Tanssijan saliohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KariHki
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen aloittelemassa kilpatanssia. Mihin lihasryhmiin minun tulisi erityisesti kiinnittää jatkossa salilla huomiota - teen tällä hetkellä 2-jakoista ohjelmaa ja niin on tarkoitus jatkossakin.

Oletukseni kuitenkin on, että jalkoja ei äärimmäisyyksiin voi rääkätä..

jos tekee usein, mutta vähän vähemmän kerralla, esim. kaikki lihakset 3 kertaa viikossa, ei paljon joudu lihaskivuista kärsimään, ja jalkoja voi treenata kunnolla.
(kun lihakset tottuu palautumaan nopeasti)

Olen aloittelemassa kilpatanssia. Mihin lihasryhmiin minun tulisi erityisesti kiinnittää jatkossa salilla huomiota - teen tällä hetkellä 2-jakoista ohjelmaa ja niin on tarkoitus jatkossakin.

Kiinnitä huomiota ohjelman tasapainoisuuteen, ettet aiheuta esim. asentovirheitä. Tanssissa kovimmalle joutuvat pohkeet ja reidet, mutta niihin kehittyy voimaa lajiharjoittelullakin.

Keskivartalon lihakset ovat tärkeitä asennon kannalta, joten kannattaa treenata vatsaa ja selkää monipuolisesti.

Yläkroppassa turha lihasmassa on haitta pidemmän päälle; hidastaa ja vähentää kestävyyttä.

Vaikea uskoa, että pelkällä tanssilla sais voimaa jalkoihin siinä määrin, ettei painoharjoittelusta olisi merkittävää hyötyä. Kestävyyttä ja räjähtävyyttä tulee ja voimaakin jonkin verran, mutta kun päälle tekis vielä voimaharjoittelua painoilla, niin varmasti tukis tanssia (koska parantaa sekä voimakestävyyttä että räjähtävää voimaa).

Panostaisin treenissäkin jalkoihin sekä tietenkin keskivartaloon. Useamman kerran viikossa, muttei loppuun, niin jaksaa tanssiakin. Ajan myötä keho tottuu kovempaan treeniin. Yläkroppaa sitten vähemmän.

nim. kuudesti viikossa kyykkyä

Eihän tanssijoiden tarvitse kuntosalilla käydä. Ostos-TV:ssä mainostetaan nyt sitä tanssi-DVD -pakettia, jonka avulla saa kiinteän ja lihaksikkaan ja vaikka minkälaisen vartalon vain parissa minuutissa. Ja huomatkaa, että DVD-paketin avulla saa pitkät ja kiinteät lihakset, eikä sellaisia rumia ja pyöreitä ja muhkuraisia lihaksia, joita salilla käynti kasvattaa. :lol2:

No niin, eihän minulla hyödyllistä sanottavaa ollutkaan (yllätys :rolleyes: ). Jatkakaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom