Tekevät muuten laivalaituritkin moisella yhdistelmällä. Esim. 2011 Savonlinnan keskustassa.
siin on urakoitsija tehny pikku tilin, kun urakkasopimuksessa mainitaan rosteriruuvit/naulat? ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tekevät muuten laivalaituritkin moisella yhdistelmällä. Esim. 2011 Savonlinnan keskustassa.
siin on urakoitsija tehny pikku tilin, kun urakkasopimuksessa mainitaan rosteriruuvit/naulat? ;)
....
Mökillä muuten naulattu sencon paineilmanaulaimella noi. Ei vasaralla.
Tässä tuli taas kärpäsestä härkänen, siitäkin huolimatta meinasin vaihtaa saunan tukipuiden kiinnikset sähkösinkityistä ruuveista kuumasinkittyihin täkkipultteihin.
Mie en oikein tajua tätä rosterikiinnikkeissä säästämistä. Ei siis kenellekään henk.koht tarkoitettu, mutta paljonko te niistä oikein pulitatte..
Mä olen ostanut noita A2 rst-ruuveja 6x60mm 10€/100kpl ja 6x90mm 15€/100kpl.. Johan tolla 25€ setillä kasaa isonkin saunan lauteet ja sää ylikin, eikä sit tarvi jossitella jälkikäteen että oliskohan pitänyt...
Jos kulmarautoja tai palkkikenkiä tarvii ostaa rosterisena niin ne maksaa hunajaa, mutta ei nuo ruuvit ainakaan meidän paikallisessa ruuvikaupassa kauheita maksa.
Täälä ruuvit euron kappale ja kulmat vitosen.
Nyt alkaa asia vähän selvitä. Kyseessä ei ole mikään vuoto, vaan tietokonemallinnuksienkin mukaan nurkissa kovalla pakkasilla lämpötila laskee pakkasenpuolelle. mallinnuksessa kävi myös ilmi, että kuuranmuodostuminenkin on mahdollista. Uskoisin, että aika moni tuolla rakenteella oleva talo, käyttäytyy samanlailla. Kukapa sinne levyn taakse enää näkee. Meillä sattui sopivat olosuhteet levytyksen aikana (ulkona -30). Se että onko tuo sallittua ja hyväksyttävää, siitä en tiedä.Se nyt vain on valitettavasti luultavin syy kuvailemaasi ilmiöön että nurkan liitos on hutiloitu. Elementtien välistä jätetty villakaista pois esim.
Nyt alkaa asia vähän selvitä. Kyseessä ei ole mikään vuoto, vaan tietokonemallinnuksienkin mukaan nurkissa kovalla pakkasilla lämpötila laskee pakkasenpuolelle. mallinnuksessa kävi myös ilmi, että kuuranmuodostuminenkin on mahdollista. Uskoisin, että aika moni tuolla rakenteella oleva talo, käyttäytyy samanlailla. Kukapa sinne levyn taakse enää näkee. Meillä sattui sopivat olosuhteet levytyksen aikana (ulkona -30). Se että onko tuo sallittua ja hyväksyttävää, siitä en tiedä.
Entäs talot ennen tietokonemallinnuksia? Ei ollu nurkat pakkasella jos oli eristykset kunnossa. No enpä jaksa vääntää enää, timba sulle kertoi myös omasta pakkasnurkastaan ja sen korjauksesta kuvien kera ja olipa mukana ir-mittaustuloksetkin muistaakseni. Tietokoneista viis, mutta jos eristys on kunnossa, on nurkat plussalla. Ei se rakettitiedettä ole. Ei herneitä, kunhan päden ja kerron oman mielipiteeni, ja niitähän rakentajilla riittää.
Nimim. yhden nurkan korjasin itsekin kun lämpökamera näytti pakkasta siellä.
Meinaakko? Kesällä siinä kävelin ja nimeomaan siitä mallia otin kun tein semmoset jytäkät portaat.
Uskoisin tunnistavani kuumasinkityn naulankannan kun sellaisen näen. En toki enää päätäni pistä pantiksi muun kuin naulauksen osalta. Jos tieto pitää paikkansa niin puhutaan useiden useiden tuhansien tilistä.
.
Entäs talot ennen tietokonemallinnuksia? Ei ollu nurkat pakkasella jos oli eristykset kunnossa. No enpä jaksa vääntää enää, timba sulle kertoi myös omasta pakkasnurkastaan ja sen korjauksesta kuvien kera ja olipa mukana ir-mittaustuloksetkin muistaakseni. Kyseessähän on Kastellitalon seinärakenne ja väität tuossa juuri että suurimmassa osassa Suomen taloista on nurkat pakkasella ja kuurassa sisältä, vain koska tietokonemallinnus sanoo niin? Tosin Kastelli ei ole elementtitalo niin nurkatkin tulee tehtyä huolella jos on huolellinen tekijä. Tietokoneista viis, mutta jos eristys on kunnossa, on nurkat plussalla. Ei se rakettitiedettä ole. Ei herneitä, kunhan päden ja kerron oman mielipiteeni, ja niitähän rakentajilla riittää.
Nimim. yhden nurkan korjasin itsekin kun lämpökamera näytti pakkasta siellä. Höyrysulussa oli käden mentävä reikä ja villat oli huonosti sen lisäksi.
Joo en vedä herneitä nenään. Olen amatööri rakennusalalla, niinkuin kysymyksistä varmaan huomaakin. Olen erittäin ison valtakunnalisesti toimivan firman kanssa tekemisissä. Heidän edustaja kävi paikalla ja sanoi, että tietokoneella mallennettiin teidän tilanne (ulkona -30 sisällä +22 ilmakosteus 28.) Nurkissa pakkanen tulee siinä mallinnuksessa höyrynsulun sisäpintaan ja kuuraakin voi muodostua. Heidän mielestään se on ok? Sen takia täällä huutelen, kun minun mielestä ei todellakaan ole ok. Painotan vielä, että ilmavuodosta ei ole kysymys, tiiveysmittausluku 0.5 ja olen melkein yhden barin ( 0.8) alipaineessa etsinyt vuotoja. Kylmällä ilmalla käsikopelolla löytyy pienetkin reijät. Lisäksi ilmiö koskee joka nurkkaa. Nyt kuumeisesti mietin mistä saan parasta amattitaitoa omalle puolelle, ettei talotehdas pääse kusettamaan. Oman valvojan kapasiteetti ei näköjään riitä tässä tilanteessa.. Talotehdas ehdotti, että laitetaan nurkissa höyrynsulku kaikkien villojen päälle. Timba79 tiedoksi että kohde ei sijaitse keskisuomessa.
Kerro rohkeasti minkä firman taloissa on tuollainen ominaisuus vakiovarusteena, että joka nurkka on kuurassa. Vielä parempi jos nurkkarakenne esitettäisiin jossain suunnitelmassa ja näyttäisit sitä. Eristettähän sieltä jostain kohdasta puuttuu, mutta onko kyseessä työvirhe vai (vielä pahempaa) suunnitteluvirhe. Olisko sulla näyttää valokuvia kohteesta?
Joo en vedä herneitä nenään. Olen amatööri rakennusalalla, niinkuin kysymyksistä varmaan huomaakin. Olen erittäin ison valtakunnalisesti toimivan firman kanssa tekemisissä. Heidän edustaja kävi paikalla ja sanoi, että tietokoneella mallennettiin teidän tilanne (ulkona -30 sisällä +22 ilmakosteus 28.) Nurkissa pakkanen tulee siinä mallinnuksessa höyrynsulun sisäpintaan ja kuuraakin voi muodostua. Heidän mielestään se on ok? Sen takia täällä huutelen, kun minun mielestä ei todellakaan ole ok. Painotan vielä, että ilmavuodosta ei ole kysymys, tiiveysmittausluku 0.5 ja olen melkein yhden barin ( 0.8) alipaineessa etsinyt vuotoja. Kylmällä ilmalla käsikopelolla löytyy pienetkin reijät. Lisäksi ilmiö koskee joka nurkkaa. Nyt kuumeisesti mietin mistä saan parasta amattitaitoa omalle puolelle, ettei talotehdas pääse kusettamaan. Oman valvojan kapasiteetti ei näköjään riitä tässä tilanteessa.. Talotehdas ehdotti, että laitetaan nurkissa höyrynsulku kaikkien villojen päälle. Timba79 tiedoksi että kohde ei sijaitse keskisuomessa.
Uretaanivaahto ei ole hyvä eriste puurakenteissa, koska se ei jousta eli jos puu tai levy vähän taipuu niin uretaani irtoaa ja sinne tulee rako. Solumuovia suositellaan alaohjauspuun alle, ilmarakojen takia.
Mä haluaisin nähdä ne mallinnukset jossa pakkanen tulee höyrynsulkuun asti. Villaseinän nollapiste on laskettavissa helposti, jos sisällä on +20 ja ulkona -20, nollapiste on keskellä seinää (pintavastukset ja ulkovuoraus muuttaa sitä vähän ulospäin) ja se muuttuu suuntaa tai toiseen ulkolämpötilan mukaan. Jos sulla on 200mm villaa-höyrunsulku-50mm villaa niin ulkona pitäisi olla -80 ennen kuin höyrynsulussa saa olla pakkasta.
Sun tapauksessa ilmavuoto on ulkoseinässä sisäänpäin eli ulkoilma pääsee "tuulemaan" hyörynsulkuun. Vikoja voi olla edellämainitut villa puuttuu elementtien välistä, villojen välissä on rakoja, jos pakkanen on pelkästään alanurkassa niin alaohjauspuun välistä vuotaa ilmaa, tuulensuoja voi puuttua/olla huonosti niin villoihin tuulee jne. Mahdollisuuksia on monia eikä totuutta tiedä ennen kuin aukaisee rakenteen
Uretaanivaahto ei ole hyvä eriste puurakenteissa, koska se ei jousta eli jos puu tai levy vähän taipuu niin uretaani irtoaa ja sinne tulee rako. Solumuovia suositellaan alaohjauspuun alle, ilmarakojen takia.