Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sanski, yleistin ihan tarkoituksella syystä että suurimmassa osassa tapauksista se nainen on harvemmin perehtynyt rakennusteknisiin asioihin yhtään ja mies taas on se joka toteuttaa.

Ei meillä mitään ihmeellisiä tarinoita ole, välillä vaan senverran lennokkaita ajatuksia ollut ettei tiedä laittaako sormen suuhun vai persiiseen. Sitä kun ei aina näissä raksoissa puhuta ihan samaa kieltä. Mutta kehitytty on kumpikin, itse oppinut tekemään hankalampia juttuja ja vaimo oppinut vähän että mikä ei oikeasti ole järkevästi toteutettavissa niin sitä ei kannata ihan tosissaan edes esittää.

Mulla palais käpy jos jotkut jo asennetut kaapit pitäisi vaihtaa jne. Mikäs siinä jos rouvalla olisi rahaa kukin roskaa, sitten voisi vaikka polttaa ne nuotiossa pihalla, mutta jos ei niin ihan oikeasti, hajotetaan ehjät jutut ja tehdään vähän ihkummat. Voin kyllä kuvitella hyvin että tätäkin tapahtuu.

ettei tiedä laittaako sormen suuhun vai persiiseen

Ekaa kertaa toi on viel ok.. toisella kerralla olis parempi muistaa.

..

Itse en rakenna, ostin just 2010 valmistunee talon. Vähän pintoja remppailen, maalaan/tapetoin seiniä ja lattiaa oon vaihtanu. Ja huomannu et naisilta puuttuu todellisuudentaju täysin!

Edelleen kaipaan esimerkkejä asiasta.

Etkö sä just niitä itse antanut? ;)

Meillä on jo vuosia vinguttu uusia keittiön kaappeja. Ja niitähän ei saatana uusia kaappeja aleta huvin vuoksi vaihtamaan, vaikka aivan paskat ovatkin.

Tosin meillä se on kyllä minä joka tuppaa keksimään lennokkaimpia raksaideoita.

No just vaikka niitä että se ehjä ja hyvä lattia pitää uusia kun se ei enää ole muodissa ja tuo just telkkarissa esitelty matsku on paljon ihkumpi.

Joo, tekee tätä varmaan jotkut miehetkin mutta väitän kyllä että yli 90% miehistä on sitä mieltä että ihan sama kunhan toimii ja taas 90% naisista on sitä mieltä että pitäisi vaihtaa. Tosin sitä en osaa sanoa moniko saa sen vaihtoon asti vain yksinkertaisesti siksi että haluaa.

Sanoin jo että aivan ok jos on rahaa niin ettei paskalle taivu niin voi ottaa remppaukot vaihtamaan kun lähtee vaikka pienelle Keski-Euroopan reissulle.

Pari juttua olisi mutta on liian lähipiiristä että viittii alkaa kertomaan, voi tulla näpeille vähän liikaa muuten. :D

No just vaikka niitä että se ehjä ja hyvä lattia pitää uusia kun se ei enää ole muodissa ja tuo just telkkarissa esitelty matsku on paljon ihkumpi.

Joo, tekee tätä varmaan jotkut miehetkin mutta väitän kyllä että yli 90% miehistä on sitä mieltä että ihan sama kunhan toimii ja taas 90% naisista on sitä mieltä että pitäisi vaihtaa. Tosin sitä en osaa sanoa moniko saa sen vaihtoon asti vain yksinkertaisesti siksi että haluaa.
Näin. Etsittiin tuossa pari vuotta sitten vaimon kanssa uudehkoa (ikää alle 10 v, mieluummin alle 5) omakotitaloa tai erillistaloa Espoon suunnalta. Kyllä sieltä suoraan pystyi tunnistamaan ne "itselle tehdyt" joissa rouva oli päässyt liikaa itseään toteuttamaan. Vaaleanvihreä-punaista kylpyhuonetta, sinisiä keittiönkaapiston ovia, "vitun kosmisen näköinen" mallia olevat monivärisillä mosaiikkilaatoilla väännetyt takan pinnoitukset jne. Usein näkyi sellainen täydellinen linjan puute eli niitä kaikki ideat piti mahtua siihen yhteen taloon. Noista taloista haluttiin eron varmaan siksi, että noi muutama vuosi sitten ihkumuodikkaat sisustuslehdistä poimitut ratkaisut olivat alkaneet asukkaita itseään oksettaa.

Ostettiin sitten uusi/rakenteilla oleva talo, johon valittiin kaikki hankalasti rempattava simppeliksi, ajattomaksi ja tietyn linjan mukaan. Keraamista laattaa koko talossa on kahta väriä; grafiitinharmaata ja valkoista, takka on simppeli valkoinen kuutio, keittiön välitilassa on lasi jne. Sisustuksen saa siis vedettyä kovasti uudennäköiseksi maalipurkeilla/tapeteilla, tekstiileillä/matoilla jne. ilman että rempan minimikustannus on automaattisesti 15 KEur.

Timpuri asensi uudisrakennuskohteeseen keittiötä. Kysyi isännältä kohdan, mihin keittiökaappien vetimet tulee. Isäntä ei varmistanut emännältä, vaan ohjeisti timpuria laittamaan ne kiinni osoittamaansa kohtaan. No se kohta oli emännän mielestä väärä ja vetimiä ei kuulemma voinut vain vaihtaa toiseen kohtaan, sillä aiempia vetimien ruuvien reikiä ei saa kokonaan siistittyä piiloon. Isäntä tilasi UUDET kaapinovet "tähän samaan konkurssiin".

Miettikää millaisia vässyköitä maa päällään kantaa. Vaikka olisi oma moka, niin en ikinä olisi suostunut vaihtamaan pakasta vedettyjä ovia uusiin. Tuossa tilanteessa ennemmin lähtisi vaihtoon akka kuin kaapin ovet ;)

Timpuri asensi uudisrakennuskohteeseen keittiötä. Kysyi isännältä kohdan, mihin keittiökaappien vetimet tulee. Isäntä ei varmistanut emännältä, vaan ohjeisti timpuria laittamaan ne kiinni osoittamaansa kohtaan. No se kohta oli emännän mielestä väärä ja vetimiä ei kuulemma voinut vain vaihtaa toiseen kohtaan, sillä aiempia vetimien ruuvien reikiä ei saa kokonaan siistittyä piiloon. Isäntä tilasi UUDET kaapinovet "tähän samaan konkurssiin".

Miettikää millaisia vässyköitä maa päällään kantaa. Vaikka olisi oma moka, niin en ikinä olisi suostunut vaihtamaan pakasta vedettyjä ovia uusiin. Tuossa tilanteessa ennemmin lähtisi vaihtoon akka kuin kaapin ovet ;)
Meillä on samaa vikaa vaimossa. Helpoimmalla pääsee, kun varmistaa kaiken etukäteen. En mäkään päästä vaimoa mun harrastevehkeitä säätämään (mulle sama asia kun vaimolle kaikki sisustus yms. jutut). Jos kerran on niitten päälle niin tarkka, saa itse hoitaa kaikki asennuksen speksauksen, valvonnan jne. Tämä on toiminut noin pääasisssa hyvin meillä.

Kohtuus kaikessa, mutta kyllä meillä silti pääsääntöisesti kaikki vaihdetaan paljon ennen kuin ne oikeasti menevät rikki. Oli kyseessä nyt sitten sohva, housut, keittiö, kahvinkeitin, auto tai maali seinässä.

Rumaa lattiaa nyt vaan on ikävä katsella, oli se kuinka hyväkuntoinen tahansa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä on samaa vikaa vaimossa. Helpoimmalla pääsee, kun varmistaa kaiken etukäteen. En mäkään päästä vaimoa mun harrastevehkeitä säätämään (mulle sama asia kun vaimolle kaikki sisustus yms. jutut). Jos kerran on niitten päälle niin tarkka, saa itse hoitaa kaikki asennuksen speksauksen, valvonnan jne. Tämä on toiminut noin pääasisssa hyvin meillä.

Samaa noudatan minäkin. Joskus pitäisi vaatia jopa kirjallisesti kun tahtoo se mieli kuitenkin muuttua jos se lopputulos ei ole sitä mikä sen luuli olevan. Mutta tämä nyt läpällä. Mutta samaa minä noudatan, tiedän vaimon maun ja senverran itse vetelin rajoja että mitään vaaleanpunaisia kylppäreitä ei tule tai sitten saa ettiä jonkun muun tekemään niitä.

Mutta mieluummin kysyn että miten rouva nyt nämä vetimet kiinni haluaa (koska itselle aikalailla ihan vitun sama kunhan saa ovet auki) niin saa sitten sellaiset kun haluaa ja jos ei saa niin voipi esitellä peilin suuntaan syytökset.

Mikään ole vittumaisempaa kun kuulla seuraavaan remppaan saakka että tää keittiö ois ollu niin hyvä ellei tuo ukonretku (kun ei me raukat osata ajatuksia lukea ja onneksi ei naisen logiikka ymmärretä) ei laittanut niitä niinkuin ne piti olla.

Kohtuus kaikessa, mutta kyllä meillä silti pääsääntöisesti kaikki vaihdetaan paljon ennen kuin ne oikeasti menevät rikki. Oli kyseessä nyt sitten sohva, housut, keittiö, kahvinkeitin, auto tai maali seinässä.

Rumaa lattiaa nyt vaan on ikävä katsella, oli se kuinka hyväkuntoinen tahansa.

Totta ja kaikki pinnat on jossain vaiheessa muutenkin vaihtoikäisiä. Mutta se pelkkä trendikkyys ei ainakaan mulla riitä siihen että ehjä korjataan tai vaihdetaan uuteen. Trendit tulee ja menee ja nyt trendikäs on sitten jo parin vuoden päästä niin out kun olla voi.

Totta ja kaikki pinnat on jossain vaiheessa muutenkin vaihtoikäisiä. Mutta se pelkkä trendikkyys ei ainakaan mulla riitä siihen että ehjä korjataan tai vaihdetaan uuteen. Trendit tulee ja menee ja nyt trendikäs on sitten jo parin vuoden päästä niin out kun olla voi.

No 'trendikkyyden' perusteella nyt onkin vähän pöljää esim. jotakin lattiaa tai kiintokalusteita valita yleensäkään. Mutta itse täällä pitää asua, joten pääasia että itseä miellyttää. Ei meillä pahemmin mietitä sitä mitä se seuraava asukas tästä nyt mahdollisesti ajattelee.

No 'trendikkyyden' perusteella nyt onkin vähän pöljää esim. jotakin lattiaa tai kiintokalusteita valita yleensäkään. Mutta itse täällä pitää asua, joten pääasia että itseä miellyttää. Ei meillä pahemmin mietitä sitä mitä se seuraava asukas tästä nyt mahdollisesti ajattelee.

No kyllä meillä pyrittiin sitäkin miettimään, ei sen ehdoilla tekemään kun ei myytäväksi tehty, mutta silleen kuitenkin että ei nyt ihan liian omaperäistä ole kaikki. No ehkä meidän tapauksessa helppoa kun ei olla niin omaperäisiä etteikö valtaväestöön suurinpiirtein omat mieltymykset uppoa.

Velipojalla on kyllä sellaisia ratkaisuja ja nyt kämppä muuten myynnissä, että suottaapi olla hankala löytää toista joka just sellaista haluaa. Että melkein menee kyllä remonttiin.

Oon kans miettiny, että miten joku osaakin ottaa kiveksistä niin tiukan otteen, ettei edes pienen konkurssinkaan uhalla sanota vastaan. Kyllähän nuo kämpät tunnistaa jo kilometrin päähän, joissa mies on joko täysin tossun alla tai sitten mies on vain omaa elämää helpottaakseen luvannut, että "tehdään kaikki just niin kuin sä haluat, kulta".

Mä kannatan tasa-arvoa jopa sisustusasioissa ja jos yhtään epäilyttää, niin kysyn mieheltä, että kestääkö hänen heteroseksuaalisuutensa tällaiset ja tällaiset sohvatyynyjen päälliset. Mutta mun makuni taitaa olla vähän maskuliininen, joten pahemmin eivät ole päät kolisseet yhteen tämän projektin aikana. Mieltään saa muuttaa niin monta kertaa kuin haluaa, kunhan se ei vaadi minkään purkamista.

Eikä trendejä todellakaan kannata seurata orjallisesti, jos ei osaa sen verran poiketa polulta, että katsoo edes värisävyjen sopivan keskenään yhteen. Makuja tietysti on monia, kaikilla ei ole silmää, eikä tyylitajua voi ostaa rahalla. Jotkut tykkää kokonaan valkoisesta, toiset kaipaavat edes vähän väriä. Olikohan se sisustusarkkitehti Marko Paananen, joka ohjelmassaan totesi jotain tähän tyyliin, että "jos olet tänään trendikäs, niin huomenna oletkin jo ihan hassu". Eli paras vaan opetella sisustamaan ajattomasti.

Sanski puhuu asiaa!

Hitto mikä projekti onkin räiskiä autokatoksen kattoon harvalaudoitus, eli käytännössä samanlainen mitä on perus räystäänalunen. Kohtuu kikkailua kun yksin tekee. Jos keskiviikkona sais valmiiksi luukkuineen. Aika paljon moiseen hommaan palaa tunteja.

Tänään oli taas yksi keittiösuunnittelu. Kesti 5min. Kyseessä Kvik. Muuten oli ihan varteenotettava pulju, mutta kun selvisi, että ovat poistaneet juuri "normaalin" pöytäkorkeuden, niin ei sopinutkaan enään meille.
Meillä tulee keittiön ikkunat 900mm korkeudelle lattiasta. Ja kvikillä pöytätaso olisi tullut n 930-950mm tasolle. Se siitä.

Täytyy keksiä lisää toimittajia. Nyt on vasta 3 mukana. Huomenna puustelli ja mukana vielä hth-keittiöt ja mukaan tuli tänään parma.

Parma voittaa ehkä hinnassa, luulen. Mutta laatu ym. hiukan epäilyttää jo alkuun. Tarjous on pakko kuitenkin ottaa rinnalle, kun saadaan varmaan hyvää tarjousta kun on talotoimittajan kanssa diiliä tuolla.

Ikea putosi pois jo heti alussa. Kodinkoneet merkkiä hjhsdjfghs tai jotain. Joo tiedän, että joku tunnettu merkki ne valmistaa, mutta ei silti.
Ja voihan kodinkoneet ottaa erikseen, mutta siinä ei mitään voita. Haluan koko paketin samasta läävästä. Ja tuo ikea näytti niinkuin legopalikoilta, pitää valita tietyistä koosta ja jne. jne. No ulkona kuitenkin, koska ei kiinnosta liikaa sählätä keittiön kanssa, kun on paljon muutakin tehtävää. Tilaan siis keittiön jostain kokonaisuudessaan ja se lyödään kiinni ja sillä selvä.

Onko vielä varteen otettavia keittiötoimittajia joita voitte suositella?

Ensi viikolla siemennän nurmikon saatana!

Ja voihan kodinkoneet ottaa erikseen, mutta siinä ei mitään voita. Haluan koko paketin samasta läävästä. Tilaan siis keittiön jostain kokonaisuudessaan ja se lyödään kiinni ja sillä selvä.

Voin luvata että olet väärässä jos sanot että ei voita mitään valitsemalla kodinkoneet itse ja kilpailuttamalla. Hinnoissa on järjettömiä eroja ja sille suoritetaan aseeton ryöstö joka ei jaksa vertailla hintoja. Halvallakin koneet saa mutta silloin hyvästä ei tiedä mitään.

Tänään säästin 700€ kun tilasin saman liesituulettimen Falmec(itse valmistaja) merkkisenä enkä ottanut sitä Lapetekin(lyö omat leimat kylkeen) maahantuomana. ovh hinta tuolle olisi ollut ~2000€ ja expertiltä olisi saanut ~1800€. Nyt maksoin disainista 1100€ muualta ostettuna. Tuo tulee niin näkyvälle paikalle että tuohon piti panostaa. (näkyy 90m2 alalta asuntoa...)
$T2eC16ZHJIYE9qUcOt5GBQOiu-1ltg~~60_12.JPG

Jos et jaksa käydä katsomassa kodinkoneita itse läpi kodinkoneliikeessä myyjän kanssa vaan luotat kuvastoja selaneeseen keittiösuunnittelijaan niin siitä vaan. Toivotan onnea.

Ostin kodinkoneet su expertin tukkumarkkinoilta. Aeg-induktiotaso liukusäätimillä facettihionnalla, aeg-pyrolyysiuuni integroitu, aeg-integroitava mikro, samsung 9kg pyykinpesukone, samsung 9kg kuivausrumpu lämpöpumpulla, samsung integroitu tiskikone ja samsung side-by-side kaappi jääpalakoneella. Yhteensä tuo läjä oli 4900,07€ tingattuna ja ei todellakaan ole karvalakki koneet. Kaikki valkoisina, induktiotasoa lukuunottamatta. Jos tarkempia malleja/hintoja haluat niin voin lähettää ne esim maililla tms. E-kodinkoneet osoitteessa on myös hyviä vertailuhintoja kodinkoneille.

Käytiin tänään myös kysymässä keittiön hintaa Parmalta. Saa nähdä kauanko mahtaa kuvia tuosta piirrellä oli kuitenkin jo melkoisen selvät sävelet siitä mitä haluamme. Domus oli ainakin niin kallis että meinas perseelleen pudota. Keittiötoimittaja meilläkin vielä hakusessa.

Muutama kriteeri meillä: Aventos hf saranat yläkaappeihin
324.jpg

Musta komposiitti/kivitaso. Todennäköisesti virosta koska ensimmäisen komposiittitaso tarjouksen hinta oli 4800€

IsoDino:

Tästä tulee taas paskaa niskaan mutta sanonpa silti, otettiin kaikki kiintokalusteet Puustellilta. Ne tinki hyvin hinnassa, mutta ei silti ollut todellakaan halpa. Jostain Parmalta ois varmaan saanut tonneja halvemalla...mutta se ois sitten tullut vastaan myöhemmin. Nyt on tässä kaksi vuotta asuttu ja kaikki on kuin uusia. Yksi ovi meni kieroksi ja takuusta uusi kun soitti, auto toi pihaan.

Oli silloin tarjous että kivitasot sai laminaattitasojen hintaan, ei ole tarvinnut katua sitäkään. Ainut mikä on rimpulaa on tuo koriste mikä kiertää yläkaappien päällä, mutta sekään ei näy että on vähän mitä on.

Kodinkoneet ostettiin raksamessuilta. Vaimon kanssa kateltiin ensin vähän mitä halutaan ja sitten se pamautti sinne expertin osastolle kun messut aukesi ja osti esittelykoneet pakettina. Alennukset oli luokkaa 40% ja päälle ovh hinnasta. Toki ne ovh:t oli kohillaan kun oli niitä uusia esittelymalleja.

Näin meni meillä. Keittiöön laitettiin rahaa ihan reilusti ja siihe on se syy että sitä käytetään meillä paljon ja sillä on merkitystä meille. Minullekin jopa.

Back
Ylös Bottom