3ke + asennus taitaa olla Mitsubishilla.
http://www.gadsat.fi/ilppihinnasto.htm
Tuolla 3k + LTO-koneen hinnalla saisi jo PILPin, joten mahtaako olla erityisen kannattava investointi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
3ke + asennus taitaa olla Mitsubishilla.
http://www.gadsat.fi/ilppihinnasto.htm
Kertokaapas nyt mulle, että mistä perkeleestä mä saan karttapohjan jostain maa-alueesta niin, että siitä voi oikeasti mittailla tontin rajoja yms. Tuntuu ettei kukaan tiedä mistään mitään kun tuonne rakennusvalvontaan yrittää asioida. Pompottavan virkamieheltä toiselle ja lopulta olet palautunut takaisin siitä mistä aloititkin.
Pitäisi siis yksityiseltä ostaa maata ja pitäisi nyt hahmottaa koko tontin pinta-ala kun tuntuu että maanomistaja antaa ihan erilaisia neliömääriä mitä itse saa netistä printtaamalla saatavista kartoista mitattua. Missä nuo on virallisesti, maanmittauslaitosko nuo käy sitten lopulta mittaamassa ja maksaa tietty hunajaa.
Vitun vaikeeta tuo maapalan saaminen näyttää olevan.
Pitäisi siis yksityiseltä ostaa maata ja pitäisi nyt hahmottaa koko tontin pinta-ala kun tuntuu että maanomistaja antaa ihan erilaisia neliömääriä mitä itse saa netistä printtaamalla saatavista kartoista mitattua. Missä nuo on virallisesti, maanmittauslaitosko nuo käy sitten lopulta mittaamassa ja maksaa tietty hunajaa.
Kertokaapas nyt mulle, että mistä perkeleestä mä saan karttapohjan jostain maa-alueesta niin, että siitä voi oikeasti mittailla tontin rajoja yms. Tuntuu ettei kukaan tiedä mistään mitään kun tuonne rakennusvalvontaan yrittää asioida. Pompottavan virkamieheltä toiselle ja lopulta olet palautunut takaisin siitä mistä aloititkin.
No, ensinkään PILP ei ole mikään "viilennyskone" kuten ILP!
Toiseksi pyörivällä LTO pääsee yhtä hyviin/huonoihin hyötysuhteisiin kun näillä Pilpeillä(kuutio koneella jonkunverran huonompi)
Hyvä LTO +ILP!
Maanmittauslaitos joo. Kannattaa kyllä varautua siihen, että ihan yleisesti jokainen kysymys ja tarkistus maksaa jotakin.
Oootko kattonu olisko kaupungin omasta karttapalvelusta apua --> http://kartta.jkl.fi/
Huppe, joku "korjausbudjetti" tuohon ehkä pitäisi lisätä. Alussa se varmaan kuluu pikku hankintoihin (puutarhakaluja yms) ja myöhemmin sitten niihin korjauksiin, kun tulee maalattavaa yms.
0,4% asunnon käyvästä arvosta + 0,9% tontin +muiden rakennusten arvosta. En tiedä tarkkaan miten toi lasketaan, pistin vain erään uudehkon omakotitalon veromäärän tuohon laskelmaan.On näköjään vanhassa talossa sekin hyöty, että kiinteistövero on ~100€/v. Voiko se todella olla 1000€?
Laskin hieman noita ylläpitokustannuksia. Mitähän tästä puuttuu?
![]()
Ainakin netti, mutta jotain oleellisempaa?
Yllättävän paljon noistakin kertyy kun ne yhteen laskee.
Mitäs toi "puhtaanapito" 150€/vuosi sisältää?
Tottakai lisäksi pitää laskea vaikkapa kännykkään uuden akun osto, uudet renkaat autoon, ikkunoiden särkyminen, vesivahingosta tulevat omavastuu, vakuutukset, polkupyörän ritsan maalaus ja monta muutakin asiaa.
Tuohon oli tarkoitus siis kerätä vastikkeenomaiset maksut, maksut joita maksetaan etukäteen tehtyjen sopimusten perusteella. Eihän sitä voi tietää vaikka joutuisi yksityissairaalaan syöpäleikkaukseen ja siihen menisi satojatuhansia euroja.
No juuri tätä tarkoitinkin. Kyllähän nämä PITÄISI ottaa huomioon jo uuden talon kanssa, vaan eipä moni ota...
Sorry että sotkeuduin, enpä tee sitä toisten.
Mitäs toi "puhtaanapito" 150€/vuosi sisältää?
Jep.Eiköhän toi ole jätemaksu.
4 henkeä kun saunoo joka päivä niin kyllähän tuota vettä menee. Parempi arvioida yläkanttiin kuin alakanttiin.Voiko toi vesimaksu vuodessa pitää paikkaansa. Tuntuu aika kovalta ku ittellä menee noin 70€ vuodessa vaikka käytetään vettä aika paljo.