Tarja Halonen - Suomen Tasavallan Presidentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alarik sanoi:
Just. Pohja se on kaikkien säkissä. :rolleyes:

...ja sinulla se tuli näköjään jo vastaan kun kiertelet ja kaartelet muttet vastaa selkeisiin kysymyksiin. Tämä on suvaitsevaisille rasismia suvaitsemattomille hyvin tyypillistä. Jokainen voi tykönään miettiä mistä se johtuu.

Pelles sanoi:
edelleenkään ei tee toisesta ihmisestä yhtään sua idiootimpaa äänesti hän sitten ketä tahansa ja millä perusteilla tahansa.. :rolleyes:

Heh, juupas eipäs...eipäs juupas...niinpä.

Edelleenkin selitätkö, mitenkä on fiksua äänestää Halosta vaikka sillä perusteella, että haluaa Suomen liittyvän NATO:oon mitä pikimmiten? Ja kyllä, tämä nyt on ihan sua varten väännetty siitä ratakiskosta, kun ei näytä menevän jakeluun.

Ja edelleenkin noi ylläolevat on paskoja perusteita äänestää sekä ihmiset, jotka noiden perusteella äänestää on mun mielestä ihan vitun idiootteja tässä suhteessa. Se, että ootko muuten joku ydinfyysikko tai Mensan jäsen ei mua vois vähempää kiinnostaa, koska äänestyskäyttäytymisestä se ei ainakaan näy.

Kivahan näistä on jeesustella ja esim. sun esittää jotenkin suvaitsevampaa tai korrektimpaa, mutta aika naiiviahan toi "kaikki syyt on hyviä syitä äänestää" -tuuba on.

Mä nyt väännän vielä toisen esimerkin tosta ratakiskosta, kun veikkaan, että et sä tätä suostu hyväksymään vaikka mikä olis. Otetaan toi Niinistö lakkauttais ilmaisen terveydenhuollon ja koulutuksen esimerkki. Ja tätä on jotkut ihan vakavalla naamalla väittänyt. Se nyt on typerä väite kahdestakin eri syystä:

1) Niinistö ei tälläista itse edes halua tehdä eikä ole sellaista missään esittänyt.
2) Vaikka haluaiskin niin presidentti siihen ei pysty.

Ja jos joku nyt jää arpoon jotain mahdollisia välillisiä vaikutuksia vaikkapa eduskuntavaaleihin, niin varmaan lohduttaa tieto, että noita ylläolevia asioita ei mikään puolue tässä maassa aja. Eli kyllä noi vitun kaukaa haetut mutu-syyt on vaan silkkaa typeryyttä, eikä siitä inttämällä päästä mihinkään.

protsku sanoi:
Suomi on voittaja. Me selvittiin kansalaissodasta ja me selvittiin toisesta maailmansodasta. Me selvittiin myös suomettumisen aikaisista rähmälläänolon vuosista ja pankkikriisistä.

Selvittiin toki. Nyt onkin sitten vastassa vain koko muu maailma, ja tuntuu että annetaan omat aseet muiden käsiin.

Clayman sanoi:
Joo Tarja meni ja voitti. Tämän päivän lehdessä oli noista äänien jakautumisista. Kummasti tuo Niinistö sai enemmistön äänet noissa varakkaimmilla seuduilla, eli Espoo, lauttasaari, kulosaari yms. Halonen ruletti nuo tavisten seudut sitten :) . Tavikset voitti :D

Siinähän se piilee se koko homman paradoksi: tavikset "voitti". Hehän tässä juuri pahiten hävisivät. Hyvätuloinen espoolainen tulee vallan mukavasti toimeen vaikka pressana ois itse Jaakko "The" Laakso.

Aikoinaan valtakunnan johtajaksi haluttiin fiksu, älykäs ja lahjakas henkilö joka kykenee tuomaan itselleen ja muille menestystä. Nykyisin vaaleissa kilpaillaan siitä kuka näyttää eniten naapurirapun tuulipukupultsaritavikselta, eikä missään nimessä saa CV:stä ainakaan menestymistä löytyä.

Jissen sanoi:
Aikoinaan valtakunnan johtajaksi haluttiin fiksu, älykäs ja lahjakas henkilö joka kykenee tuomaan itselleen ja muille menestystä. Nykyisin vaaleissa kilpaillaan siitä kuka näyttää eniten naapurirapun tuulipukupultsaritavikselta, eikä missään nimessä saa CV:stä ainakaan menestymistä löytyä.
Isän (ahkera kepulaisten äänestäjä,nyt tosin saulin joukoissa tokalla kierroksella vaikka vannoi ettei käy äänestämässä jos vanhanen ei oo toisella kierroksella) kanssa pohdittiin,että Saulin tyyli saattaa olla jopa liian hyökkäävä,tai ainakin niin hyökkäävä että se on liikaa tavalliselle suomalaiselle.ei Suomessa saa olla omia mielipiteitä :D

Nitsku sanoi:
Kannattaisiko tutustua Suomen perustuslakiin...?

Siellä sanotaan suunnilleen niin että Suomen kansaa edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta JOKA SÄÄTÄÄ LAIT.

Presidentin valta lainsäädäntötyössä rajoittuu siihen että hän vahvistaa (=allekirjoittaa) eduskunnan hyväksymät lait...
Hyvä kirjoitus! Olen koko kamppailun ajan ihmetellyt miten tämä ei mene jakeluun, vaan kuvitellaan jotain vaikutuksia esim. työllisyyteen. Tosin hämärtyyhän tuo asia, kun vaalikeskusteluissa jauhetaan sisäpolitiikasta niin paljon. Älkää nyt enää surko ja valittako vaalien tuloksesta, vaan koittakaa olla vuoden päästä aktiivisia eduskuntavaaleissa mikäli muutosta haluatte.

training_addict sanoi:
Heh, juupas eipäs...eipäs juupas...niinpä.

Edelleenkin selitätkö....

jos oot lukenu tarkkaan ni äänestin itse niinistöä..! :rolleyes:
eikä mua tässä yhteydessä kiinnosta paskan vertaa jutella nato:sta tai mensoista.. :curs:
toi yltiöfanaattinenniinistökiihkoilu vaan naurattaa.. ja teidän luulo että olette parempia ja viisampia ihmisiä kuin halosta äänestäneet.. naurettavaa! :lol2: :thumbs:

Pelles sanoi:
ja teidän luulo että olette parempia ja viisampia ihmisiä kuin halosta äänestäneet.. naurettavaa! :lol2: :thumbs:
Varsin loogista luulla jos on yhtään vaaliväittelyitä seurannut :D

Muutamia mielipiteitä:

Presidentin vaalit ovat ainakin osittain myös puoluevaalit

Halonen on työväen presidentti, ei Niinistö.
Karkea jako sdp: duunarit kesk: maanviljelijät kok: työnantajat

Presidentti on ulkopolitiikan johtaja. Kummalla on parempi kokemus ulkopolitiikasta.

Miksi Halosesta tuli näin nopasti huono presidentti? Jonkin aikaa sitten kannatus oli jotain 80%

Niinstöllä oli helppo hyökätä istuvaa presidenttiä vastaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pelles sanoi:
jos oot lukenu tarkkaan ni äänestin itse niinistöä..! :rolleyes:
eikä mua tässä yhteydessä kiinnosta paskan vertaa jutella nato:sta tai mensoista.. :curs:
toi yltiöfanaattinenniinistökiihkoilu vaan naurattaa.. ja teidän luulo että olette parempia ja viisampia ihmisiä kuin halosta äänestäneet.. naurettavaa! :lol2: :thumbs:

Kuten jo aiemmin sanoin ihan sama mulle ketä äänestit tai mikä sua naurattaa. Mun käsittääkseni tässä nyt puhuttiin juurikin siitä, että sun mielestä ei ole typeriä syitä äänestää. Joo, ihan vitun idiootti oon mäkin kun jaksan tälläsiä itsestäänselvyyksiä jankata, mutta kun et ole ensimmäinen tampio, joka tulee tarjoon tota tuubaa.

Eli jos toi sun jankkaaminen ei ollut trollausta niin menikö se nyt viimein jakeluun? "vaikka ei kiinnosta paskan vertaa jutella nato:sta tai mensoista"...lol.. Sä voit vapaasti nauraa mun fanaattisuudelle, mutta mä nauran myös jatkossa sun kaltasille mikämikä-maassa eläville vapaa-aikafilosofeille, kuin myös henkilöille, jotka tarjoo noita edellä mainittuja äänestysperusteita.

Ompa kiva suohirviön näköinen, ärräviasta kärsivä jeesustelija johtaa maata.

"haluaisin olla tekemässä tästä paikasta parrrrrrempaa meille kaikille"- Tarrrrrrrsja Halosen tv-mainos...
Ihan kuin jostain missikisoista. "no mä haluaisin sillein, et kaikki hylkeet pelastus ja maailmassa ei ois enää sotia"...tosin ilma missejä.

REALISTISUUTTA kehiin..

Niinistö: kaikille niille, joilla on mielipiteitä.

Eihän näitä jaksa kukaan läpi lukea. Mielenkiintoista tilastoa:

Vuonna 2000
Halonen Tarja 40.03 %
Aho Esko 34.37 %
Uosukainen Riitta 12.81 %

Toisen kierroksen tulokset:
Tarja Halonen 51,6 %
Esko Aho 48,4 % (äänestysaktiivisuus 80,2 %)

Vuonna 2006
Tarja Halonen 46.3 %
Sauli Niinistö 24.1%
Matti Vanhanen 18.6%

Toisen kierroksen tulokset:
Tarja Halonen 51,8 %
Sauli Niinistö 48.2 %

Jännä että tulos meni lähes samoin kuin viimeksi, vaikka ekalla kierroksella 'oikeiston' kannatus oli huonompi.

Pelles sanoi:
edelleenkään ei tee toisesta ihmisestä yhtään sua idiootimpaa äänesti hän sitten ketä tahansa ja millä perusteilla tahansa.. :rolleyes:

No mikähän ihmisen tekee "tyhmäksi"? Kyllä vaan mun mielestä passaa sanoa tyhmäksi tyyppejä, jotka ei perustele kantojaan, vaan umpimielisesti on jotain mieltä, eivätkä edes ajattele sitä toista vaihtoehtoa. Ajattele on se avainsana mun mielestä.

Forrest Gumpin sanoin: Stupid is, stupid does. (tjsp)

Se, että joku äänesti Halosta ei automaattisesti tee tyypistä tyhmää, ja jos äänesti Niinistöä sen takia, että Halosella on esim. punaiset hiukset tai peniksen tilalla vagina, tekee se tästä Niinistöä äänestäneestä ihmisestä mun silmissä tyhmän.

Training_addictille saattaa olla jäänyt vaihde päälle siinä mielessä, että välttämättä ihan kaikki ei äänestänyt Halosta huonolla perusteella tai typerästä syystä kuten sukupuolen takia, tai edes jonkun vanhakantaisen vastakkainajattelumallin takia ("Halonen pitää köyhistä huolen" ja "Niinistö lopettaa sosiaaliturvan". Jotkut saattoivat ajatella.

Itsellekin tosin jäänyt mielikuva, että suuri osa on Halosen äänestäjistä on äänestänyt varsin heppoisin perustein ja suurelle osalle pelkkä muutos oli mörkö, mutta saattaapi olla, että seuraamillani foorumeilla ei aivan totuudenmukaista kuvaa ole saanut.

Vähän on jakomielitautinen fiilis, kun kansa äänesti Halosen jatkokaudella, mutta minua ei edes v*tuta. Pikemminkin vahingoniloisen tyytyväinen olo, kun keskiviikkona muutan pois ja sosialistienemmistöinen kansa voi jäädä tänne keskenään keräilemään hyvinvointivaltion hedelmiä.

Ja toisaalta, kuten Halonen sanoi, on rikastuminen aina joltain toiselta pois. Minun rikastuminen ei sitten tästä edespäin ole ainakaan keneltään suomalaiselta pois. Oikeastaan varsin isänmaallinen teko tämä lähtemiseni, vaikken heti tullut ajatelleeksi...

Pakkista voi onneksi lukea Suomen ulkopuolellakin!

IsoDino sanoi:
Onnittelut Tarja Haloselle voittoisasta voitosta!

Sauli Niinistö tunnusti jo häviönsä. Saamme jatkaa oikealla linjalla jälleen 6 vuotta. Tämä oli tietynlainen voitto kaikille työläisille ja työväen aatetta kannattaville sekä ay-liikkeille ym.

Ei mennyt ääneni tälläkään kertaa hukkaan!! :D

Sä et kyllä ymmärrä mistään mitään.
Halosta äänesti ne henkilöt, jotka eivät uskalla antaa tilaa muutokselle. Eihän se Niinistö ois saanu mitään muutoksia itse tehtyä mutta oishan tuonut ihan toisenlaisen näkökulman asioihin. Ollaan me vaan niin tyhmä kansa. Vituttaa niin paljon, pitäis kyllä ottaa äänioikeus pois ihmisitä, jotka eivät tosiaan asioista mitään tajua. Ainoa, mikä tossa postauksessa on totta, on "Niinistö tunnusti häviönsä"
Vittu mua vituttaa kyllä niin paljon... Ei vaan ihmiset tajua.

Back
Ylös Bottom