Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meille tulee Siemensin kaikki muut koneet paitsi Festivon jää-pakastinkaappi ja liesituuletin Savo. Festivo ja savo rosterina ja muut mustana. Myös messuilta hyvässä(?) tarjouksessa. Eipähän tarvi nuita enää arpoa vaikka hinnat varmaan tippuu ja koneet paranee jne.

Meille tulee Siemensin kaikki muut koneet paitsi Festivon jää-pakastinkaappi ja liesituuletin Savo. Festivo ja savo rosterina ja muut mustana. Myös messuilta hyvässä(?) tarjouksessa. Eipähän tarvi nuita enää arpoa vaikka hinnat varmaan tippuu ja koneet paranee jne.

Meille tulee melkein sama setti, Festivoa mietittiin mekin. Savon IH-55 kupu tulee valkoisena.

Mikäs liesikupu teille tulee ja paljonko maksoit. Toi mun Savo tahtoo olla sen 900e joka paikassa ja lisäks pitäs vielä ostaa hormin pidennysosa..

Meille tulee melkein sama setti, Festivoa mietittiin mekin. Savon IH-55 kupu tulee valkoisena.

Mikäs liesikupu teille tulee ja paljonko maksoit. Toi mun Savo tahtoo olla sen 900e joka paikassa ja lisäks pitäs vielä ostaa hormin pidennysosa..

Savossa tosiaan on panostettu juuri tuohon reunaan mistä mainitsin, noissa perinteisissä malleissa. Ei tokikaan lasiversioissa:

90583.jpg

Laittakaa koneet integroituina kalusteovilla, niinkuin meillä niin ei tartte miettiä rosterin putsausta... Ja liesituuletin lasia.

No ei tulis kyllä mieleenkään muunlaista jääkaappia/pakastinta/astianpesukonetta laittaa, mutta varmasti jollakin toisella on täysin vastakkainen mielipide.

Kaveriksi johonkin varaston perukoille sitten iso arkkupakastin, kun sitä lisäpakastustilaa kuitenkin tarvitaan..

Savo I-76, hintaa en muista ulkoa. Voin katsoa kotoa. Pitää myös ostaa/teettää pidennysosa, ihanan kallista seki.

Induktio on kyllä hyvä ja pois en enää vaihtaisi. Siemensin perusmallin käyttöliittymässä tosin olisi hieman parantamisen varaa. Ajastinta en ole vielä kertaakaan käyttänyt ja boostia vasta opettelen käyttämään. Tiskari on kalustelevyllä ja sen kanssa ainoa ongelma on se ettei kuule tai huomaa että pesu on käynnissä ja tulee kiskottua sitä luukkua auki. Käynnissäoloa ei siis huomaa mistään valosta eikä siinä ole mitään lukitusta.

Induktio on paras ja varsinkin valurautavehkeiden kanssa. Tosin ihmetyttää mihin niitä boosteja vielä tarvii kun ei normimaxillakaan ehdi hakea kamoja käsiin kun kiehuu jo :) No, saahan keittiöön meteliä kun boosti huutaa. Uunin kanssa ajastimet ja paistomittarit on must, siellä niitä oikeasti tarvitsee.

Induktio on siitäkin hyvä, että ei tarvi mitään erillistä vedenkeitintä. Induktio on ihan yhtä nopea. Yks kone vähemmän keittiössä.

Kyllä se halpis vedenkeitin hoitaa hommansa ja taitaa viedä vähempi sähköäkin kun tarvii vettä vaikka pariin pussikahviin.

Kovin ovat pieniä noi integroidut kaapit sisämitoiltaan verrattuna vapaasti seisoviin. Liesituulettimen toimivuuden edellytys on että se on KUPU, eli että reunoilla on todellakin REUNAT, jotka "ohjaavat" höyryt laitteen sisälle. Paljon kokkaileva ja esim. pekonia käristelevä osaa arvostaa. Perunoita keitellessä lie se ja sama, vaikka höyryä sitä generoituu siinäkin hommassa.

Ainakin Siemensin parhaassa mallissa meillä oli laitteen alareunassa erittäin kirkas punainen merkkivalo, ilmeisesti LED joka teki lattiaan kirkkaan punaisen pisteen kun laite oli päällä. Hankalahan tuo on kun esim. jäljelläolevaa aikaa ei näe mistään jne. Siksi meillä onkin tavallinen tiskari nykyään integroidun sijasta.

Liesituulettimessa toimivuus ja ulkonäkö eivät välttämättä tue toisiaan...
Meillä juurikin puoli-integroitu tiskari jotta paneeli näkyvissä. Oltais otettu tavallinen jos lieden kanssa olisi saanut värit sopimaan.

Festivo EI OLE jää-pakastinkaappi :wtf: Se on kylmiöpakastin jossa on neljä osastoa eli kylmiö, pakastin, vihannes- ja nollalaatikko. Kaikissa on omat lämpötila, kosteusalueensa ja tietenkin käyttötarkoituksensa. Kannattaa sitten aikanaan lukea manuskat ja opetella käyttämään.

Tuo kiehumisen tunnistus voisi olla tarpeellinen. Ajastinta tulee käytettyä aika usein myös, varsinkin kun keittää jotain soppaa minkä pitää vain antaa kiehua hiljalleen. Superuturpomegaboost on meillä joka levyssä, samoin jokainen levy on "rajoittamaton", eli keskellä on vain rasti, jonka päällä joku kohta astiasta on oltava. Lisäksi toki erilliset säätimet jokaiselle keittoalueelle (tämäkään ei ole itsestään selvää). Lisäksi taso on 70cm leveä.

Tuo voisi olla ok:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00222831/

Tai tämä:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80222827/

Sen verran pitää vielä induktiota puolustaa, vaikken sille tarvetta alunperin nähnytkään, en yksinkertaisesti pysty enää tekemään ruokaa tavallisella hellalla tai keraamisella tasolla. On se induktio vaan niin hyvä.

Meillä sitten kanssa vissiin joku "luxusmalli" kun se on 70 cm leveä, siinä on vain ne rastit eli kattilat riittää kun on "vähän siellä päin". Superturboboostikuumennus löytyy joka levystä, tosin vain kahta voi ajaa samaan aikaan sillä ja 14 pykäläinen säätö löytyy + se turbo.

En mä tiedä mitä muuta tuossa on kun en käytä. Ajastinkello löytyy uunista ja siihen tulee pistettyä aika käytännössä aina kun pitää joku tietty aika keitellä jotain.

Induktio on helvetin hyvä, en mä vaan keksi mitä ihmeen ominaisuuksia siitä vielä pitäisi enempi löytyä?

Enkä ole sitten pätkääkään kokki-ihminen. Vaimo on.

Induktio on helvetin hyvä, en mä vaan keksi mitä ihmeen ominaisuuksia siitä vielä pitäisi enempi löytyä?

Eiköhän noi riitä mitä tuossa on lueteltu ja niistäkin suurin osa turhuuksia.
Kai se kattilakin siihen ennalta määritellylle alueelle sattuu kun oikein yrittää.

Duunissa alaisella otti ohraleipä, kun edellinen asukas oli kämppään laittanut hienon festivon jääpalakoneella. No jääpalakoneeseenhan tietysti menee vesijohto ja koneen takana suodatin, joka sitten otti ja katkesi tuossa viikko sitten. 50-60m2 parkettia uusiksi, sekä kaikki kaapit, seinät metrin korkeuteen jajaja... Ja nyt sitten selvittelevät kuka maksaa ja mitä.

Auts...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Duunissa alaisella otti ohraleipä, kun edellinen asukas oli kämppään laittanut hienon festivon jääpalakoneella. No jääpalakoneeseenhan tietysti menee vesijohto ja koneen takana suodatin, joka sitten otti ja katkesi tuossa viikko sitten. 50-60m2 parkettia uusiksi, sekä kaikki kaapit, seinät metrin korkeuteen jajaja... Ja nyt sitten selvittelevät kuka maksaa ja mitä.

Auts...

Olikohan muuten täällä vai oliko timpurikaverini vai kuka lienee sanoi, että keittiö pitäisi lattian osalta ja seiniltä noin metrin korkeuteen tehdä kuten kylppäri. Vesieristää ja kaivo ainakin jonnekin kaappien alle. Usein ne pahat vesivahingot sattuu keittiössä juurikin siitä syystä että joku laite tai sen letku pettää.

Mulle sanottiin rakennusaikana, et jos huoneessa on lattiakaivo niin se katsotaan kosteaksi tilaksi ja se vesieristys pitää silloin tehdä. Eipä noita kaivoja siksi turhan paljo piirrelty. muuten toi olisi ollut liian helppoa toteuttaa keittiöön. Sama se onko siellä lattiakaivo vai putki viemäriverkostoon.

Kuinka moni muuten jättää astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle ja lähtee kauppaan? Ite oon kai nii vainoharhanen, että noi ei oo ikinään ollu meillä yksinään päällä talossa "vahtimatta" ja aina pesun jälkeen katkastaan hanasta sulku. Onneks vaimokii o yhtä pönttö ku miehensä eikä ikinää jätä noita päälle. Itseasiassa hitto oon tainnu siltä oppii tän.

Mulle sanottiin rakennusaikana, et jos huoneessa on lattiakaivo niin se katsotaan kosteaksi tilaksi ja se vesieristys pitää silloin tehdä. Eipä noita kaivoja siksi turhan paljo piirrelty. muuten toi olisi ollut liian helppoa toteuttaa keittiöön. Sama se onko siellä lattiakaivo vai putki viemäriverkostoon.

Kuinka moni muuten jättää astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle ja lähtee kauppaan? Ite oon kai nii vainoharhanen, että noi ei oo ikinään ollu meillä yksinään päällä talossa "vahtimatta" ja aina pesun jälkeen katkastaan hanasta sulku. Onneks vaimokii o yhtä pönttö ku miehensä eikä ikinää jätä noita päälle. Itseasiassa hitto oon tainnu siltä oppii tän.

Pyrin siihen etten jätä päälle. Mutta joskus sen tulee laitettua illalla ja sitten mennään nukkumaan eikä sitä odotella. Mutta aina kun poistutaan kotoa, niin häly päälle ja ohjaa magneettiventtiilin niin että vedentulo katkeaa. Että vaikka jäisi päälle niin sammuu siihen kun ei saa vettä.

Mutta harvoi noita hanoja tulee käänneltyä kiinni (koska en ikinä muista avata niitä kun laitan koneen päälle). Että periaatteessa yöllä voisi kosahtaa letkut poikki ja käydä huonosti.

EDIT: Paitti että kaapin alla on kosteusanturi ja jos sinne tulvii vesi niin tuo häläri alkaa huutamaan ja siihen kyllä herää. Eli eipä pääsisikään tuleen isoa vahinkoa.

Vajaa 850e näyttäs olevan.

Festivo EI OLE jää-pakastinkaappi :wtf: Se on kylmiöpakastin jossa on neljä osastoa eli kylmiö, pakastin, vihannes- ja nollalaatikko. Kaikissa on omat lämpötila, kosteusalueensa ja tietenkin käyttötarkoituksensa. Kannattaa sitten aikanaan lukea manuskat ja opetella käyttämään.

Tsori :D Tuttu vekotin, löytyy anoppilasta. Sisään kävi sillon kantamassa 5 amerikkalaisen futiksen pelaajaa, perhana ku ei saanu tingattua omaa sisään kannettuna.

Induktio on paras ja varsinkin valurautavehkeiden kanssa. Tosin ihmetyttää mihin niitä boosteja vielä tarvii kun ei normimaxillakaan ehdi hakea kamoja käsiin kun kiehuu jo :) No, saahan keittiöön meteliä kun boosti huutaa. Uunin kanssa ajastimet ja paistomittarit on must, siellä niitä oikeasti tarvitsee.

Kyllä se halpis vedenkeitin hoitaa hommansa ja taitaa viedä vähempi sähköäkin kun tarvii vettä vaikka pariin pussikahviin.

Liesituulettimessa toimivuus ja ulkonäkö eivät välttämättä tue toisiaan...
Meillä juurikin puoli-integroitu tiskari jotta paneeli näkyvissä. Oltais otettu tavallinen jos lieden kanssa olisi saanut värit sopimaan.

Kyllä meilläkin vedenkeitin löytyy ja on kovassa käytössä, vaikka induktio löytyykin. Liedelle kun ei voi laittaa kattilaa aamulla herätessään ja painua suihkuun... Vedenkeittimen kanssa toi onnistuu.

Kyllä ajastimelle on liedellä käyttöä, esim. pastoja keitellessä, eipähän tartte kelloa vahtailla.

Liesituuletinjuttu on niin totta. Meille haettiin varmaan 8kk liesituuletinta ja lopulta vain ulkonäkö ajoi edelle. Itse olisin halunnut jonkun "reunallisen mallin", mutta ei vain löytynyt vaimolle sopivaa mallia. Ja kyllä meillä ruokaa tehdään. Muutakin kuin perunoiden keittoa ;) Tosin koetan hoitaa kaiken todella käryävän (pihvit, yms.) tolla terassin Genesiksellä, aina kun kelit vain sallivat... Mutta totta on, että tollainen desingmalli päästää käryjä turhan paljon. Ja kun ei tajunnut raksavaiheessa vetää 160mm putkea, vaan 125mm putken, niin vähän ahistaa. Oltais muuten varmaan laitettu sellainen kattoon upotettu malli (vaativat sen 160mm). tiedä kyllä sitten miten ne toimivät?

Tiskarissa en ole kaivannut jäljelläolevan pesuajan näyttöä (näkeehän sen tarvittaessa, kun kiskaisee luukun auki), koska meillä tiskari menee päälle 99% tapauksista iltapalan jälkeen n. klo 21 ja ei sitä pesun päättymistä tartte kauheasti vahdata. Lisää tiskiä tohon aikaan harvemmin tulee ja jos tulee, laitan ne tiskialtaaseen aamua odottamaan... Käyttötavoista kiinni. Jos keskellä päivää käyttää paljon, niin silloin saattaa tolla näytöllä jotain tehdäkin. Vaan eipä se tiskari sen aiemmin kuitenkaan siitä pysähdy, vaikka aika olisikin näkyvissä...

Kuinka moni muuten jättää astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle ja lähtee kauppaan?
Kyllä meillä jätetään ja noiden lisäksi jätän valkeatkin tulisijoihin vahtimatta.

Kuinka moni muuten jättää astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle ja lähtee kauppaan?

Tää on vähän kaks sellanen asia jota kannattaa oikeesti miettiä.. ja viisaammat saa vastata!

1. Mikä tekee astianpesukoneesta tai pyykkikoneesta niin heikon lenkin putkijärjestelmässä? Eikös muissakin putkissa ole paineet päällä koko ajan ja putkia menee vähän siellä ja täällä.. Vai onko vuotoherkkyyden syy se että näitä usein kytkee tavalliset pulliaiset eikä putkarit..

2. Vaikka astioita ja pyykkiä pestään ns. valvotusti kun ollaan kotona, niin kuinka moni oikeesti valvoo sitä... Meillä ainakin touhutaan kaikkea muuta ja koneet huutaa yksikseen ovien takana. Jos siellä vuoto tulis niin hyvinkin voi käydä niin että ehtii vuotaa lattiat laineille ennen kuin sitä kukaan huomaa.

Meille uuteen taloon tulee se Oraksen Ventura hana, missä on elektroninen pesukoneventtiili eli se sulkeutuu automaattisesti määrätyn ajan päästä. Pyykkäriin ei tule tällasta, mutta se on huoneessa jossa on laattalattiat ja kaivo koneen edessä. Vesieristyksiä ei muuten tuossa huoneessa ole. Jos tai kun sinne vettä joskus vähän pääsee niin lattialämmitys kyllä sen verran kuivaa..

Jos on taipuvaisuutta tuollaseen hermoilemiseen vesivuotojen varalle niin "halpa" sijoitus mielenrauhaan olis sellanen vuotovahti, mikä tarkkailee päävesijohdon virtaamaa ja kun se havaitsee jotain normaalista poikkeavaa niin se sulkee järjestelmän. Itse ajattelen niin että mielummin sijoitan tällaseen rahaa, kuin vaikka hälytysjärjestelmään, koska vesivahingot on suhteessa paljon yleisempiä kuin asuntomurrot ja kokonaiskustannuksiltaankin aika paljon suurempia.

Niin piti vielä sanoa että ite olen kyllä niin hajamielinen että jää aina kaikki päälle... ja vaimo siitä kyllä muistaa muistuttaa. Millon on kahvinkeitin ollu koko päivän päällä, usein myös pakastimen tai jääkaapin ovi. Pari kertaa on ollu huoneiston ovi sepposen selällää koko päivän. Pesukoneiden hanat unohtuu sulkea usein pitkäksi aikaa. Kymmenisen vuotta sitten asustelin Tampereella ja unhdin vuokrakämpästä keittolevyn koko viikonlopuksi päälle. Onneksi se oli vain ykkösellä, mutta kyllä sieltä ovelta silti pukkas aikamoinen lämpöaalto naamalle kun palasin kotiin.

Sinänsä käynyt säkä että mitään isoa vahinkoa ei ole koskaan sattunut. Sen verran olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuskin tästä itse enää kovin paljon tarkkaavaisemmaksi muutun, joten täytyy talo varustaa sen mukaan.

- JK ja PK alkaa piippaamaan jos ovi unohtuu auki. check!
- Induktioliedet sammuu itestään, check!
- Keittiön hanan apk-venttiili sulkeutuu automaattisesti, check!

Vielä harkintalistalla..
- Ulko-oveen ovipumpumppu.
- Moccamaster pitää vaihtaa uudempaa malliin, missä automaatti katkaisu.
- Leakomatic vuotovahti päävesijohtoon.

Niin piti vielä sanoa että ite olen kyllä niin hajamielinen että jää aina kaikki päälle... ja vaimo siitä kyllä muistaa muistuttaa. Millon on kahvinkeitin ollu koko päivän päällä, usein myös pakastimen tai jääkaapin ovi. Pari kertaa on ollu huoneiston ovi sepposen selällää koko päivän. Pesukoneiden hanat unohtuu sulkea usein pitkäksi aikaa. Kymmenisen vuotta sitten asustelin Tampereella ja unhdin vuokrakämpästä keittolevyn koko viikonlopuksi päälle. Onneksi se oli vain ykkösellä, mutta kyllä sieltä ovelta silti pukkas aikamoinen lämpöaalto naamalle kun palasin kotiin.

Sinänsä käynyt säkä että mitään isoa vahinkoa ei ole koskaan sattunut. Sen verran olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuskin tästä itse enää kovin paljon tarkkaavaisemmaksi muutun, joten täytyy talo varustaa sen mukaan.

- JK ja PK alkaa piippaamaan jos ovi unohtuu auki. check!
- Induktioliedet sammuu itestään, check!
- Keittiön hanan apk-venttiili sulkeutuu automaattisesti, check!

Vielä harkintalistalla..
- Ulko-oveen ovipumpumppu.
- Moccamaster pitää vaihtaa uudempaa malliin, missä automaatti katkaisu.
- Leakomatic vuotovahti päävesijohtoon.

Hyviä pointteja, tuo Moccamaster pitää vielä vaihtaa, saiskohan sen virtakytkimen varaosana? ;) Lisäisin tuohon vielä tosin sen että aika monessa uudessa, ainakin saksalaisessa APK:ssa on Aquastop-järjestelmä/magneettiventtiili(?). Esim. Saksassa tuollainen on vaatimuksena kotivakuutusta otettaessa. En tiedä miten idioottivarma tuo on, mutta kyllä sen pitäisi toimia, silloin kun vuoto tulee tuosta venttiilistä astianpesukoneelle päin. Eri asia jos koko venttiili happanee ja särkyy tai irtoaa vesipisteestä.

http://www.huoltopalvelu.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Huolto/Products/43020

Mites nuo magneettiventtiilit mahtaa käytössä toimia? Joku hämärä muistikuva tuli, että putkari olis sanonu, että ne alkaa jumittamaan aika nopeasti.

Mulla on saksalaisessa pesukoneessa justiin tuommonen Aquastop.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom