SUPERCARB 1kg -40%

Tankotanssi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeatN
  • Aloitettu Aloitettu
Joo tokihan se myös on yksilöllistä kuinka herkästi ne kädet aukee, mutta mä kun nyt oon jo useemmaan vuoden tankoillu melko ahkerasti (käytännössä joka päivä :D), niin ei mulla oo samassa jamassa kädet ollu koskaan kun sulla, mitä sitä yhtä kuvaa katsoin. Rakkoja, nirhautumia, kovettumia ym. toki tulee ja kyllä sitä nahkaakin lähtee myös mulla, mutta ei kyllä niin rajusti.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
kiitos vinkeistä. :) olen saanut nyt kaverinkin mukaan, joten eiköhän tässä kesän mittaan ehdi hyvin lajiin tutustumaan!

Joo tokihan se myös on yksilöllistä kuinka herkästi ne kädet aukee, mutta mä kun nyt oon jo useemmaan vuoden tankoillu melko ahkerasti (käytännössä joka päivä :D), niin ei mulla oo samassa jamassa kädet ollu koskaan kun sulla, mitä sitä yhtä kuvaa katsoin. Rakkoja, nirhautumia, kovettumia ym. toki tulee ja kyllä sitä nahkaakin lähtee myös mulla, mutta ei kyllä niin rajusti.

No mulla tietysti on alla raskas puntti ilman hanskoja (mavet, leuat yms) sekä kahvakuulailu, joten tankoilemaan mennessä kädet on valmiiksi jo rikki. Eiköhän ne siitä kovetu kun rääkkää vaan :evil:

Hieman nostoa tälle keskustelulle ;)

Te, ketkä ootte alottanu tankoilemaan tuossa ensimmäisessä "muotiaallossa", onko harrastus säilynyt yhä? Pääsin ensimmäiselle tunnilleni syksyllä ja nyt harkitsen sarjakortin ostoa. Seuraavana aamuna oli vaikea saada takkia päälle ko oli yläkroppa niin jumissa! Oli kyllä todella vaikeaa saada tarpeeksi kitkaa kinttujen ja tangon väliin, johtuu varmaankin osittain talven kuivattamasta ihosta...

Eka kerta yleensä onkin tosi vaikee. Yleensä siinä parin, kolmen tunnin jälkeen alkaa hiffaamaan paremmin tuon lajin tekniikkaa. Itse toimin siis ohjaajana ja olen nähnyt paljon erilaisia aloittelijoita. Toki toisille on helpompaa ja toisille vaikeampaa, mutta en lähtis tuomitsemaan ensimmäisen kokeilun jälkeen onko laji liian vaikea vai ei :)

Kuulin huhuja että tankotanssi on nyt rantautunut myös Kuopioon hyvinvointikeskus Hytkeeseen! Onkos joku käynyt testaamassa ko. paikan, kiinnostaisi kovasti kokeilla :)

Viimeksi muokattu:
Mä oon halunnut jo pidemmän aikaa käydä testaamassa tankotanssia. Nyt kuume alkaa olemaan niin paha että tekis mieli kieppua pihan lyhtypylväissä. :rolleyes: Jos sitä kevään aikana sais aikaiseksi mentyä ihan oikeelle tunnille. Saas vaan nähdä mitä tapahtuu kun mä oon maailman epätanssillisin, epänotkein ja epäsensuellein ihminen. Hyvää tilannekomediaa kenties. :D

Ketjun lyhyydestä päätelleen täälä ei paljon tankoilija mimmejä ole? Kiinnostaisi tietää onko kokemuksia tanko-tapaturmista? Ite tulin eilen päälleni alas tangolta eilen. Mitään vakavaa fyysistä ei sattunut, pikku aivotärähys, kova kipu, mustelmia, korva kiukuttelee tällä hetkellä kovasti (on tukossa enkä kuule kunnolla). Enemmänki huolestuttaa toi psyykkinen puoli, tein samaa invertti pitoa mitä olen tehnyt monta kertaa ja yhtäkkiä olinki maassa. Yhden yön aikana kerkesin herätä kahdesti painajaiseen, toisessa tipuin uudelleen ja toisessa en enää uskaltanutkaan invertoida.

Olen aina ajatellut ettei sieltä niin helposti alas tulla, siinä vaiheessa kun huomaa ettei pitoa ole niin refleksin omaisesti ottaisi kiinni käsillä/jaloilla. Kuitenkin tilanne kävi niin nopeasti etten edes kerennyt tajuamaan koko tilannetta ennen ku olin jo maassa. En muista koko tilannetta, missä vaiheessa olin kun tipahdin (olinko jo pidossa vai vasta menossa sinne).

Nyt siis kiinnostaiski kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia ja jos on niin miten pääsitte eteenpäin, ja kauanko mietitte tippumistanne treenatessa?

Itse olen ollut tangon kanssa tekemisissä kohta 6 vuotta ja kertaakaan en ole kunnolla tippunut tangolta. Joskus toki tullut vauhdikkaammin alas kuin on ollut tarkoitus, mutta mitään vakavampaa ei ole tapahtunut. Olen todella tarkka turvallisuuden kanssa ja jos on yhtään epävarma olo, en tee liikettä. Suosittelen palaamaan mahdollisimman pian tuon liikkeen kimppuun josta putosit, jottei henkinen lukko kasva liian suureksi. Käytä kuitenkin spottaajaa, joka tarvittaessa on tukena ja turvana ja pitää huolen, ettet pääse putoamaan uudestaan.

Itsekkin olen omasta mielestäni ollut erittäin varovainen, enkä koskaan tehnyt liikkeitä jotka on tuntuneet epävarmoilta :face: Ahistavinta on etten tiedä mitä tapahtu, miten en muka huomannut ettei pitoa ole..

Oon kokeillut muutamia kertoja tankodanssata, mutta terveydellisten syiden vuoksi se ei välttämättä ole se paras harrastusmuoto itselleni. Ne muutamat kerrat oli kylläkin sitten ihan hauskoja, joskin tosi vaativa ja paljon hankalampi laji miltä näyttää!

Aivan kauhea paikka tuo rock the pole! hirveää asiakaspalvelua ja turhaa laskutusta. En suosittele tätä kenellekkään! stadissa ja muuallakin sata kertaa parempia paikkoja!

- - - Updated - - -

Mää kävin toissa keväänä tankotanssin alkeiskurssin ja oli tosi hauskaa! Tykkäsin siitä kovasti, mutta sitten jatko jäi rahatilanteen vuoksi. Koko ajan oon kaipaillut takaisin, siitä tuli niin hyvä fiilis ja pääsi nopeesti kehittymään. Minäkin maailman epänotkein ja kaikissa telinevoimisteluissa aina ollut ihan uuno, mutta toi jotenkin sopi mulle, eikä ollut niin vaikeaa kuin ajattelin. Nyt syksyllä olisi mahdollisesti muutto Jyväskylään. Käykö kukaan siellä tanssailemassa? Olis hauska päästä takaisin lajiin, varmaan taas sen alkeiskurssin kautta.

Aivan kauhea paikka tuo rock the pole! hirveää asiakaspalvelua ja turhaa laskutusta. En suosittele tätä kenellekkään! stadissa ja muuallakin sata kertaa parempia paikkoja!

- - - Updated - - -

Voitko tarkentaa millasii tilanteita noi oli? Itse olen huomannut et asiakaspalvelu riippuu tosi paljon siit kenen kaa asioi. Ainakin yhden tosi moukan tiedän sielt mut suurin osa musta on tosi kivaa jengii.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kiitti vinkistä. Onko kukaan käynyt Studio Moven tunneilla? Ihan alkeista aloittamassa olen. Ko. koulu olis lähempänä. ..

Olen nyt ilmoittautunut Pole Academyn Pole 1 tunnille. Kuinkakohan kauan ykköstasolla keskimäärin pysytään ennen 2 levelille pääsyä?

Se riippuu ihan pohjasta ja kuinka nopeasti oppii. Toiset käy vaan pari tuntia ykkösellä ku toiset saattaa viettää montakin kuukautta. Hyvin yksilölliseen tahtiin jengi vaihtaa tasoa ja käy ristiin rastiin eri tasoisilla tunneillakin :) Ehkä nähdäänkin siellä sit!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom