Tatskat

Morjes, otin ton tatskan täs n. 2 viikkoa sitten ja ois tarkotus mennä Naantalin kylpylään tasan kuukauden päästä.. eli tatskan tekemisestä ois sillon n. 6 viikkoa.. Voinko siis mennä lillumaan sinne ihan vapaasti?

PS: tatska on jo nyt suunnilleen parantunut

Itse ainakin olen sitä mieltä että voit, viisaammat korjatkoon, jos on korjaamista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisikohan kellään vinkata hyvää nettisivua, josta löytäisi vaikka aiheittain lajiteltuna ISO MÄÄRÄ tatuointipohjia?

Isoisällä oli kädessä hieno ankkuritatuointi otettuna joskus varmaankin -60 luvulla, kun oli merillä, ja kovasti haluaisin ottaa muistoa kunnioittaakseni vastaavan kuvan. Mitään tarpeeksi isoa kuvaa tatuoinnista en kuitenkaan löytynyt ja omatkin mielikuvat aika vähissä, joten nyt täytyy turvautua internettiin ja sukulaisten muistikuviin.
Onko tattoofinder.com, tai checkoutmyink.com tuttuja? Käyn itte aika paljon varsinki jälkimmäisessä, en oo kyl kiinnittäny huomioo et onko just sun etsimäs aihe miten hyvin edustettuna. Mut just tossa jälkimmäisessä on todella paljon kuvia.

Morjes, otin ton tatskan täs n. 2 viikkoa sitten ja ois tarkotus mennä Naantalin kylpylään tasan kuukauden päästä.. eli tatskan tekemisestä ois sillon n. 6 viikkoa.. Voinko siis mennä lillumaan sinne ihan vapaasti?

PS: tatska on jo nyt suunnilleen parantunut

Kyllä voit mennä, kun on ilmeisesti hyvin hoidettu.
Itse menin turkin aurinkoon paistumaan ja suolaveteen lillumaan, kun kuva oli 3viikkoa kerinnyt nahassa olla. Hyvin kesti.

Eipä jotkut hoida tatuointejaan laisinkaan ja silti hyviä tullu toki aika hullulta se mun korvaan kuulostaa.. Itse olin yli innokas rasvaamaan yms. Ja hyvä tuli!:)

Eipä jotkut hoida tatuointejaan laisinkaan ja silti hyviä tullu toki aika hullulta se mun korvaan kuulostaa.. Itse olin yli innokas rasvaamaan yms. Ja hyvä tuli!:)

Tokihan se siitä paranee, vaikka ei rasvaisikaan. Saattaa vaan kestää pidempään. Haavahan tuokin on, joten tulehdusvaara ja mahdolliset arvet/värin irtoaminen on todennäköisiä, jos sitä ei kunnolla hoida.

Mutta kukin tyylillään toki :)

Hyvin on mahdollista ettei saa vielä 8 tunnissakaan valmiiksi. Sitten joudut parantelemaan leiman jonkin aikaa ja meet jatkosessioon. Itellä reiskassa isohko kuva ja siihen meni 7,5 tuntia. 1,5 kk päästä jatketaan loppuun ja taitaa mennä semmoset 2-3 tuntia siinä vielä.

Muista: Syö hyvin ennen kun meet sinne, ota evästä mukaan (ihan niinku oikeesti) ja muista että vikat 3-4 tuntia tuntuu "jännältä" :D. Ihan kivaa se on ;)
Joo no probleema on et ko.jäbä ei oo suomessa kun pari pvää et pitää tehä kuva jonka saa kerralla purkkiin. Tehää sit vaik pienempi tästä ekasta. Paljos tuli hintaa pohkeelle?? Jännityksel ootan mikä arvio tolle.. itelle kyllä muutenki safka tärkeetä, pitää muistaa syödä toki..

Mää haluaisin jatkaa omaa tatuointia lantiolla tähän tyyliin:
vine-tattoo.jpg

Tuollekin tulee epäilemättä melko suolainen hinta. Viimeksi sain tingattua hintaa melko reilusti alas. Törkeesti ne meinas aluksi ryöstää ekakertalaista tatuoinnista, jonka tekoon meni 20min. Seuraavan kerran budjetiksi suunnittelin 150e, saa nähdä paljonko siihen hintaan sais...

Olisikohan kellään vinkata hyvää nettisivua, josta löytäisi vaikka aiheittain lajiteltuna ISO MÄÄRÄ tatuointipohjia?

Isoisällä oli kädessä hieno ankkuritatuointi otettuna joskus varmaankin -60 luvulla, kun oli merillä, ja kovasti haluaisin ottaa muistoa kunnioittaakseni vastaavan kuvan. Mitään tarpeeksi isoa kuvaa tatuoinnista en kuitenkaan löytynyt ja omatkin mielikuvat aika vähissä, joten nyt täytyy turvautua internettiin ja sukulaisten muistikuviin.

http://www.bmezine.com/tattoo/bme-tatt.html

Kuvien selaamiseen tulee jossain vaiheessa stoppi ja sivusto ilmoittaa että pitää rekisteröityy ni voi katella lisää, muistaakseni se rekkaaminen oli ilmasta jos pistää omia kuviaan kans. En oo ihan satavarma tosin!

Ite tässä parannellu pari päivää omaa projektia mikä nyt on noin puolivälissä valmiista. Pithää laitella kuvaa tänne kuha kerkee!

Suosittelisin käymään ihan tatuointiliikkeessä tutkimassa noita. Useimmissa paikoissa on iso kasa lehtiä. Joista löytyy varmasti ainakin suuntaa antava malli, jota voidaan sitten vaikka tarvittaessa muokata sopivaksi.

Muutenkin asianosaavan kanssa on paljon helpompi suunnitella ja miettiä sopivaa kuvaa, kun osaavat neuvoa tarvittaessa.

Tämä on tarkoitus, mutta nyt ajattelin ensin etsiä jonkin vähän etsimääni muistuttavan tatuoinnin ja sitten sukulaisten ja omien muistikuvien perusteella kirjata ylös muutosehdotuksia. Lienee näin helpompaa, kuin raahata koko suku tatuoijalle mukaan. ;)

Hantta84:lle kiitokset etenkin tuosta checkoutmyink:istä. Aika monipuolisesti löytyy kuvia. Tattoofinder oli myös tuttu.

PERUNAA:lle myös kiitokset. Vaikuttaa nopealla vilkaisulla ihan lupaavalle sivustolle!

Nyt on leima hakattu ja KYLLÄ teki kipeetä, kun tuli tohon lantio-kylki alueelle :D Mutta oli se sen arvoista ja tosi nätti tuli.

Onko tattoofinder.com, tai checkoutmyink.com tuttuja? Käyn itte aika paljon varsinki jälkimmäisessä, en oo kyl kiinnittäny huomioo et onko just sun etsimäs aihe miten hyvin edustettuna. Mut just tossa jälkimmäisessä on todella paljon kuvia.

Mä myös suosittelen schrutelle tuota jälkimmäistä! Mä oon viettäny MONTA tuntia tuolla tutkimassa kuvia, ja siel on mielettömän hyvä valikoima, löysin oman tulevan kuvan tuolta :D
Laitat vaan old school anchor (taikka vain ankkuri) hakusanaksi, ja jos jokin löytyy mikä miellyttää silmää, niin siihen voi lisätä niitä halumiaan asioita sitten tatuoijan kanssa.
Mun mielestä taasen liikkeissä on erittäin suppea määrä kuvia, musta ei pitäisi joutua "tyytymään" johonkin kuvaan kun ei liikkeestä muutakaan löytynyt.. Eli Netti rules! ;)

Mää haluaisin jatkaa omaa tatuointia lantiolla tähän tyyliin:
*KUVA*
Tuollekin tulee epäilemättä melko suolainen hinta. Viimeksi sain tingattua hintaa melko reilusti alas. Törkeesti ne meinas aluksi ryöstää ekakertalaista tatuoinnista, jonka tekoon meni 20min. Seuraavan kerran budjetiksi suunnittelin 150e, saa nähdä paljonko siihen hintaan sais...

On muuten seksikäs!!:kuola: Täytyykin laittaa tuo korvan taa.. :rolleyes: Minkälaisen kuvan olit ottanut ekaks, ja paljonko laittoi hintaa? Tokihan iso nimi antaa mukavan lisä€:n hintaan, mutta laatu taasen on mahdollisesti erilaista verrattuna ei niin tunnettuun..
Mulla 3kuvaa, ei mitään isoja, isoin about 10-15cm korkea, piiperryksiä 2 "isointa" ja sit "pienet kanapalat"-merkkejä 3 (siis yhtenäinen tatska). Hintaa näillä yht 540€

Voin vain kuvitella miten tatuoijaa vituttaa kun hänen tekemäänsä taiteen hintaa ruvetaan kyseenalaistamaan ja sen hinnasta tinkimään. En kyllä itse ilkeäisi.

Voin vain kuvitella miten tatuoijaa vituttaa kun hänen tekemäänsä taiteen hintaa ruvetaan kyseenalaistamaan ja sen hinnasta tinkimään. En kyllä itse ilkeäisi.

Samaa miettisin..

Ja tuosta ruusuköynnöksestä voisin sanoa tuon isomman ruusun jo pelkästään maksavan sen 150€..

No eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka...

Mutta sopimuskysymys tuokin, ihan niin kuin mikä tahansa muukin kauppa. Palvelun tuottaja määrittelee hinnan jolla palvelun tuottaa ja asiakas esittää mielipiteensä asiasta. Voi olla että palveluon tuottaja alentaa hintaa, voi olla että ei. Jos hinta tuntuu yliampuvalta, voi aina äänestää jaloillaan ja etsiä sopivamman paikan.

Hinnan sijasta päätän kyllä itse millaisen kuvan haluan, en sitä kuinka paljon haluan käyttää rahaa "seuraavaan tatuointiin". Tottakai kysyn alustavan hinta-arvion ja otan sen sitten kun siihen on varaa, en kuitenkaan ala kompromisseihin sen takia että "nyt käytän vaan satasen".

Joo no probleema on et ko.jäbä ei oo suomessa kun pari pvää et pitää tehä kuva jonka saa kerralla purkkiin. Tehää sit vaik pienempi tästä ekasta. Paljos tuli hintaa pohkeelle?? Jännityksel ootan mikä arvio tolle.. itelle kyllä muutenki safka tärkeetä, pitää muistaa syödä toki..

Jos kundi on vaan sen pari pvää käymässä, niin pahimmassa keississä leiman teko venyy vielä tuosta 8 tunnista enemmän tai sitten jos ei millään meinaa saada valmiiksi, niin ens kerralla kun tulee Suomeen tekee loppuun. Ei sitä ikinä tosiaankaan tiedä kauan siinä menee jos on yhtään isompi kuva yksityis- ja värityskohtineen.
Reiden leima on kooltaan 25cmx25cm ja yksityiskohtia on reippaasti. Menin liikkeeseen 370e lahjakortin kanssa ja tähän mennessä oon saanut 2 pientä (tunnin kuvaa) ja tuon isomman. Tarkoitus olisi kyllä heittää lisää rahaa heille käteen, kun muutin suunnitelmia yllättäen ja heivasin muutaman alkuperäisen idean takataskuun. (Piti alunperin ottaa enemmän pieniä kuvia.) Eli 600e paikkeilla mennään näiden kanssa.
Kesäkuussa tulee sitten lisää isompaa kuvaa akselille alaselkä/lantio/kylki, joten siihen heitetään pari hunttia lisää.

Tuota tinkimisjuttua en kyllä hiffaa. Vaikka kuvan tekemiseen meniskin se 20 min vain, niin kyllä silti tekijällä on oikeus laskuttaa koko tunnista. Siihen sisältyy pienimuotoinen alku- ja loppukonsultaatio, alku- ja loppuvalmistelut + sun muut systeemit. Kyllä ite veikkaisin, että 300-400e menis tuon tapaisen köynnöksen tekoon.

Hinnan sijasta päätän kyllä itse millaisen kuvan haluan, en sitä kuinka paljon haluan käyttää rahaa "seuraavaan tatuointiin". Tottakai kysyn alustavan hinta-arvion ja otan sen sitten kun siihen on varaa, en kuitenkaan ala kompromisseihin sen takia että "nyt käytän vaan satasen".

Jep..

Kaikista naurettavinta olis ruveta valkkaamaan tatskasta kohtia pois tyyliin "jos nää tehdään ni siinä menee sen verran kauan et mulla ei oo siihen varaa" yms.

Tuolle köynnös jutulle veikkaisin samaa hintaa kuin T-Byrd tuossa aiemmin veikkasi, eli sen 300-400e.
Mikä ei ole ollenkaan suuri summa tuollaisesta tatuoinnista. 150e, mitä helvettiä?
Tatuoinnin teko ei ole vain se pelkkä musteen ihoon tikkaaminen vaan siihen kuuluu paljon sellaista jota asiakas ei edes näe kuten tilojen jatkuva desinfiointi, neulojen valmistaminen, välineiden puhdistus, sterilisointi, suunnittelu ja paljon muuta.

Tuota tinkimisjuttua en kyllä hiffaa. Vaikka kuvan tekemiseen meniskin se 20 min vain, niin kyllä silti tekijällä on oikeus laskuttaa koko tunnista. Siihen sisältyy pienimuotoinen alku- ja loppukonsultaatio, alku- ja loppuvalmistelut + sun muut systeemit. Kyllä ite veikkaisin, että 300-400e menis tuon tapaisen köynnöksen tekoon.

Täytyy kyllä sanoa että eipä ole itsekään tullut tingittyä. Kuva maksaa sen mitä se maksaa ja thats it ja varma on että mitä pikkutarkempaa hommaa, sen pienemmän kuvan sillä rahalla saa. Samalla tatuoijalla asiointi saattaa toki vaikuttaa tuntiveloitukseen asiakkaan kannalta positiivisesti jos kuvaa tulee otettua enempi. Itse upotin tuossa loppuvuodesta omiin kuviin muistaakseni 650e. Saattaa se toki kirpaista vähän laittaa se 500e tiskiin kerralla, mutta niin se vaan menee että kaikki kiva maksaa. Käyt syömässä vähän paremmin ja vedät illan viinaa stadin perus kuppiloissa, imuroit spydärimätöt helttaan ja kurvaat cäbillä himaan niin lompakosta katoaa yhdessä illassa se 200e. Tolla summalla saa jo jonkin verran inkkiä nahkaan.

Edit: Counterfeith, aivan. Neulat, tilojen putsaaminen, kuvan valmistelu, kamojen räplääminen yms niin 20min kuvan kokonaisaika on pitkälti toista tuntia. Tämä tarkoittaa aika pitkälti sitä että pieni kuva on suhteessa huomattavasti kalliimpi kuin iso kuva.

Kuten Sumu mainitsi, onko se muutama satanen oikeasti loppuelämäkseen saamasta taideteoksesta muka niin paljon kun sama määrä menee helposti johonkin niinkin turhaan kuin baarissa istumiseen helposti muutamassa viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom