Tatskat

Ei mene kuulemma sen syvemmälle (kysynyt muutamalta työkseen tatuointeja tekevältä).

Itselläni ei tunnu ääriviivojen teko juuri yhtään, mutta voi perkele sitä värjäystä.....

Mulla kans ääriviivat meni suht kivuttomasti, mutta sitten kun alettiin hakata tummennuksia sinne niin olisin voinut tappaa jonkun ja sen kuuli kyllä kaikki liikkeessä olijat. Erityisesti siinä vaiheessa, kun väritettiin joitain jo rikottuja kohtia ihosta uudelleen. Myös varmasti paikasta riippuu, että paljonko sattuu. Neuloissa on myös eroja, ainakin näin tatuoija mulle sen selitti, että miksi se värittäminen sattuu, mutta ääriviivat ei.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla kans ääriviivat meni suht kivuttomasti, mutta sitten kun alettiin hakata tummennuksia sinne niin olisin voinut tappaa jonkun ja sen kuuli kyllä kaikki liikkeessä olijat. Erityisesti siinä vaiheessa, kun väritettiin joitain jo rikottuja kohtia ihosta uudelleen. Myös varmasti paikasta riippuu, että paljonko sattuu. Neuloissa on myös eroja, ainakin näin tatuoija mulle sen selitti, että miksi se värittäminen sattuu, mutta ääriviivat ei.

Itelläni taas ääriviivat sattui, mutta värittäminen ei:D

Näin on. Yleensä se ääriviivojen veto sattuu enemmän, kun puhkastaan tuoretta ihoa. Tämä tietenkin riippuu siitä kuinka syvälle kuvan tekijä viivan vetää ja kuinka nopeasti.
Sama juttu värityksessä, kun paksulla neulalla raavitaan syvälle ja nopeasti, niin sattuuhan se.

Omasta mielestä on hyvä kun sattuu, niin tietää ettei tatuointi ihan pintaan ole raapastu :)

Onko täällä useallakin latinan kielellä otettuja tekstejä leimoina? "Onni suosii rohkeaa" --> netin välityksellä siitä löytää parikin eri versiota : Audacem fortuna juvat, Audentes fortuna iuvat ja Audaces Fortuna iuvat. Jotenki toi Audentes fortuna iuvat kuulostaa "tutulta", mutta siis ootteko te luottanut ihan nettiin vai kääntynyt esim. kirjaston puoleen? Mistä löytäisi varmimmat käännökset? Siitä onko se juuri "kieliopillisesti" täysin oikein tai siis onko se käännetty niin tarkasti esim. --> onnetar vai onni, niin ihan sama. Kunhan teksti kokonaisuudessaan olisi oikein, ilman virheitä.

Alf Henriksonin kirjassa Antiikin tarinoita se on muodossa "audentis Fortuna iuvat" rohkeita onni auttaa on käännös.Ja toi Fortuna on isolla .

Explanation:
"audentis" (with a long i, unlike the genitive form!) is an older form of the accusative plural "audentes", still most common in the classical era.

However the quotation is from Virgil, Aeneid, book X, line 284, and according to the Virgil edition I have at home (Oxford Classical Texts) there are no variants but all manuscripts show the -is ending (as this seems to be the case for all similar accusative plural forms in Virgil).

Viimeksi muokattu:
Alf Henriksonin kirjassa Antiikin tarinoita se on muodossa "audentis Fortuna iuvat" rohkeita onni auttaa on käännös.Ja toi Fortuna on isolla .

Explanation:
"audentis" (with a long i, unlike the genitive form!) is an older form of the accusative plural "audentes", still most common in the classical era.

However the quotation is from Virgil, Aeneid, book X, line 284, and according to the Virgil edition I have at home (Oxford Classical Texts) there are no variants but all manuscripts show the -is ending (as this seems to be the case for all similar accusative plural forms in Virgil).

Juu, kiitoksia. Tiiä sitten ny näistä, mutta tossa nyt on ainakin suht hyvät lähteet ja perustelut.

peeveli se nussii taas pilkkua. kyllä sieltä melko usein tihkuu verta välistä. Juttelin tatuoijan kanssa juuri tuosta ,että kun jotkut nynnyt eivät kestä kipua ilman lääkkeitä niin hyöty on usein minimaalinen kun tatuoidessa kestää veren tulon takia kauemmin.

Ja on se nyt vittu jos täytyy muutaman tunnin takia alkaa jotain nappuloita ottamaan :lol2:

No on se nyt vittu, jos ottaa isompaa projektia varten nappia. Että sais sen kuvan valmiiksi jopa. Voi vittu, jokuko tosiaan jaksaa sanoa jotakuta nynnyksi, kun ei kestä montaa (yli neljää) tuntia kipua ilman nappeja? Ja vielä aikuinen ihminenkö näin sanoo?

Eipä anneta verenpaieen kohota.

Kyllä sen 4h kestää jokainen ilman mitään nappeja. Sen 3h jälkeen se alkaa vasta sattua. 7-10h seteissä aletaan jo ottaa miehestä mittaa.
Ja kyllä, aikuinen ihminen sen sanoi.

Suunnitelmana ottaa ekaa kuvaa jompaan kumpaan olkapäähän tai tumpun seutuville. Aika monikin näemmä kysyny sitä että mtä käy kuvan kun ja jos paikka kasvaa.. Onko kokemuksia ja joudutaanko sitä täyttelemään.tjsp? Joku totesi että jos ei nyt ihan valokuvaa ota niin ei haittaa..

Voi vittu, ei sillä kivun siedolla ole mitään tekemistä miehekkyyden kanssa. Toisilla vaan sattuu enemmän kuin toisilla.

Muutama kysymys:

1. Minulla on valmis aihe ja yksinkertainen luonnos kuvasta. Voinko tilata tatuoitiliikkeistä näiden tietojen pohjalta ehdotuksia malliksi? Luulisi olevan hyvin paljon tatuoijan taiteellisesta silmästä ja asiakkaan tarpeiden tunnistuksesta kiinni millainen lopputulos on, joten haluaisin muutaman eri version. Onnistuuko, ja mihin hintaan?

2. Joillakin tulee allergisia reaktioita tatuoinneista, varsinkin joistain väreistä. Onko tästä mahdollisuus ottaa jotenkin etukäteen selvää, sillä varsinkin nuoremmalla iällä minulla oli muutamia allergioita ja yliherkkyyksiä. Onko värien ja mustan musteen välillä jotain eroja siinä, miten hyvin tatuointi kestää aikaa?

3. Onko miehillä yläselkään otettavat ei-symmetriset tatuoinnit jotenkin "pannassa", vai miksi en löydä niistä kuvia netistä? Haluan tatuioinnin paikkaan, jossa se on tietyllä tavalla "oma" ja helposti peitettävä, mutta jossa se ei ole jatkuvasti oman katseen alla. En halua ottaa sitä keskelle yläselkää, joten tuohon takaolkapään viereen tuntuisi olevan oikea paikka. Voisi koittaa laittaa siihen vaikka jonkun hennatatuoinnin muutamaksi päiväksi, niin näkisi miltä se näyttää.

1. Minulla on valmis aihe ja yksinkertainen luonnos kuvasta. Voinko tilata tatuoitiliikkeistä näiden tietojen pohjalta ehdotuksia malliksi? Luulisi olevan hyvin paljon tatuoijan taiteellisesta silmästä ja asiakkaan tarpeiden tunnistuksesta kiinni millainen lopputulos on, joten haluaisin muutaman eri version. Onnistuuko, ja mihin hintaan?

Suosittelisin selaamaan tatuointiliikkeiden sivuja, ja etsimään artistin, jonka jälki sinua miellyttää. Kovin moni taiteilija ei halua panostaa noihin luonnoksiin, koska siihen menee paljon työaikaa "varmojen asiakkaiden" tieltä. Itse olen etsinyt ja löytänyt "oman" artistini, ja hänen kanssaan olemme hieroneet suunnitelmia sitten, noh, vuositolkulla. :)

2. Joillakin tulee allergisia reaktioita tatuoinneista, varsinkin joistain väreistä. Onko tästä mahdollisuus ottaa jotenkin etukäteen selvää, sillä varsinkin nuoremmalla iällä minulla oli muutamia allergioita ja yliherkkyyksiä. Onko värien ja mustan musteen välillä jotain eroja siinä, miten hyvin tatuointi kestää aikaa?

Värit, varsinkin kirkkaat, toki haalistuvat. Jos niin käy häiritsevässä määrin, voit toki käydä lisäämässä väriä vaikka 10 vuoden kuluttua. Kovin ohuet viivat saattavat mennä hieman suttuisiksi ajan saatossa. Nykyiset tatuointivärit ovat kuulemma parempilaatuisia, sehän selviää 10 vuoden kuluttua. ;) Allergia-asioista en osaa sanoa muuta, kuin jos tiedät olevasi jollekin (väri)aineelle allerginen, varmista tatuoijalta ensin käytettävien värien ainesosat.

3. Onko miehillä yläselkään otettavat ei-symmetriset tatuoinnit jotenkin "pannassa", vai miksi en löydä niistä kuvia netistä? Haluan tatuioinnin paikkaan, jossa se on tietyllä tavalla "oma" ja helposti peitettävä, mutta jossa se ei ole jatkuvasti oman katseen alla. En halua ottaa sitä keskelle yläselkää, joten tuohon takaolkapään viereen tuntuisi olevan oikea paikka. Voisi koittaa laittaa siihen vaikka jonkun hennatatuoinnin muutamaksi päiväksi, niin näkisi miltä se näyttää.

:) Tottakai otat kuvan siihen kohtaan mihin haluat!

Suosittelisin selaamaan tatuointiliikkeiden sivuja, ja etsimään artistin, jonka jälki sinua miellyttää. Kovin moni taiteilija ei halua panostaa noihin luonnoksiin, koska siihen menee paljon työaikaa "varmojen asiakkaiden" tieltä. Itse olen etsinyt ja löytänyt "oman" artistini, ja hänen kanssaan olemme hieroneet suunnitelmia sitten, noh, vuositolkulla. :)

Paikkaa on sen verran katsottu valmiiksi, että varaan varmaankin Individual Inkiin ajan kun Turun seudulla asun. Onneksi on TaiK:ssa pari kaveria, jotka voivat auttaa tuon luonnoksen kanssa, lopulliseen kuvaan otetaan sitten tietenkin itse artistin mielipiteet ja ehdotukset huomioon.

Värit, varsinkin kirkkaat, toki haalistuvat. Jos niin käy häiritsevässä määrin, voit toki käydä lisäämässä väriä vaikka 10 vuoden kuluttua. Kovin ohuet viivat saattavat mennä hieman suttuisiksi ajan saatossa. Nykyiset tatuointivärit ovat kuulemma parempilaatuisia, sehän selviää 10 vuoden kuluttua. ;) Allergia-asioista en osaa sanoa muuta, kuin jos tiedät olevasi jollekin (väri)aineelle allerginen, varmista tatuoijalta ensin käytettävien värien ainesosat.

:) Tottakai otat kuvan siihen kohtaan mihin haluat!

Kiitos näistä.

Kertokaas miksi olette päätyneet tribaaliin/piikkilankaan/enkeliin/perhoseen/yms. "populaaritatuointiin"? Miellyttääkö vain aihe tai tietty kuva silmää? Onko joissain nästä aiheista jotain yhteistä tai henkilökohtasta suurelle osalle ihmisistä? Minulle on aivan sama mitä kuvia ihmiset hakkaavat kehoonsa, itse motiivit kiinnostavat. Tuntuisi vaan itsestäni jotenkin mielikuvituksettomalta ottaa kuva, joka on jo kymmenellä miljoonalla ihmisellä.

Itse en ikinä ole ymmärtänyt noita täysin abstrakteja tribaalitatskoja, mutta liputan kyllä tribaalista muodostuvien jotain esittävien kokonaisuuksien puolesta. Itsellä tribaalista muodostuva karhun käpälä rinnassa, ja suunnitteilla toinen karhuun liittyvää samalla tavalla rakentuvaa toiselle puolelle rinta/olkavarsi/yläselkä akselille. Ja tosiaankin suunnittelee itse tai laittaa vaikka taiteelliset sukulaiset suunnittelemaan ja valkkaa parhaan jota sitten hieman muokkaa mieleiseksi tms.

Onhan niitä hemmetin hienoja abstraktejakin tatskoja, ei siitä pääse mihinkään. :)

Juteltiin just kämppiksen kanssa siitä, miten vaikea on oikeasti keksiä sellaista kuvaa, mitä ei kovin monella ole. Maailmassa on kuitenkin niin valtavasti tatuoituja ihmisiä, että ehkä joku oma naama tatuoituna perseeseen olisi täysin yksilöllinen. Mun mielestä ainakin kukat, perhoset ja tähdet on ihan nättejä tatuointeja, joten en ihmettele miksi jengi ottaa niitä niin paljon. Joillekin tatuoinneilla on kaikilla joku erityinen, syvällinen merkitys, kun taas toisille tatuoinnit ovat vaan kropan koristetta. Silmää miellyttäviä kuvia, joiden ainoa tehtävä on koristaa ihoa.

Mulla on itselläni lintu, mihin päädyin oikeastaan aika sattumalta. Näin luonnoksen ja sit tatuoijan kanssa muokattiin sitä enemmän mun silmää miellyttäväksi. Voisi melkein sanoa, että sen merkitys on muokkaantunut pikku hiljaa ja nykyisin aina kun katson sitä, mulle tulee mieleen se tietty ajanjakso elämästä, tietyt ihmiset ja tietty olotila. Se ei ole (onneksi?) mikään ihan perinteinen lintukuva, tai en ainakaan vielä ole törmännyt samantyyliseen. Etsimällä varmasti löytää melkein kopioita.

Tribaalia en välttämättä ottaisi, mutta kuten SpeedyG sanoi, tribaalista muodostuvat kokonaisuudet ovat kyllä hienoja. Tribaaleilla ja erilaisilla krämmäleillä saa myös kätevästi rakennettua kokonaisuutta, ettei esim. käsivarsi tai selkä ole pelkkiä yksittäisiä kuvia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom