Tatskat

Ei mun mielestä mitään väliä että kuva on yleinen, suomileijona ihan hyvä kuva.
Huonompi homma että menee ottamaan jotain sotilas, suomi-kp tai vastaavaa ja 50% varmasti kuva menee vituilleen. Vaikka hyvä tekijä. Eriasia jos on valmis kuva. Pointti on ettei kannata luottaa taiteilijoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huonompi homma että menee ottamaan jotain sotilas, suomi-kp tai vastaavaa ja 50% varmasti kuva menee vituilleen. Vaikka hyvä tekijä. Eriasia jos on valmis kuva. Pointti on ettei kannata luottaa taiteilijoihin.

Kyllä mun mielestä luottamus on aika tärkeetä siinä kohti kun antaa jonkun tökkiä itteään neulalla 15 tuntia ja kantaa tulosta torsossaan koko loppuelämänsä.. Ite haluun antaa sille artistille vähän
pelivaraa siinä kuvan suunnittelussa ja toteutuksessa, kivempi on saada sitten uniikki kuva eikä suoraan netistä otettua. Tästä päästäänki sitten siihen artistin valintaan, kannattanee valita semmonen tyyppi jonka työt ja tyyli miellyttää omaa silmää, eikä mennä vaan sinne halvimpaan paikkaan.

Jos ei artisteihin luota niin sitten voi samantien unohtaa koko kuvan ottamisen. Pöllivät vielä tsygänkin odotellessa!

Mitä luulette mahtaisiko tulla kalliiksi tuollainen?
tumblr_mb83o6p9oo1rn2zrbo1_500.jpg

Tuollasta kysyin parista paikkaa muutama kk sitten Turussa ja oli silloin hintaa n. 300e pienillä muutoksilla :) Siisti kuva kyllä!

Tarkoitat varmaan 3.000€?

Ehkä vähän liiottelen, mutta vaikea uskoa että tuon laatuisena jää niin halvaksi. Paljon keskusteltu aihe, mutta tatuoinnit ovat se väärä paikka säästää.

300e niin ammattilainen tekee tohon ton tähden ääriviivat. 300e tarkottaa noin 3-4h riippuen tekijästä ja siinä ajassa ei tollasta tehdä.

Ja se tatuoija joka ton lupaa kolmeen sataan ei satavarmasti osaa tota tehdä. Realistinen hinta-arvio ois varmaan 1500-2000e, jos haluat tollasenaan.

Hohhoijaa, ei se kuvan laatu ja taiteiljan taito sitä liksaa äärettömään nosta. Tuollaisen kuvan tekemiseen menee max 5h ja se maksaa silloin useimmiten sen 500€.
1h = 100€ ja se on sitten enemmänkin tekijän taidoista kiinni saako yhtä hyvää jälkeä aikaiseksi ja moni suomalainen tatsaaja kyllä saa.

- - - Updated - - -

Pakko nyt vielä kysyä, että mikä tuossa kuvassa on teidän mielestänne niin kovin aikaa vievää ettei sitä tekisi jossain 5h ajassa?

Täällähän on kunnon urpot äänessä.. tollaisen tekeminen voi mitenkään viedä viittä tuntia.. tai sit se artisti tosiaan käy ruokiksella ja paskalla ja röökillä ja koiraa ulkoiluttamassa siinä kesken tekemisen.

Kattotaa joskus niitä ohjelmia missä annetaan aikaraja.. ne tekee vaikka koko selän tatskan kuudes timmas. Mut ei siinä.. jos on rahaa voihan sitä antaa tonnin pari ja todeta et suu kii ku mä maksan.

olin tossa itsekkin tatuoitavana vastaikään.. kun hommat oli n. 4h kohdalla valmiit niin latasin artistille (Brotkin) 4hunttii kouraan (huomioiden 50e varausmaksun) niin mitä se teki? Otti ja lämäs satasen takas mun kouraan ja totes et älä nyt liioittele.

Puhuttiinkin laadusta, eikä paskasta. Ihmisten kuvien perusteella 95% kuvista ja vähänkin haastavemmista projekteista eivät ole laadukkaiksi kutsuttavia. Jokainen saa tehdä mitä haluaa, mutta jotain rajaa siihen oikeasti hyvän ja muun paskan erottamiseen.

Edit. Enkä nyt tarkoittanut Brotkinin tekosia paskoiksi, vaan yleisesti.

Tosiaan noi paikat mistä hintaa kyselin eivät olleet kalliimmasta päästä, mutta ihan osaava kaveri molemmissa ( tehnyt tutuille vaativiakin kuvia ). Uskon, että 500e on aika lähellä tollasessa perus tatuointiliikkeessä jos ei mitää kunnon taiteilijaa halua tota tekemään. Kuvassa on paljon tekstiä ja muutenkin mielestäni varjostuksia huomioimatta aika yksinkertainen tehdä vaikkakin vaatii sen että osaa hommansa.

En usko että tuohon nyt 3 tonnia sais menemään vaikka teettäis (suomessa) kenellä, mutta 500e en usko riittävän mitenkään. Varmaan tuo red28:n arvio on lähimpänä sitä mitä tuollainen kustantaa. Eikä tietysti kannata olettaa että jos tuollaisen tatuoinnin haluaa, että se lopputulos tulee olemaan täysin identtinen 1:1.

Tuollaiset ihon "halkeamiset" on kuullemma aika vaikeita tehdä niin että ne näyttää noin hyvältä, jos niitä ei saa tehtyä juuri eikä melkein hyvin niin ne näyttää ihan helvetin typerältä.

En usko että tuohon nyt 3 tonnia sais menemään vaikka teettäis (suomessa) kenellä, mutta 500e en usko riittävän mitenkään. Varmaan tuo red28:n arvio on lähimpänä sitä mitä tuollainen kustantaa. Eikä tietysti kannata olettaa että jos tuollaisen tatuoinnin haluaa, että se lopputulos tulee olemaan täysin identtinen 1:1.

Tuollaiset ihon "halkeamiset" on kuullemma aika vaikeita tehdä niin että ne näyttää noin hyvältä, jos niitä ei saa tehtyä juuri eikä melkein hyvin niin ne näyttää ihan helvetin typerältä.

Voi hyvinkin olla, että olet oikeassa vaikka aika rajulta hinnalta kuulostaa. Täällä Turussa ainakin individualinkin Lasse tekee törkeen nättejä kuvia enkä usko että 1500e menee jos tollasen kuvan hakkaa :) Individual Ink | Crew
Pitkään jonotukseen yleensä kyllä joutuu varautumaan jos haluaa laadukasta jälkeä. :/

Onhan tossa kuvassa paljon detailia mutta eihän tossa kokoa oo nimekskään. 4-6h max pitäis tommosen raapustamiseen aikaa mennä. Tommosta jälkeä ei tietenkään jokanen kadunkulma tatskaaja saa aikaseks. 450-700€ max..?

Menee ammattimiehelle ottamaan kuvan, niin 99,9% varmuudella ei mene vituilleen. ja eiköhän lopputulos ole vähän erilaatua, kuin sperus uomileijona..:)
Monikaan taskaaja ei ala tekemään kuvaa josta tietää, ettei kuva toimi, tai lopputulos ei tule näyttämään hyvältä. Yleensä ainakin yrittää esittääa siakkaalle omaa ideaan. Ne tatskat on niille käveleviä mainoksia ja käyntikortteja, tuskin kukaan miellellään tekee kuvaa, joka on paska. Aina oon vapaat kädet raapustelijoille antanut, eikä ole kertaakaan kaduttanut.

No niin, ekat ~4h istuttu ja kyllä nostan hattua One Eyen Petelle, kuva on ekan session jälkeen jo aikasta maukas. Tehtiin semmonen tipu johon uppos tuo eka sessio kokonaan eikä saatu ees valmiiks, on sen verran paljon detailia. Ens kerralla sitten lähetään rakentelemaan taustoja ja vikalla kerralla viimeistelevä silaus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom