Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos jollain jo kokemusta noista Nokian Hakkapeliitta R -kitkoista? Täksi talveksi taidan vielä laittaa Hakkapeliitta Q:t kun ne tuossa lojuvat, mutta seuraavaksi ajattelin noita ärriä..

Notta olisko ne R-kitkat hintansa veroiset?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onkos jollain jo kokemusta noista Nokian Hakkapeliitta R -kitkoista? Täksi talveksi taidan vielä laittaa Hakkapeliitta Q:t kun ne tuossa lojuvat, mutta seuraavaksi ajattelin noita ärriä..

Notta olisko ne R-kitkat hintansa veroiset?

Talvikokemuksia tuskin kellään ehtii vielä olla, mutta tuolla omia kokemuksia nyt parin viikon ajalta (kilometrejä on tietysti tuon jälkeen tullut lisää). Laitetaan lisäkommenttia kunhan kelit talvistuvat.
 
Koska autoa en nyt vaihtanut tänä(kään) vuonna niin harkitsen toki uusia talvirenkaita.

Nokian Hakkapeliitta R, kiinnostaa samaten hkpl4. Ajelen melkein vain ja ainoastaan pääkaupunkiseudulla lukuunottamatta satunnaista 3-4 käyntiä talven aikana porvoossa. Olisiko kuitenkin nasta parempi kuin kitka kaupunkiajossa?

Kulutuspinta on kohtalainen 8-9mm samaten nastoja riittävästi. Mutta ikää alkaa on jo 4 talven verran. Eikö ne renkaat kuitenkin "kovetu/kumitu" vai miten ne ammattilaiset sanoo?
 
Kulutuspinta on kohtalainen 8-9mm samaten nastoja riittävästi. Mutta ikää alkaa on jo 4 talven verran. Eikö ne renkaat kuitenkin "kovetu/kumitu" vai miten ne ammattilaiset sanoo?

Näin mulle sanottiin, kun kävin autoon kesärenkaat vaihtamassa. Eivät siis edes nähneet talvirenkaita, mutta laittoivat raporttiin ,että talvikumit vaihdettava. Noi nykyiset 4 vuotta vanhat.
 
Koska autoa en nyt vaihtanut tänä(kään) vuonna niin harkitsen toki uusia talvirenkaita.

Nokian Hakkapeliitta R, kiinnostaa samaten hkpl4. Ajelen melkein vain ja ainoastaan pääkaupunkiseudulla lukuunottamatta satunnaista 3-4 käyntiä talven aikana porvoossa. Olisiko kuitenkin nasta parempi kuin kitka kaupunkiajossa?

Kulutuspinta on kohtalainen 8-9mm samaten nastoja riittävästi. Mutta ikää alkaa on jo 4 talven verran. Eikö ne renkaat kuitenkin "kovetu/kumitu" vai miten ne ammattilaiset sanoo?

No vähän olet tosiaan ajanut koska noissa uusissa renkaissa on se 8-9 milliä. Eli eivät ole kuluneet näin ollen yhtään. Kyllä, renkaat kovettuvat ja ainakin talvirenkaissa se haittaa aika paljon. Kesällä ei ole niin justiinsa.
 
No vähän olet tosiaan ajanut koska noissa uusissa renkaissa on se 8-9 milliä. Eli eivät ole kuluneet näin ollen yhtään. Kyllä, renkaat kovettuvat ja ainakin talvirenkaissa se haittaa aika paljon. Kesällä ei ole niin justiinsa.

No se on silmällä katottu, ~15t km ajoa, muttei ne paljon kyllä kulunut ole. En sudittele ja on luistonestot ;)
 
Jotkut liikkeet näkyvät myyvän nokian hakkapeliitta wr rengasta. Ja se tuntuu olevan hieman kusetus Suomen oloihin. Se on lähinnä tarkoitettu keskieuroopan oloihin. Ja hieman nokian myyjiltä kyselin niin eivät suositelleet sitä Suomeen.
 
Jotkut liikkeet näkyvät myyvän nokian hakkapeliitta wr rengasta. Ja se tuntuu olevan hieman kusetus Suomen oloihin. Se on lähinnä tarkoitettu keskieuroopan oloihin. Ja hieman nokian myyjiltä kyselin niin eivät suositelleet sitä Suomeen.

Osaava on myyjä ollut tosiaan. Ei tee hevonvittua suomessa tuolla renkaalla.
On myös sysipaska kesärenkaana.
 
Osaava on myyjä ollut tosiaan. Ei tee hevonvittua suomessa tuolla renkaalla.
On myös sysipaska kesärenkaana.

No ei oikeastaan myyjä tuota paljastanut vaan itselleni tuli asiakas joka oli netissä tuota rengasta katsonut ja olisi halunnut ostaa tuollaiset, mutta en myynnyt sen jälkeen kun olin ottanut tuosta selvää(möin hkpl5). Aika selvästi ei mun tukkurit edes tarjonneet tuota ja eipä edes ole meidän isoissa vuosisopimuksissa tuota rengasta vaikka muuten kaikki nokian renkaat ovatkin.
Aika pirun moni nettikauppa vaan tuota näkyy myyvän:curs:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kellään omakohtaista kokemusta Hakkapeliitta 2/Nordman+ verrattuna Hakkapeliitta 4:ään? Lähinnä melu kiinnostaa.

Omat Hakkapeliitta 2:set alkavat olla aika nahat ja uudet pitäisi hankkia, tuollaiset samanlaiset saisi aika halvalla, vain 80e/kpl jotain loppuerää ilmeisesti. Pitävät kyllä, mutta ovat pirun äänekkäät.

Aika hintsusti tuntuu olevan vaihtoehtoja koossa 205/50-16.
 
No tuoreet Nordman+ ei kyllä pidä sen enempää ääntä kuin hakkapeliitta 4:kään.
Molemmilla olen ajanut aika paljon ja ei kyllä huomaa juuri eroa noissa. Paitsi siinä hinnassa.
MUTTA jos ostat jonkun jämäerän niin katso etteivät ole sitten monta vuotta vanhoja.
Ne ovat kovia, pitävät ääntä ja pito on heikko.
 
No tuoreet Nordman+ ei kyllä pidä sen enempää ääntä kuin hakkapeliitta 4:kään.
Molemmilla olen ajanut aika paljon ja ei kyllä huomaa juuri eroa noissa. Paitsi siinä hinnassa.
MUTTA jos ostat jonkun jämäerän niin katso etteivät ole sitten monta vuotta vanhoja.
Ne ovat kovia, pitävät ääntä ja pito on heikko.

Jep, jostain realisointierästä ovat ja mallikin on sen verran vanha että väkisinkin kuvittelisin niillä olevan ikää jo aikalailla.
Noh, 537e HK4:s sarjasta asennettuna ei oo kovin paha hinta, pitää harkita josko valinta kaatuu sinne.

edit: Kuinka vanha malli oikein on Nokian Q? RSi:n edeltäjä?
 
Zone-sarja -42%
Tämä kuuluisi melkein tyhmiin kysymyksiin, mutta heitetään tänne rengasasiantuntijoille. Viime talvena vaihtui auto, 405 pösö --> toyota avensikseen. Samalla vaihtui kitkarenkaat nastoihin. Mistä johtuu että liikennevaloista lähteminen ym. meni auton vaihdon jälkeen useammin sutien, vaikka eikös nastarenkaiden pitäisi pitää paremmin jäällä? Lähtötapaa en ainakaan tietoisesti muuttanut mitenkään. Kitkat oli Continentalin ja nastat on Nokian Hakkapeliitta (tarkemmin en muista).
 
Continentalit kitkat on huippurenkaat. Itellä ei ole ollut niillä ongelmia missään tilanteessa. Tai no koosta johtuen paksu sohjokeros on vaarallinen=liian leveät kumit. Mutta ei se mitään ku sen itse tietää. Autoissa on myös (isojakin) eroja, pösö on varmaan keulapainoisempi, niin liukkaalla lähdöt helpompia. Ainakin ne pösöt, mitä mul on ollu, ne on todella hyviä ajaa joka kelissä.
 
No kyllä tuo avensikselle ajo-ominaisuuksissa hävisi. + Auton korjaamisesta tuli pakollinen harrastus. Siihen verrattuna avensis on kyllä ollut huoleton peli ja mukavan vakaa ainakin sinne 180km/h asti. Häviää toki ajo-ominaisuuksissa esim. isän 10 vuotta vanhemmalle mersulle, mutta japanilaiseksi hyvä ajettava.
Mutta tuosta keulapainostahan se ero sitten varmaan johtui näiden autojen välillä.
 
Sanokaas onko merkittävää käytännön eroa, valitseeko nastarenkaiksi koon 195/60/15 vai 185/65/15? Jotkut korostavat paljon sitä, että leveämpi ja matalampi rengas on parempi ja vakaampi ajettava verrattuna hieman korkeampaan ja kapeampaan. Tämä on varmasti tottakin, mutta onko noin pienellä erolla merkitystä talvioloissa? 185-koko olisi halvempi, 195 muistaakseni on auton valmistajan suositus. Auto on -97 Primera 2.0 GT.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom