Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meille tulee Siemensin kaikki muut koneet paitsi Festivon jää-pakastinkaappi ja liesituuletin Savo. Festivo ja savo rosterina ja muut mustana. Myös messuilta hyvässä(?) tarjouksessa. Eipähän tarvi nuita enää arpoa vaikka hinnat varmaan tippuu ja koneet paranee jne.
Meille tulee melkein sama setti, Festivoa mietittiin mekin. Savon IH-55 kupu tulee valkoisena.
Mikäs liesikupu teille tulee ja paljonko maksoit. Toi mun Savo tahtoo olla sen 900e joka paikassa ja lisäks pitäs vielä ostaa hormin pidennysosa..
Laittakaa koneet integroituina kalusteovilla, niinkuin meillä niin ei tartte miettiä rosterin putsausta... Ja liesituuletin lasia.
Meille tulee melkein sama setti, Festivoa mietittiin mekin. Savon IH-55 kupu tulee valkoisena.
Mikäs liesikupu teille tulee ja paljonko maksoit. Toi mun Savo tahtoo olla sen 900e joka paikassa ja lisäks pitäs vielä ostaa hormin pidennysosa..
Induktio on kyllä hyvä ja pois en enää vaihtaisi. Siemensin perusmallin käyttöliittymässä tosin olisi hieman parantamisen varaa. Ajastinta en ole vielä kertaakaan käyttänyt ja boostia vasta opettelen käyttämään. Tiskari on kalustelevyllä ja sen kanssa ainoa ongelma on se ettei kuule tai huomaa että pesu on käynnissä ja tulee kiskottua sitä luukkua auki. Käynnissäoloa ei siis huomaa mistään valosta eikä siinä ole mitään lukitusta.
Induktio on siitäkin hyvä, että ei tarvi mitään erillistä vedenkeitintä. Induktio on ihan yhtä nopea. Yks kone vähemmän keittiössä.
Kovin ovat pieniä noi integroidut kaapit sisämitoiltaan verrattuna vapaasti seisoviin. Liesituulettimen toimivuuden edellytys on että se on KUPU, eli että reunoilla on todellakin REUNAT, jotka "ohjaavat" höyryt laitteen sisälle. Paljon kokkaileva ja esim. pekonia käristelevä osaa arvostaa. Perunoita keitellessä lie se ja sama, vaikka höyryä sitä generoituu siinäkin hommassa.
Ainakin Siemensin parhaassa mallissa meillä oli laitteen alareunassa erittäin kirkas punainen merkkivalo, ilmeisesti LED joka teki lattiaan kirkkaan punaisen pisteen kun laite oli päällä. Hankalahan tuo on kun esim. jäljelläolevaa aikaa ei näe mistään jne. Siksi meillä onkin tavallinen tiskari nykyään integroidun sijasta.
Meille tulee Siemensin kaikki muut koneet paitsi Festivon jää-pakastinkaappi ja liesituuletin Savo. Festivo ja savo rosterina ja muut mustana. Myös messuilta hyvässä(?) tarjouksessa. Eipähän tarvi nuita enää arpoa vaikka hinnat varmaan tippuu ja koneet paranee jne.
Tuo kiehumisen tunnistus voisi olla tarpeellinen. Ajastinta tulee käytettyä aika usein myös, varsinkin kun keittää jotain soppaa minkä pitää vain antaa kiehua hiljalleen. Superuturpomegaboost on meillä joka levyssä, samoin jokainen levy on "rajoittamaton", eli keskellä on vain rasti, jonka päällä joku kohta astiasta on oltava. Lisäksi toki erilliset säätimet jokaiselle keittoalueelle (tämäkään ei ole itsestään selvää). Lisäksi taso on 70cm leveä.
Tuo voisi olla ok:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00222831/
Tai tämä:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80222827/
Sen verran pitää vielä induktiota puolustaa, vaikken sille tarvetta alunperin nähnytkään, en yksinkertaisesti pysty enää tekemään ruokaa tavallisella hellalla tai keraamisella tasolla. On se induktio vaan niin hyvä.
Induktio on helvetin hyvä, en mä vaan keksi mitä ihmeen ominaisuuksia siitä vielä pitäisi enempi löytyä?
Duunissa alaisella otti ohraleipä, kun edellinen asukas oli kämppään laittanut hienon festivon jääpalakoneella. No jääpalakoneeseenhan tietysti menee vesijohto ja koneen takana suodatin, joka sitten otti ja katkesi tuossa viikko sitten. 50-60m2 parkettia uusiksi, sekä kaikki kaapit, seinät metrin korkeuteen jajaja... Ja nyt sitten selvittelevät kuka maksaa ja mitä.
Auts...
Mulle sanottiin rakennusaikana, et jos huoneessa on lattiakaivo niin se katsotaan kosteaksi tilaksi ja se vesieristys pitää silloin tehdä. Eipä noita kaivoja siksi turhan paljo piirrelty. muuten toi olisi ollut liian helppoa toteuttaa keittiöön. Sama se onko siellä lattiakaivo vai putki viemäriverkostoon.
Kuinka moni muuten jättää astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle ja lähtee kauppaan? Ite oon kai nii vainoharhanen, että noi ei oo ikinään ollu meillä yksinään päällä talossa "vahtimatta" ja aina pesun jälkeen katkastaan hanasta sulku. Onneks vaimokii o yhtä pönttö ku miehensä eikä ikinää jätä noita päälle. Itseasiassa hitto oon tainnu siltä oppii tän.
Festivo EI OLE jää-pakastinkaappi :wtf: Se on kylmiöpakastin jossa on neljä osastoa eli kylmiö, pakastin, vihannes- ja nollalaatikko. Kaikissa on omat lämpötila, kosteusalueensa ja tietenkin käyttötarkoituksensa. Kannattaa sitten aikanaan lukea manuskat ja opetella käyttämään.
Induktio on paras ja varsinkin valurautavehkeiden kanssa. Tosin ihmetyttää mihin niitä boosteja vielä tarvii kun ei normimaxillakaan ehdi hakea kamoja käsiin kun kiehuu jo No, saahan keittiöön meteliä kun boosti huutaa. Uunin kanssa ajastimet ja paistomittarit on must, siellä niitä oikeasti tarvitsee.
Kyllä se halpis vedenkeitin hoitaa hommansa ja taitaa viedä vähempi sähköäkin kun tarvii vettä vaikka pariin pussikahviin.
Liesituulettimessa toimivuus ja ulkonäkö eivät välttämättä tue toisiaan...
Meillä juurikin puoli-integroitu tiskari jotta paneeli näkyvissä. Oltais otettu tavallinen jos lieden kanssa olisi saanut värit sopimaan.
Festivo EI OLE jää-pakastinkaappi :wtf: Se on kylmiöpakastin jossa on neljä osastoa eli kylmiö, pakastin, vihannes- ja nollalaatikko. Kaikissa on omat lämpötila, kosteusalueensa ja tietenkin käyttötarkoituksensa. Kannattaa sitten aikanaan lukea manuskat ja opetella käyttämään.
Kyllä meillä jätetään ja noiden lisäksi jätän valkeatkin tulisijoihin vahtimatta.Kuinka moni muuten jättää astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle ja lähtee kauppaan?
Kuinka moni muuten jättää astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle ja lähtee kauppaan?
Niin piti vielä sanoa että ite olen kyllä niin hajamielinen että jää aina kaikki päälle... ja vaimo siitä kyllä muistaa muistuttaa. Millon on kahvinkeitin ollu koko päivän päällä, usein myös pakastimen tai jääkaapin ovi. Pari kertaa on ollu huoneiston ovi sepposen selällää koko päivän. Pesukoneiden hanat unohtuu sulkea usein pitkäksi aikaa. Kymmenisen vuotta sitten asustelin Tampereella ja unhdin vuokrakämpästä keittolevyn koko viikonlopuksi päälle. Onneksi se oli vain ykkösellä, mutta kyllä sieltä ovelta silti pukkas aikamoinen lämpöaalto naamalle kun palasin kotiin.
Sinänsä käynyt säkä että mitään isoa vahinkoa ei ole koskaan sattunut. Sen verran olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuskin tästä itse enää kovin paljon tarkkaavaisemmaksi muutun, joten täytyy talo varustaa sen mukaan.
- JK ja PK alkaa piippaamaan jos ovi unohtuu auki. check!
- Induktioliedet sammuu itestään, check!
- Keittiön hanan apk-venttiili sulkeutuu automaattisesti, check!
Vielä harkintalistalla..
- Ulko-oveen ovipumpumppu.
- Moccamaster pitää vaihtaa uudempaa malliin, missä automaatti katkaisu.
- Leakomatic vuotovahti päävesijohtoon.