmämerkki esim. O NEG. Eli siis tuollaiseen jenkkiarmeijatyyliin kangasmerkkejä, mut tossa on ongelma että ei sovi enää ranteeseen, vaan pitäis laittaa rintaan tai olkapäähän mut niihin on tulossa muuta ja tuo leima pitäis kuitenkin saada suht näkyvälle paikalle kun se on tavallaan hätätilannetta varten :D

Tuota sotun väärinkäyttöä en kyllä ajatellut, mut tuskinpa sitä ketään ranteen sisäpuolelta äkkää kun tulee aika pienellä fontillakin. Vaikein homma tuossa on sovittaa se tekstin fontti viivakoodin kokoon ja silti tekstin pitäis olla luettavaa ja pientä tekstiä on tatuoijankin helvetin vaikee tehdä tarkasti.

E. Tarkoituksena siis juuri tällainen, mut tuon numerosarjan tilalla se sotu ja veriryhmä
tumblr_m55u87uNkl1rsv46ro1_500.jpg

Vasempaan ranteeseen meinasin sisäpuolelle ottaa, sillä oikeessa ei oo tarpeeks tilaa siinä kohdin toisen leiman takia :) Sen viivakoodin meinasin ihan rekvisiitaksi siihen, en niin että sen sais oikeesti jollain koneella piippaamaan :D

Tuota sotun väärinkäyttöä en kyllä ajatellut, mut tuskinpa sitä ketään ranteen sisäpuolelta äkkää kun tulee aika pienellä fontillakin. Vaikein homma tuossa on sovittaa se tekstin fontti viivakoodin kokoon ja silti tekstin pitäis olla luettavaa ja pientä tekstiä on tatuoijankin helvetin vaikee tehdä tarkasti.

E. Tarkoituksena siis juuri tällainen, mut tuon numerosarjan tilalla se sotu ja veriryhmä

Mulla koodattiin se koodi aidoksi koodiksi sellaisen ohjelman avulla. Eli periaatteessa sen voisi lukea, ainakin siitä mallipaperilta. Kokeiltiin silloin myös sitä sotua, mutta siitä ois tullut niin pitkä, että olis ollut vähän hölmön näköinen kaiken muun lisäks. Tällöin ei ollut tuota fontin koon sovittamisen ongelmaa, kun ohjelma teki siitä suoraan sopivan.

Siinä mielessä hauska tuo aito koodi, että kännykän viivakoodinlukulaite tunnistaa sen viivakoodiksi, eli poimii sieltä pisteitä, mutta valittaa viivakoodin olevan viottunut tms. (Onhan se nyt ollut pakko kokeilla.) Siihen en ole kuitenkaan suostunut, että kaupassa olisi kokeiltu lukulaitetta, pelkään et sieltä tulee joku kyseenalainen tuote. :D Kerran on myös eräs mies tullut esittelemään omaa viivakoodiaan, kun huomasi baarissa tiskillä jonottaessaan mun niskassani olevan. Kiskaisi sitten farkuista sepaluksen auki ja siinä ihtensä tyvessä oli HK:n Sinisen viivakoodi. (Näin siis kertoi, en niin tarkkaan kahtonut, että olisin koodin nähnyt, saati tunnistanut koodin.) Eli saishan näillä viivakoodeilla vaikka mitä vitsiä aikaiseksi. :D

Noita veriryhmäkoodeja oon nähnyt muutaman kerran kyynärtaipeissa tms. paikoissa, joista sitä verta tavallisimmin otetaan. Et siinä mielessä tuo lappusysteemi olis vähän erilaista. (: Lisäks ihan kiva oli, kun eräällä oli epilepsiaranneke tatuoituna, ei oo kuulemma enää sekään koko ajan hukassa. (:

Mikäs tuollainen ohjelma sitten on ? Voishan sitä itsekin kokeilla, kun tuo fontin ja kuvan koon sovittaminen on wordillä melko aikaavievää kun pitäis välillä mallailla ranteeseenkin sitä kokoa :D

Minkäs ikäisenä porukat hommas ekan tatuointinsa ? Ittellä ollut tässä puolisen vuotta mielessä ensimmäinen leima. http://www.kolumbus.fi/therese.maasalo/tattoo/kuvat/mv/suomileijona.jpg Tuommoista perus kauraa ajattelin olkapäähän ekaksi tatuoinniksi. Hinnat tietenkin vaihtelee paikkojen mukaan, mutta paljonko tuon kokoinen tatuointi suurinpiirtein maksaisi ?
Heti täytettyäni 18 eli reilu 2,5v sitten. En ole ehtinyt vielä katumaan.

photo.jpg

Toisen otin reilu puoli vuotta sitten, maksu meni hyväntekeväisyyteen joten en usko että sekään ihan heti kaduttaa.

Harkitse vielä vähän aikaa tuota suomileijonaa.

Mä olin 24. Olen ihan tyytyväinen että mietin niin kauan, en olisi saanut 18-vuotiaana saman tekijän leimoja eikä olisi ollut muutenkaan varaa samaan tasoon.

Tossa suomileijonassa muhun iskee semmonen isäinmaallisuus, sekä ihan hieno tatuointi, mutta kyllä mietityttää pitäisikö olla parempi syy hommata tatuointi esim perhe ym... Heitä ymmärrän varsin hyvin esim.. Oma lapsi kuollut johonkin tautiin ja haluaa muistoksi lapsensa kuvan tatuoida itseensä.

Toinen vaihtoehto olisi itselläni https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/557694_4263202910324_192330099_n.jpg tuon tapainen teksti ei olisi kuitenkaan sama, mutta saman mallinen.

Tossa suomileijonassa muhun iskee semmonen isäinmaallisuus, sekä ihan hieno tatuointi, mutta kyllä mietityttää pitäisikö olla parempi syy hommata tatuointi esim perhe ym... Heitä ymmärrän varsin hyvin esim.. Oma lapsi kuollut johonkin tautiin ja haluaa muistoksi lapsensa kuvan tatuoida itseensä.

Toinen vaihtoehto olisi itselläni https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/557694_4263202910324_192330099_n.jpg tuon tapainen teksti ei olisi kuitenkaan sama, mutta saman mallinen.
Suomileijona itsessäänhän on hieno symboli, mutta liitetään monesti vääriin konteksteihin. Toinen huono puoli on se että en äkkiseltään edes keksi yleisempää tatuointia.

Jos oikeasti haluat uniikin ja hienon isänmaallisen tatskan, mieti muutama elementti, joita se voisi sisältää (esimerkiksi vaikka sotilas, suomi-kp, jne.) ja ehkä aihepiiri (synkkä, toiminallinen tms.) ja sitten mietit vielä mihin sen haluaisit. Sitten menet ammattitaitoiselle tatuoijalle, ja kerrot ideastasi, ja pyydät häntä suunnittelemaan sen. Tulee myöskin huomioitua alusta asti, mihin kuvaa ollaan ottamassa (mittasuhteet yms.).

Omat kaksi leimaa (olkapää ja koko yläselkä) on em. lähestymiskulmalla toteutettu, ja lopputulos on juuri sellainen mistä visioin + tietysti uniikki. Toki näin tuherruksen paperilla ennen kuin alettiin nakuttamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom