Talonrakentajan pahimmat vitutukset - miksi ei kannata rakentaa taloa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
1800 euron jääkaappi kesti 3 päivää ja olen nyt odotellut 2kk uutta kunnes tänään sitten aloin painostamaan ja sain tietää ettei uutta saa. Pitäisi perua kaupat. Pakastin on siis side-by-side samaa sarjaa ja sekin pitää saada palauttaa. Nyt ongelmaksi muodostuu että mitä helvettiä tilalle? Jääpalakone ja juoma-automaatti pitäisi olla ja leveyttä yhteensä 120cm, eli normaali 90cm side-by-side ei käy tohon tai menee keittiö uusiksi. Festivon pistäisin ja tinkaisin juoma-automaatista mutta se ei mahdu kun on 206cm korkea. Nyt alkaa sitten keittiövitunremppa sen vuoksi kun AEG MYY PASKAA!

Miksi ei saa uusia tilalle? Oletko ollut yhteydessä jälleenmyyjään vai suoraan maahantuojaan. Itse ottaisin yhteyden suoraan maahantuojaan. Mulla ainakin hommat hoitui todella mallikkaasti sitä kautta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tänään just laatoitin WC:n lattian ja laitoin Vieserin kaivonkannen. Ei tuossa esim. jää vesieriste mistään näkyviin, vaikka ottaa ritilän pois. Samoten kun kaivon laittoi Viesrin vesieristyslaipan, niin ei hommaa vain voi ryssiä. Kiilarengas kiristää laipan kaivoon paikoilleen ja väitän että on riittävän tiivis vaikka ei sutisi sinne väliin eristettä. Toki kannattaa sinne sitä vähän laittaa. Vedin ittekkin taas kolme kerrosta vesierstettä eli tuplat vaaditusta kerrospaksuudesta. Eristettä kun jäi yli niin mielummin lattiaan kuin kaatikselle.

67462d1308568841-talonrakentajan-pahimmat-vitutukset-miksi-ei-kannata-rakentaa-taloa-wc.jpg

Miksi ei saa uusia tilalle? Oletko ollut yhteydessä jälleenmyyjään vai suoraan maahantuojaan. Itse ottaisin yhteyden suoraan maahantuojaan. Mulla ainakin hommat hoitui todella mallikkaasti sitä kautta.

No siksi ei saa uusia koska koko tuotantolinja seisoo laaduntarkkailussa ilmenneiden ongelmien (ylläri!) vuoksi. Yhtä ainoaa konetta ei saa myydä/luovuttaa tällä hetkellä asiakkaalle ja lunastavat jo myydytkin pois täydellä hinnalla.

No siksi ei saa uusia koska koko tuotantolinja seisoo laaduntarkkailussa ilmenneiden ongelmien (ylläri!) vuoksi. Yhtä ainoaa konetta ei saa myydä/luovuttaa tällä hetkellä asiakkaalle ja lunastavat jo myydytkin pois täydellä hinnalla.

No onpas nyt taas harvinaisen heikkoa hiihtokenkää Hupella. Ei ole 1. kerta kun tulee ongelmia AEG:n koneiden kanssa, mutta takuu ja muut järjestelyt on yleensä toimineet.

whirlpoolin huoltomiehen kanssa juttelin ja hän sanoi että suosittelee aina hankkimaan erilliset vehkeet. Side-by-side-kaapeissa kuulemma eniten ongelmia yleisesti ottaen. Ja ilmeisesti ovat äänekkäämpiä koska on yksi moottori ja on isompi koska jäähdyttää kahta laitetta ? NOh, meille tulee whirlpoolilta erilliset kaapit. Saa nähdä, varmaan paskaa ne on kuitenkin =)

Ainakin Bosch/Siemensillä on hassua se että ne uusii mallistoaan kaksi kertaa vuodessa. Koneiden korkeudet ja ulkonäkö muuttuu jatkuvasti. Jos joskus saat rinnakkain seisovista kylmälaitteista toisen hajalle, voit olla varma että yhteneväisen näköistä et enää löydä tilalle.

Meillä emäntä valitsi koneet kun on tarkka niiden ulkonäön suhteen. Mun ainoa ehto oli että ne täytyy olla niin hiljaisia kuin mahdollista. Joka ikinen aamu ottaa päähän tämänhetkinen pärisevä ja loriseva jääkaappi-pakastin yhdistelmä.

PS. Hakitelineiden pystytys yksin vesisateessa on vittumaista hommaa.

PS. Hakitelineiden pystytys yksin vesisateessa on vittumaista hommaa.
Ja helteessä. Itseasiassa hakitelineiden pystytys kaikissa olosuhteissa yksin on veemäistä hommaa.:D

Nimimerkillä raksalla olisi aika paljon käyttöä ilmaiselle apumiehelle

Ja helteessä. Itseasiassa hakitelineiden pystytys kaikissa olosuhteissa yksin on veemäistä hommaa.:D

Joo, kyllä mullekin apu kelpais. Olen tässä kehitellyt ajatusta, josko sitä jonain päivänä kävis paikalliselta punttisalilta bongaamassa jonkun riuskan nuoren miehen kesäks aputöihin.. Joku 15-18v koltiainen kelpais hyvin laastin tekoon ja apuhommiin.

Olen tässä kehitellyt ajatusta, josko sitä jonain päivänä kävis paikalliselta punttisalilta bongaamassa jonkun riuskan nuoren miehen kesäks aputöihin.. Joku 15-18v koltiainen kelpais hyvin laastin tekoon ja apuhommiin.

Mä taas oon suunnitellut hakevani Thaimaasta 17 kesäisen au-pair tyttösen. Ei tulisi hommista hevon paskaa, mutta saattaisi muuten olla pirun kivaa...:D

Uskon. Ei tuo tosin kahdestaan 32 asteen pakkasella sen kivempaa ole.... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Melkein vituttaa. Saumasin eilen puolen yön aikaan yöttömän yön valoisuudessa WC:n seinät ja lattian. Nukahdin sitten ennen viimeistä pesua. Perkele laattojen pinta kovettuneessa saumalaastissa. Melkein pääsi pari kirosanaa. No, onneksi ei ollut kiilltävä laatta tai lasipinnalla. Hion niitä tuolla pari tuntia 240-paperilla ja hyvä tuli. Oli vaan eksoottiset oltavat kun ilmankosteus WC:ssä oli 100 prosenttia ja lämpötila tasan 30. Von sanoa että melkein vitutti.

Zone-sarja -42%
Voi vitun Nibe! Vittu kuukausi sitten tilattu varaaja, joita piti olla varastossa. No eipä ollut. Kaksi viikkoa sitten piti tulla laivalla erä Suomeen, varmaan tuli ja meni. Nyt sitten ehkä lähtee rekka tiistaina ja on ehkä meidän raksalla varaaja perjantaina. Pitäisi jo olla lämmöt laatassa, jotta saisi kosteudet pois ja pääsisi tekeen lattioita. Kaksi viikkoa jos menee, niin ei ole enää sisällä juuri mitään hommia mitä voi tehdä. Vittu, saatana ja perkele. Saavat hakea pumppunsakin takasin jos ei ala varaaja tulemaan ja hinnasta keskustellaan takuulla. Odotan vielä tiistaihin kun lupasivat varmistaa tuon tilauksen ja sitten lähtee jutut blogiin ja vähän muuallekin jos se saatanan varaaja ei ole perjantaina aamulla raksalla!

Vittu kun myyvät tavaraa mitä ei ole. Täyttä hintaa tuosta on turha edes yrittää laskuttaa.

Vituiksi meni!

Voi vitun Nibe! Vittu kuukausi sitten tilattu varaaja, joita piti olla varastossa. No eipä ollut. Kaksi viikkoa sitten piti tulla laivalla erä Suomeen, varmaan tuli ja meni. Nyt sitten ehkä lähtee rekka tiistaina ja on ehkä meidän raksalla varaaja perjantaina. Pitäisi jo olla lämmöt laatassa, jotta saisi kosteudet pois ja pääsisi tekeen lattioita. Kaksi viikkoa jos menee, niin ei ole enää sisällä juuri mitään hommia mitä voi tehdä. Vittu, saatana ja perkele. Saavat hakea pumppunsakin takasin jos ei ala varaaja tulemaan ja hinnasta keskustellaan takuulla. Odotan vielä tiistaihin kun lupasivat varmistaa tuon tilauksen ja sitten lähtee jutut blogiin ja vähän muuallekin jos se saatanan varaaja ei ole perjantaina aamulla raksalla!

Vittu kun myyvät tavaraa mitä ei ole. Täyttä hintaa tuosta on turha edes yrittää laskuttaa.

Vituiksi meni!

Mulla oli kans Niben pumpun kans saatavuusongelmia. On tällä hetkellä ilmeisesti aika hurja kysyntä. No toki ei mitään lupauksia saapumisesta ollut että ei mulla sen puoleen valittamisia, kun se kuitenkin nyt on jo ajoissa tullut.

Melkein vituttaa. Saumasin eilen puolen yön aikaan yöttömän yön valoisuudessa WC:n seinät ja lattian. Nukahdin sitten ennen viimeistä pesua. Perkele laattojen pinta kovettuneessa saumalaastissa. Melkein pääsi pari kirosanaa. No, onneksi ei ollut kiilltävä laatta tai lasipinnalla. Hion niitä tuolla pari tuntia 240-paperilla ja hyvä tuli. Oli vaan eksoottiset oltavat kun ilmankosteus WC:ssä oli 100 prosenttia ja lämpötila tasan 30. Von sanoa että melkein vitutti.

Pese se lattia miran ceramic cleanerilla. Kunnon huuhtelu päälle ja kaakeli kiiltää. Välillä jää saumaus jäämiä pinnalle syystä tai toisesta niin tolla aineella saan pestyä. Lasitettu pintasesta kaikkein helpoin saada irti.

Viimeksi muokattu:
Pese se lattia miran ceramic cleanerilla. Kunnon huuhtelu päälle ja kaakeli kiiltää. Välillä jää saumaus jäämiä pinnalle syystä tai toisesta niin tolla aineella saan pestyä. Lasitettu pintasesta kaikkein helpoin saada irti.

Kiitos hyvästä vinkistä. Täytyy laittaa korvan taakse jos jatkossa uunoilee samalla tavalla. Lähti hiomallakin hyvin puhtaaksi mutta tuo keino ei sovellu kun tietynlaisille laatoille ja on aika työläs. Virheistä onneksi oppii.

Mulla oli kans Niben pumpun kans saatavuusongelmia. On tällä hetkellä ilmeisesti aika hurja kysyntä. No toki ei mitään lupauksia saapumisesta ollut että ei mulla sen puoleen valittamisia, kun se kuitenkin nyt on jo ajoissa tullut.

joo, tässä vaan meni niin että pumpun kanssa sanottiin että kestää kaksi viikkoa ja että varaajia on heti varastossa. No pumppu tuli kahdessa viikossa ja varaaja ei ole tullut vieläkään. Siitä on neljä viikkoa kun tuo on tilattu ja kaksi viikkoa sitten sen piti jo olla laivassa. No siis varmaan oli, mutta meni jonnekin muualle. Tänään sanottiin vain Nibeltä että oli väärää tietoa tuo. Ja YHTÄÄN MITÄÄN infoa ei ole tänän aikana tullut. Tätä on menneen viikon aikana kyselty mm Onniselta jonka kautta pumppu tilattiin. Ei mitään jäkervää vastausta, aina sanottu että tulossa on "ihan pian", Nibeltä siis. Sitten meni käpy ja soitin itse sinne Nibeen. Ne LUPASIVAT tiistaina puhelimitse varmistaa että se varaaja on autossa tulossa Suomeen ja mun raksalle. Jos sieltä ei puhelua tule, niin voivat olla varmoja että teen Hupet ja tiedotan tuon tilanteen kaikille joille pystyn. Saas nähdä saanko vetkuttaa kuukauden sen varaajan maksamista...

Eikös sun laatta ole valettu aikapäiviä sitten? Pidä vaikka varuiksi muutama päivä kaikkia luukkuja auki, mutta ei siellä mitään kosteutta enää ole.

Eikös sun laatta ole valettu aikapäiviä sitten? Pidä vaikka varuiksi muutama päivä kaikkia luukkuja auki, mutta ei siellä mitään kosteutta enää ole.

On, sanovat vaan vastaavaa mestaria myöden, että kun on lattialämmitys, niin lämmöt tulisi olla päällä muutama päivä ja tietysti pois se pari päivää ennen esim. vesieristeiden asentamista. Laatassa oleva loppu kosteus kun lähtee vauhdilla lämpöjen kytkemisen myötä ja vaarana on että irtoaa kosteuseristeet pohjasta. En mä tiedä onko tuo paskaa, mutta kuulostaa kyllä sellaiselle, ettei viitsisi riskiä ottaa. Valu tehtiin syksyllä ja lämmöt on ollut päällä jo kohta neljä kuukautta keväästä lähtien. Siis talossa ollut plussan puolella. Pakkasella lämmitettiin tulisijalla ja sähkölämppärillä, nyt ei ole tarvinnut paljon lämmitellä sattuneesta syystä.

Back
Ylös Bottom