Tarvitsenko palkkarin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja beibe84
  • Aloitettu Aloitettu
Auttakaa nyt joku että millon voin juoda palautus protsku punttiksen jälkeen? Kuinka rankka treeni pitää tehdä että olen sen ansainnut? Eihän sitä varmaan muutaman punnerruksen tai parin hauis käännön jälkeen vielä tarvii vai kuinka? Tarkoitus olisi pudottaa painoa hiukan ja en haluasia punttisalin jälkeen kaikkia kaloreita takaisin juomalla palkkarin mutta en myöskään halua kuluttaa lihaksia siellä treenaamalla ja sitten en juo tarvittavaa palautusdrinkkiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka pitäsit matalalla hiilareita, tai muuten vaan on tarkotus pudottaa painoa suosittelisin ottamaan jotain maltoa ja protskua sisältävää palautusjuomaa. Olettaen et se treeni väsyttää kroppaa ees vähän ja tulee pikkasen hikikin.

Edit. Joo ja jos menee kevyeks jumppailuks niin ota pelkkää protskua niin Mike sano.

Itse pitäny sellaista "nyrkkisääntöä" että jos ei ole mahdollista syödä kunnon lämmintä ateriaa tunnin sisällä treenistä niin sitten palkkarin juonut ja syönyt sitten kun mahdollista.

Kiinteä ruoka tunti treenin jälkeen on palautumisen kannalta yhtä hyödyllinen kuin kullin makuinen tikkari...

Tutkimus, joka osoittaa korkean vs. matalan GI:n hiilarin nauttimisella olevan mitätön merkitys 24h sisällä treenistä. Toteutettu kylläkin aerobisella treenillä, mutta itse olen ainakin pärjännyt nykyään ihan hyvin ilman palkkaria

Juu itekki ennen ostelin kaikenmaailman jauhoja ja juomia ja prodepatukoita etta varmasti palaudun yms. hyvin ja saan tarpeeks protskua (ja etta tuli syotya "tarpeeks usein"..huoh..).

Nyt sitten treeni sujuu paremmin ku koskaan vaikka en veda edes palaria ja syon sillon ku on nalka. Johtuneekohan siita etta normiruokailut + levot + saannollinen kunnon treeni on tarkeempaa kun mitkaan palarit tai lisaravinteet.

Juu itekki ennen ostelin kaikenmaailman jauhoja ja juomia ja prodepatukoita etta varmasti palaudun yms. hyvin ja saan tarpeeks protskua (ja etta tuli syotya "tarpeeks usein"..huoh..).

Nyt sitten treeni sujuu paremmin ku koskaan vaikka en veda edes palaria ja syon sillon ku on nalka. Johtuneekohan siita etta normiruokailut + levot + saannollinen kunnon treeni on tarkeempaa kun mitkaan palarit tai lisaravinteet.

Mulle tulee kyllä oikeesti treenistä yleensä sen verran puhki palanu olo et mun on pakko vetää se palkkari jos meinaan jaksaa kömpiä salilta kotiinkin. Sit kun yleensä se safka menee varmaan puoltoista tuntia sinne treenin jälkeen niin on parempi ottaa jotain huikopalaa. Perussafkasta mäkin otan about 90% mun päivän kaloreista treenipäivinä ja välipäivinä 100%. Mitä nyt ketolla ollessa vedin yleensä yhen protskupirtelön rypsärillä, lähinnä siks et se oli nopee tehdä. Tommonen turha prodepatukoiden ja pirtelöiden muputtaminen nyt ei olekkaan järkevää, mut jos plussalla pitää vetää vaikka 4000kcal eestä safkaa niin alkaa siinä oleen noi patukat ja pirtelöt ihan hyvä lisä siihen normi ruokavalioon. Mä vedän tällä hetkellä 2800 kcal päivässä ja tuntuu et ruokaa saa mättää ihan olan takaa, se on pikkasen helpompi vetää se muutaman desin pirtelö nassuun kun mättää kilokaupalla ruokaa pitkin päivää.

Itse olen ollut nyt kuukauden taas ilman mitään palkkareita ja ihan hyvin tullut toimeen. Laitoin nyt kuitenkin uutta prodea tilaukseen. Turhaa sokeria en jaksa alkaa ostaan netistä, eli malto on imo turhaa.

kiitos vastauksista. eli taidan sitä palautus juomaa sitten vähän ottaa aina jokaisen punttarin jälkeen, taitaa siitä enemmän haittaa olla jos jätän ottamatta ja jos kroppa sitä kuiteski tarvitsisi. täytyy seurailla miten painon kanssa käy.

Bulkilla palautusjuoman ottaminen tuntuu melko hyödyttömältä, ellei siitä saatavia kaloreita lasketa hyödyksi. Tulokset ja paino nousee joka tapauksessa. Laihiksella se helpottaa oloa, kun saa vähän kaloreita koneeseen ja voihan sillä olla jotain palauttaviakin vaikutuksia. Imo palautusjuoman hyödyllisyyttä ylikorostetaan aika paljon, varsinkin jos muu ruokailu on kuosissa.

Bulkilla palautusjuoman ottaminen tuntuu melko hyödyttömältä, ellei siitä saatavia kaloreita lasketa hyödyksi.

Noin minäkin ajattelin vuosia. Sitte jostaki syystä vaan alettii velipojan kanssa hivistelee ja otettiin palkkarit aina salille mukaan. Sen sillä ainaki huomas että ennenku lähettii salilta ilman palkkaria niin tapeltiin ja väiteltiin autossa koko salilta tulo matkan, mutta kun palkkari tuli kuvioihin heti reenin jälkeen niin tunnelma autossa paluumatkalla muuttu kovasti, molemmat hyvällä päällä ja huumori lentää nahistelun sijasta :D Eli palautusjuomalle iso kyllä, ainakin jos kuljet velipoikasi kanssa salilla samalla kyydillä! ;)

Oon nykyään nakellu kaurahiutaleita hiilariksi jonku verran sekaan, mutta en mää tiiä onko siitä mitään hyötyä. Ainakin pelkkä protskutrinkki pelaa sen verran hyvin ainakin henkisellä tasolla että siitä en luovu :D Muutenki syön aina kotona heti reenin jälkeen, siitä huolimatta olen nähnyt hyödylliseksi juoda heti reenin jälkeen sen palautusjuomanki...

Eipa mullakaan varsinaisesti mitaan palareita sun muita mitaan vastaan ole, mutta uskoisin silti etta ei se palari ole se mita suurin osa treenaajista tarvii, vaan sen normiruokailun kuntoon pistamisen. Varsinkin kun voin sanoa etta 'been there done that' ja taallakin ja joka paikassa kysellaan heti treenaamisen alotettua etta mita palaria/protskua tarvii et lihakset kasvaa.

Ja tasta olikin jo puhetta toisessa threadis, mut olis myos mielenkiintosta tietaa kuinka moni niista jokka vetaa palarin vois OIKEASTI sanoa tietavansa siita saavan hyodyn. Tai vaikka etta jos normitreenaajat lopettais palarin vetamisen vaikka kuukaudeks, niin kuinka moni huomais sen tuloksissa yms... tosin toi pitais testata placebolla...

Molemmat on nopeita, joskin dextro nopeampi. Ei noilla ole mitään väliä, että kumpaa otat. Mitään eroa ei periaatteessa ole. Ota mielummin vaika banaani heran kanssa, paljon fiksumpi, kuin tuo pelkkä sokeri.

Tutkimus, joka osoittaa korkean vs. matalan GI:n hiilarin nauttimisella olevan mitätön merkitys 24h sisällä treenistä. Toteutettu kylläkin aerobisella treenillä, mutta itse olen ainakin pärjännyt nykyään ihan hyvin ilman palkkaria

Olen täsmälleen samaa mieltä hiilareista, mutta uskon myöskin että tuo Miken mainitsema puhdas proteiinipalkkari on paljon hyödyllisempi palautumisen kannalta.
Hiilihydraateista olivat ne sitten nopeita tai hitaita on hyötyä vasta seuraavissa treeneissä, mutta niiden täydentämisellä ei ole juuri kiirettä. Hiilhydraattien sitoutuminen lihassoluihin glykogeeniksi on hidas prosessi, 24-48 tuntia, joten on saman tekevää nautitaanko ne teenin jälkeen välittömästi vai muutaman tunnin kuluttua.
Negatiivinen puoli on että jos ne sekoitetaan palautusjuomaan heraisolaatin seuraksi ne hidastavat vain proteiinien imeytymisvauhtia vatsalaukusta verenkiertoon.

Proteiineja tarvitaan nopeammin treenien jälkeen paikkaamaan lihasrasituksessa syntyneitä mikrovaurioita ja uuden lihasmassan kasvattamiseen.
Ei kuitenkaan ole mitään syytä juoda pelkkää vettä treenien aikana nesteen korvaamiseen vaan heti treenien alussa voidaan alkaa juomaan laimeaa proteiiniliuosta joka kuitenkin vaatii jonkin aikaa imeytyäkseen( 8dl noin tunti), miksi sitä ei sitten voisi juoda heti treenien alusta lähtien.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom