Tatskat

Kyllä silloin ollaan IMO harhateillä jos pitää etsiä tatuointia ympäriinsä 24/7, eiköhän ne joista varmasti tulee pitämään tule päähän ihan itsestään. Tekstien etsimisen nyt vielä ymmärtää, poislukien tietenkin tyypilliset kiinalaiset ja latinat. Itse tosiaan otan vasta vajaa kuuden kuukauden (ainakin) päästä koska en aio ruveta ottamaan mitään rumaa tatuointia, omasta mielestä siis. Ihan itsestään tuli päähän, ikinä nähnyt samanlaista kuvaa. Tekstin löysin mielenkiintoisessa yhteydessä, mutta en viitsi enempää siitä sanoa kun jo sitä on joku sitten mennyt sellaisen ottamaan.

Jotkut vaan haluaa ottaa sen tatskan sen ottamisen takia niin sitä ollaan pistämässä niitä perinteisiä jotka on kaikilla muillakin. Parin vuoden päästä sitä ollaankin sitten laserin alla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tarpeeksi yksinkertaistaa, että "lintu" tai "perhonen" tai "pääkallo" niin tuskin mitään omaperäistä on olemassakaan; toteutustapa on se, joka tatuoinnista tekee oman. Toisaalta jostain tribaalista ei muista viikon päästä että kenellä on ollut minkälainen, jollei ole juuri tribaaleista kovasti kiinnostunut. Tekstinkin voi toteuttaa tuhannella eri tavalla.

Minusta mennään metsään siinä vaiheessa kun aletaan miettiä omaa kuvaa sen kautta, mitä muilla on. Jos mieli tekee sitä perhosta tai jotain koukerosuhrua niin siitä vain tatuoijan kanssa suunnittelemaan. Jos inspiraationa viekin jonkun valmiin kuvan ei lopputuloksesta välttämättä voi sitä lähtökohtaa edes tunnistaa. Se on sitten eri asia, jos valitsee valmiin kuvan seinältä.

Juteltiin just kämppiksen kanssa siitä, miten vaikea on oikeasti keksiä sellaista kuvaa, mitä ei kovin monella ole. Maailmassa on kuitenkin niin valtavasti tatuoituja ihmisiä, että ehkä joku oma naama tatuoituna perseeseen olisi täysin yksilöllinen. Mun mielestä ainakin kukat, perhoset ja tähdet on ihan nättejä tatuointeja, joten en ihmettele miksi jengi ottaa niitä niin paljon. Joillekin tatuoinneilla on kaikilla joku erityinen, syvällinen merkitys, kun taas toisille tatuoinnit ovat vaan kropan koristetta. Silmää miellyttäviä kuvia, joiden ainoa tehtävä on koristaa ihoa.

Mulla on itselläni lintu, mihin päädyin oikeastaan aika sattumalta. Näin luonnoksen ja sit tatuoijan kanssa muokattiin sitä enemmän mun silmää miellyttäväksi. Voisi melkein sanoa, että sen merkitys on muokkaantunut pikku hiljaa ja nykyisin aina kun katson sitä, mulle tulee mieleen se tietty ajanjakso elämästä, tietyt ihmiset ja tietty olotila. Se ei ole (onneksi?) mikään ihan perinteinen lintukuva, tai en ainakaan vielä ole törmännyt samantyyliseen. Etsimällä varmasti löytää melkein kopioita.

Tribaalia en välttämättä ottaisi, mutta kuten SpeedyG sanoi, tribaalista muodostuvat kokonaisuudet ovat kyllä hienoja. Tribaaleilla ja erilaisilla krämmäleillä saa myös kätevästi rakennettua kokonaisuutta, ettei esim. käsivarsi tai selkä ole pelkkiä yksittäisiä kuvia.
Nauroin.
Muille ei tietysti voi mihinkään perhos/kukka/tähtitatuointiin liittyä syvempää merkitystä vaan ne ovat aina otettu sen takia koska ne on vaan vitun siistejä?

Ite menossa tän viikon perjantaina 12.02 ottamaan ensimmäistä tatuointia. Mä otan lauseen: Easy Living oikeeseen kylkeen, ylhäältä alaspäin menevä. Hinnaksi tuli 180 euroa ja meen suorittamaan sen Ducks Tattoo'seen mikä on tos itiksessä. Sitä täs mietiskelin että onko toi ylisuuri hinta tollasesta vai normi vai mitä? Mulle toi lause merkitsee just koko elämänasennetta; ei pitäs ottaa asioita turhan vakavasti, nauttii elämästä ja elää hetkessä... easy living :)

PS: sitä vois heitellä kuvaaki sitten tänne kun on valmis

Riippuu ihan tatuoinnista. Jos tuo on tikkukirjaimin 2 sanaa niin räikeästi ylihintaista.
Jos siihen tulee taustaa yms niin sitten normaali.
Paha sanoa kun et paremmin taustoittanut :D

Mun mielestä on aika hassu ajatus, että jokaiseen tautointiin pitäisi olla joku syvällinen merkitys. Tulee hiukan mieleen nykytaide, jossa taiteilijan pitää selittää teoksensa tarkoitusta parhain päin kun kaikki pitää sitä muuten helvetin rumana.

Itselläni on pari tatuointia, jotka otin sen takia että omasta mielestäni ne ovat hienoja. Suunnitelmissa on ottaa lisää jollain aikataululla, enkä todellakaan ajatellut ottaa niitä mitenkään "no tää nyt siis niinq muistuttaa mua mun kokemistani vaikeuksista ja selviytymisestä niistä, ja tää taas on omistettu mun äidille". Jos joku kuva on hieno, ja se mielestäni sopii minulle ja tyyliini, niin kyllä minä sen kuvan otan vaikka en olisikaan "keksinyt" kuvalle selitystä valmiiksi...

Tatuointi on itselleni koriste, ikään kuin esim. lävistykset korvissa. Kuka keksii lävistyksille jotain syvempiä merkityksiä? Totta kai tatuointi voi olla hiukan näkyvämpi, mutta lähinnä se vain vaatiikiin suunnittelua että mihin sen kuvan ottaa.

Riippuu ihan tatuoinnista. Jos tuo on tikkukirjaimin 2 sanaa niin räikeästi ylihintaista.
Jos siihen tulee taustaa yms niin sitten normaali.
Paha sanoa kun et paremmin taustoittanut :D

Teksti on Windowsin Vivaldi, semmosta kaunokirjoitusta... taustalle ei kyl tule mitään ja ja.. se oli n. +10 cm pitkä

Mikä ois sitten tollaselle ns. normihinta ja missä liikkeessä saa siihen hintaan tääl stadista päin?

Mun mielestä on aika hassu ajatus, että jokaiseen tautointiin pitäisi olla joku syvällinen merkitys. Tulee hiukan mieleen nykytaide, jossa taiteilijan pitää selittää teoksensa tarkoitusta parhain päin kun kaikki pitää sitä muuten helvetin rumana.

Itselläni on pari tatuointia, jotka otin sen takia että omasta mielestäni ne ovat hienoja. Suunnitelmissa on ottaa lisää jollain aikataululla, enkä todellakaan ajatellut ottaa niitä mitenkään "no tää nyt siis niinq muistuttaa mua mun kokemistani vaikeuksista ja selviytymisestä niistä, ja tää taas on omistettu mun äidille". Jos joku kuva on hieno, ja se mielestäni sopii minulle ja tyyliini, niin kyllä minä sen kuvan otan vaikka en olisikaan "keksinyt" kuvalle selitystä valmiiksi...

Tatuointi on itselleni koriste, ikään kuin esim. lävistykset korvissa. Kuka keksii lävistyksille jotain syvempiä merkityksiä? Totta kai tatuointi voi olla hiukan näkyvämpi, mutta lähinnä se vain vaatiikiin suunnittelua että mihin sen kuvan ottaa.

Täysin samaa mieltä. Tatuointeja otan vain sen takia, että ne on hienoja, taidetta iholla. Totta kai jotkut kuvat voi merkitä paljon, esim. muistotatuoinnit yms. Mut ite aattelen lähinnä pelkästään sitä, et miten ne istuu omaan kroppaan.

Nauroin.
Muille ei tietysti voi mihinkään perhos/kukka/tähtitatuointiin liittyä syvempää merkitystä vaan ne ovat aina otettu sen takia koska ne on vaan vitun siistejä?

Anteeksi, mutta miten ihmeessä pystyit tulkitsemaan mun kirjoitukseni noin? Oliko oikeasti niin epäselvää tekstiä?

Mähän nimenomaan sanoin, että tatuoinneilla voi olla merkitys, tai sitten ne ovat vaan kantajansa mielestä hienoja koristeita. Enkä tuominnut kumpaakaan, koska kyllä mäkin voisin ottaa jonkun kivan kuvan ihan vaan sen takia että se näyttää hienolta iholla. Ei mun linnullakaan ollut mitään erityistä merkitystä kun otin sen, mutta sille syntyi merkitys lähes puolivahingossa. Enkä nyt oikein tiedä mitä muuta vastaisin, koska kommenttisi missasi täysin mun pointin :)

Itelle tulossa tatuointi ens viikolla, tohon kylki/lantio/vatsa -alueelle ! Itte löysin mieleisen kuvan netistä ja pyysin tatuoijaa suunnittelemaan tatuoinnin joka olis samantyylinen, mutta ei tietenkään identtinen. Porukat maksaa myöhäiseks joululahjaks/aikaiseks valmistujaislahjaksi ja ottavat samalla myös itse toiset tatuoinnit. :hyvä: Vähän kyllä jänskää kieltämättä. Eka leima tulee olemaan, mutta en usko että vika. On meinaan jo mielessä muitakin ideoita.

^ Siitä tulee varmasti hieno (alkuperäisen kuvan perusteella) :) Kauankohan mä oon jo suunnitellut ottavani ensimmäisen kuvan... :rolleyes: TÄNÄ VUONNA aion kyllä toteuttaa tän pitkäaikaisen haaveen... kesätyörahoista sitten!

Tuli mieleen, että onko kukaan käynyt hakattavana Thaimaassa? Oon itse lähdössä sinne kesäkuussa pariksi viikoksi, ja ajattelin että JOS sieltä sattuis löytymään joku luotettava ja suositeltava paikka niin voisin harkita tekeväni sen siellä. Vähän kyllä mietityttää että kannattaako kun tarkoitus on kuitenkin suunnitella kuva yhdessä tekijän kanssa (väärinymmärryksen riski kielimuurin takia yms.). Tuolla vois ottaa ehkä ennemmin vaan jonkun pienen kuvan muistoksi :)

Aika useasti on tultu kysyy että onko sun tatskoilla joku syvempi merkitys no ei ole, otettu iha siltä pohjalta että mikä on mielyttäny silmää sillä hetkellä.
En ole n.2 vuoteen ottanu uutta kuvaa mut nyt hiukan fiilis menny siihen suuntaan että tartteis toi toinen kylki värittää umpeen...
Aihe oisi varmaan toi tappaja hauki;)
[video]http://www.superstitiontattoo.com/zenphoto/albums/scotty-kelly/tattoos/big%20nicky%20p%20shark.jpg[/video]

Viimeksi muokattu:
Itse otin 2008 thaimaassa bambu tatuoinnin. Phanganilla paikka oli OK. Mutta tottakai sitä kiinnitti huomiota siihen että neula oli puhdas ym. Ja joo englantia ei tekijä paljoa puhunut mutta elekielellä onnistui, otin kylläkin melko selkeän kuvan. 10 e
maksoi n. 5cm pitkä

Koh Phanganille oon juurikin menossa käymään reissun aikana! Missä siellä tuo liike oli? Onko kotisivuja?

Koh Phanganille oon juurikin menossa käymään reissun aikana! Missä siellä tuo liike oli? Onko kotisivuja?

En muista enää liikkeen nimeä. Mutta oli haad rinissä. Koh phanganilla kylläkin on melko paljon hyviä tatuointiliikkeitä ja paras löytyy tietenkin katsomalla paikan siisteyttä kun sisään kävelee. Siellä on semmonen reggae kahvila jossa on nettikahvila vastapäätä niin siinä lähellä on kans yks tatuointi paikka joka vaikutti melko tasokkaalta.

En muista enää liikkeen nimeä. Mutta oli haad rinissä. Koh phanganilla kylläkin on melko paljon hyviä tatuointiliikkeitä ja paras löytyy tietenkin katsomalla paikan siisteyttä kun sisään kävelee. Siellä on semmonen reggae kahvila jossa on nettikahvila vastapäätä niin siinä lähellä on kans yks tatuointi paikka joka vaikutti melko tasokkaalta.

Okei, kiitos tästä! Pitää tutustua tarjontaan paikan päällä :)

Paikkaa on sen verran katsottu valmiiksi, että varaan varmaankin Individual Inkiin ajan kun Turun seudulla asun. Onneksi on TaiK:ssa pari kaveria, jotka voivat auttaa tuon luonnoksen kanssa, lopulliseen kuvaan otetaan sitten tietenkin itse artistin mielipiteet ja ehdotukset huomioon.

Kiitos näistä.

Individuaaliin on hurjat jonot että varaudupas siihen sit...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom