Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heh !! sieltä se totuus sitten tuli !!

ps. 100% :anssi:

erot ovat marginaalisia joten johonkin järjestykseen testaajien on renkaat saatava. testit ovat VAIN ja AINOASTAAN suuntaa-antavia eli älkää miettikö mikä on paras renkas testien sanoman mukaan..

Kuitenkin paras on se mikä tuntuu hyvälle:D joka-asiassa...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
en väitä että TM ei tiedä mitään.

Mutta testit vai satojen käyttäjien mielipiteet...?
Kyllä itse kallistun jälkimmäiseen...


Minä näkisin, että renkaiden ominaisuudet, varsinkin ehkä se tärkein ominaisuus eli pito, ovat pitkälti kiinni fysiikan laeista. Nämä ominaisuudet saadaan selvimmin kyllä esille mittaamalla eikä mutuilemalla taikka asiakkaiden mielipiteillä. Koska esim. se että pitääkö rengas ei ole mielipide- tai tunnekysymys niin silloin luottaisin mielummin mitattuihin tuloksiin mielummin kuin jonkun tunteeseen.
 
jos joku lukee noita testejä (siis testitulokset ei sitä kuka voitti) niin näemme että ne erot on IHAN naurettavan pieniä. noissakin teisteissä laitetaan renkaat äärirajoille joita normikuski koskaan tekee.. Mutta ne on niitä entä jos- testejä.

Marangonin nastarengas

äänekäs rengas. Uravakaus keskitasoa kuten myös pito yleensä.
Mielipiteitä on ollut molemmin puolin. ylistystä ja haukkumista.

keskitasoa mutta kuitenkin edullisia..
 
Nyt on taas talvirenkaiden vaihto kohta käsillä, ongelmana vain on että pistänkö eteen huonommat vai paremmat. Talvirenkaat on ollut pappallani mersussa viime talvena alla ja edessä olleista kumeista on hiukan nastoja lähtenyt, takana kaikki nastat tallella.

Autona toimii mersu 190 2.6l. Autossa on todella kevyt perä eli takapää varmasti tulee alta lähtemään sekä tahallisesti että tahattomasti. Toisaalta takavetoisessa autossa pystyy kaasulla korjaamaan jos perä lähtee luistoon, kun taas jos etupää lähtee puskemaan niin sitä ei pysty korjaamaan.

Eli eli mitä suosittelette? Yleinen sääntöhän on että taakse paremmat, mutta jotkut sanovat että tuo pätee vain etuvetoihin.
 
Nyt on taas talvirenkaiden vaihto kohta käsillä, ongelmana vain on että pistänkö eteen huonommat vai paremmat. Talvirenkaat on ollut pappallani mersussa viime talvena alla ja edessä olleista kumeista on hiukan nastoja lähtenyt, takana kaikki nastat tallella.

Autona toimii mersu 190 2.6l. Autossa on todella kevyt perä eli takapää varmasti tulee alta lähtemään sekä tahallisesti että tahattomasti. Toisaalta takavetoisessa autossa pystyy kaasulla korjaamaan jos perä lähtee luistoon, kun taas jos etupää lähtee puskemaan niin sitä ei pysty korjaamaan.

Eli eli mitä suosittelette? Yleinen sääntöhän on että taakse paremmat, mutta jotkut sanovat että tuo pätee vain etuvetoihin.
Kyllä mä olen lukenut, että pätee kaikkiin vetoihin. Jos takapää lähtee yllättäen alta niin saa olla jo aia rallikuski, että korjaamaan ehtii.
 
ja kasvatetaan kulutusta tällä?

siis asia on miten haluat tehdä.

Edessä paremmat ja vaihto aikanaan= järkevämpi kulutus renkaille.

Takana paremmat= turvallisempi siinä JOS tilanteessa..
 
Renkailla siis ei ole muuta eroa kuin että kahdesta renkaasta puuttuu noin viides osa nastoista. Uraa löytyy vielä todella paljon molemmista.

Turvallisuuden kannalta siis on parempi laittaa paremmat taakse? No näin varmaankin minun sitten kannattaa tehdä. Pitää tosin silti talvella käydä hiukan harjoittelemassa liukaalla ajoa tyhjillä parkkipaikoilla ja muilla tyhjillä auratuilla alueilla (muutama syrjäinen, hiljainen ja iso aurattu alue jo tiedossa). Ja jos ajelu ei tämänkään jälkeen suju niin sitten käytetään hiacessa opittua taktiikkaa, eli hiekka säkkejä taakse.
 
Osta pienemmät vanteet (MIELELLÄÄN PELTI!) ja niille renkaat.

Miksi peltivanteet on suotavammat talvirenkaiden kanssa?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
koska sohjo ja suola tekevät tehtävänsä talvella. talvella myös auto voi lähteä helposti sivuluisuun ja vanteet menevät tämän seurauksena katukiviin=kierot.
Näin käy melko varmasti myös peltivanteille mutta peltivanteet ovat verrattain halvempia kuin alumiini vanteet. miinuksena peltivanteissao on se että takapuoli niistä (jonne se paska kertyy) on vaikea pitää puhtaana. vaikka eivätpä ihmiset vaivaudu niiitä takapuolia puhdistamaan aluvanteistakaan :rolleyes:

Tosin on merkkejä kuten Inter Action jolla on I.A space vannemalli ja joka on (:D) todella edullinen ja kohtuu hyvännäköinenkin. näitä ihmiset suosivat usein talvella.

Ja toisekseen, tasapainotus. Liimapainot irtoavat talvella helposti alumiinivanteista kun taas peltivanteisiin reunapainot ruostuvat vielä tiukempaan kiinni. (ei aina).

saahan joihinkin alumiinivanteisiinkin reunapainoja mutta niiden pitävyys on luokkaa :david:
 
Kuinka paljon muuten haittaa jos peltivanteessa on reunaa hieman kurtussa (ulospäin "avautuneena"). Renkaat kyllä tuntuvat istuvan ihan kohdilleen ja niillä on viime talvi kai ajettukin, mutta tuli mieleen haittaako tuo esim. renkaiden kestävyyttä tms. Hmm... Pitäisi kai laittaa kuvia selvennykseksi, mutta siis parissa vanteessa n. 10 cm matkalta on se peltivanteen reuna sillä tapaa kuin olisi jollain työkalulla vähän väännetty väkisin auki.
 
vie liikkeeseen tarkistettavaksi tasapainokoneeseen. jos vanne ei ole kiero niin sitten vain oikaiset sen vanteet itse jakoavaimella. en nyt ole varma tästä onnistuuko se kun en tiedä mikä/millainen vanne on kyseessä? tupla-J? kerro edes mihin autoon?
 
Zone-sarja -42%
En minä edes itsekään niitä ole tarkkaan katsellut, taitavat olla 14 tuumaiset Volvo 460:n alla olleet. Tulivat vanteet ContiViking-nastarenkailla auton mukana takakontissa ja ajattelin noilla vielä tätä talvea ainakin alkuun ajella.
 
mahtaisiko olla renkaan rungossa vikaa, jos se käyttäytyy näin eli ensinnäkin renkaiden pitämä ääni on melkoinen, kauhee ulina, ihan kun ajaisi perävikaisella transiitilla, valoihin rullatessa kun nopeus hidastuu koko auto tuntuu heiluvan niin kun ajais neliön mallisilla renkailla ja vaikka renkaassa on hiukan yli suositusten ilmaa, renkaan sivu näyttää löysemmältä kun muut..
 
melko varmasti mennyt vyö poikki tai rengas on kulunut laikulle. laitappa kuva niin katsotaan.
tai kerro renkaan merkki/malli ja vuosimalli (ei välttämätön).

Ei voi kyllä sanoa kuin LOL noiden nokian renkaiden kanssa. uusissa renkaissa ei pysy ilmat sisällä..
 
melko varmasti mennyt vyö poikki tai rengas on kulunut laikulle. laitappa kuva niin katsotaan.
tai kerro renkaan merkki/malli ja vuosimalli (ei välttämätön).

Ei voi kyllä sanoa kuin LOL noiden nokian renkaiden kanssa. uusissa renkaissa ei pysy ilmat sisällä..

Niin renkaanahan on joku halpa pinnotettu, olisko ollu Master koko 165/70/13, jouduin viime talvena pari sellasta ostamaan ku meni lopputalvesta yks renkaista puhki, on ne huonot ollu alusta asti, eikä niillä oo varmaan ajettu kun 1500km.. ulkoisesti näyttää "normaalilta" paitsi että on vähä tyhjän näkönen vaikkei olekaan..
 
Onko kellään kokemuksia Kleber Kapnor 5 nastarenkaasta? Sarja maksais 337 euroa eli halpaa on mutta onko hyvä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom