Tatskat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästä on kyllä jo kaikki sanottu, mutta ainahan maailmaan yksi turha posti mahtuu.

Otin olkapäähäni Paholaisen kuvan -88, eli karvan verran päälle kaksikymppisenä. Se ei ollut silloin muotia ja tatuoijan löytäminen oli vaikeaa. Minulle suositeltiin Damissa työskentelevää äijää joka oli väliaikaisesti Suomessa. Kuvan otin 1600-luvulla tehdystä puupiirroksesta. Maksoi 400 markkaa. Loistavaa ammattilaislaatua, terävä ja selkeä vieläkin vaikka olkapää onkin kasvanut huomattavasti.

Tarkoitus oli ottaa toiseen olkaan Albrecht Durerin samantyylinen piirros Ilmestyskirjan hallavaharjaisella hevosella ratsastavasta Kuolemasta, mutta en löytänyt (silloin ei ollut Intternettiä :eek: ) vaikka selasin yliopistonkin kirjaston.

Meni muutama vuosi ulkomailla, ja kun palasin Suomeen, kaikki joivat keskiolutta eikä kukaan enää nelosta, ja tatuoinnin sai suurinpiirtein Big Mac-aterian kaupanpäällisiksi, eli tatskapuoteja oli joka kulmalla. Meni halu laittaa lisää kuvia, jo kerrotuista syistä.

Mutta muutaman vuoden olin kapinallinen ja rock. Kaikkein hienointa oli aistia naisten hämmennys kun riisuin paidan ensimmäistä kertaa. Kuva ja sen aihe ei sopinut ulospäin antamaani imagoon mutta kertoi valtavasti sisäisestä kaaoksestani. "Ei susta olis ikinä uskonut" tuli tutuksi lauseeksi. Ne jotka tunsivat minut oikeasti sanoivat että sopii sulle.

Minua kiinnostavat kaikkien muiden tatuoinnit, vaikka ne olisivat "vain" joku väsynyt perhonen, pantteri tai kotka. Usein tosin huomaa ettei kuvan ottaja ole oikeasti ajatellut asiaa; nämä ovat juuri niitä jotka soittelevat aikoja laserleikkauksiin. Mutta varsinkin "aikuisilla" kuvat kertovat paljon. Sehän niiden alkuperäinen tarkoitus onkin: kertoa kantajastaan. Yhtälailla joku kokovartalokuvioitu barbaari voi olla pinnallinen muotitatuoitu, ja jonkun starban omatekemä ristiankkurikyynelviritys voi kätkeä ainutlaatuisen elämäntarinan. Tunnen jonkinlaista veljeyttä muita kuvioituja kohtaan. Samaa en tunne lävistettyjä kohtaan - läväri on liian helppo riisua ja laittaa takaisin kulloinkin vaaditun sosiaalisen koodin mukaan. Läväri on vähän kuin hassunvärinen tukka tai erikoinen kampaus, tai vähän hurjempi vaate jolla voi hätkäyttää silloin kun haluaa. Muste pysyy.

Nyt paljon myöhemmin harmittaa että jäi toinen laittamatta, koska joka kerta kun näen kuvan peilistä, muistan miksi sen otin ja mitä se merkitsee. Minulle ihoni koriste muistuttaa velvollisuuksistani sieluani ja ruumistani kohtaan.

Ennen kuin täytän 40 laitan sen toisenkin. Alkuperäisen suunnitelman mukaan.

"Statutum est hominibus semel mori" tulee sitten selkään. Minut haudataan ilman paitaa.

;)

Koipireisi sanoi:
Kuva ja sen aihe ei sopinut ulospäin antamaani imagoon mutta kertoi valtavasti sisäisestä kaaoksestani.

Todella hyvin sanottu. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan että jonkintyyppisestä mielensisäisestä kaaoksesta tatskan ottaminen monilla kertoo. En sano mitenkään pahalla, tällainen vaikutelma on vain tullut.

Kyllä sitä jotain tatuointia on tullut harkittua, pitää vaan löytää jokin kuva mikä kuvaa omaa ajatusmaailmaa, "nätin" näköinen eikä välttämättä kerro ulkopuoliselle paljoakaan. Ja vielä hyvä paikka sille kropasta. Taida löytyä koskaan vastauksia näihin.

Koipireisi sanoi:
"Statutum est hominibus semel mori" tulee sitten selkään. Minut haudataan ilman paitaa.

:offtopic: Kandee olla sitten hyvässä kondiksessa, kun menee koisaileen viimeisen kerran. Että saisin entistä snobimman maineen, niin kertoisitko, mitä tuo lause tarkoittaa niinq suomeksi? :nolo:

"et quemadmodum statutum est hominibus semel mori post hoc autem iudicium"

Uuden Testamentin Kirje heprealaisille 9:27
jotakuinkin:
"Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle."

Yksi kauan harkittu kohtuullisen kokoinen tribali tuli tonne selkään otettuu. Harkinnassa on jo ottaa lisää mut pitää tarkkaan suunnitella...

Helvetinmoinen goatsen-kuva selkään.

Sehän se.

Onko kukaan nähnyt muuten niitä steve-o:n tatuointisekoiluja?

Teppeillä on ainaki tribali jos sitä sillä yhellä viestillä haettiin.

Stevo-O:lla on helvetin tyylikkäitä tatskoja mm. oma naama seläs, i have a small wiener olkapääs, your name persees ja satan inside kädessä.

Itellä olis tarkotus isona poikana ottaa puukko, ankkuri, merenneito, sydän ja ruusu. Värinä tietenkin vihreä.

Tällä hetkellä löytyy yksi kuva lapojen välistä, ja pitkään olen toisesta kuvasta
haikaillut, se olisi tarkotus tehdä nilkkaan sellanen lisko jonka häntä kiertää
nilkan ympäri.

Mike sanoi:
Animus, corpus, dominus Zabulus.

Tuollainen teksti ois aika tiukka. Tai saatanan kuva ja siihen alle Ejus gloria semper vivet.

Joo multa löytyy 2 pääkalloa forkusta, jota olen hieman joskus katunut...Muut kuvat ovat toisen rintalihan kokoinen lohikäärme liekeillä ja sulkalohikäärme olkapäässä. Kannattaa tosiaan miettiä pidempään mitä kuvaa ottaa ja mihin(itse olin 17v. ottaessani noita kalloja)

Antakaa jotakin ideoita tatskasta. Ajattelin mennä tikattavaks ja lisäideat ei ole pahaks. On mulla tietenkin itselläkin ideoita, mutta kuitenkin...

Ei sitten mitään perhosta olkapäähän tai -I love mom- rintaan tyyliin.

Haluan joko tribaalia tai jotakin tekstiä yms. Ei siis mitään kuvia...

Laittakaa linkkejä, jos tiedätte hyviä sellaisia.

IsoDino sanoi:
Antakaa jotakin ideoita tatskasta. Ajattelin mennä tikattavaks ja lisäideat ei ole pahaks. On mulla tietenkin itselläkin ideoita, mutta kuitenkin...

Ei sitten mitään perhosta olkapäähän tai -I love mom- rintaan tyyliin.

Haluan joko tribaalia tai jotakin tekstiä yms. Ei siis mitään kuvia...

Laittakaa linkkejä, jos tiedätte hyviä sellaisia.

Mieti nyt hyvä mies jotain henkilökohtaista, sitten vain hakkaamaan. Tekstit rokkaa.

Miksei sulla muuten ole avataria, näkis jengi minkälainen lihamylly se siellä kirjoittelee?

Kusimato sanoi:
Onko kukaan nähnyt muuten niitä steve-o:n tatuointisekoiluja?

Leffassa äijälle vedetään tatskaa käsivarteen auton takapenkillä, ja maasto on siinä ajossa hiukan röykkyistä :)

Mike sanoi:
Mieti nyt hyvä mies jotain henkilökohtaista, sitten vain hakkaamaan. Tekstit rokkaa.

Miksei sulla muuten ole avataria, näkis jengi minkälainen lihamylly se siellä kirjoittelee?

Nimenomaan tatskan pitää olla henkilökohtainen tai sellainen joka kertoo jotakin itselle, mutta ei välttämättä muille.

Tekstit olis cool... sulla oli kieltämättä aika hienot itsellä.

Avatar... no ei oo saanu aikaiseksi. En edes tiedä missä muodossa/koossa sen pitää olla... mutta katson ohjeet ja laitan sitten kun joskus kerkiän. Ja nyt ollaan tuosta "lihamyllystä" kaukana... 4 vko nyt sairaslomalla ja viikon päästä saan alkaa taas kai treenailemaan... keuhkokuume. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu :D

IsoDino sanoi:
Nimenomaan tatskan pitää olla henkilökohtainen tai sellainen joka kertoo jotakin itselle, mutta ei välttämättä muille.

Tekstit olis cool... sulla oli kieltämättä aika hienot itsellä.

Avatar... no ei oo saanu aikaiseksi. En edes tiedä missä muodossa/koossa sen pitää olla... mutta katson ohjeet ja laitan sitten kun joskus kerkiän. Ja nyt ollaan tuosta "lihamyllystä" kaukana... 4 vko nyt sairaslomalla ja viikon päästä saan alkaa taas kai treenailemaan... keuhkokuume. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu :D

Vippaas mua jollain kisakuvalla, niin teen siitä avatarin sulle, naama pois jos haluat tai sitten joku lähikuva massiivisesta habasta.

Tatskoista, itelle tulossa varmaan tän vuoden jouluksi taas jeesuksen syntymän kunniaksi seuraavanlainen kuvatus.

most.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom