Tampereen teekkarit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Syksyllä on tarkoitus muuttaa Tampereelle ja aloittaa opinnot TTY:ssa. Kiinnostaisi tietää, millaiset treenipaikat teekkareilla on ikään kuin "firman" puolesta. Salien varustelutaso, maksut jne.

Silloin kun minä siellä opiskelin (vanhaan hyvään TTKK aikaan...), niin koulun oma sali oli ilmainen.
Ihan okoo sali. Kyllä siellä pystyy reenaamaan kovaa ja laadukkaasti. Kannattaa vaan valita treeniajat tarkoin, tiettyinä hetkinä salilla on enemmän väkeä kuin massaluennoilla.. ;)

Nythän sinne on valmistunut uusi liikuntahalli josta myöskin punttisali löytyy, joskin on maksullinen (halpa?). Lieneekö sitten päätalon sali vielä käytössä, en tiedä kun myöskin ehdin valmistumaan "vanhaan ja hyvään" TTKK aikaan.

Kaks salia löytyy. Päätalon sali on vielä toiminnassa mutta siihenkin tarvitaan perusliikuntamaksu, joka nyt ei tosiaan ole paljoa (tyyliin 20e vuodelta, en nyt muista tarkkaan) ja salia saa käyttää suunnilleen koska vaan. Tää on ns. miesten sali missä naisia näkyy harvoin...ite käyn aina joka toinen tai kolmas kerta :D

Sit liikuntahallissa on vähän isompi maksu mutta sekin on vuodessa saman verran ku muille saleille kuussa...Eli ei sinänsä paljon mitään. Päivisin saa käyttää perusliikuntamaksulla mut iltasin klo 18 jälkeen on se salimaksu oltava. Tätä sanotaan naistensaliks koska siel on paljon laitteita mut kyl siellä miehiä käy silti enemmän ku naisia...koska naisia nyt vaan on niin hiton vähän täällä prkl!!!

Jätkät saa kommentoida salien hyvyyttä, mulle ne ainakin kelpaa oikein hyvin. Jotkut valittaa ettei löydy tarpeeks isoja käsipainoja mut mullahan ei tietenkään ole sitä ongelmaa :D Eikä tule olemaankaan kun kerran tyttö olen...

Mut tervetuloo TTY:lle! Treenaajia mahtuu aina mukaan tänne örveltäjien sekaan. Tosin taidan itekin olla tota jälkimmäistä aika pahasti :whip:

Se vanha päätalon sali on ihan jees muuten, mutta aina välillä on melkoinen ruuhka. Ja varsinkin penkkeihin saa jonottaa tällöin paljon...

Käsipainoja on 2 kilon jaolla 20 kg:hen, sit sellaset 22,5; 27,5; 31,5; 36, 41 ja 45 kg. Tällaiselle keskiverto kynäniskalle ainakin ihan riittävät paitsi selkään nuo 45 kg:t on ehkä hieman pienet jos ei oo muutamaa liikettä pohjilla.

Muutama talja, ylätalja alatalja ja sellanen ristikkäishomma, löytyy, pari penkkiä, pari säädettävää penkkiä, davidin prässi, kyykkyteline ja melko monta tankoo mistä jopa 3 on ihan kunnollisia. Muut alkaa olla vähän kieroja. Rautaa on ihan riittävästi paitsi pahimpaan ruuhkaan jos on "kovia" kyykkääjiä, vetäjiä ja prässääjiä samaan aikaan salilla. Jotain muitakin vitkuttimia on mitkä nyt ei tullu mieleen. Ihan jees sali jos tykkää enemmän vapaista painoista eikä kaipaa isompia hienouksia. Mun mielestä ihan hyvä.

Hinta tais olla 30 € vuosi ja käytössä 24 h / vrk.

Uudesta salista en oikeen tiedä kun en oo käyttäny kertaakaan. Syynä käsipainojen ja vapaiden painojen puute. Lisäksi "sotahuutoni" jalkatreeneissä, mitä siellä vanhalla on kyl huono kai tehdäkin, on sen verran raju että pysyn pois "pilaamasta" muiden treenihetkiä paikasta johon en todennäköisesti sovi. :)

Uus sali liikuntahallilla aivan ******** Semmosii vemputuslaitteita täynnä, joihin ei saa edes kunnolla painoja. Mutta naisille se on OK, jos haluaa jotain 50xvetkustusta:)

Vanhalla salilla tuli käytyä usein silloin joskus, kun vietin väliopiskeluvuotta ja keräsin 39 noppaa kyseisessä koulussa:D Mut porkukka siel... :lol2: :david: :david: :david: Sitten tulin järkiini ja muutin koulua siihen naapuriin, noin 100m pohjosemmaks :kippis1: Ja sit pääsin treenaan kunnon salilla....:lol2:

Originally posted by Ällöpylly
Syksyllä on tarkoitus muuttaa Tampereelle ja aloittaa opinnot TTY:ssa. Kiinnostaisi tietää, millaiset treenipaikat teekkareilla on ikään kuin "firman" puolesta. Salien varustelutaso, maksut jne.

Silloin vanhaan hyvään aikaan päärakennuksen sali oli muuten ok, mutta selkätreenejä ei pystynyt nysäpainoilla vetämään, vaan sitä varten piti etsiä kaupungilta joku sali jossa oli riittävästi rautaa.

Poliisikoululla oli kans jonkinlainen sali, jota sai teekkaritkin käyttää, mutta ei se ollu painoiltaan tai laitteiltaan sen kummosempi.

Penkkipäivinä kävin poliisikoululla, kun niillä oli parempi penkki. Selkäpäivinä kaupungille oikealle punttisalille ja sitten muut pystyi tekemään TTKK:lla (nyk.TTY) päätalon salilla.

Jarppa: grr! :curs:

Ei liikkahallin sali niin huono ole et se sopii vain naisille jotka tekee 50 toistoo lähentäjiä...Siel on puutteita ja ahdasta mut vähän mielikuvitusta käyttämällä pääsee jo aika pitkälle. Ihan naru ei enää voi olla jos sieltä painot ihan täysin loppuu. Kaikkee ei tietty voi aina korvata.

ja toinen grr juttu: jaa et teekkarit on jotain urpoja vai? Toisinaan oon samaa mieltä mut eiköhän näin isoon sakkiin mahdu ihan kaikenlaisia ihmisiä. Ei ne siel 100m pohjosempana sen kummempia ole, ainakaan mun silmissä.

Fluid power: kohtahan melkein pitää alkaa arpoa et kuka oot jos oot kerran kastepäivänä järkkärinäkin...taidan kuitenkin jättää väliin ettei mee pieni pää enempää sekasin...Jos joku tuttu näitä lukee ni mut alkaa olla jo aika helppo tunnistaa mut minkä sille voi jos on apina... :D

Originally posted by jarppa
Uus sali liikuntahallilla aivan ******** Semmosii vemputuslaitteita täynnä, joihin ei saa edes kunnolla painoja. Mutta naisille se on OK, jos haluaa jotain 50xvetkustusta:)

Vanhalla salilla tuli käytyä usein silloin joskus, kun vietin väliopiskeluvuotta ja keräsin 39 noppaa kyseisessä koulussa:D Mut porkukka siel... :lol2: :david: :david: :david: Sitten tulin järkiini ja muutin koulua siihen naapuriin, noin 100m pohjosemmaks :kippis1: Ja sit pääsin treenaan kunnon salilla....:lol2:

Sähän sälli olet :david: Sheriffejä aina tarvitaan, taitaapa teistäkin muutamia stereotypioita löytyä....

Originally posted by Angelica-82
Fluid power: kohtahan melkein pitää alkaa arpoa et kuka oot jos oot kerran kastepäivänä järkkärinäkin...taidan kuitenkin jättää väliin ettei mee pieni pää enempää sekasin...Jos joku tuttu näitä lukee ni mut alkaa olla jo aika helppo tunnistaa mut minkä sille voi jos on apina... :D

En sentään kastepäivänä mut bommareissa olin järkkärinä. Oli aikas rauhallista kun vertaa omiin aikasempiin todella hämäriin muistikuviin. Kastepäivä taitaa mennä selkää kurittaen...

Jarppa: Onko siä naapurikoulussakaan nyt niin eliittiä sitten...;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei nyt silti tarvi palkokasvia nenään työntää:lol2:

Been there, seen that.....:rolleyes:

Originally posted by jarppa

Tulit järkiis :confused: ??? Poliisikouluun!! :D

Originally posted by esko
Tulit järkiis :confused: ??? Poliisikouluun!! :D

Poliisiauton määritelmä: Torvi katolla ja kaksi sisällä. :worship:

Ja ettei enää offtopicia, niin itse pidän päätalon salia ihan hyvänä treenipaikkana vaikka ois voimaa päässyt jo kertymään. Tosin käsipainoja sais löytyä enemmän ja suuremmissa painoissa pienemmillä väleillä. Esim. yli 45 kilon murkuloita ei löydy. Noh on treenit silti helppo vetää läpi, kun löytyy tarpeeksi levytankoja ja painoja.

Ennen vanhaan poliisikouluun pääsi kahdella tavalla:

1. Pääsi poliisiksi koon puolesta jos löi päänsä oven yläkarmiin.
2. Pääsi poliisiksi älyn puolesta jos tajusi kumartua oven karmin kohdalla..

oli ihan pakko laittaa toi vielä, ja ei tässä todellakaan olla herneitä vetämässä. Älä jarppa itsekään vedä :evil:

Originally posted by Angelica-82
Jarppa: grr! :curs:

ja toinen grr juttu: jaa et teekkarit on jotain urpoja vai? Toisinaan oon samaa mieltä mut eiköhän näin isoon sakkiin mahdu ihan kaikenlaisia ihmisiä. Ei ne siel 100m pohjosempana sen kummempia ole, ainakaan mun silmissä.

Itsekään en erityisemmin pidä tuosta teekkarikulttuurista (teekkareista). Sanon itseäni mieluummin tekniikan ylioppilaaksi kuin teekkariksi. Teekkarit mielletään noiksi haalarit päällä remuaviksi känniläisiksi, jotka luulee, että haalarit päällä saa tehdä mitä vaan. Ja näinhän se onkin. Suurin osa TTY:llä tuntuu olevan porukkaa, jotka ovat ekaa kertaa juomassa kun ovat tänne tulleet opiskelemaan ja käyttäytyminenkin on sen mukaista. Jos kuulut johonkin kiltaan, etkä osallistu sen toimintaan katsotaan sinua kieroon yms.

Itse olen saanut kyllä huomata monesti olevani väärässä koulussa. Haalareita en omista, teekkaribileissä en käy. Mulla on omiakin kavereita kenen kanssa pitää hauskaa.

Angelicaa olen kyllä kovasti koittanut bongata TTY:ltä, mutta ei ole vielä silmään sattunut atleetista YMP:läistä fuksia ;)

Ja noista saleista: ainakin päätalon salilla saa treenin vedettyä kohtuu hyvin. Ylätalja on huono, ristikkäistalja rempassa vähänväliä, penkkeihin saa jonottaa kun TTY:n kynäniskat ei osaa muuta tehdä. Porukkaa on etenkin kuuden aikoihin aivan liikaa, jopa 30 ihmistä noin 100 neliön salissa! Tosissaan treenaavia salilla käy kohtuu vähän. Suurin osa on sellaisia kerran viikossa kävijöitä.

Originally posted by msj81
Itsekään en erityisemmin pidä tuosta teekkarikulttuurista (teekkareista). Sanon itseäni mieluummin tekniikan ylioppilaaksi kuin teekkariksi. Teekkarit mielletään noiksi haalarit päällä remuaviksi känniläisiksi, jotka luulee, että haalarit päällä saa tehdä mitä vaan. Ja näinhän se onkin. Suurin osa TTY:llä tuntuu olevan porukkaa, jotka ovat ekaa kertaa juomassa kun ovat tänne tulleet opiskelemaan ja käyttäytyminenkin on sen mukaista. Jos kuulut johonkin kiltaan, etkä osallistu sen toimintaan katsotaan sinua kieroon yms.

Joo toi on kaikkein rasittavinta, että on sellaisia ihme kyniksiä jotka ovat ekaa kertaa pois äidin silmien alta ja sit leikitään niin aikuista kun vedetään nakit ihan silmillä ja sikaillaan. Ei mua vois toi kilta/kerho tms. toiminta vähempää kiinnostaa, on muutenkin ihan tarpeeksi tekemistä... (sali) :lol2:

ps. Mä voisin ehkä jopa uskaltaa veikata Angelica-82:n ulkonäön, jos treenasi jo syksyllä 2001 kun aloitin. Päätalon salilla meinaan treenaa ainoastaan ne naiset jotka treenaa kovaa... no ehkä vähän yleistetysti, mutta kuitenkin. Tamppi-Areenan salia ei oikein voi suositella kellekään...

mjs81: äijä on muuten kohtuu "roteva" profilen mukaan: pituus n.100, paino 178 :worship:

Tampereelta nääs

Joop.. päätalon sali muuten täydellinen paitsi power rack puuttuu. Käsipainojakin on tänä vuonna vähän täytetty sieltä yläpäästä että olisi nimellisesti jotain vastinetta uudelle maksulle.

En tiedä onko totta mutta sellaisen huhun olen kuullut että kuntosalilaitteita olisi alunperin lahjoitettu koululle aika paljon ja siitä olisi sali syntynyt. Voisi varmaan nykyäänkin Turvoke hieman käyttää aktiivisuutta ja hankkia kuntosaleilta poistuvaa kamaa niin ei tarvisi nyhtää köyhiä opiskelijoita. Olisi varmaan aikanaan jäänyt treeniharrastus syntymättä jos salille ei olisi silloin päässyt ilmaiseksi.

Joo ja poliisiopistosta.. ainakin ennen TTKK opiskelijoilla oli mahdollisuus käyttää opiston liikuntatiloja määräaikoina. Tod. näk. on mahdollista vieläkin että kannattaa ottaa selvää. Itse kävin aikoinaan pelaamassa sulkapalloa siellä. (opisto n 200m TTKK:lta eli vieressä).

n. 500-800m koululta on Herwood gymi jos haluaa vähän isompaa salia.

Ps. Poliisit ovat aivan :david: :david: :david: :urjo:

Poliisikoulun salia ei ole saanut käyttää sitten vuoden 2002 vaihteen. Jos oikein muistan. Herwoodilla tuli joskus treenailtua, mutta salilla tuntuu kaikki maksavan, lämmitystä ja valoja ei pidetä päällä, suihkun lattiat kasvaa jotain levää tai sientä (tai siltä ainakin näyttää). Lisäksi porukka jättää Herwoodilla kaikki rojut levälleen. En ymmärrä miksei siellä tajuta ottaa painoja pois laitteista. Näin siis silloin kun itse treenasin 2001-2002. Nykyään tulee tuettua Powerhousea.

Joo

Joo Herwood gymillä tosiaan säästetään lämmityksestä aika tehokkaasti että kyllä vilu tulee T-paidassa. Ja suihku tosiaan on paskainen. On se sitä kyllä Atleticollakin mutta kaippa siellä käy niin paljon väkeä että menee päivässäkin sellaiseksi.

Olet kyllä väärässä pääsalin käyttäjistä .. et ole varmaan käynyt tarpeeksi ;) 40-50% vakityyppejä jotka käyvät 3-4x ja kyllä sieltä yksi heppu löytyy joka kävisi aika hyvän tuloksen pistään 82,5kg Sm:ssä ainakin Raw tulosten perusteella.

No kukkakeppejähän siellä melken kaikki on mutta eipä ole kavereilla ikääkään vielä.

Suositut

Back
Ylös Bottom