Tanko vs. Kp ja olkapään sijoiltaanmeno

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rowdy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
Penkkitreeni käsipainoilla tuntuu menevän minulla paremmin perille rintaan kuin normipenkki tangolla. Viimeiset toistot ovat kuitenkin välillä hieman huteria ja tuottaa pientä pelkoa olkapään sijoiltaanmenosta painon taaksepäinkaatumisen seurauksena. Riski tuntuu olevan suurempi vinopenkkiä tehdessä. Toisessa threadissä Mike pitikin kyseistä liikettä käsipainoilla tehtynä riskialttiimpana kuin tangolla. Kysymys kuuluukin, oletteko kuulleet sijoiltaanmenoista kyseistä liikettä tehdessä? Entä muut riskialttiit liikkeet jo useamman kerran sijoiltaanmennelle olkapäälle?

Kiitos vastauksista!

Rowdy sanoi:
Penkkitreeni käsipainoilla tuntuu menevän minulla paremmin perille rintaan kuin normipenkki tangolla. Viimeiset toistot ovat kuitenkin välillä hieman huteria ja tuottaa pientä pelkoa olkapään sijoiltaanmenosta painon taaksepäinkaatumisen seurauksena. Riski tuntuu olevan suurempi vinopenkkiä tehdessä. Toisessa threadissä Mike pitikin kyseistä liikettä käsipainoilla tehtynä riskialttiimpana kuin tangolla. Kysymys kuuluukin, oletteko kuulleet sijoiltaanmenoista kyseistä liikettä tehdessä? Entä muut riskialttiit liikkeet jo useamman kerran sijoiltaanmennelle olkapäälle?

Kiitos vastauksista!

Eiköhän tuo ole ihan hyvä liike, kun pitää ne sarjapainoit sen verran pieninä, että tekniikka pysyy hallussa. Tuo on yksi lempiliikkeistäni :)

Pullover ehdoton nounou. Niskantakaa punnerrus nounou ja olkapääpunnerrus käsipainoilla hyvin varovasti liikerajojen mukaan tehden. Kun olkapää lähtee tarpeeksi monta kertaa irti, niin leuanveto leveällä saattaa tulla myös hankalaksi. Itse opettelen taas käytännössä nollapisteestä tätä vanhaa lempiliikettäni.

Rintalihoja voi kurittaa joko vapaalla tangolla tai käsipainoilla, kun vaan tässäkin muistaa oikeat rauhalliset liikeradat. Voit siis käytännössä treenata aivan normaalisti, mutta reuhtomiset ja ykköstreenit voivat olla syytä jättää pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom