Talonrakentajan pahimmat vitutukset - miksi ei kannata rakentaa taloa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Syyllistyin nyt itsekin kommentoimaan timban rakentamista hieman arvostellen, mistä itsekin olen purnannut jo monta kertaa. Pahoittelut. Tarkoitus ei ollut mikään paha.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Syyllistyin nyt itsekin kommentoimaan timban rakentamista hieman arvostellen, mistä itsekin olen purnannut jo monta kertaa. Pahoittelut. Tarkoitus ei ollut mikään paha.

Äääh, en mä sitä sillä. Anna tulla vaan. Parempi että tulee mietittyä vielä uudelleen ennen kuin tekee. Usein saa hyviä vinkkejä ja nytkin jätän sen muovin katkomatta ja katson että mihin se liitetään ja miten. Ei sen katkominen myöhemmin vie kuin n. 5 minuuttia jos se on tarve katkoa.

Eli jatka Huppe samaan malliin.

Enemmän tämä edellinen kommentti oli varoitus rakentajille jotka ei ehkä ole niin paljon foorumeita lukenut kuin meikäläiset. Eli niin tai näin niin aina menee vituiksi kun tarpeeksi monta kommentoi.

Jatketaan siis samaan malliin.

EDIT: Tämä ei liity raksaan, mutta liittyy oleellisesti nettikeskusteluihin. Eli meillä kun vaimo odotti ensimmäistä, niin tuli sitten googlailtua vähän kaikkia oireita. Hulluksi siinä tuli ja yksi ylilääkäri sanoikin että kaikilta vauvaa odottavilta pitäisi nettipiuha katkaista kokonaan. Sieltä aina tulee ekana ne pahimmat vaihtoehdot.

EDIT: Tämä ei liity raksaan, mutta liittyy oleellisesti nettikeskusteluihin. Eli meillä kun vaimo odotti ensimmäistä, niin tuli sitten googlailtua vähän kaikkia oireita. Hulluksi siinä tuli ja yksi ylilääkäri sanoikin että kaikilta vauvaa odottavilta pitäisi nettipiuha katkaista kokonaan. Sieltä aina tulee ekana ne pahimmat vaihtoehdot.
HAHA :lol2:
Meilläkin monet itkut tirskautettiin ensimmäisen kanssa ja sitä odottaessa. Toisen kanssa on otettu sitten aika pirun lungisti eikä se ole vielä rikki mennyt :D
Sama pätenee rakentamiseen, toisen talon kanssa tuskin tulis kauheesti stressattua.

HAHA :lol2:
Meilläkin monet itkut tirskautettiin ensimmäisen kanssa ja sitä odottaessa. Toisen kanssa on otettu sitten aika pirun lungisti eikä se ole vielä rikki mennyt :D
Sama pätenee rakentamiseen, toisen talon kanssa tuskin tulis kauheesti stressattua.

Joo, vähän sama meilläkin.

Ja se toinen tosiaan kannattaisi tehdä, jo senkin takia ettei mene hankitut taidot ihan hukkaan. Osaisi monta asiaa suunnitellakin ihan eri tavalla, siis nimenomaan rakentamismielessä.

Onkohan tässä maassa yhtään talotehdasta, joka ottaisi heti kättelyssä huomioon missä kuljetetaan talon kaikki LVIS tekniikka? Tästä työmaalla keskusteltu monta kertaa niin putkarin, sähkärin kun eri timpureidenkin kanssa. Koskaan noita ei ole huomioitu missään ja sitten tulee yllärinä (yleensä naisväelle) koteloita, paksumpia seiniä ja muuta mukavaa, jotka sitten tietysti "pilaa koko talon" ja taas saa ottaa pikku faittia kotosalla.

Eli ottakaa huomioon nuot kun rakennatte. 160 mm IV putki ei mahdu ihan normaalin väliseinän sisään. :jahas:

Kun tekee päiväduunia 8-16 ja illat painaa tontilla 16-21 ja viikonloput 10-12h päiviä, tietää aamuisin sängystä noustessaan tehneensä töitä. Jokaikinen paikka koko kropasta kolottaa ja kivistää.

Kivaahan tää on, ja mukava nähdä aina hommien etenemistä, mutta kyllähän tää voimille käy. Varsinkin nämä iltahelteet vie voimat aika tehokkaasti. Vöistäkin perhana alkaa reiät loppumaan kesken.

3 kertaa olen tehnyt uusia reikiä vöihin ja taas pitäisi tehdä. 15kiloa lähtenyt raksatessa.

Mulla lähteny jotain 7 kiloa. Paljonkohan ois lähtenyt jos ei evää ois usein linjaa kaljaa, makkaraa ja lihapiirakkaa? No puolet tuosta on lihasta. Salillä käyny viimeksi joskus 4 kk sitten. Varmaan sinne ehtis, mutta ei kiinnosta pätkääkään mennä enää päivän jälkeen.

3 kertaa olen tehnyt uusia reikiä vöihin ja taas pitäisi tehdä. 15kiloa lähtenyt raksatessa.

Mulla lähteny jotain 7 kiloa. Paljonkohan ois lähtenyt jos ei evää ois usein linjaa kaljaa, makkaraa ja lihapiirakkaa? No puolet tuosta on lihasta. Salillä käyny viimeksi joskus 4 kk sitten. Varmaan sinne ehtis, mutta ei kiinnosta pätkääkään mennä enää päivän jälkeen.

Mulla lähti 10 kiloa. Yhden reiän tein ja toisen olis melkein saanu tehdä, mut en enää jaksanu. Salilla kävin viime syksynä muutaman kerran ja tän vuoden puolella kävin kerran helmikuussa. Nyt alotin sit uudestaan taas käymisen ku ei oo tekemisien kanssa ihan päivälleen enää, itku meinaa tulla ku salilla pakertaa.. :(

Joo, voin vain kuvitella että voimatasot on sitten aivan perseestä. No kuulemma lihasmuisti toimii, sitten sen syksyllä näkee... ainakaan seuraavaan 2-3 kuukauteen ei paljon salille mennä.

joo miekään en oo jaksanu käydä salilla moneen kuukauteen. kai sitä aamulla kerkeis mutta on paljon mukavampaa mennä raksalle, että saa projektin joskus valmiiksikin. lukkopainimassa oon pyrkiny käymään sen kerran edes viikkoon kun seuran perustajäsen ja hallituksen jäsen olen. katotaan saleilua sitten syksymmällä uudelleen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toissapäivänä eräs tiesi näkemättä että meillä on lattiakaivot asennettu väärin, vesieristys asennettu väärin sekä kaivonkannet ovat vääränlaiset. Homman teki kuitenkin sertifioitu ukko, toinen tarkistanut ja vielä valvoja valvonut työtä. Sain sitten ohjeita suoraan 80-luvulta miten lattiakaivot pitää asentaa, eikä tämä nykykäytäntö kuulemma ole oikea. Sinänsä ohjeet olivat oikeat mutta 30 vuotta vanhentuneet.

Joo, eipä se auta kuin lähteä kauppaan hakemaan tarpeita ja tehdä iltasella taas jotain vituiksi. Ajattelin pistää tänään vituiksi saunan lattiakaadot sekä primerointia + kosteussulun liittämisen kylppärin kattoon.

Joo, eipä se auta kuin lähteä kauppaan hakemaan tarpeita ja tehdä iltasella taas jotain vituiksi. Ajattelin pistää tänään vituiksi saunan lattiakaadot sekä primerointia + kosteussulun liittämisen kylppärin kattoon.

:D

Toissapäivänä eräs tiesi näkemättä että meillä on lattiakaivot asennettu väärin, vesieristys asennettu väärin sekä kaivonkannet ovat vääränlaiset. Homman teki kuitenkin sertifioitu ukko, toinen tarkistanut ja vielä valvoja valvonut työtä. Sain sitten ohjeita suoraan 80-luvulta miten lattiakaivot pitää asentaa, eikä tämä nykykäytäntö kuulemma ole oikea. Sinänsä ohjeet olivat oikeat mutta 30 vuotta vanhentuneet.

Mikä siinä sitten meni perseelleen. Miten esim. vesieristyksen voi asentaa väärin? Kaivonjen kanssa olen itsekin vähän epäillyt että tulivatkohan ihan taiteen sääntöjen mukeen. Asentaja kun laittoi uuden mallisen kaivonritilän ensimmäistä kertaa. Eli jos yhtään veistä haavassa vääntämättä voisit vähän tarkentaa niin voisin itsekin tarkistaa että miten päin helvettiä ne minulla on.

Toissapäivänä eräs tiesi näkemättä että ....

Jos tosiaan näkemättä tiesi niin kaipa kysyit siltä tulevat lottonumerot kun noin hyvät shamaanin lahjat oli.... mä ainakin olisin kuitannut että mitkäs on sitten numerot ja millainen sää on heinäkuussa...

Joo, tää on niin tätä itseään. Mulla kanssa kaveri jeesailee nyt jonkun aikaa noissa pintahommissa ja mm vedeneristysten kanssa. Se on sertifikaattia vaille sertifioitu ukko. Ei ole katsonut tähän mennessä tarpeelliseksi maksaa siitä sertifikaatista, mutta on käynyt ne koulutukset. Maanantaina tulee vastaavat tarkistamaan vielä meidän työn. Varmsasti tulee vielä joku ja sanoo että vituiksi meni.

Nyt sitä vasta pääseekin vituiksi tekemään kun alkaa pintahommat!

Joo, siis voihan se olla että on väärin, mutta homman nimi on siis se että lattiakaivosta (rosteria) kun irrottaa kannen niin vesieriste/kangasvahvike näkyy ja on mahdollista että huonolla tuurilla/ruuvimeisselillä tökkiessä (miksi joku tökkisi vesieristettä ruuvimeisselillä?) se vesieriste pääsee puhkeamaan kun se kerta näkyy. Ennenhän lattiakaivoissa kannessa oli sellainen muovinen pitkä smyygi joka painettiin itse lattiakaivoon tiiviisti tiivisteineen. Ennenhän myös lattiakaivot olivat niitä pahimpia kosteusvauriopaikkoja, juuri tuon "väärän vanhan" rakenteen vuoksi.. Pointti oli se ettei vesieriste saisi näkyä kun kaivonkannen avaa. Järkevältähän tuo tuntuu mutta en pysty ymmärtämään miten sen peittäminen voisi olla mahdollista kun pidän kaivoa ja kaivonkantta kädessä. Lattialaatan alle saumoista tuleva kostushan pitää voida "valua" vesieristettä pitkin kaivoon ja tuo rakenne on ainoa mahdollinen miten tuo pystyy toteutumaan.... Joka tapauksessa tuo rakenne on täysin virheetön, mielestäni, toimivuudeltaan, jos sitä nyt ei ala puukolla veistämään paskaksi. Tosin saahan gyproc-seinätkin vasaralla paskaksi ja koko talon nurin jos vahingossa ajaa kaivinkoneella päälle. Kuulin myös että jos puukko lipsahtaa vesieristeeseen, se voi samanlaiselta tunarilta lipsahtaa keuhkoon ja sillon on henki pois.

No minä en tiedä muuta kuin että vituiks meni, teki niin tai näin. Ajattelin jos suojaisi tuon vesieristeen saneerauslaastilla, jonka läpi kosteus pääsee kuitenkin kaivoon mutta se suojaa hieman "tökkimisiä".

Ja aivan varmasti on mahdollista, että vesieristeeseen tökkää jollakin esineellä ennenkuin se on laatoitettu. Mutta tuon kyllä huomaa jos ei kolmen promillen kännissä rakenna (sekin varmasti joiltakin "ammattialisilta" onnistuu) ja se on todella helppo paikata ottamalla vesieristepurkki auki ja suti kouraan ja tekemällä pari ranneliikettä.

Vaikka tämä nyt ei vitutukseen liity mitenkään, niin itse vedän vielä tänään pensselillä nurkat kertaalleen läpi, kohta on kuitenkin metävä siivoamaan tuonne. Nehän kuitenkin on niitä kriittisimpiä paikkoja yhdessä läpivientien kanssa.

Ja aivan varmasti on mahdollista, että vesieristeeseen tökkää jollakin esineellä ennenkuin se on laatoitettu. Mutta tuon kyllä huomaa jos ei kolmen promillen kännissä rakenna (sekin varmasti joiltakin "ammattialisilta" onnistuu) ja se on todella helppo paikata ottamalla vesieristepurkki auki ja suti kouraan ja tekemällä pari ranneliikettä.

Vaikka tämä nyt ei vitutukseen liity mitenkään, niin itse vedän vielä tänään pensselillä nurkat kertaalleen läpi, kohta on kuitenkin metävä siivoamaan tuonne. Nehän kuitenkin on niitä kriittisimpiä paikkoja yhdessä läpivientien kanssa.

Toi on muuten aika hurjan vahvaa ainetta. Rapsuttelin siitä varovasti urtsiroiskeita pois niin eihän se mene rikki edes mattoveitsellä, aika pirunmoinen tunari pitää olla että rikkoo ton.

1800 euron jääkaappi kesti 3 päivää ja olen nyt odotellut 2kk uutta kunnes tänään sitten aloin painostamaan ja sain tietää ettei uutta saa. Pitäisi perua kaupat. Pakastin on siis side-by-side samaa sarjaa ja sekin pitää saada palauttaa. Nyt ongelmaksi muodostuu että mitä helvettiä tilalle? Jääpalakone ja juoma-automaatti pitäisi olla ja leveyttä yhteensä 120cm, eli normaali 90cm side-by-side ei käy tohon tai menee keittiö uusiksi. Festivon pistäisin ja tinkaisin juoma-automaatista mutta se ei mahdu kun on 206cm korkea. Nyt alkaa sitten keittiövitunremppa sen vuoksi kun AEG MYY PASKAA!

Toi on muuten aika hurjan vahvaa ainetta. Rapsuttelin siitä varovasti urtsiroiskeita pois niin eihän se mene rikki edes mattoveitsellä, aika pirunmoinen tunari pitää olla että rikkoo ton.

Samalla lailla asennettu täälläkin. Uudenmallisissa kaivonritilöissä on otettu kaakelointi paremmin huomioon eli ritilän paikkaa voi justeerata klinkkeriin sopivaksi. Vesieristehän tossa jää vähän näkyviin, mutta sen verran vähän mekin puukolla kaivoon sohitaan että en osaa murehtia asiaa.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom