Tarja Halonen - Suomen Tasavallan Presidentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Täysin vituille meni koko vaalit.. Halonen on niin pelle! ennen vaalien ratkeamista oltiin vielä niin sinivalkoista ja koko kansan presidenttiä, mutta sitten kun kaikki ratkesi niin punaset viltit päälle ja huudetaan että tehdään yhdessä parempi sosialistinen valtio ja parannetaan suomen kustannuksella koko maailmaa.
LOL kas kun ei sirppi ja vasara lippu heilunu.

http://www.netti.fi/frog1/sauli/koko_pieni.jpg

:offtopic:
Suuret propsit sulle training_addict, että olet jaksanut ahkerasti postailla pitkiä asiapitoisia postauksia näihin vaaleja/ehdokkaita käsitelleisiin ketjuihin. On ollut oikeasti ilo lukea niitä ja vielä pisteenä i:n päälle on saanut nauraa monille naurettaville vastaväitteille joita sun postauksissa esiintyviä asioita vastaan on esitetty. Jatka samaan malliin äläkä edes korvaasi hetkauta näille "lololol näitä saulin fanaattisia kannattajia, aivan naurettavia!"-kommenteille:thumbs:

Tuntuu, että muumimamma oikein tahallaan vittuilee tuolla koko kansan prisidentti-jutullaan. Onhan hän koko kansan presidentti laillisella oikeutuksella, mutta täysi totuushan on, että hän on puolen kansan äänestämä presidentti. Sama juttu oli viime vaaleissa.

Tosin sama juttu olisi ollut, paitsi toisin päin, jos tarjan 60000 ääntä olisikin tullut saulille.

Joo Halonen valittiin jatkokaudelle. Huomenna Suomi pukeutuu punaisiin tuulipukuihin, polttaa työpaikansa, tappaa porvarit ja liittyy liput liehuen ävvävikaisen setalesbon johdolla Venäjään... Harvoin näkee yhtä huonoja häviäjiä kuin tässä Saulia äänestäneiden keskuudessa. Vähintään Suomen tuho, jos ei maailmanloppu sentään.

En mahda sille minkään. Aina olen politiikkaa seurannut, mutta pari kuukautta sitten sieluni koki ennen näkemättömän poliittisen aktivoinnin. Harmitti eilinen niin paljon, ettei meinannut uni tulla koko yössä. Elossahan tässä vielä ollaan, mutta ei vaan jaksa ymmärtää!Taidan itse olla oikku kun yli puolet Suomen kansasta ajattelee täysin eri tavalla ja mielestäni nurinkurisella järjenjuoksulla. Onnea voittajille kuitenkin!

Dragon sanoi:
Joo Halonen valittiin jatkokaudelle. Huomenna Suomi pukeutuu punaisiin tuulipukuihin, polttaa työpaikansa, tappaa porvarit ja liittyy liput liehuen ävvävikaisen setalesbon johdolla Venäjään... Harvoin näkee yhtä huonoja häviäjiä kuin tässä Saulia äänestäneiden keskuudessa. Vähintään Suomen tuho, jos ei maailmanloppu sentään.

Kyllä se pikemminkin on niin, että tämä hidas luisuminen sinne tuhoon jatkuu, ja menee todennäköisesti vuosia ennenkuin ollaan edes seuraavassa lamassa.

Sitten sosialistit voivat taas väistää vastuunsa, ja päästää porvarit korjaamaan jälkensä.

protsku sanoi:
Jantunen ja ZannaZ varmaan viittaavat Sauli Niinistön ehdotukseen siitä että työttömät saisivat tehdä tietyn määrän työtä kuukaudessa ilman että se vähentää työttömyyspäivärahan määrää:

a) kokonaan työttömät jotka eivät voi saada koulutustaan vastaavaa työtä saakoon korvausta 100 yksikköä kuukaudessa

b) ne jotka kieltäytyvät koulutustaan vastaavasta työstä saakoon korvausta 75 yksikköä kuukaudessa

c) ne jotka pääsevät töihin mutta tuntimäärä on hyvin pieni saakoon korvausta 75 yksikköä + palkka verovapaasti enintään 50 yksikköä kuukaudessa

Tässä mallissa siis kohta c) olisi työttömälle kannattavin koska hän voisi tienata 125 yksikköä kuukaudessa.

Työstä kieltäytyjä saisi 75 yksikköä kuukaudessa.

Hän joka ei voi saada koulutustaan vastaavaa työtä olisi oikeutettu saamaan työttömyyskorvausta 100 yksikköä kuukaudessa.

Luvut on tempaistu hatusta ja ne eivät ole euroja. Mutta ainakin minä olen ymmärtänyt Niinistön ehdotuksen tällä tavalla. Korjatkaa jos olen peräti täysin väärässä! :)

Näin kyllä, mutta tuon koulutusta vastaavaa voisi pudottaa pois tuolta. Vaan yleensäkin työtä, jota kyseinen henkilö on kykenevä tekemään. Ja jos selkeästi kieltäytyy työstä johon kyseinen henkilö olisi kykenevä, tulisi aina olla mahdollisuus lyödä jonkinlainen karenssi päälle, tai vaikka tiputtaa korvauksen määrää.
Oletusarvona tietysti, että työstä saa enemmän rahaa kuin esim. työttömyyskassasta.

Dragon sanoi:

Tuulipukuolettamus meni ihan oikein, mutta porvarien tappaminen ei punikeilta oikein luonnistu kun vasurit ovat taipuvaisempia ottamaan niissä selvittelyissä kuonoonsa :evil:

Luulenpa että punaiset jäävät laiskoina odottelemaan että tuo mystinen "yhteiskunta" (artisti maksaa) tappaisi porvarit pois - ja maksaisi kunnon korvauksen siitä että vasurit katselevat jalat pöydällä ahkerina vierestä (ja pari pekkaspäivääkin voisi siitä hyvästä laittaa lisää) :zzzz:

Huppe sanoi:
Onnea vaan Tavjalle. Harmittaa itseäni vaan kun joutuu taas 6v odottamaan josko hänestä pääsisi sitten eroon. :wall:

Schaumann ei odotellut kun halusi päästä ryssästä eroon. Niin kauan kuin on elämää, on toivoa, sanoi Saulikin eilen.. mitähän Sauli toivoi? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Otetaanpa sellainen skenaario että Niinistö olisi voittanut, mikä silloin olisi Suomessa muuttunut ? Vastaus on että ei mikään.

Sosiaalidemokraateilla ja Vasemmistoliitolla olisi edelleenkin eduskunnassa enemmistö Kokoomusta vastaan ja Vihreät luultavasti peesaisivat niitä aika monessa asiassa. Kokoomus ei voisi laskea Keskustan tuen varaan kuten pressanvaaleissa nähtiin. Lisäksi hallitus jatkaa Sdp-Keskusta-pohjaisena, eikä hallitus vaihdu presidentinvaalien jälkeen (kuten eduskuntavaalien).

Näin ollen MIKÄÄN ei olisi muuttunut Niinistön voiton jälkeen lainsäädäntötyössä, jolla tätä maata oikeasti johdetaan ja hallitaan.

Pitkällä aikavälillä Niinistön voitto olisi voinut tuoda Kokoomukselle seuraavissa eduskuntavaaleissa muutaman lisäpaikan, mutta edustajia ei sittenkään olisi niin että niillä peitottaisiin Sdp-Vasemmistoliitto-akseli.

Jotenkin huvittavaa lueskella kun asioista tietämättömät vähälahjaiset mesovat täällä ihan kuin Stalin olisi noussut haudasta ja kaapannut Suomen valtaansa. Edelleenkin suosittelisin tutustumista siihen Suomen perustuslakiin ja presidentin valtaoikeuksiin.

Corleone sanoi:
Johonkin voisi tietenkin vetää rajan näiden heittojen kanssa.

Mitä vikaa Schaumannissa? Hieno mies, kertakaikkiaan. Eihän nyt sentään koko kansan presidenttiä voida verrata Bobrikoviin.

Eihän? :D

uga sanoi:
Mitä vikaa Schaumannissa? Hieno mies, kertakaikkiaan. Eihän nyt sentään koko kansan presidenttiä voida verrata Bobrikoviin.

Schaumann teki temppunsa enemmänkin epätoivoisen rakkaussuhteen seurauksena (ei saanut tunteilleen vastakaikua) kuin poliittisista motiiveista.

Typerykset ovat vain nostaneet mokoman luuserin sankarikseen, mikä kertookin jo aika paljon kyseisestä porukasta...

Nitsku sanoi:
Näin ollen MIKÄÄN ei olisi muuttunut Niinistön voiton jälkeen lainsäädäntötyössä, jolla tätä maata oikeasti johdetaan ja hallitaan.

Niinistön tavoitteena olikin nousta arvovaikuttajaksi, ja hänen valtansa olisi ollut etupäässä epämuodollista. Kuten joku sanoi, presidentin asema on juuri niin vahva kuin presidentti itse.

kuljetusala sanoi:
SDP = Työtätekevien, opiskelijoiden, eläkeläisten, työttömien, lapsiperheiden sekä rehtien yrittäjien puolue.

Aika lailla demarit ilmeisesti vastaavat koko kansan tarpeisiin. Mitäs tässä jääkään enään muille? Kepu on ilmeisesti farmarien puolue ja sitten tämä Kokoomus...aivan niin Kokoomus on tietenkin epärehellisten yrittäjien puolue :rolleyes:

Juuri tohon mun oma äänestyspäätös ratkesi, siis siihen että suuri osa vasemmistopuolueiden äänestäjistä tuntuu ihan oikeasti silmät kirkkaina uskovan, että kaikki Kokoomuksen kannattajat ovat rikollisia riistokapitalisteja. Toisaalta hehkuttavat Halosen suvaitsevaisuutta ja toisaalta ovat itse suvaitsemattomimpia ihmisiä maan päällä. Mä en ainakaan ole saatana mikään riistoporvari enkä ainakaan rikollinen sellainen, rehellistä työtä ja opiskeluja oon sen sijaan tehnyt senkin edestä.

Itse vaalitulokseen en ole kuitenkaan kovin pettynyt (ainoastaan siis siihen, millaisilla perusteluilla ja argumenteillä vaali ratkesi), sillä uskon oikeasti Tarjan olevan varsin älykäs, pätevä ja edustava keulakuva Suomelle. Aikamoisen liioiteltua on väittää, että Tarjan kaudella Suomessa on asiat menneet päin helvettiä ja että Tarjan uudelleenvalinnan tähden tämä maa jäisi esim. Viron jalkoihin.

Mun mielestä meillä on kaikista ongelmista huolimattakin hieno maa. Ja sen verran isänmaallisuutta ainakin mussa on, että en varmasti täältä ainakaan rahan tähden ulkomaille muuta, en vaikka miljoona muuta Sauli-fania niin tekisi.

Välillä tuntuu, että enemmän kuin Niinistöä tai Halosta Suomi tarvitsisi vähän sellaista solidaarista Suomi-henkeä. Yhteinen yritys tässä on kuitenkin kyseessä.

uga sanoi:

Suomessa on onneksi sananvapaus, mutta vastuu sanomisistaan on silti kannettava. Se, että vihjailee presidentin ampumisesta keskustelupalstalla ei mielestäni ole mikään ihan harmiton vitsi.

Vinho Tinto sanoi:
Aika lailla demarit ilmeisesti vastaavat koko kansan tarpeisiin. Mitäs tässä jääkään enään muille? Kepu on ilmeisesti farmarien puolue ja sitten tämä Kokoomus...aivan niin Kokoomus on tietenkin epärehellisten yrittäjien puolue :rolleyes:

Juuri tohon mun oma äänestyspäätös ratkesi, siis siihen että suuri osa vasemmistopuolueiden äänestäjistä tuntuu ihan oikeasti silmät kirkkaina uskovan, että kaikki Kokoomuksen kannattajat ovat rikollisia riistokapitalisteja. Toisaalta hehkuttavat Halosen suvaitsevaisuutta ja toisaalta ovat itse suvaitsemattomimpia ihmisiä maan päällä. Mä en ainakaan ole saatana mikään riistoporvari enkä ainakaan rikollinen sellainen, rehellistä työtä ja opiskeluja oon sen sijaan tehnyt senkin edestä.

Itse vaalitulokseen en ole kuitenkaan kovin pettynyt (ainoastaan siis siihen, millaisilla perusteluilla ja argumenteillä vaali ratkesi), sillä uskon oikeasti Tarjan olevan varsin älykäs, pätevä ja edustava keulakuva Suomelle. Aikamoisen liioiteltua on väittää, että Tarjan kaudella Suomessa on asiat menneet päin helvettiä ja että Tarjan uudelleenvalinnan tähden tämä maa jäisi esim. Viron jalkoihin.

Mun mielestä meillä on kaikista ongelmista huolimattakin hieno maa. Ja sen verran isänmaallisuutta ainakin mussa on, että en varmasti täältä ainakaan rahan tähden ulkomaille muuta, en vaikka miljoona muuta Sauli-fania niin tekisi.

Välillä tuntuu, että enemmän kuin Niinistöä tai Halosta Suomi tarvitsisi vähän sellaista solidaarista Suomi-henkeä. Yhteinen yritys tässä on kuitenkin kyseessä.

:thumbs: :kippis1:

Nitsku sanoi:

Kiitoksia viiltävän syväluotaavasta selvityksestä presidentin valtaoikeuksista ja besserwissermäisestä asenteesta kanssakeskustelijoita kohtaan. Annamme sille todella arvoa.

Ne jotka ovat seuranneet politiikkaa vähän pidempään kuin Pakkotoistoa, yleensä tietävät mitä entiset presidenttimme ovat saaneet aikaan. Tiedämme Halosen harrastamat nimityskuviot Suomen Pankissa, tiedämme Ahtisaaren kauppavaltuustot, tiedämme jopa Koiviston konklaavin salatuista papereista. Muistamme myös Tiitisen listan. Huolimatta siitä mitä väitit, presidentillä on myös käytännön valtaa. Siitä ei välttämättä puhuta hirveästi valtamediassa, mutta tuo valta on silti kovin konkreettisesti olemassa. Presidentti voi käyttää valtaansa Suomen hyväksi, kuten Ahtisaari teki, tai sitten se voi käyttää sitä oman ja puolueensa edun ajamiseen, kuten Halonen on tehnyt.

En olisi pannut pahakseni, jos linnassa olisi vaihdettu väriä. Kaapeista olisi voitu kaivaa esiin aika montakin demariluurankoa jotka pitäisi pikkuhiljaa saada päivänvaloon. Eipä kaiveta seuraavaan kuuteen vuoteen. Voi olla ettei kaiveta koskaan. Voi olla että Suomi muuttuu joskus demokraattisesta tasavallasta Suomen sosialidemokraattiseksi tasavallaksi. Viimeaikoina tosin on tuntunut vähän siltä, että niin on jo käynyt.

Corleone sanoi:
Suomessa on onneksi sananvapaus, mutta vastuu sanomisistaan on silti kannettava. Se, että vihjailee presidentin ampumisesta keskustelupalstalla ei mielestäni ole mikään ihan harmiton vitsi.

Kyllä ne sniperin kuvia postaavat löytyvät sieltä toisesta ketjusta, ei täältä..

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom