Tatskat

Otin kämmenselkään toissapäivänä värikkään kuvan. Tatskaaja neuvoi Olemaan rasvaamaan ollenkaan, en nyt muista mite se sen perusteli, mut iha järkevältä se siinä kuulosti. Käski vaan kastella vedellä' välillä ja taputella paperilla. ja oli siis iha palkittu artisti, ei mikään kotitatskari.:P
Kysymys siis kuuluuuin, että onko kukaan hoitanut kuviaan tällä tyylillä. Yleensä oon ainakin vähän kuviani rasvannut, yleensä aika reilustikin.
Alko vaan kuumottaa, että pilaanko hyvän kuvan..?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljonko nuo tatuoinnit kyynärvarteen suurinpirtein maksavat? Tarkoitus olisi ottaa keväällä 4 sanainen teksti. Fontti jotain 40-44.

Ei sattuis olemaan kuvaa tosta 37 fonttisesta tekstistä? :D Näkisin vähän minkäkokoiselta vaikuttaa... Mä oon ajatellut ottaa kolmisanaisen tekstin ja haluaisin siitä niin pienen kuin mahdollista (mutten halua syheröä siitä). Just kävin liikkeessä aikaa varaamassa, ja tyyppi sanoi mallitekstistäni, että on liian pientä (se tais olla fontilla 18). Uskon sen, mutta miten isolta tuo 37 näyttää kädessä?

Se tatuoija osaa varmasti kertoa, mikä on "pienin mahdollinen" fontti käytettäväksi siten, että vielä tulee siistiä jälkeä.

Otin kämmenselkään toissapäivänä värikkään kuvan. Tatskaaja neuvoi Olemaan rasvaamaan ollenkaan, en nyt muista mite se sen perusteli, mut iha järkevältä se siinä kuulosti. Käski vaan kastella vedellä' välillä ja taputella paperilla. ja oli siis iha palkittu artisti, ei mikään kotitatskari.:P
Kysymys siis kuuluuuin, että onko kukaan hoitanut kuviaan tällä tyylillä. Yleensä oon ainakin vähän kuviani rasvannut, yleensä aika reilustikin.
Alko vaan kuumottaa, että pilaanko hyvän kuvan..?

Tästä on ketjussa jo paljon keskusteltu ja tästä on kaksi koulukuntaa.
Molemmat väittää että toisella tapaa ei voi tulla muuta kuin pilalle menevä tatuointi.
Itse kuulun siihen koulukuntaan joka on todennut yksinkertaisesti paremmaksi ilman rasvaa parantamisen.
Ihosta löytyy mustetta kummallakin tavalla parannettuna, ja ilman rasvaa on parantunut aina nopeammin ja väriä ei ole lähtenyt ollenkaan mukana.

Kummallakin tavalla onnistuu.

Paljonko nuo tatuoinnit kyynärvarteen suurinpirtein maksavat? Tarkoitus olisi ottaa keväällä 4 sanainen teksti. Fontti jotain 40-44.

Mulla oli 130e tuo 37 fontti (charlesworth) melko taitavalla tatuoijalla. Sellanen n.200e yli 40 fontista on ihan perus summa.

Tästä on ketjussa jo paljon keskusteltu ja tästä on kaksi koulukuntaa.
Molemmat väittää että toisella tapaa ei voi tulla muuta kuin pilalle menevä tatuointi.
Itse kuulun siihen koulukuntaan joka on todennut yksinkertaisesti paremmaksi ilman rasvaa parantamisen.
Ihosta löytyy mustetta kummallakin tavalla parannettuna, ja ilman rasvaa on parantunut aina nopeammin ja väriä ei ole lähtenyt ollenkaan mukana.

Kummallakin tavalla onnistuu.

Sama itellä. Viime kerroilla en ole enää rasvaillut ja tuntuu paranevan kyllä paremmin.

Eiköhän tässäkin oo pitkälti kyseessä kuinka kuivan/rasvaisen ihon tatuoinnin ottaja omaa eli kaikki oman järjen mukaan. Jos iho kuivaa helposti niin rasvaa, jos ei niin oman mielen mukaan. Ei kannata väitellä kumpi tehoaa paremmin sillä kaikilla erilainen iho!

Eiköhän tässäkin oo pitkälti kyseessä kuinka kuivan/rasvaisen ihon tatuoinnin ottaja omaa eli kaikki oman järjen mukaan. Jos iho kuivaa helposti niin rasvaa, jos ei niin oman mielen mukaan. Ei kannata väitellä kumpi tehoaa paremmin sillä kaikilla erilainen iho!
Ja kaikkien iho reagoi tatskaan eri tavalla, tuonkin takia joillakin parantuu rasvaamalla paremmin kuin toisilla, mulla meni alle viikko reilulla bepanthen-kerroksella.

Mulla atooppinen iho, silti rasvaton hoito toiminut ylivoimaisesti paremmin.

Ja paranemisaikaa olennaisempi asia on se, miten paljon lähtee väriä mukana. Itse kun käytin rasvaa niin rupi oli erlainen, sen mukana lähti sitä väriä aina. Nyt ilman rasvaa hoidettuna tulee vaan sellainen kuiva paperinohut rupi jonka mukana ei väriä irtoa ollenkaan.

Joo sitä just mietinki ku aina joutunu oikeestaa värityttään kuvia uuestaan, tekijästä riippumatta. ja nyt ku tuo tekijä asustelee thaimassa, ni on vähä välimatkaa lähtä uuestaan väritteleen. Mut sorruin jo kerran rasvaamaan, rasvailen siis kevyesti kerrran päivässä, katotaan miten käy. ja toisessa kämmenessä pysy nii vitun huonosti värit, nii toivoisin että tämä nyt onnistus paremmin.

Joo sitä just mietinki ku aina joutunu oikeestaa värityttään kuvia uuestaan, tekijästä riippumatta. ja nyt ku tuo tekijä asustelee thaimassa, ni on vähä välimatkaa lähtä uuestaan väritteleen. Mut sorruin jo kerran rasvaamaan, rasvailen siis kevyesti kerrran päivässä, katotaan miten käy. ja toisessa kämmenessä pysy nii vitun huonosti värit, nii toivoisin että tämä nyt onnistus paremmin.
Jos oot thaimaassa ottanut thaimaalaiselta tatuoijalta, niin ei tarvii sen enempää miettiä miks värit lähtee. Tuli viimeks thaimaassa hiukan tsiigailtua kyseistä menoa tatuointia harkitessa, mutta jäi siihen kun näin niiden kaatavan käytetyt aineet ruiskusta takaisin purkkiin.

Ei tatuoinnin tekoa hinnoitella paikan mukaan, vaan siihen käytetyn ajan mukaan. Esim. Duck´s tattoossa Mitzu teki kaulaan kallon 1h 20min ja veloitti 450€ :D (WTF) .. Saman kallon olisin saanut 80€, mut eri kaverilta.

- - - Updated - - -

Ei tatuoinnin tekoa hinnoitella paikan mukaan, vaan siihen käytetyn ajan mukaan. Esim. Duck´s tattoossa Mitzu teki kaulaan kallon 1h 20min ja veloitti 450€ :D (WTF) .. Saman kallon olisin saanut 80€, mut eri kaverilta.

Tollainen siitä sit tuli.. Vasemmalle puolelle tulee joker ja oikealle puolelle soilworkin logo.. 9.2 jatketaan kylkeä.

Mä oon kateellinen tosta sun niskasta! Pistää tämmöstä kynistä harmittamaan ihan tosissan, kun ei moista ole mahdollista saada.
Slipknotista plussaa. :)

On kyllä aika karu hinnoittelu! Jos tosiaan 1h 20min työstä veloitti 450€.

Itselläni kävi vähän samanlainen case messuilla, kyselin etukäteen tatuoijalta että kauankohan mahtaa mennä ja mitä maksaa. En saanut mitään kovinkaan selkeää vastausta, mutta jotain 400€ luokkaa arvioi kustantavan. No, messuilla kuvan tekemiseen meni aika tasan tunti ja säätöihin ehkä puol tuntia, mutta selkeesti alle 2h yhteensä kuitenkin. Hinta oli sitten se 400€ kun se oli etukäteen "sovittu".

Ei siinä mitään, sen verran olin budjetoinnut ja kuvasta tuli hyvä, joten ei se sinänsä harmittanut, mutta pikkusen oli eroa normisuomitatskaliike -meininkiin, jossa yleensä mennään tuntitaksalla.

Ehkä messsuilla tommonen tuntihinnoittlu ei toimi ja artistien pitääkin ottaa kovempaa hintaa kun joutuvat kustantamaan omat kulunsa (matkat, hotellit, safkat jne), mutta kun tuo etukäteis "sopiminen" oli vähän niin ja näin niin hinta pikkusen yllätti. Tai siis oletin, että sen kuvan tekemiseen menee joku 3-4h. Aika vaikea sitä on asiakkaan tietää kauanko johonkin juttuun menee, koska kaikki artistit tekee eri vauhdilla ja kuvien monimutkaisuus vaikuttaa helvetisti.

Mutta että ihan ducksissa 450€ alle parin tunnin työstä? Alkaa olemaan ryöstöhinnat.

Jos oot thaimaassa ottanut thaimaalaiselta tatuoijalta, niin ei tarvii sen enempää miettiä miks värit lähtee. Tuli viimeks thaimaassa hiukan tsiigailtua kyseistä menoa tatuointia harkitessa, mutta jäi siihen kun näin niiden kaatavan käytetyt aineet ruiskusta takaisin purkkiin.

Huoh.... Eka taskani thaimaassa, ystäväni, suomen arvostuimpia tatuoijia suositteli ottamaan tuolla vaikka pyysin häntä mulle tän kuvan tekemään, ois kyllä tehnyt mutta sano suoran että siellä tekee hienomman. Joo kyllä varmasti n. 10 palkintoa ympari maailmaa voittaneen artistin on pakko kaataa ruiskusta( mistä vitun ruiskusta?:D) ne värit takasin sinne intenzen purkkiin, Oon n. 100 h istunu tikattavana ja uskon jonkin verran tietäväni aiheesta, että tunnistan itekin kuka on tekijämies ja kuka ei. saati sitten mies joka on yli 20v tehnyt kuvia ja omistaa monta liiketta ja jolla on yli 10 alaista tekemässä kuvia. muttta kiitos hyvistä nauruista. laitan kuvaa kun parantunut, nii voit arvostella tän kuravesi tuherruksen. ja mun hotellihuone oli suoraan liikeen eesä,että viikon aikana tuli jonku verran seurattua miehen toimintaa eikä kovin amatöörimaista kuvaa kyllä saanut hänestä. semmosta.
70 miljoonan asukaan maahan varmaa suattaapi mahtua monenlaista tekijää, ei visiin käyny mielessä. ja taso on hiukan kovempi mitä suomessa. niinkuin on kilpailukin. ei mulla muuta.

Mulla oli 130e tuo 37 fontti (charlesworth) melko taitavalla tatuoijalla. Sellanen n.200e yli 40 fontista on ihan perus summa.

mikä ihmeen perussumma, oikeat artistit tekevät taidetta, eikä taiteen hinnoissa ole mitään perussummia, sama kuva voi maksaa 50e tai 5000e riippuen tekijästä. En ikinä kehtais pyytää oikeelta tatuoijalta, jotka on taiteilijoita, raapustemaan nahkaani jotai vitun kornia kirjotusta. Tatuoinnit on kuvia, jotka esittää jotain, ei mitään noloja ybercooleja tekstejä. Noh tämä on vain minun mielipiteeni, toivottavasti en nyt pahoittanut kenenkään mieltä.

Noista hinnoista oli keskustelua. Ittel on nyt yhtä kuvaa vaille koko vasen käsi täynnä. Jokasesta kuvasta ollaa sovittu hinta etukäteen ettei tuu yllätyksenä. Tuntiliksalla ei olla menty koskaan.

Sorry, en tiennyt että oot ottanut ihan OIKEALTA artistilta sen leiman, etkä perus turistitatskaa halvasta katuliikkeestä, mikä on ikävä kyllä melko yleistä. Tuo musteen takaisin purkkiin kaataminen tapahtui nimenomaan tällaisessa kävelykadulla sijainneessa tatskaliikeessä. Enkä tarkoittanut ''perussummalla'' sitä että hinta olis aina tota luokkaa, vaan että tuntitaksan mukaan kun mennään niin tietenkin artistista riippuen, mutta sellainen melko yleinen tuntitaksa ei-tunnetulla tatuoijalla on 100-200e. Yleisesti kuitenkin tuollaista testiä haettaessa mennään hiukan pienempään liikkeeseen kuin siihen johon saa jonottaa muutaman vuoden. Tottakai tuollaista tekstiä haettaessa on myös mahdollisuus maksaa maltaita, mutta yksinkertaisesta tekstitatuoinnista saa hyvin tehdyn jo halvemmallakin hinnalla. Eri asia kun haetaan sit sitä oikeaa leimaa, jotain sleeveä tai selkää, ja halutaan siitä kuvasta just tasan sellainen kuin on suunniteltu, niin silloin kannattaa miettiä tarkkaan kenellä sen teettää, kehen voi luottaa. Ootko ajatellut, että muutkin tatuoinnit kuin pelkät kuvat, esimerkiksi noi tekstit, voi myös tarkottaa jotain muuta kuin yybercoolia Fuck The World- muoti-ilmiötatskaa. Niilläkin saattaa olla merkitystä sen kantajalle vaikka eivät olisikaan taideteosmaisia kuvia ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom