Tatskat

En mä ainakaan kuumeessa menisi. Jos tulehdusarvot on jo valmiiksi koholla niin ihan turha riski, voi tietysti olla hätävarjelun liioittelua mutta itse olen siirtänyt aikaa (ja tatuoija on suositellut).

Ei missään nimessä.

Mulla tulee vielä kun on tatuoitu pitkä sessio niin kuumeinen olo tatuoimisen jälkeen. Itse en menis kans kuumeessa tatskattavaks..

Saattaa nostaa kovankin kuumeen. Ns. "haavakuume"

Varasin tänään kolme aikaa :) ..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvin meni, tänään ei oo ollu enää flunssan oireina muuta kun pientä nuhaa aamulla, ja ei nostanut kuumetta eilen eikä tänään, tiiä sitten mistä eilinen johtu :D Tatuoija sano että kunhan ei kuumetta oo nii voi tatoida ihan hyvin mielin, saattaa tosin pukata sen flunssan päälle tatskan jälkeen jos on sellaen fiilis että slunssa tekee tuloaan koska tatuointi on kuitenkin haava joka rasittaa elimistöä. Hyvin meni kuitenkin ja jäi tosi hyvä maku suuhun tosta hommasta, nyt alkaa seuraavan leiman suunnittelu :)
Ja vielä mainostaakseni turkulaisille, suosittelen ko. liikettä (turku tattoo parlour), oman tatskani teki tuta, jolla oli erittäin ammattimaiset otteet ja paljon tietoa :)

Joko rupee Crommedilta loppuu iho? :D

Ei vielä. Toista kylkeä tehdään nyt. Sit vasen kylki ja reisi. Vielä on tilaa :)
Kaikki paikat on jo suunniteltu,mut rahoitus puuttuu.

Noup :( .. Sori.

Kävin korjauttamassa tatskaa ja että tulikin hyvä.
Sellaisen huomion tein ettei tämä toka nakutus sattunut juuri yhtään aiempaan verrattuna, johtuiko sitten siitä että ekan jäljiltä hermot alueella olisivat "turtuneet"?
Tatuoitsija sanoi ennen korjaamisen aloittamista että täpistä näkee sen.. etten ole malttanut olla treenaamatta paria viikkoa, johon tunnustin että pari päivää :D

Nyt pitäs vissii sitten olla ainaki ens viikon treenaamatta että valkoinen pysyisi.

Ite otin tosiaan tohon käsivarren sisäpuolelle tekstiä ja se parani viikossa. Viime ke otin leiman ja perjantaina kävin puntilla, mut sillon oli reilut rasvat kädessä ja vältin kaikkea missä toi leima vois joutua kosketuksiin jonku kanssa. Nyt tiistai- keskiviikko välisenä yönä oli viimisetkin ruvet lähteny ja iho on taas sileä kuin vauvan pylly leiman kohdalta, ja jälki on aikalailla virheetöntä :) Oon kuitenkin rasvannut kevyesti leimaa vielä ruven lähtemisenkin jälkeen ja saunaan meen vasta huomenna tai lauantaina ekaa kertaa.

Seuraavaks ajattelin leimata vasempaankin käteen tekstiä latinaks, mut en tiedä vielä mitä. Toi tulee luultavasti ens vuoden syksyllä jos oon siihen mennessä keksinyt mitä tekis. Sitte tuleekin pieni tauko ellen jotain pientä johonkin leimaile, mut isompaa kuvaa tulossa heti kun valmistun ammattiin/ pääsen töihin ja saan rahaa pari- kolme tonnia säästöön, ajatuksena siis leimata half-sleeveä varmaan ensin oikeaan käteen ja myöhemmin vasempaan. Tuo tapahtuu siis luultavammin joskus 4-5 vuoden päästä ja oon ajatellut sitten aikoinaan teettää esim. Individual Inkin Lassella, siksi pitää olla rahaa säästössä reippaammin.

En tajua miten joku full sleeve voi maksaa tonneja.. kaveri ku teki mun täppiä niin vieressä toiselle tehtiin puoli käsivartta jossain 4 tunnissa, ja tunti hinta kun on 60e niin siitä jos laskee että full ois jonku 10h niin 600e.. saa kädet ja jalat täyteen tollaisilla 2-3 tonnilla.. ai niin mut jengi haluaa näiltä itselleen täpit näiltä "itse tietoisilta taiteilijoilta" jotka ottaa jo satasen kättelemisestä.

En tajua miten joku full sleeve voi maksaa tonneja.. kaveri ku teki mun täppiä niin vieressä toiselle tehtiin puoli käsivartta jossain 4 tunnissa, ja tunti hinta kun on 60e niin siitä jos laskee että full ois jonku 10h niin 600e.. saa kädet ja jalat täyteen tollaisilla 2-3 tonnilla.. ai niin mut jengi haluaa näiltä itselleen täpit näiltä "itse tietoisilta taiteilijoilta" jotka ottaa jo satasen kättelemisestä.

Aikas tahti on jos 4tunnissa tehdään puolihihaa? Itellä meni n.11tuntia ranteesta kyynärpäähän ja hinta 600€. Tuntihinnaksi tuli alle 60€ ja jälki on hyvää. Noi tuntihinnat pyörii usein 60€ molemminpuolin ja kunnon sleeveen menee kyllä tunteja reippaasti. En ikinä huolisi, jos joku tuhertaisi mulle koko hihan 10tuntiin. Siinä täytyy jo vähän kynän sauhuta, jos siis tehdään oikein kunnolla ihoa peittävää kuvaa. Jos vaikka lasket tolla 60€ tuntihinnalla hihan johon menee aikaa 30tuntia, paljon maksaa?:D

Suunnittelu alle tunnin, rajaukset tunnin ja varjostukset pari tuntia.. "musta valkoinen".. tosin vain olkapäästä kyynärpäähän ulkosyrjä.. eli jäähän siihen kylkeä vasten oleva osa kädestä tekemättä.. sitä en ajatellut et jos tekee senki puolen niin ottaahan se heti puolet lisää aikaa.

Mä en ainakaan ajattele tatskaa niin, että se pitäis saada halvalla, vaan teetän sen sellaisella tatuoijalla että voin luottaa 110% että kuvasta tulee sellainen kuin haluan, sillä se tatska on siinä ihossa koko elämän. 2000e kädestä on helvetin pieni summa jos jaat sen hinnan sillä ajalla jonka se leima sun iholla on.

Missä kohti kuvaa sun mielestäsi asiat kusee? Senhän yleensä näkee paperilla ja viellä ihollakin ennenkuin alkaa naulapyssy nakuttaan.
Mun mielestä sillä ei ole niin väliä kuka sen tekee ellei kyseessä ole sitten joku erikoistyyli jota ei ihan joka ammattilainen ole omaksunut.
Eikä se rahakaan ole mikään erityinen "arvo" asiassa.. se vain kun jengi jonottaa nimenomaan sellaisille tyypeille ketkä sen jonottamisen perusteella katsovat olevansa oikeutettuja nostamaan itsensä tuplahintoihin näihin "tavallisiin" tekijöihin nähden.. eli te asiakkaat itse aiheutatte tuon tupla hinnan ja kehtaatte viellä hihkua siitä miten hienoa se on kun maksaa yhdestä kädestä sen mitä toinen ammattilainen ottaa kahdesta.

Tämä sama ilmiö on noissa luomu tuotteissa ja niillekkin löytyy oma fanittaja kuntansa. Kunhan vaan ilmaisin mielipiteeni.. jokainen ottaa leimansa missä haluaa ja köyhtyy sen minkä sopivaksi näkee.

^Ootko sä nyt jätkä ihan tosissas? Tällä logiikalla mä otan Personal traineriä hakiessa naapurin Pertin mieluummin kun Mentulan koska Pertti hoitaa "saman" asian kossupullo palkalla.
Siis sä et oikeasti huomaa eroa tatuoijien tekemässä jäljessä? Enpä taida itekkään ikinä vaivautua reissulla kattomaan museoihin Picasson töitä kun tuttujen 5vuotiaat skidit tekee "samanlaista" jälkeä. Imo vähintään kolme neljästä tatuoinnista mitä ihmisillä näkee on sellasta jälkeä että mietin mielessä että olis varmaan kannattanut tehdä jossain muualla. Eihän sitä tietenkään toiselle ääneen sano kun se on ikuisesti iholla mutta enemmän noita hieman huonosti tehtyjä tatuointeja näkee kun oikeasti helvetin hyviä, vaikka se kuva ois kuinka suoraan paperilta kopioitu.

Tottakai halvalla VOI löytää hyvän tatuoijan ihan samalla lailla kun halvalla voi löytää hyvän remonttimiehen tekemään keittiöremontin, tai Ikeasta hyllyn joka kestää 10vuotta, tai parilla sadalla 90luvun corollan jolla ajaa vielä toiset 20vuotta. Silti ottasin mieluummin sen riskin että se pimeä duunari teloo mun keittiön kun että mulle saattaa tulla vähän sinnepäin jälkeä koko sleevi täyteen kun nyt halvalla sain. Jos tatuoijalle on pitkä jono ja hinta on vähän keskimäärästä suurempi niin se on vähän sama kun saisit sille sun hyllylle tai autolle hiton pitkän takuun, eli riskit on mahdollisimman pienet. Mutta kuten säkin sanoit niin eipä se multa oo pois missä kukin itteään tuhertaa.

^ Mä ottasin vaik naapurin pertin doku frendin mielummin ku men*ulan ( en kehtaa lausua nimeä ääneen ), koska pertin frendi hoitaa saman asian taidolla. Se siitä.
Helvetin huonosti tehty tatska on IMO puolet parempi ku hyvin tehty, siin on sitä fiilistä..

Totta ! Noi nistien tuhertelut pirilaskuis on sit asia erikseen, ku se et saa ammattilaiselta vitu paskaa jälkee siin on sitä fiilistä..Maksat ittes kipeeks tai et, saat priimaa ja fiilis oli? Paska.

No ei se nyt aivan sama ole, voitko saada ihan alanmieheltä yhtä kauheeta jälkee ku nistiltä? Tuskin, ne on niin saatanan törkeitä, että sellasen ku menis kännipäissään ottamaan ni aamulla ois raajojen amputointi. Sit taas ku alanmies vetää vituiks ni sehä onki jo parempi ku et ei ois menny vituiks, luulis vituttavan, mutku ei vituta, ei sitten yhtään.

Kyllä siinä nyt vaan on hitosti eroa kuka niitä leimoja tekee.

Hyvä tatuoija tekee tasaisia, suoria linjoja, jotka menee samaan syvyyteen ihoon ja näin ei tule blow outteja tai viivat arpeudu (tosin tautointi on aina arpikudosta).
Huono tatuoija tekee usein laineja, joiden paksuus vähän heittelee, löytyy blow outtia ja pitkät viivat tehdään monella vedolla jne

Kannattaa katsoa jonkun Kantasen Jarnon tekemiä harmaita varjostuksia ja sen jälkeen jonkun vähän huonomman tatuoijan varjostuksia. Kantaselta irtoaa ihan törkeen tasaista ja pehmeetä varjostusta, monelta muulta tulee vähän kirjavampaa valööriä ja puolvahingossa tehtyjä "whip shading" -efektejä, eli neulan jäljet saattaa näkyä joissain kohdin.

100€/h on aika normihinta hyvällä ja vähän huonommallakin tatuoijalla pk-seudulla. Se on sitten siitä sleevestä ja ihosta kiinni, kuinka monta tuntia sen tekemiseen menee. Joku yksinkertainen japanisetti jossa on isoa pintaa saattaa mennä helposti 10h, mutta jokus realistinen tai super monimutkainen ja värikäs biomech saattaakin sitten viedä 30h. Lisäksi joillain on sellainen iho, että ihoa joutuu hinkkaamaan tosissaan että väri tarttuu, toisilla taas menee helposti ihoon ja tulee kerralla tasaista...

Nojoo, mutta jos ois kuvia näytillä, niin varmasti ois helpompi selitää eroa sen 600€ ja 2000€ sleeven välillä.
Mutta voihan se olla, että joku tekee tosi halvalla ja nopeasti hyvääkin jälkeä.

Vertailuks, tässä Individual Inkin Lassen jälkeä
265151_184858058240543_5435895_n.jpg

Ja tässä jonku randomin tatuoijan paskaa jälkeä
can-ugly-tattoos-bring-more-disappointing-effect-05.jpg

Karu vertaus mutta tajusitte varmaan idean.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom