Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse ainakin tarviin vähintään sen hera-annoksen treenin jälkeen, muuten tulee itku. Ehkä oon sit vaan niin addiktoitunu siihen tavaraan.

Juu itekki ennen ostelin kaikenmaailman jauhoja ja juomia ja prodepatukoita etta varmasti palaudun yms. hyvin ja saan tarpeeks protskua (ja etta tuli syotya "tarpeeks usein"..huoh..).
Nyt sitten treeni sujuu paremmin ku koskaan vaikka en veda edes palaria ja syon sillon ku on nalka. Johtuneekohan siita etta normiruokailut + levot + saannollinen kunnon treeni on tarkeempaa kun mitkaan palarit tai lisaravinteet.
Bulkilla palautusjuoman ottaminen tuntuu melko hyödyttömältä, ellei siitä saatavia kaloreita lasketa hyödyksi.
Tutkimus, joka osoittaa korkean vs. matalan GI:n hiilarin nauttimisella olevan mitätön merkitys 24h sisällä treenistä. Toteutettu kylläkin aerobisella treenillä, mutta itse olen ainakin pärjännyt nykyään ihan hyvin ilman palkkaria
Ja banaanissa kannattaa muistaa, että sen hiilarien nopeus muuttuu mitä kypsempi se on.Molemmat on nopeita, joskin dextro nopeampi. Ei noilla ole mitään väliä, että kumpaa otat. Mitään eroa ei periaatteessa ole. Ota mielummin vaika banaani heran kanssa, paljon fiksumpi, kuin tuo pelkkä sokeri.
Hiilihydraateista olivat ne sitten nopeita tai hitaita on hyötyä vasta seuraavissa treeneissä, mutta niiden täydentämisellä ei ole juuri kiirettä. Hiilhydraattien sitoutuminen lihassoluihin glykogeeniksi on hidas prosessi, 24-48 tuntia, joten on saman tekevää nautitaanko ne teenin jälkeen välittömästi vai muutaman tunnin kuluttua.
Negatiivinen puoli on että jos ne sekoitetaan palautusjuomaan heraisolaatin seuraksi ne hidastavat vain proteiinien imeytymisvauhtia vatsalaukusta verenkiertoon.
ysikymppinen sanoi:Paitsi että ajatellen proteiinisynteesipiikkiä, hiilarit tuovat vähintään yhtä suuren vasteen, tietyissä tilanteissa jopa suuremman. Ja GLUT-4 on herkimmillään sen 30-60 min. treenin jälkeen, että en oikein näe syytä olla nauttimatta hiilareita treenin jälkeen, lukuunottamatta muutama poikkeustilannetta kuten dieettiä.