SUPERCARB 1kg -40%

Tankotanssi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeatN
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin taannoin kokeilemassa, ja mieli tekisi mennä uudestaan. En vaan mitenkään keksi miten sen voi yhdistää punttiksen kanssa! Yksi n. puolentoista tunnin sessio sen tangon kanssa, sen ympäri heitellen ja nousten vaikka miten päin, roikkuen siinä tangossa... mulla oli ainakin selkälihat sen jälkeen niiiin kipeät viitisen päivää, ensimmäiset päivät ei parennut hengittää liian syvään ja auta armias jos naurahti.
En tiedä jos harrastaisi pidempään jos selkälihat tottuisi erilaiseen rasitukseen, mutta tuollaista taukoa ei jaksaisi normipunttitreenistä pitää kauhean usein.

Todella kivaa oli, hiki tuli ja hengästyi!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mä sitten innostuin tankoilusta :) Marraskuussa aloin käymään tankotanssitunneilla ja nyt sitten pari kertaa viikkoon tulee siellä viihdyttyä. Alkuun tuli tosiaan ihan sikakipeiksi selkä, kädet, rinta (?) ja takaolkapään lihakset (ja melkeen kaikki muutkin). Enää ei ole ollut kuin seuraavana päivänä normaalia treenikipua + mustelmat ja hiertymät. Varmasti siis pystyy yhdistämään punttitreenin kanssa hyvin.

Omaa tankoa tähän kämppään ei ikävä kyllä saa laitettua, mutta ennemmin tai myöhemmin kun muutetaan tästä niin tanko mulle tulee. Siihen saakka täytyy treenailla tuolla Tampereen tanssauspaikassa. Varmaan toisaalta hyväkin, kun en yksin ainakaan vielä uskaltaisi kokeilla mitään ihmeempää. Suosittelen kyllä kaikille tankotanssin kokeilemista, erinomaista yläkroppatreeniä ja hauskaakin vielä.

Oulussakin joku paikka mainosti tankotanssitunteja, onko joku oululainen käynyt kokeilemassa? Olis varmasti kivaa, epäilen vaan että on niin että mun ei kannattaisi enää hankkia yhtään lisäharrastusta. :rolleyes:

Olen menossa tiiviskurssille Helsinkiin nyt maaliskuussa:dance: Voin sitten kertoa millaista oli, mikäli jotakuta kiinnostaa! Jänskättää että tykästy siihen ja täällä korvessa ei ole mahdollisuutta tähän harrastukseen...vielä :)

onko kukaan testannu elixiassa strip aerobiciä? siinähän on käsittääkseni jotku tangot käytössä?

Elixian strip aerobic ei oo tankotanssia, siinä käytetään metallisauvoja korvikkeena.. Lisäksi mukana on myös muuta liikkumista kuin vain sauvan kanssa. Kyse on enemmänki pehmeästä, eroottissävyisestä (tjsp) liikedinnästä normi aerobicin vauhdikkaiden viuhtomisten sijaan.
Ainakin talin keskuksessa oli värivaloilla rakennettu estradi. Aikas kiva lajiuutuus muun tarjonnan seassa IMO.

Oulussakin joku paikka mainosti tankotanssitunteja, onko joku oululainen käynyt kokeilemassa? Olis varmasti kivaa, epäilen vaan että on niin että mun ei kannattaisi enää hankkia yhtään lisäharrastusta. :rolleyes:

Joo tanssikoulu Sulava mainosti. Niillä on ilmeisesti Club Backstagella tilat, 6 tankoa ja 2 tyttöä samalla tangolla eli 10 otetaan kai ryhmään (ainakin tälläisen tiedon sain joulukuussa heiltä). Mä suunnittelin meneväni kunnes nostivat hintoja ja sain tietää että sen 90 min treenin joutuu tosiaan jakamaan toisen kanssa joten käytännössä vain 45 min saa itselle.

Viimeksi muokattu:
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
itse ensimmäiselle kurssille menin helsingin rock the poleen viime marraskuussa ja jäin todella koukkuun, viikottain pyrin käymään ja sain jopa kotiin hommattua oman x-polen... voin sanoa että todella rankkaa ja siinä tulee käytettyä sellasia lihaksia mitä ei tiennyt itsellä edes olevan, hyvää vasta paino treeniä salille....

Tankotanssiopetusta

Hei
Kovasta kiinnostuksesta huolimatta tankotanssia voi vielä harrastaa valitettavan harvoissa kaupngeissa :(
Ilmoittaisinkin että mikäli kiinnostusta lajiesittelyyn esim polttareihin tai muuhun tyttöjen iltaan löytyy niin allekirjoittanut tekee satunnaisia opetuskeikkoja oman siirrettävän tankonsa kanssa lähes ympäri Suomea. Jos siis tankotanssin opetus kiinnostaa niin mailatkaa karoliinala@gmail.com

Onkos kellään harrastajalla kokemuksia x-polen titaanisesta pinnoitteesta verrattuna kromiseen? Kun titaaninen kunnolla lämpeää niin voiko se olla jopa liian pitävä? Itseltäni löytyy tällä hetkellä vain tuo krominen versio..

T:Karoliina

Kyllähän lajia on mahdollista harrastaa vaikka missä takapajulassa, kunhan vaan hankkii tangon kotiin ;) En ole kyllä kuullut, että siellä olisi mitään varsinaista opetusta, mutta ihan yhtälailla sitä kotona oppii jos vaan haluaa oppia :) Itsekin olen hyvin pitkälti itseoppinut, sillä mun tankotanssiharrastukseni alkoi baarin esitanssijana. Omistaja oli vaan päättäny hankkia sinne tangon ja sano "Tos on tanko, tanssi sillä". Itse aloin vaan kokeilemaan, että mitäköhän tapahtuu jos tekee näin ja näin ja kumman paljon sillä tyylilläkin oppi. Myöhemmin löysin netistä tankotanssifoorumin, jonka ansiosta hankin oman tangon kotiin ja aloin etsimään netistä tietoa. Tankotanssitunneille menin kyllä heti, kun ne täällä tampereella alkoi, mutta ne ovat olleet mulle lähinnä kertausta ja nykyäänhän mä opetan kyseisellä koululla ;)

Pistäppä privaa jos haluat kuulla enemmän ... kun en tänne voi noita linkkejä laitella ;)

Mahtaakohan Jyväskylässä olla mahdollisuutta harrastaa kyseistä lajia?

niin ja nightis on tanko kans :D et sinne vaan tanssii iltasin! mut ei kai oo mitään paikkaa viel mis vois :( tyhmää kyl kun niitä tosiaan alkaa olee jo vaik mis takapajulas nimenomaan muttei täällä vieläkään!

Mä kävin helsingin reissulla kokeilemassa tekniikkatunti I:llä ekaa kertaa tankotanssia ja tykästyin ihan sikana! Pitkään harjoitellut kaveri varoitteli että yleensä nimenomaan käsivarret kipeytyvät treenistä mutta yllättävää oli, että seuraavana aamuna muutamaa mustelmaa lukuunottamatta oli normi olo!!

Ihmettelin itsekkin, kun tunti oli kuitenkin raskas ja koska tekniikka ei ensimmäisillä kerroilla ole kunnossa kokemattomuuden takia, aikapaljon pystyi vetämään ihan vain voimalla ja sen takia ajattelin että olisin edes vähän kipeä. Hiki tuli ja syvät lihakset hyvin käytössä, lantion seudulla tuntui hiukan seuraavana päivänä pientä jomotusta tietyissä liikkeissä mutta muuten mainio fiilis.

Pitää seurailla milloin oulussa alkaisi uudet alkeistunnit - tämänhetkinen kalenteri näytti jo täyttä.

Mä kävin helsingin reissulla kokeilemassa tekniikkatunti I:llä ekaa kertaa tankotanssia ja tykästyin ihan sikana! Pitkään harjoitellut kaveri varoitteli että yleensä nimenomaan käsivarret kipeytyvät treenistä mutta yllättävää oli, että seuraavana aamuna muutamaa mustelmaa lukuunottamatta oli normi olo!!

Ihmettelin itsekkin, kun tunti oli kuitenkin raskas ja koska tekniikka ei ensimmäisillä kerroilla ole kunnossa kokemattomuuden takia, aikapaljon pystyi vetämään ihan vain voimalla ja sen takia ajattelin että olisin edes vähän kipeä. Hiki tuli ja syvät lihakset hyvin käytössä, lantion seudulla tuntui hiukan seuraavana päivänä pientä jomotusta tietyissä liikkeissä mutta muuten mainio fiilis.

Pitää seurailla milloin oulussa alkaisi uudet alkeistunnit - tämänhetkinen kalenteri näytti jo täyttä.

minulle kävi täysin samoin eli kun olin kaikkialta lukenut ja kuullut varoituksia, että yläkropan lihakset tulevat ekoilla kerroilla varmasti kipeiksi, olin tosi yllättynyt tai oikeastaan melkeinpä pettynyt :lol2: , kun seuraavina päivinä ei tuntunutkaan missään. tuli ihan sellainen olo, että teinköhän mä oikeasti yhtään mitään siellä :rolleyes: ...

itse aloitin tankotanssitunnit tämän kuun alusta ja tänään on vuorossa viides tekniikka I-tuntini, käyn siis rock the polessa helsingissä. käyn nyt kahdesti viikossa tunneilla, mutta kävisin mieluusti useamminkin, sillä haluan oppia perusteet mahdollisimman nopeasti ja siirtyä seuraavalle tasolle :) .

Joo on tullut kokeiltua, ei muuten ole ihan helppoa!!! Varmaan auttaisi jos olis jonkin sortin tanssi/telinevoimistelutaustaa, mutta ihan pelkällä lihaksella ei siellä pärjää. Kehonhallintaa tarttetaan todella! Varmaan harjoittelulla alkaisi luistamaan..itsellä lähinnä oli se ongelma että tankoon kyllä pääsi kiipeämään ja pystyi kädetkin iroittamaan (eli pysyi nilkkojen ja reisien varassa tangossa), mutta sitten kun olisi pitänyt selkä vielä taivuttaa taakse tai sivuille, ei oikein enää kantti kestänyt :D Ei ihan niin vielä luottanut omiin taitoihinsa. Oma tanko vaan kämppään ja harjoittelemaan :D Kyllä siinä hiki tuli ja hiertymät sisäreisiin...

Tällane löyty antishopin sivuilta, et ilouutisia jyväskylään päin:
Tankotanssikoulu Jyväskylässä!
30.5.2009

Kesäkuun puolivälissä avataan tankotanssistudio Adasha Jyväskylän Kuokkalaan.
Tarkempaa tietoa tulee heti kun nettisivut avautuvat.

Itse oon nyt 3 tunnin ajan käynyt tankotanssimassa :) Olen täysin innostunut siihen ja en ikinä voinut uskoa miten rankkaa se oikeasti on :D
Itse käyn Actia Sport Centerissä Masala/Kirkkonummella sunnuntaisin. Se on vasta alkanut siellä taas ja siellä on vähän pulaa oppilaista, viimeksi saatiin just ja just pidettyä tunti koska meitä oli vaan 3!
se on tosi hauskaa ja ohjaaja on todella mukava ja pätevä, suosittelen :)
:dance:

Itse oon nyt 3 tunnin ajan käynyt tankotanssimassa :) Olen täysin innostunut siihen ja en ikinä voinut uskoa miten rankkaa se oikeasti on :D
Itse käyn Actia Sport Centerissä Masala/Kirkkonummella sunnuntaisin. Se on vasta alkanut siellä taas ja siellä on vähän pulaa oppilaista, viimeksi saatiin just ja just pidettyä tunti koska meitä oli vaan 3!
se on tosi hauskaa ja ohjaaja on todella mukava ja pätevä, suosittelen :)
:dance:

Paljon tuolla maksaa jotkut kortit? Ja onko siellä mitään lapsiparkkia?

Suositut

Back
Ylös Bottom