Nurkissahan tuo sääntö ei täyty, koska runkotolpat ovat melkein kiinni toisissaan, ainakin elementtitaloissa.
Makes sense. Tuskin tuosta ongelmaa tulee mutta tietääpä mistä katsella jos epäilys herää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nurkissahan tuo sääntö ei täyty, koska runkotolpat ovat melkein kiinni toisissaan, ainakin elementtitaloissa.
Ja erittäin vittumaisia sähkölaskuja tulevalle vuodelle kaikille suorasähkölämmittäjille. Toivottavasti tulee -35 asteen kelit tammi ja helmikuuksi. Hajotkaa sitten siihen.
.
Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt tilkitä höyrynsulkua paljon paremmin noin miljoonasta eri kohdasta. Mulla on esim sellainen "suositeltu" riskirakenne että kivirakenteisen kylppärin kohdalla ei ole höyrynsulkumuovia. Sen voi itse kukin arvata kuinka ilmanpitävät saumat tohon saa tehtyä.
Olen käyttänyt sinistä "rappausteippiä" höyrynsulun liittämisessä kiviseinään. Toimivaa, ja tarttuu kuin tauti. En nyt muista merkkiä tai nimeä juuri nyt...
Mä tein omaan torppaan harkkoseinien ja yläpohjan höyrysulun liitoksen ihan tähän tarkoitetulla liitosnauhalla. (linkki). Tuon nauhan kun laittaa seinän yläosaan tasoitetyön yhteydessä kiinni niin se on sitten helppo limittää höyrysulkuun ja teipata pitäväksi.
Hieno homma. Moniko rakentaja on tuollaiset pistänyt ja kuinka moni on moisista edes kuullut?
Ja on siinä silti aika ketunmoinen homma kaikkine koloineen ja vekkeineen että joka ketun kolon saa teipattua.
Meillä kun on 2 kerroksinen, niin pääsuunnittelija sanoi että ei tarvi eri kerrosten höyrynsulkuja limittää, riittää kun vetää vähän matkaa välipohjaa pitkin keskelle päin taloa. Sentään jotain tajusin jo silloin ehkä ihan noin pöhköksi alkanut.
Monenlaisia hienoja tuotteita on markkinoilla. Kun teippiliimojen pehmittimet lopettavat toimintansa, aikaa on kulunut ehkä sen 15-20 vuotta. Itse viimeistelin höyrynsulut kiinteästi paikoissa, joissa se oli mahdollista. Eli kiinteä kalikka varmistaa tiiveyden. En silti usko, että lopullisena tiivistyksenä oleva liima pitää hamaan tulevaisuuteen saakka. Olisiko pitänyt tehdä talo itse vuolluista hirsistä pellavariveellä? Äh, antaa mennä nykyisellä..
Ois pitäny ite tehdä kaikki niin ois mielenrauha. nyt tässä on saanu kaikenlaisia timpurin mokia korjailla ja noitus. on noita kylmiä(viileitä) nurkkia ja vuotoja höyrynsulussa. Tähän on tyydyttävä kun ite ei osaa rakentaa!
teippasin mieki kaikki niitin kannat =)
Kuin myös, niitä postimerkin kokoisia lappuja on höyrynsulku täynnä. Käytin tuota Tescon Nro1 -teippiä.
Niin ja kun nyt täällä vitutusketjussa ollaan niin kyllä vitutti laittaa noita läpivientikauluksia iv-putkien ympärille. Mulla oli jo höyrynsulku ja alakattokoolaus tehtynä kun nuo apinat vaivautuivat viimein paikalle vääntämään noita kanavia. Suurin osa huoneisiin tulevista putkista tulee ihan kattokoolauksen kupeesta joten siihen on kiva sitte sovitella sitä neliskanttista läpivientikaulusta kun yksi reuna jää aina sen koolauksen alle. Sitte se on makeimmillaan kun se on vielä kattotuolin kohdalla niin se koolaus on siinä kiinni eikä sitä muovia nostella mihinkään.
Näistä iv-hommista ois aiheeseen liittyvää enemmänkin, itte nekin ois vissiin pitäny tehdä saatana.
Iv-koneen moottori särky just.